Γ.Δ.
792.73 0,00%
CENER
0,00%
2.695
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
0,00%
14.054
TITC
0,00%
10.76
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.1
ΑΒΑΞ
0,00%
0.811
ΑΒΕ
0,00%
0.58
ΑΔΜΗΕ
0,00%
1.69
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.515
ΑΛΜΥ
0,00%
1.834
ΑΛΦΑ
0,00%
0.847
ΑΝΔΡΟ
0,00%
5.65
ΑΝΕΚ
0,00%
0.094
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.105
ΑΡΑΙΓ
0,00%
4.675
ΑΣΚΟ
0,00%
2.08
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.96
ΑΤΕΚ
0,00%
0.4
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
5
ΑΤΤ
0,00%
0.091
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
0.878
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.185
ΒΙΟ
0,00%
3.405
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.5
ΒΙΟΣΚ
0,00%
0.555
ΒΙΟΤ
0,00%
0.318
ΒΙΣ
0,00%
0.8
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.06
ΒΥΤΕ
0,00%
3.495
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.2
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
8.55
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.04
ΔΕΗ
0,00%
5.28
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
0,00%
0.65
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.254
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.291
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.714
ΕΕΕ
0,00%
21.85
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.33
ΕΛΒΕ
0,00%
5.1
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.42
ΕΛΙΝ
0,00%
1.665
ΕΛΛ
0,00%
15.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.582
ΕΛΠΕ
0,00%
6.05
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.05
ΕΛΤΟΝ
0,00%
2.06
ΕΛΧΑ
0,00%
1.36
ΕΝΤΕΡ
0,00%
3.5
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.145
ΕΠΣΙΛ
0,00%
5.32
ΕΣΥΜΒ
0,00%
0.6
ΕΤΕ
0,00%
3.028
ΕΥΑΠΣ
0,00%
4.15
ΕΥΔΑΠ
0,00%
7.29
ΕΥΠΙΚ
0,00%
7.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
0.8702
ΕΧΑΕ
0,00%
3.01
ΙΑΤΡ
0,00%
1.36
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.466
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.155
ΙΝΚΑΤ
0,00%
1.794
ΙΝΛΙΦ
0,00%
3.8
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.59
ΙΝΤΕΚ
0,00%
3.68
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.55
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.82
ΙΝΤΚΑ
0,00%
1.598
ΚΑΜΠ
0,00%
2.44
ΚΑΡΕΛ
0,00%
266
ΚΕΚΡ
0,00%
0.899
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.58
ΚΛΜ
0,00%
0.558
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.449
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.397
ΚΟΥΕΣ
0,00%
4.05
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.2
ΚΡΙ
0,00%
4.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.55
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.135
ΛΑΒΙ
0,00%
0.462
ΛΑΜΔΑ
0,00%
5.51
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.77
ΛΕΒΚ
0,00%
0.228
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.29
ΛΥΚ
0,00%
1.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.72
ΜΕΒΑ
0,00%
2.08
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
0,00%
0.0286
ΜΙΝ
0,00%
0.498
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
15.25
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.6
ΜΟΤΟ
0,00%
2.06
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.742
ΜΠΕΛΑ
0,00%
13.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.14
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.85
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
0,00%
13.47
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.2
ΝΑΥΠ
0,00%
1.07
ΞΥΛΚ
0,00%
0.199
ΞΥΛΠ
0,00%
0.206
ΟΛΘ
0,00%
24.2
ΟΛΠ
0,00%
14.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
1.75
ΟΠΑΠ
0,00%
12.15
ΟΤΕ
0,00%
14.38
ΟΤΟΕΛ
0,00%
9.77
ΠΑΙΡ
0,00%
0.714
ΠΑΠ
0,00%
2.43
ΠΕΙΡ
0,00%
1.1055
ΠΕΤΡΟ
0,00%
5.08
ΠΛΑΘ
0,00%
3.57
ΠΛΑΙΣ
0,00%
3
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.1
ΠΡΔ
0,00%
0.36
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.145
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
0,00%
2.8
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.2
ΣΑΡ
0,00%
5.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.024
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.275
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.84
ΣΠΙ
0,00%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.175
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
15.44
ΤΖΚΑ
0,00%
1.985
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
0,00%
0.476
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.85
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.09
ΦΡΛΚ
0,00%
2.6
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.5
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Εξοικονόμηση 1,3 δισ. στην πενταετία από τη λειτουργία του gov.gr

