Γ.Δ.
1490.46 -0,08%
ACAG
+0,16%
6.14
CENER
0,00%
8.73
CNLCAP
+0,63%
8
DIMAND
-0,85%
9.3
OPTIMA
+0,69%
11.68
TITC
-0,97%
30.6
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,73%
1.64
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
-0,56%
0.89
ΑΛΜΥ
-0,18%
2.795
ΑΛΦΑ
+2,61%
1.71
ΑΝΔΡΟ
-1,75%
6.74
ΑΡΑΙΓ
-0,15%
13.1
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,84%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+2,63%
8.6
ΑΤΤ
-1,36%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
+0,83%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,14%
6.2
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+0,72%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,92%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,15%
16.4
ΔΑΑ
+0,07%
8.356
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,63%
11.84
ΔΟΜΙΚ
-1,94%
4.56
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,53%
0.352
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
+0,12%
32.34
ΕΚΤΕΡ
-0,93%
4.26
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.46
ΕΛΛ
+1,42%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,56%
2.645
ΕΛΠΕ
-1,79%
8.5
ΕΛΣΤΡ
+0,41%
2.43
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.876
ΕΛΧΑ
+3,23%
2.08
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,50%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,36%
1.375
ΕΤΕ
+1,29%
8.458
ΕΥΑΠΣ
-0,91%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
6.03
ΕΥΡΩΒ
+0,38%
2.108
ΕΧΑΕ
-1,14%
5.19
ΙΑΤΡ
-2,32%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.4195
ΙΛΥΔΑ
-1,98%
1.735
ΙΝΚΑΤ
-0,57%
5.26
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
+1,89%
1.186
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.05
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+3,89%
3.74
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,17%
1.65
ΚΟΡΔΕ
+1,12%
0.542
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.26
ΚΟΥΕΣ
-1,38%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,22%
1.38
ΛΑΒΙ
+0,82%
0.978
ΛΑΜΔΑ
-2,61%
6.72
ΛΑΜΨΑ
+4,65%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
+0,56%
0.36
ΛΕΒΠ
+9,72%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,82%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-5,62%
0.958
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,10%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+1,01%
3.99
ΜΙΝ
-1,75%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,72%
27.7
ΜΟΝΤΑ
-1,57%
3.14
ΜΟΤΟ
+0,99%
3.06
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,38%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
-6,25%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,21%
38.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+6,09%
0.976
ΞΥΛΚ
-2,04%
0.288
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+9,09%
0.48
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,92%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
+0,72%
2.79
ΟΠΑΠ
-1,54%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,21%
0.937
ΟΤΕ
-0,49%
14.15
ΟΤΟΕΛ
-0,32%
12.62
ΠΑΙΡ
-1,72%
1.14
ΠΑΠ
-1,18%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,36%
3.852
ΠΕΤΡΟ
+0,65%
9.32
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,37%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.68
ΣΑΡ
-1,58%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,09%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.925
ΣΠΕΙΣ
-0,52%
7.72
ΣΠΙ
+0,56%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,30%
18.16
ΤΖΚΑ
+2,50%
1.64
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,92%
1.758
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+6,35%
0.268
ΦΡΛΚ
+0,98%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

Ταραντίλης: Ο ρόλος της τεχνολογικής καινοτομίας στην εκπαίδευση

Στην εκπαιδευτική τεχνολογία και την καινοτόμο επιχειρηματικότητα ήταν αφιερωμένη η συνεδρίαση της Επιτροπής Έρευνας και Τεχνολογίας της Βουλής, υπό την προεδρία του βουλευτή Επικρατείας της ΝΔ, καθηγητή Χρήστου Ταραντίλη, με προσκεκλημένους ομιλητές τον Γ. Δουκίδη, καθηγητή του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και μέλος της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης, τον Λ. Ντουάνογλου, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Schoox και τον Π. Σιώζο, συνιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της LearnWorlds.

Στην εισαγωγική του τοποθέτηση, ο κ. Ταραντίλης τόνισε την εκθετική ανάπτυξη της εκπαιδευτικής τεχνολογίας κατά τα τελευταία χρόνια και σκιαγράφησε τις συνθήκες που αναδεικνύουν τα ψηφιακά μέσα σε πολύτιμα εργαλεία τυπικής και μη-τυπικής μάθησης, αλλάζοντας δραστικά το τοπίο της εκπαίδευσης, της επαγγελματικής κατάρτισης και της ανάπτυξης δεξιοτήτων. Ο κ. Ταραντίλης υποστήριξε ότι «η εκπαιδευτική τεχνολογία που φτάνει στους πολίτες του κόσμου μέσα από τη δραστηριοποίηση των εταιρειών εκπαιδευτικής καινοτομίας καλύπτει ατομικές και κοινωνικές ανάγκες», προσφέροντας, μεταξύ άλλων:

