Γ.Δ.
1422.35 +0,34%
ACAG
-2,29%
6.4
CENER
+0,28%
7.15
CNLCAP
-0,67%
7.45
DIMAND
-0,40%
9.88
OPTIMA
+4,30%
8.24
TITC
0,00%
26.55
ΑΑΑΚ
0,00%
8.1
ΑΒΑΞ
-1,37%
1.588
ΑΒΕ
0,00%
0.502
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.265
ΑΚΡΙΤ
-1,09%
0.91
ΑΛΜΥ
+0,37%
2.69
ΑΛΦΑ
-1,09%
1.63
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
12.54
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.67
ΑΣΤΑΚ
+1,23%
8.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.25
ΑΤΤ
-3,52%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,61%
5.51
ΒΙΟΚΑ
-0,38%
2.65
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.245
ΒΙΟΤ
0,00%
0.338
ΒΙΣ
0,00%
0.238
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-0,84%
1.78
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,48%
16.88
ΔΑΑ
-0,93%
8.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
+1,48%
11.63
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,55%
0.344
ΕΒΡΟΦ
+1,68%
1.82
ΕΕΕ
+0,44%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+0,25%
3.95
ΕΛΒΕ
+5,94%
5.35
ΕΛΙΝ
+0,38%
2.66
ΕΛΛ
+0,65%
15.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,38%
2.63
ΕΛΠΕ
-2,11%
8.34
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.55
ΕΛΤΟΝ
+1,00%
2.02
ΕΛΧΑ
-0,41%
1.962
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+1,05%
9.6
ΕΣΥΜΒ
+2,41%
1.275
ΕΤΕ
-1,14%
7.256
ΕΥΑΠΣ
+0,58%
3.46
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.97
ΕΥΡΩΒ
-0,34%
1.782
ΕΧΑΕ
+0,18%
5.46
ΙΑΤΡ
0,00%
1.745
ΙΚΤΙΝ
-0,79%
0.5
ΙΛΥΔΑ
-2,12%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-0,55%
5.38
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.92
ΙΝΛΟΤ
+3,55%
1.168
ΙΝΤΕΚ
-0,95%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,27%
6.45
ΙΝΤΕΤ
-1,43%
1.38
ΙΝΤΚΑ
-0,41%
3.665
ΚΑΜΠ
-0,85%
2.33
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
340
ΚΕΚΡ
+2,29%
1.565
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
+0,68%
1.49
ΚΟΡΔΕ
-1,01%
0.59
ΚΟΥΑΛ
-6,03%
1.325
ΚΟΥΕΣ
+1,20%
5.88
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,68%
11.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+9,00%
1.635
ΛΑΒΙ
+0,23%
0.886
ΛΑΜΔΑ
+0,37%
6.75
ΛΑΜΨΑ
+1,27%
32
ΛΑΝΑΚ
+1,90%
1.07
ΛΕΒΚ
+6,82%
0.376
ΛΕΒΠ
0,00%
0.33
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.33
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-0,65%
3.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.4
ΜΙΓ
0,00%
4.1
ΜΙΝ
+0,78%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,40%
27.62
ΜΟΝΤΑ
-1,19%
3.32
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.08
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.765
ΜΠΕΛΑ
+1,68%
26.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,60%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.93
ΜΠΤΚ
0,00%
0.6
ΜΥΤΙΛ
-0,22%
35.76
ΝΑΚΑΣ
+2,94%
2.8
ΝΑΥΠ
+4,63%
1.13
ΞΥΛΚ
+0,30%
0.329
ΞΥΛΠ
0,00%
0.36
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,86%
28.8
ΟΛΥΜΠ
-2,40%
2.85
ΟΠΑΠ
+2,58%
16.68
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,24%
0.9
ΟΤΕ
+1,03%
13.67
ΟΤΟΕΛ
+0,30%
13.3
ΠΑΙΡ
0,00%
1.345
ΠΑΠ
+2,52%
2.44
ΠΕΙΡ
+1,15%
3.876
ΠΕΤΡΟ
+1,29%
9.42
ΠΛΑΘ
-0,60%
4.15
ΠΛΑΚΡ
+3,29%
15.7
ΠΡΔ
-2,67%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-0,69%
1.146
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+0,92%
4.41
ΡΕΒΟΙΛ
+1,88%
1.63
ΣΑΡ
+1,21%
11.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.43
ΣΙΔΜΑ
+1,46%
2.09
ΣΠΕΙΣ
+0,51%
7.94
ΣΠΙ
+15,63%
0.932
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+1,58%
18.02
ΤΖΚΑ
-4,87%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.21
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,36%
1.678
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-1,55%
0.38
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+1,33%
0.304
ΦΡΛΚ
-0,35%
4.25
ΧΑΙΔΕ
-1,37%
0.72

Έξυπνο καπάκι καταργεί την ημερομηνία λήξης σε γάλα – χυμούς

«Έξυπνο καπάκι» που ειδοποιεί τον καταναλωτή όταν το προϊόν που περιέχει το μπουκάλι, γάλα και χυμοί, είναι ακατάλληλο για κατανάλωση, χωρίς δηλαδή να χρειάζεται ημερομηνία λήξης, εφηύραν και ετοιμάζονται να κυκλοφορήσουν στην αγορά η λουξεμβουργιανή εταιρεία παραγωγής καπακιών και καλυμμάτων United Caps και η βρετανική startup Mimica θέλοντας να συμβάλλουν στη μείωση της σπατάλης τροφίμων, που προσλαμβάνει τεράστιες διαστάσεις.

