Γ.Δ.
1419.24 +0,88%
ACAG
+0,34%
5.82
CENER
+1,81%
9.56
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+0,21%
9.52
NOVAL
-0,76%
2.6
OPTIMA
0,00%
13
TITC
+0,63%
31.7
ΑΑΑΚ
0,00%
4.78
ΑΒΑΞ
0,00%
1.34
ΑΒΕ
+8,05%
0.47
ΑΔΜΗΕ
+1,15%
2.19
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.79
ΑΛΜΥ
+0,18%
2.86
ΑΛΦΑ
+0,67%
1.51
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-0,47%
10.7
ΑΣΚΟ
0,00%
2.81
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.18
ΑΤΕΚ
0,00%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
-10,40%
6.72
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.29
ΒΙΟ
+0,36%
5.54
ΒΙΟΚΑ
+0,52%
1.95
ΒΙΟΣΚ
+2,30%
1.78
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+3,54%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-9,27%
1.37
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,30%
17.2
ΔΑΑ
-0,13%
7.7
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+2,24%
11.4
ΔΟΜΙΚ
-0,44%
3.365
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,62%
0.314
ΕΒΡΟΦ
+1,99%
1.535
ΕΕΕ
-0,12%
33.46
ΕΚΤΕΡ
-0,11%
1.9
ΕΛΒΕ
+3,67%
5.65
ΕΛΙΝ
+0,49%
2.04
ΕΛΛ
-0,73%
13.55
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,54%
1.98
ΕΛΠΕ
+1,36%
7.055
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.1
ΕΛΤΟΝ
+0,37%
1.65
ΕΛΧΑ
+3,89%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.119
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,79%
1.27
ΕΤΕ
+0,22%
7.306
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-0,18%
5.64
ΕΥΡΩΒ
+1,39%
1.9755
ΕΧΑΕ
+0,90%
4.505
ΙΑΤΡ
+1,01%
1.505
ΙΚΤΙΝ
-1,77%
0.36
ΙΛΥΔΑ
-0,94%
1.58
ΙΝΚΑΤ
-0,40%
5
ΙΝΛΙΦ
+0,41%
4.89
ΙΝΛΟΤ
+3,37%
1.164
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.93
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,69%
2.32
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.23
ΙΝΤΚΑ
+2,68%
3.06
ΚΑΡΕΛ
-1,84%
320
ΚΕΚΡ
0,00%
1.44
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-0,65%
1.54
ΚΟΡΔΕ
-1,33%
0.445
ΚΟΥΑΛ
+1,39%
1.166
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.29
ΚΡΙ
+3,33%
12.4
ΚΤΗΛΑ
+1,67%
1.83
ΚΥΡΙΟ
+0,93%
1.09
ΛΑΒΙ
+1,89%
0.807
ΛΑΜΔΑ
+1,30%
6.99
ΛΑΜΨΑ
-2,72%
35.8
ΛΑΝΑΚ
+1,12%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.35
ΛΟΥΛΗ
+0,41%
2.46
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.71
ΜΕΒΑ
-0,26%
3.87
ΜΕΝΤΙ
-0,82%
2.43
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+5,39%
3.52
ΜΙΝ
0,00%
0.555
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,22%
21.66
ΜΟΝΤΑ
+1,28%
3.96
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.66
ΜΟΥΖΚ
+6,50%
0.655
ΜΠΕΛΑ
+2,18%
24.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.58
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+1,56%
33.76
ΝΑΚΑΣ
+2,11%
2.9
ΝΑΥΠ
+0,66%
0.914
ΞΥΛΚ
+0,34%
0.299
ΞΥΛΠ
0,00%
0.386
ΟΛΘ
+1,95%
20.9
ΟΛΠ
+0,56%
26.85
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.43
ΟΠΑΠ
+2,37%
16
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,22%
0.831
ΟΤΕ
+0,74%
14.97
ΟΤΟΕΛ
+0,18%
10.98
ΠΑΙΡ
+2,67%
0.998
ΠΑΠ
-0,42%
2.35
ΠΕΙΡ
-0,23%
3.877
ΠΕΡΦ
-0,15%
6.68
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.85
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
+0,92%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-0,85%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+0,20%
5.09
ΡΕΒΟΙΛ
-1,94%
1.765
ΣΑΡ
+0,37%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,56%
0.357
ΣΙΔΜΑ
-2,44%
1.6
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.42
ΣΠΙ
-3,48%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.36
ΤΖΚΑ
+1,43%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,27%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-2,91%
0.2
ΦΡΛΚ
+3,63%
4
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Φανατικοί online shoppers οι Ευρωπαίοι – Στη 19η θέση οι Έλληνες

Φανατικοί οπαδοί των ηλεκτρονικών αγορών έγιναν εν μέσω πανδημικής κρίσης οι Έλληνες καταναλωτές. Σε αυτό συγκλίνουν όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, που δείχνουν ότι μέσα σε έναν μόλις χρόνο το ποσοστό των Ελλήνων, που ψωνίζει online, εκτοξεύθηκε κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες. 