  • Εξ αποστάσεως προσβασιμότητα σε ψηφιακούς πόρους (ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό περιεχόμενο, διαδικτυακά μαθήματα κ.πλ.) για οποιονδήποτε, οπουδήποτε κι αν βρίσκεται και επιθυμεί να εκπαιδευτεί, συμβάλλοντας στον εκδημοκρατισμό της γνώσης.
  • Δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης με αναρίθμητους ανθρώπους από οποιοδήποτε μέρος της Γης.
  • Ευελιξία και εξατομίκευση της εκπαιδευτικής εμπειρίας, όσον αφορά τον ρυθμό, το περιεχόμενο, το επίπεδο και την αξιολόγηση της μάθησης.
  • Διασκεδαστική και αποτελεσματική μάθηση με την αξιοποίηση της εικονικής πραγματικότητας και άλλων τεχνολογικών δυνατοτήτων για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
  • Μείωση κόστους για παρόχους εκπαίδευσης και εκπαιδευόμενους.
  • Μείωση περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τον περιορισμό των μετακινήσεων και της σπατάλης χαρτιού.

Τέλος, ο κ. Ταραντίλης ανέφερε ότι η παγκόσμια αγορά EduTech αναμένεται να αναπτυχθεί σημαντικά ως το 2030, προσφέροντας οικονομικό και κοινωνικό όφελος από τη δημιουργία ταλέντου, μέσα από τις διαδικασίες της επανεκπαίδευσης και της αναβάθμισης δεξιοτήτων.

Στη συνέχεια ο κ. Δουκίδης, παρουσίασε τις αλλαγές που έφερε η πανδημία στον χώρο της εργασίας και τις αναγκαίες δεξιότητες που χρειάζεται να έχουν οι εργαζομενοι στη μετά-covid εποχή, με βάση πρόσφατη έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Επιπλέον, επεσήμανε την αναντιστοιχία προσόντων ανάμεσα στην προσφορά και τη ζήτηση στην αγορά εργασίας και συμπέρανε ότι η πιο σημαντική δεξιότητα είναι αυτή της συνεχούς μάθησης, ώστε κάθε εργαζόμενος να αναβαθμίζεται και να έχει επαγγελματικό μέλλον. Σύμφωνα με τον κ. Δουκίδη, η χώρα μας μπορεί να δημιουργήσει έναν εξωστρεφή, εξαγωγικό κλάδο εκπαιδευτικής τεχνολογίας, να προσελκύσει περισσότερους επενδυτές και, γενικότερα, να γίνει «ένα διεθνές τεχνολογικό κέντρο ανάπτυξης και έρευνας».

Από την πλευρά του ο κ. Ντουάνογλου, που δραστηριοποιείται στον χώρο της εταιρικής εκπαίδευσης και ανάπτυξης ταλέντου, αναφέρθηκε στον τρόπο λειτουργίας ενός επιτυχημένου οικοσυστήματος νεοφυούς επιχειρηματικότητας, όπως αυτό των ΗΠΑ, και στις προϋποθέσεις για τον μετασχηματισμό μιας καλής ιδέας σε νεοφυή επιχείρηση (π.χ. πρόσβαση σε δεδομένα διεθνών αγορών, διαπραγματευτικές δεξιότητες, mentoring κ.λπ.). Κατά την άποψή του, οι νεοφυείς επιχειρήσεις πρέπει από τα πρώτα τους βήματα να έχουν διεθνή προσανατολισμό και συγκεκριμένη εστίαση.

Τέλος, ο κ. Σιώζος υποστήριξε ότι ο πολυτιμότερος πόρος τον 21ο αιώνα είναι η γνώση και ότι «το μέλλον της εκπαίδευσης βρίσκεται online», χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα υποκατασταθεί η φυσική εμπειρία μάθησης με έναν χαρισματικό δάσκαλο σε μία αίθουσα. Κατά την άποψή του, πρέπει να αναγνωριστεί το e-learning ως ισότιμος τρόπος παροχής εκπαίδευσης και κάθε δημόσιος και ιδιωτικός φορέας να διερευνήσει πώς μπορεί να αξιοποιήσει την εκπαιδευτική τεχνολογία, που μπορεί να δώσει σύγχρονες λύσεις ειδικά σε μία χώρα με απομακρυσμένες νησιωτικές περιοχές και μεγάλη διασπορά, όπως η Ελλάδα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!