Γ.Δ.
1271.2 +0,51%
ACAG
+0,83%
6.05
CENER
+1,77%
6.9
CNLCAP
+3,50%
7.4
DIMAND
+0,46%
10.9
OPTIMA
+0,13%
7.81
TITC
+0,72%
19.48
ΑΑΑΚ
0,00%
7.1
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.388
ΑΒΕ
-1,14%
0.52
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.125
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.715
ΑΛΜΥ
+0,40%
2.52
ΑΛΦΑ
-1,65%
1.554
ΑΝΔΡΟ
-0,30%
6.58
ΑΝΕΚ
-1,44%
0.274
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
+0,53%
11.4
ΑΣΚΟ
+1,80%
2.26
ΑΣΤΑΚ
-0,54%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
+0,78%
6.45
ΑΤΤ
-1,74%
11.28
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.64
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,37%
5.49
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.125
ΒΙΟΤ
0,00%
0.222
ΒΙΣ
0,00%
0.322
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-1,41%
1.75
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,06%
13.4
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.3
ΔΕΗ
-0,56%
10.69
ΔΟΜΙΚ
-0,86%
3.47
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,86%
0.328
ΕΒΡΟΦ
+4,71%
1
ΕΕΕ
+0,75%
25.49
ΕΚΤΕΡ
0,00%
3.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.84
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.558
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.31
ΕΛΛ
-0,34%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.225
ΕΛΠΕ
0,00%
7.65
ΕΛΣΤΡ
+2,09%
2.93
ΕΛΤΟΝ
0,00%
2.14
ΕΛΧΑ
0,00%
1.872
ΕΝΤΕΡ
-1,60%
6.16
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.108
ΕΠΣΙΛ
+0,73%
9.67
ΕΣΥΜΒ
-1,36%
1.09
ΕΤΕ
+0,55%
6.2
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-2,15%
5.93
ΕΥΡΩΒ
+1,11%
1.6875
ΕΧΑΕ
+0,57%
5.33
ΙΑΤΡ
-0,56%
1.77
ΙΚΤΙΝ
+7,44%
0.462
ΙΛΥΔΑ
+0,75%
1.345
ΙΝΚΑΤ
+0,14%
3.475
ΙΝΛΙΦ
+1,59%
4.47
ΙΝΛΟΤ
+1,81%
0.955
ΙΝΤΕΚ
+0,81%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,78%
6.45
ΙΝΤΕΤ
+5,68%
1.395
ΙΝΤΚΑ
+0,38%
2.66
ΚΑΜΠ
+4,29%
2.43
ΚΑΡΕΛ
+4,00%
312
ΚΕΚΡ
-0,28%
1.76
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
-0,79%
1.25
ΚΟΡΔΕ
+0,74%
0.544
ΚΟΥΑΛ
+2,17%
0.564
ΚΟΥΕΣ
+0,18%
5.45
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,35%
9.58
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
-2,86%
1.02
ΛΑΒΙ
+5,25%
0.722
ΛΑΜΔΑ
+1,14%
6.67
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.282
ΛΕΒΠ
0,00%
0.358
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.18
ΛΟΥΛΗ
+1,48%
2.75
ΜΑΘΙΟ
+1,80%
1.13
ΜΕΒΑ
-2,06%
3.8
ΜΕΝΤΙ
-1,16%
3.41
ΜΕΡΚΟ
+3,14%
46
ΜΙΓ
-1,05%
4.7
ΜΙΝ
0,00%
0.498
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,97%
25
ΜΟΝΤΑ
-2,47%
1.58
ΜΟΤΟ
+1,00%
3.04
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.595
ΜΠΕΛΑ
+0,08%
24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+1,00%
3.03
ΜΠΡΙΚ
-0,52%
1.925
ΜΠΤΚ
+6,00%
0.53
ΜΥΤΙΛ
-0,44%
36.18
ΝΑΚΑΣ
-3,31%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
1.03
ΞΥΛΚ
+1,50%
0.338
ΞΥΛΠ
0,00%
0.348
ΟΛΘ
+0,43%
23.1
ΟΛΠ
+1,54%
23.1
ΟΛΥΜΠ
+0,40%
2.53
ΟΠΑΠ
+0,61%
14.78
ΟΤΕ
+1,15%
13.18
ΟΤΟΕΛ
+0,48%
12.52
ΠΑΙΡ
+4,13%
1.135
ΠΑΠ
-0,90%
2.2
ΠΕΙΡ
+1,07%
3.208
ΠΕΤΡΟ
-0,45%
8.9
ΠΛΑΘ
+1,46%
4.18
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.418
ΠΡΕΜΙΑ
-1,82%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
+0,68%
7.35
ΠΡΟΦ
+0,68%
4.47
ΡΕΒΟΙΛ
+0,26%
1.935
ΣΑΡ
-0,86%
8.05
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.1
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0305
ΣΕΝΤΡ
-0,81%
0.366
ΣΙΔΜΑ
-0,42%
2.35
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.7
ΣΠΙ
-0,65%
0.616
ΣΠΥΡ
0,00%
0.18
ΤΕΝΕΡΓ
+3,48%
15.47
ΤΖΚΑ
+2,78%
1.85
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,34%
1.776
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.197
ΦΙΕΡ
+1,80%
0.396
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
+2,80%
0.0735
ΦΡΛΚ
-0,86%
4.05
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-7,19%
0.645