Το «έξυπνο καπάκι» λειτουργεί στην πραγματικότητα ως δείκτης φρεσκάδας σε πραγματικό χρόνο. Ο καταναλωτής δεν χρειάζεται να κάνει κάτι περισσότερο από το να το ακουμπήσει στο επάνω μέρος του: εάν το προϊόν είναι κατάλληλο για κατανάλωση τότε η επιφάνεια του καπακιού παραμένει λεία, εάν όχι, τότε γίνεται τραχιά (με εξογκώματα). Κατ’ αυτόν τον τρόπο μπορούν ακόμη και άτομα με μειωμένη ή καθόλου όραση να πληροφορούνται για το αν μπορούν να καταναλώσουν το χυμό ή το γάλα.

TOUCHCAP
TOUCHCAP

Έτσι, άλλωστε, προέκυψε και η ιδέα στην ιδρύτρια της Mimica, Solveiga Pakštaitė (φωτο). Σπουδάζοντας βιομηχανικό design και τεχνολογία στο πανεπιστήμιο Brunel του Λονδίνου και μετέχοντας σ’ ένα πρότζεκτ για τα άτομα με προβλήματα στην όραση, διαπίστωσε ότι καθώς η ημερομηνία λήξης στα τρόφιμα δεν γράφεται με τρόπο που να μπορούν να την διαβάσουν, τους οδηγούσε να τρέφονται κυρίως με κονσέρβες. Άρχισε λοιπόν να αναζητεί τρόπους ώστε και τα άτομα με προβλήματα όρασης να μπορούν να διαβάζουν την ημερομηνία λήξης ενός τροφίμου.

Πώς λειτουργεί το «έξυπνο καπάκι»

Από τις έρευνες και τα πειράματα της Solveiga Pakštaitė και τη μετέπειτα συνεργασία της Mimica με την United Caps προέκυψε το «έξυπνο καπάκι» TOUCHCAP, το οποίο ενεργοποιείται μόλις ο καταναλωτής ανοίξει για πρώτη φορά το μπουκάλι. Στο εσωτερικό του καπακιού υπάρχει ένα gel (φωτο), το οποίο αποτελείται από φυτικά συστατικά και δεν έρχεται καθόλου σε επαφή με το γάλα ή το χυμό που υπάρχει στο μπουκάλι.

Το gel έχει παραχθεί κατά τρόπο ώστε (με βάση το χρόνο και την θερμοκρασία) να ρευστοποιείται με τον ίδιο ρυθμό με τον οποίο το τρόφιμο που υπάρχει στο μπουκάλι οδεύει προς την ημερομηνία λήξης του. Εάν, για παράδειγμα, η θερμοκρασία του χυμού παραμείνει υψηλή για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, εάν δηλαδή ο χυμός μείνει, αφού έχει ανοιχτεί, εκτός ψυγείου για αρκετή ώρα, τότε επιταχύνεται και ο ρυθμός ρευστοποίησης του gel

Όταν, συνεπώς, το gel γίνει υγρό, τότε «φουσκώνουν» τα εξογκώματα στο καπάκι κι ο καταναλωτής αντιλαμβάνεται ότι το τρόφιμο δεν είναι πλέον κατάλληλο.

Κέρδος 2-7 ημερών στον πραγματικό χρόνο ζωής του τροφίμου

Το «έξυπνο καπάκι» δοκιμάζεται ήδη στη Μεγάλη Βρετανία σε μπουκάλια με χυμό πορτοκαλιού. Από τις μέχρι τώρα έρευνες έχει αποδειχθεί ότι αποτυπώνει ακριβέστερα τον πραγματικό χρόνο ζωής του προϊόντος συμβάλλοντας στο να «κερδίσει» ο χυμός από 2 έως 7 ημέρες «ζωής».

TOUCHCAP
TOUCHCAP

Αύξηση 10% στις πωλήσεις – Μείωση έως 44% στο food waste

Έχει υπολογιστεί ότι ακόμη και δύο ημέρες να αυξηθεί η διάρκεια ζωής των τροφίμων στο ράφι αρκεί για να μειωθεί η απώλεια τροφίμων κατά 50% στο εμπόριο και κατά 63% στα νοικοκυριά. Ενώ αρκεί μόνο μία ημέρα για να εξοικονομηθεί η έκλυση 202,8 εκατομμυρίων τόνων αερίων του θερμοκηπίου στο περιβάλλον

Μόνο στη Μεγάλη Βρετανία έχει υπολογιστεί ότι πετιούνται κάθε χρόνο 121 εκατομμύρια κιλά χυμών. Με το TOUCHCAP έχει υπολογιστεί ότι μπορεί να μειωθεί στα 53 εκατομμύρια κιλά χυμών, εξοικονομώντας το 44% των χυμών που σήμερα πετιούνται.

Σύμφωνα με τις δύο εταιρείες, οι εταιρείες τροφίμων που θα χρησιμοποιήσουν το «έξυπνο καπάκι» μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους τουλάχιστον κατά 10% καθώς οι καταναλωτές θα είναι διατεθειμένοι να αγοράζουν μεγαλύτερες ποσότητες προϊόντων όπως οι χυμοί αφού θα νιώθουν σίγουροι ότι θα τους καταναλώσουν πριν καταστούν ακατάλληλοι.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!