Οι Έλληνες 55-64 ετών γίνονται φανατικοί e-shoppers

7 στους 10 Έλληνες ηλικίας 55-64 χρονών αγοράζουν πλέον online

Ηλεκτρονικό Εμπόριο © Pixabay

Ένα νέο, αναδυόμενο, και εξόχως δυναμικό αγοραστικό κοινό βάζουν πλέον στο μικροσκόπιό τους οι ελληνικές λιανεμπορικές επιχειρήσεις. Πρόκειται για τους καταναλωτές ηλικίας 55-64 ετών, οι οποίοι εν μέσω πανδημίας εξελίσσονται σε μια ισχυρή δεξαμενή πελατών για το online εμπόριο.

Το -όχι και τόσο μακρινό- 2019, πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας, οι Έλληνες αυτής της ηλικιακής ομάδας, που έκαναν ηλεκτρονικές αγορές, έφταναν ποσοστιαία μόλις στο 44%. Ήδη το 2020, με το ξέσπασμα της πανδημίας, το ποσοστό αυτό εκτοξεύθηκε στο 58%.

Το πρώτο εξάμηνο του 2021, το ποσοστό αυτό διευρύνθηκε εκ νέου: μεσούσης της υγειονομικής κρίσης, 7 στους 10 (67%) 55άρηδες και 64χρονοι καταναλωτές κάνουν τουλάχιστον μια online αγορά. Ιδιαίτερα δραστήριες μάλιστα αποδεικνύονται οι γυναίκες αυτών των ηλικιών, καθώς το ποσοστό εκείνων που κάνουν ηλεκτρονικές αγορές φτάνει το 77% έναντι 69% των ανδρών.

Αν δούμε δε διαχρονικά την online αγοραστική συμπεριφορά αυτής της ηλικιακής ομάδας, τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά την τελευταία δεκαετία, καθώς το 2011 μόλις το 17% των καταναλωτών, ηλικίας 55 έως 64 ετών ψώνιζαν online.

Πόσα ξοδεύουν

Το ελληνικό λιανεμπόριο βάζει στο στόχαστρό τους τους λεγόμενους «ώριμους» e-shoppers και για έναν ακόμη λόγο: την αγοραστική τους δύναμη. Το πρώτο εξάμηνο του 2021 η μέση εξαμηνιαία δαπάνη σε online shopping ήταν 622 ευρώ, ενώ μια διετία νωρίτερα 512 ευρώ. Αυτά τα 112 ευρώ μεταφράζονται σε αύξηση κατά 22%.

Οι γυναίκες είναι πάλι πιο δυναμικό κοινό, η μέση εξαμηνιαία online δαπάνη αυξήθηκε στο γυναικείο κοινό κατά 194%, ενώ στους άνδρες κατά 50% μεταξύ 2019 και 2021.

Τι αγοράζουν

Οι Έλληνες καταναλωτές μεγαλύτερων ηλικιών αγοράζουν πλέον σχεδόν τα πάντα από το Διαδίκτυο. Σε ποσοστό 38% δηλώνουν ότι ψωνίζουν ηλεκτρονικά ρούχα (μόλις 11% το 2019), ενώ το 26% απαντά ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη (μόλις 11% και 15% αντίστοιχα το 2019).

Επίσης, οι Έλληνες ηλικίας 55 έως 64 ετών απαντούν ότι κάνουν online αγορές υπηρεσιών τηλεπικοινωνίας (μόλις 9% προ διετίας). Ακολουθούν οι online αγορές ειδών υπόδησης (25%), βιβλίων (22%) και καλλυντικών (20%).

Με ηλεκτρονικό πορτοφόλι

Εξίσου εντυπωσιακή είναι η προσαρμοστικότητα των «ώριμων» e-shoppers όσον αφορά στην υιοθέτηση εναλλακτικών ψηφιακών μέσων πληρωμών για τις online αγορές τους. Όπως δείχνουν τα στοιχεία της Focus Bari, η χρήση ηλεκτρονικών πορτοφολιών στους Έλληνες καταναλωτές ηλικίας 55 έως 64 ετών αυξήθηκε κατά 1.539% μέσα σε μία διετία και πλέον φτάνει το 13% από μόλις 1% το 2019.

Η αντικαταβολή παρόλα αυτά παραμένει ο πιο δημοφιλής τρόπος πληρωμών για online αγορές, καθώς χρήσης αυτής της μεθόδου κάνει το 69%, ποσοστό που βρισκόταν στο 24% προ COVID-19 (αύξηση κατά 192%).

Τη χρεωστική κάρτα προτιμά το 61% των «ώριμων» e-shoppers (15%) προ πανδημίας, ενώ πιστωτική το 25% (14% πριν από το ξέσπασμα της πανδημικής κρίσης).