Ηλεκτρονικό Εμπόριο: Στην Ελλάδα ο υψηλότερος ρυθμός ανάπτυξης στην Ευρώπη

Οι υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου της Ευρώπης εντοπίστηκαν στην Ελλάδα (77%), πέρυσι. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την ευρωπαϊκή έκθεση ηλεκτρονικού εμπορίου για το 2021 που δημοσίευσαν από κοινού ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ο E-commerce Europe και το EuroCommerce.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 2020, το συνολικό ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε σε 757 δισεκατομμύρια ευρώ, αύξηση 10%, από 690 δισεκατομμύρια ευρώ το 2019. Η περυσινή χρονιά ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά, που σημαδεύτηκε από την πανδημία COVID-19 και τον συνακόλουθο σημαντικό ρόλο του ηλεκτρονικού εμπορίου τόσο για την κοινωνία όσο και για την οικονομία. Αυτό αντικατοπτρίζεται επίσης στα στοιχεία για την ανάπτυξη, τα οποία παρέμειναν σημαντικά (10%), αλλά μειώθηκαν ελαφρώς σε σύγκριση με το 2019 (14%). Ο COVID-19 έδωσε σημαντική ώθηση στις πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά η απότομη πτώση των διαδικτυακών πωλήσεων στον τομέα του τουρισμού και των υπηρεσιών (εκδηλώσεις, εισιτήρια κ.λπ.) συνέβαλε στην συγκράτηση της συνολικής ανάπτυξης.

Σύμφωνα με την έρευνα, η πανδημία είχε τεράστιο αντίκτυπο στις εξελίξεις στον τομέα του λιανικού εμπορίου. Το lockdown επιτάχυνε την υπάρχουσα τάση προς την ψηφιακή και πράσινη μετάβαση των καταστημάτων. Οι επενδύσεις των επιχειρήσεων στα ψηφιακά κανάλια πωλήσεων, οι οποίες είχαν αρχικά προγραμματιστεί για αρκετά χρόνια, πραγματοποιήθηκαν μέσα σε λίγους μήνες. Το ηλεκτρονικό εμπόριο ήταν σανίδα σωτηρίας για τους καταναλωτές, καθώς περιορισμοί, όπως το αναγκαστικό κλείσιμο καταστημάτων, τους εμπόδισαν να αγοράσουν ό,τι χρειάζονταν στα καταστήματα. Ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν έχει αντισταθμίσει πλήρως τις απώλειες που υπέστησαν πολλές ΜΜΕ με φυσικά καταστήματα, έχει απορροφήσει μεγάλο μέρος του οικονομικού σοκ. Ωστόσο, απαιτούνται περαιτέρω εργασίες για να διασφαλιστεί ότι ο ευρύτερος τομέας του λιανικού εμπορίου μπορεί να επωφεληθεί βέλτιστα από τις λύσεις που προσφέρει ο ψηφιακός μετασχηματισμός.

Η έκθεση του 2021 δείχνει ότι η Δυτική Ευρώπη είναι η ισχυρότερη περιοχή όσον αφορά τον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C, διακρατώντας το 64% του συνολικού κύκλου εργασιών για το 2020. Η Νότια Ευρώπη ακολουθεί στη δεύτερη θέση με μόλις 16% του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ η Κεντρική Ευρώπη (8%), η Βόρεια και η Ανατολική Ευρώπη (και οι δύο 6%)

Οι ηγέτες στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου B2C παραμένουν το Ηνωμένο Βασίλειο (236 δισεκατομμύρια ευρώ), η Γαλλία (112 δισεκατομμύρια ευρώ), η Γερμανία (93,6 δισεκατομμύρια ευρώ) και η Ισπανία (68,4 δισεκατομμύρια ευρώ). Ωστόσο, οι υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου εντοπίστηκαν στην Ελλάδα (77%), τη Μολδαβία (49%), τη Ρωσία (41%), την Ελβετία, τη Βόρεια Μακεδονία (37%), και τη Σουηδία (36%).

Άλλα βασικά ευρήματα δείχνουν ότι η χρήση του διαδικτύου στην Ευρώπη αυξήθηκε σε 89% το 2020, από 87% το 2019 και 85% το 2018, με τη Δυτική Ευρώπη (95%) Ο αριθμός των διαδικτυακών αγοραστών αυξήθηκε ταχύτερα κατά τη διάρκεια του 2020 σε σχέση με τα τελευταία 4 χρόνια, με το 71% του πληθυσμού να έχει αγοράσει από ηλεκτρονικό κατάστημα (από 66% το 2019 και 64% το 2018).

Η Δυτική Ευρώπη διαθέτει το υψηλότερο ποσοστό ηλεκτρονικών αγοραστών (86%), ακολουθούμενο από τους καταναλωτές της Βόρειας Ευρώπης (82%). Το Ηνωμένο Βασίλειο είχε το υψηλότερο ποσοστό διαδικτυακών αγοραστών (92%), ακολουθούμενο από τις Κάτω Χώρες (91%), τη Δανία και την Ελβετία (90%), τη Γερμανία και τη Νορβηγία (87%), και τη Σουηδία (86%). Το χαμηλότερο ποσοστό διαδικτυακών αγοραστών εντοπίστηκε, για παράδειγμα, στη Μολδαβία (34%), την Αλβανία (37%), την Ουκρανία και τη Βόρεια Μακεδονία (40%), τη Βουλγαρία (42%) και τέλος τη Ρωσία (43%).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!