Περίπου 270 εκατ. ευρώ εξοικονομούνται κάθε χρόνο από τη λειτουργία της πύλης gov.gr μέσω της οποίας παρέχεται σειρά ηλεκτρονικών υπηρεσιών στους πολίτες, σύμφωνα με τα στοιχεία μελέτης της Deloitte που παρουσιάστηκε σε εκδήλωση του ΣΕΒ και της εταιρείας συμβούλων / ελεγκτών «Ψηφιακή διακυβέρνηση: Από το Κράτος 0.2 στο Κράτος 2.0».

Στην εκδήλωση, που συμμετείχαν ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ Μιχ. Τσαμάζ (πρόεδρος της Επιτροπής Ψηφιακής Οικονομίας του ΣΕΒ), αναφέρθηκε πως το gov.gr είχε τον Μάρτιο του 2020 περίπου 500 ηλεκτρονικές υπηρεσίες και τον Μάρτιο του 2022 διέθετε 1.375 υπηρεσίες. Μέσω της πύλης έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερες από 273 εκατομμύρια επισκέψεις σελίδας, 6,5 εκατομμύρια υπεύθυνες δηλώσεις, 2,2 εκατομμύρια εξουσιοδοτήσεις, 4,5 εκατ. πιστοποιητικά, 18 εκατομμύρια βεβαιώσεις εμβολιασμού Covid 19, κ.ο.κ.  Όπως είπε και ο κ. Τσαμάζ «το gov.gr έχει φέρει επανάσταση στα ελληνικά δεδομένα».

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυρ. Πιερρακάκης, είπε πως η πύλη gov.gr αναπτύσσεται συνεχώς ανάλογα με τις ανάγκες που εντοπίζονται. «Πέρυσι είχαμε 567 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές με το κράτος μαζί με τη διαλειτουργικότητα. Για πρώτη φορά πάνω από τις μισές συναλλαγές ήταν συναλλαγές διαλειτουργικότητας από το ίδιο το κράτος». Ο κ. Πιερρακάκης πρόσθεσε πως στα επόμενα βήματα πρέπει να γίνει «ρυθμιστική και θεσμική ολοκλήρωση» μέσω σχεδίου νόμου που έρχεται τον Ιούλιο «με τις αναδυόμενες τεχνολογίες» (τεχνητή νοημοσύνη, κλπ). Σε ένα δεύτερο βήμα, «συνεχίζουμε να χτίζουμε με την ίδια ταχύτητα το gov.gr όπου μόνο για τον Ιούλιο, έχουν προγραμματιστεί οι νέες ψηφιακές ταυτότητες και τα διπλώματα οδήγησης, εν συνεχεία οι μεταβιβάσεις αυτοκινήτων, ενώ σύντομα θα έχουμε τις αντίστοιχες υπηρεσίες για τις μεταβιβάσεις ακινήτων, την ίδρυση ΝΕΠΑ (Ναυτιλιακή Εταιρεία Πλοίων Αναψυχής) που έχει ζητήσει το υπουργείο Ναυτιλίας κι έρχεται την άλλη εβδομάδα, κ.α.».