Ενώ το 2020, την πρώτη πανδημική χρονιά, έξι στους δέκα Έλληνες (ποσοστό 59%) έκαναν τις αγορές τους online, το 2021 το ποσοστό αυτό εκτοξεύθηκε στο 69%. Το ποσοστό του 69% τοποθετεί την Ελλάδα στη 19η θέση ανάμεσα στα 27 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τα πιο υψηλά ποσοστά online αγοραστών. 

Η χώρα μας δείχνει να ακολουθεί κατά πόδας την ευρωπαϊκή τάση, αφού το 69% των Ελλήνων που έκαναν το 2021 τουλάχιστον μια online αγορά δεν απέχει πολύ από τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο, που φτάνει στο 74%. 

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες η Eurostat, οι Ολλανδοί είναι οι πιο ένθερμοι Ευρωπαίοι στις online αγορές, με το 94% των χρηστών του Διαδικτύου στη χώρα, ηλικίας 16 έως 74 ετών, να κάνει τουλάχιστον μία online αγορά το 2021. Από κοντά ακολουθούν οι Δανοί με 92% και οι Σουηδοί με 89%. 

Αντίθετα, λιγότερο εξοικειωμένοι με το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι οι Ρουμάνοι και οι Βούλγαροι, όπου μόνο το 44% και το 42%, αντίστοιχα, έκανε ηλεκτρονικές αγορές το 2021. 

Εκτοξεύεται το online εμπόριο 

Μεταξύ 2016 και 2021, οι μεγαλύτερες αυξήσεις στις ηλεκτρονικές αγορές στην ΕΕ καταγράφηκαν στην Τσεχία (+27 ποσοστιαίες μονάδες), τη Σλοβενία, την Ουγγαρία και τη Ρουμανία (+26 ποσοστιαίες μονάδες), καθώς και την Κροατία και τη Λιθουανία (+25 ποσοστιαίες μονάδες).

Συνολικά στην Ευρώπη τα ποσοστά των online αγοραστών αυξήθηκαν το 2021, αν και όχι με ρυθμό αντίστοιχο αυτού που είχαμε στην Ελλάδα. Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, οι διαδικτυακές αγορές στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 1 ποσοστιαία μονάδα σε σύγκριση με το 2020, όταν το 73% των χρηστών του Διαδικτύου έκανε online αγορές. 

Πάντως σε μια πενταετία (μεταξύ 2016 και 2021) το ποσοστό των e-shoppers αυξήθηκε κατά 11 ποσοστιαίες μονάδες (63% το 2016).

Παπούτσι από το e-shop σου 

«Οι αγορές στα φυσικά καταστήματα επηρεάστηκαν αρνητικά λόγω των περιοριστικών μέτρων, που επιβλήθηκαν από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, προκειμένου να αναχαιτιστεί η πανδημία. Την ίδια ώρα οι αλλαγές στις συνήθειες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών είχαν συνέπειες στο ηλεκτρονικό εμπόριο» αναφέρει η Eurostat.

Όσον αφορά τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες για ηλεκτρονικές αγορές, αυτές ήταν το 2021 τα ρούχα (συμπεριλαμβανομένων των αθλητικών ενδυμάτων), τα παπούτσια και τα αξεσουάρ, όπου έγιναν online παραγγελίες από το 68% των αγοραστών. 

Ακολούθησαν οι παραδόσεις από εστιατόρια, αλυσίδες γρήγορου φαγητού και υπηρεσίες catering (31%), τα έπιπλα, αξεσουάρ σπιτιού ή προϊόντα κηπουρικής (29%), τα καλλυντικά και προϊόντα ομορφιάς ή ευεξίας (27%). 

Επόμενη δημοφιλής κατηγορία αγορών για τους e-shoppers πανευρωπαϊκά ήταν τα έντυπα βιβλία, περιοδικά ή εφημερίδες (25%), τα αθλητικά είδη (εκτός αθλητικών ενδυμάτων) (24%), οι υπολογιστές, tablet, κινητά τηλέφωνα και τα αξεσουάρ τους (23%) και παιδικά παιχνίδια ή είδη παιδικής φροντίδας (20%).

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!