ΟΛΘ
-0.30%
33.40
ΑΣΤΑΚ
0.00%
0.00
ΞΥΛΠ
0.00%
0.39
ΜΠΕΛΑ
0.87%
27.88
ΟΛΥΜΠ
-0.45%
2.20
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
0.00
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΚΟΥΕΣ
0.63%
6.36
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0.31%
1.63
ΜΥΤΙΛ
0.39%
41.66
ΑΤΡΑΣΤ
-0.23%
8.66
ΚΡΙ
0.38%
15.90
ΡΕΒΟΙΛ
0.00%
1.63
ΠΛΑΘ
1.33%
3.80
ΑΤΤ
0.27%
0.75
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
CNLCAP
0.00%
0.00
ΒΙΟΚΑ
0.00%
1.57
ΔΟΜΙΚ
1.36%
1.87
ΑΚΡΙΤ
-0.40%
0.99
AEM
-0.24%
4.11
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0.26%
0.77
ΣΠΙ
0.00%
0.00
CENER
-0.33%
8.95
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΑΒΑΞ
0.50%
2.02
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΛΤΟΝ
0.93%
1.64
ΕΚΤΕΡ
0.49%
2.05
OPTIMA
-1.13%
15.72
ΜΑΘΙΟ
0.00%
0.00
EVRR
-6.14%
0.15
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
0.95%
2.23
ΙΛΥΔΑ
3.36%
2.46
ΕΤΕ
0.32%
9.41
ΠΑΙΡ
3.90%
0.80
ΚΕΠΕΝ
1.74%
1.75
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0.83%
1.20
ΙΝΛΟΤ
1.35%
1.05
ΓΕΒΚΑ
0.00%
0.00
ΕΛΧΑ
-0.40%
1.99
ΕΛΠΕ
0.39%
7.73
ΕΛΣΤΡ
0.00%
0.00
ΠΕΤΡΟ
0.47%
8.62
ΛΑΝΑΚ
1.67%
0.92
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΕΥΔΑΠ
-0.70%
5.71
ΜΕΒΑ
2.65%
4.64
ΦΑΙΣ
-0.27%
3.66
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΚΕΚΡ
0.00%
0.00
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.16%
18.31
ΑΤΕΚ
6.36%
1.17
ΕΛΙΝ
-1.83%
2.15
ΝΑΥΠ
-0.30%
0.66
ΣΑΡ
0.00%
13.84
ΕΒΡΟΦ
1.32%
1.92
ΕΛΛ
0.37%
13.70
ΔΡΟΜΕ
2.58%
0.32
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0.51%
3.87
ΦΡΙΓΟ
0.00%
0.00
BOCHGR
0.00%
5.96
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0.46%
1.29
ΟΠΑΠ
-3.85%
19.23
ΒΙΟΤ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
-0.32%
1.23
ΒΙΟΣΚ
1.33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-0.63%
0.32
ΜΠΡΙΚ
-5.64%
2.51
ΑΛΜΥ
0.39%
5.18
ΑΝΔΡΟ
0.30%
6.74
ΑΒΕ
1.86%
0.44
ΣΕΝΤΡ
0.00%
0.00
ΛΟΓΟΣ
3.70%
1.68
ΠΕΡΦ
0.18%
5.72
ΙΝΛΙΦ
-0.60%
4.97
ΕΛΒΕ
0.00%
0.00
ΙΑΤΡ
2.86%
1.80
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΚ
0.95%
6.37
ΙΝΤΕΤ
0.80%
1.26
ΑΤΤΙΚΑ
-0.47%
2.10
ΞΥΛΚ
0.41%
0.25
ΛΑΒΙ
0.12%
0.81
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
1.52%
4.00
ΟΤΟΕΛ
0.53%
11.46
ΣΙΔΜΑ
5.00%
1.47
ΑΣΚΟ
-0.29%
3.42
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
NOVAL
-0.42%
2.37
ΦΡΛΚ
0.77%
3.91
ΕΥΑΠΣ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
-0.74%
5.38
DIMAND
-0.23%
8.54
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΤΖΚΑ
1.17%
1.30
ΔΑΑ
0.72%
9.08
ΜΙΓ
-1.06%
2.80
ΚΤΗΛΑ
0.00%
2.10
ΒΟΣΥΣ
1.94%
2.10
ΠΡΔ
0.00%
0.00
ΔΕΗ
0.00%
13.47
ΙΝΤΚΑ
0.50%
3.03
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΠΡΟΦ
-1.24%
5.58
ΚΥΡΙΟ
0.00%
0.00
ΛΟΥΛΗ
0.85%
3.55
TITC
-0.49%
40.40
ΕΣΥΜΒ
-0.35%
1.13
ACAG
0.50%
5.98
ΣΠΕΙΣ
-0.71%
5.60
ΑΡΑΙΓ
0.98%
12.40
ΚΑΡΕΛ
-3.11%
312.00
ΑΔΜΗΕ
3.79%
3.01
ΜΕΝΤΙ
-4.50%
2.12
ΟΤΕ
0.53%
16.96
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΒΙΟ
0.00%
5.48
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΕΥΡΩΒ
1.24%
2.46
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
AKTR
0.38%
5.29
ΜΟΤΟ
1.12%
2.70
ΕΕΕ
0.57%
45.56
EVR
-1.00%
1.49
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
1.50%
21.68
ΜΙΝ
0.00%
0.51
ΠΑΠ
0.40%
2.54
ΛΑΜΔΑ
-0.45%
6.66
ΟΛΠ
0.63%
40.25
ΚΟΡΔΕ
2.59%
0.40
ΚΟΥΑΛ
0.18%
1.10
ΠΕΙΡ
1.14%
5.16