Το τρίτο βήμα, είπε ο υπουργός, «είναι τα μεγάλα έργα, στα οποία έχουμε δώσει ιδιαίτερη έμφαση και δρομολογούνται σταδιακά».  Ο κ. Πιερρακάκης είπε πως οι πρώτες χρηματοδοτήσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης για τα έργα τεχνολογίας στο δημόσιο «έχουν ήδη ξεκινήσει και τα έργα δημοπρατούνται με ρυθμούς που δεν έχουμε ξανασυναντήσει». Όπως εξήγησε, «το πρόβλημα τα προηγούμενα χρόνια ήταν ότι τα χρήματα ήταν περισσότερα από τα έργα που καταφέρναμε να υλοποιήσουμε γιατί ούτως ή άλλως υπάρχουν καθυστερήσεις από το σχεδιασμό μέχρι την υλοποίηση. Στην πληροφορική το κόστος του χρόνου είναι πολύ μεγαλύτερο γι’ αυτό και προσπαθούμε να επιταχύνουμε τις διαδικασίες μέσω της Κοινωνίας της Πληροφορίας». Η ταχύτητα θα αυξάνεται, θεωρεί ο Κυρ. Πιερρακάκης, ακόμα και αν σήμερα αντιμετωπίζουμε δύσκολες συνθήκες με τις πληθωριστικές πιέσεις, το κόστος χρηματοδότησης και τις αναταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Οι επτά τάσεις στην ψηφιακή διακυβέρνηση

Η μελέτη της Deloitte που παρουσίασε ο κ. Σωτήρης Μπατζιάς αναλύει τις γενικότερες τάσεις που επικρατούν στα κράτη για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, τα σημαντικότερα ορόσημα του ψηφιακου μετασχηματισμού από την έναρξη του  gov.gr, το Μάρτιο του 2020, καθώς και τα ποσοτικοποιημένα οφέλη.

Τα ορόσημα του ψηφιακού μετασχηματισμού της ελληνικής δημόσιας διοίκησης όπως περιγράφονται από τη μελέτη είναι το ψηφιακό όραμα της δημόσιας διοίκησης με τη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού, η ανάπτυξη ολοκληρωμένου ρυθμιστικού πλαισίου με το ν. 4727/2020, η ανάπτυξη ισχυρής δομής και οργάνωσης με τον ιδιαίτερο ρόλο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης που δρά οριζόντια σε όλους τους τομείς πολιτικής, η προώθηση των ανοικτών δεδομένων (data.gov.gr), οι υποδομές ΤΠΕ με βάση τη χρήση υπολογιστικών υποδομών νέφους. Ενας ακόμη βασικός πυλώνας για τα ορόσημα του ψηφιακού μετασχηματισμού της ελληνικής δημόσιας διοίκησης είναι οι πόροι και οι συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα, επίσης, η ενίσχυση ψηφιακών δεξιοτήτων και τέλος η ενιαία ψηφιακή εξυπηρέτηση μέσα από το gov.gr. Οσον αφορά τις προτεραιότητες για το μέλλον, αυτές είναι μεταξύ άλλων, η εξυπηρέτηση end to end, από την αρχή έως το τέλος για τον πολίτη.

Σύμφωνα με τη μελέτη, όσον αφορά τις διεθνείς τάσεις, δύο είναι οι βασικοί άξονες, το γεγονός ότι οι πολίτες είναι στο επίκεντρο του ψηφιακού μετασχηματισμού και η μετάβαση προς μία «προληπτική» δημόσια διοίκηση που αξιοποιεί δεδομένα και προβλέπει ανάγκες και προβλήματα πολιτών.  Ετσι, η δημόσια διοίκηση σε παγκόσμιο επίπεδο ξεφεύγει από το παραδοσιακό μοντέλο του παρελθόντος και εστιάζει σε πολυκαναλικά σημεία επαφής με τον πολίτη.

Κατά την Deloitte αναπτύσσονται επτά τάσεις στον ψηφιακό μετασχηματισμό της δημόσιας διοίκησης: Η τεχνητή νοημοσύνη ως εργαλείο διακυβέρνησης, η  γεφύρωση του ψηφιακού χάσματος, η ανάπτυξη έξυπνων βιώσιμων πόλεων, η πράσινη μετάβαση και ψηφιακός μετασχηματισμός, η ενίσχυση συνεργασιών μεταξύ Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα, η καινοτομία στο σχεδιασμό πολιτικών και η αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων στη δημόσια διοίκηση.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!