Γ.Δ.
1392.62 +0,84%
ACAG
-0,16%
6.36
CENER
+5,19%
7.3
CNLCAP
-0,74%
6.7
DIMAND
-0,72%
9.64
OPTIMA
-0,30%
9.97
TITC
+0,38%
26.5
ΑΑΑΚ
+0,73%
6.9
ΑΒΑΞ
+3,74%
1.442
ΑΒΕ
-1,65%
0.477
ΑΔΜΗΕ
+1,37%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-4,97%
0.86
ΑΛΜΥ
+1,17%
2.6
ΑΛΦΑ
+1,16%
1.568
ΑΝΔΡΟ
-1,17%
6.74
ΑΡΑΙΓ
+0,09%
11.78
ΑΣΚΟ
-1,53%
2.58
ΑΣΤΑΚ
+3,02%
7.5
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,54%
7.48
ΑΤΤ
+0,92%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+4,88%
5.59
ΒΙΟΚΑ
+5,79%
2.74
ΒΙΟΣΚ
+1,30%
1.17
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
+6,03%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,12%
16.24
ΔΑΑ
-0,49%
8.18
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+1,28%
11.05
ΔΟΜΙΚ
+0,98%
4.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+5,16%
1.63
ΕΕΕ
+0,42%
28.42
ΕΚΤΕΡ
+3,99%
4.17
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
+1,71%
2.38
ΕΛΛ
+0,35%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,60%
2.535
ΕΛΠΕ
+0,12%
8.2
ΕΛΣΤΡ
+0,84%
2.41
ΕΛΤΟΝ
+0,22%
1.864
ΕΛΧΑ
+3,83%
1.9
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-1,37%
9.38
ΕΣΥΜΒ
+1,66%
1.225
ΕΤΕ
+0,28%
7.094
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.18
ΕΥΔΑΠ
+1,97%
5.69
ΕΥΡΩΒ
+0,19%
1.834
ΕΧΑΕ
+1,21%
5.02
ΙΑΤΡ
+6,65%
1.685
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+5,30%
1.59
ΙΝΚΑΤ
+2,42%
5.08
ΙΝΛΙΦ
+1,07%
4.74
ΙΝΛΟΤ
+0,74%
1.088
ΙΝΤΕΚ
+1,48%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
+0,42%
1.205
ΙΝΤΚΑ
+3,68%
3.38
ΚΑΜΠ
+9,76%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+0,63%
1.59
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-0,33%
1.53
ΚΟΡΔΕ
+1,93%
0.528
ΚΟΥΑΛ
+7,30%
1.352
ΚΟΥΕΣ
+1,73%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,18%
11.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,15%
1.425
ΛΑΒΙ
+0,86%
0.817
ΛΑΜΔΑ
+4,39%
6.9
ΛΑΜΨΑ
+1,89%
32.4
ΛΑΝΑΚ
+3,09%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,46%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,83%
1.07
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.84
ΜΕΝΤΙ
-3,06%
2.85
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+1,03%
3.91
ΜΙΝ
-4,20%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,23%
25.8
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.05
ΜΟΤΟ
+2,60%
2.96
ΜΟΥΖΚ
-0,67%
0.745
ΜΠΕΛΑ
+2,87%
27.26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+1,56%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+1,15%
37.04
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,42%
0.964
ΞΥΛΚ
+3,86%
0.296
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,14%
0.328
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,30%
24.5
ΟΛΥΜΠ
-0,75%
2.63
ΟΠΑΠ
+1,73%
16.43
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,15%
0.86
ΟΤΕ
-1,22%
13.81
ΟΤΟΕΛ
+0,74%
13.56
ΠΑΙΡ
-1,21%
1.225
ΠΑΠ
-0,38%
2.59
ΠΕΙΡ
+0,61%
3.78
ΠΕΤΡΟ
-1,19%
8.3
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-2,60%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,71%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+8,17%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+1,97%
1.55
ΣΑΡ
+1,05%
11.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+2,77%
0.371
ΣΙΔΜΑ
+2,46%
2.08
ΣΠΕΙΣ
+1,63%
7.46
ΣΠΙ
+5,85%
0.76
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,84%
18
ΤΖΚΑ
-1,24%
1.59
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,89%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+3,10%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-6,23%
0.346
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
+2,26%
4.08
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

LTK: Η πλατφόρμα των 2 δισ. που κάνει πλούσιους τους influencers

Οι εταιρείες πληρώνουν πλέον παγκοσμίως στους influencers περί τα 16 δισ. δολάρια τον χρόνο, ένα ποσό που έχει εννεαπλασιαστεί μέσα στην τελευταία εξαετία. Όμως οι πραγματικά επιδραστικοί -και πλούσιοι- αποτελούν τη μειοψηφία. Περίπου 500 εκατ. από τους συνολικά 4,2 δισεκατομμύρια ανθρώπους που χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επιδιώκουν να κερδίσουν χρήματα μέσω αυτών, όμως μόνο οι περίπου 60.000 καταφέρνουν να βγάλουν πάνω από 50.000 δολάρια ετησίως. Κι ενώ αρκετοί βασίζονται στο μερίδιο των διαφημιστικών κερδών που λαμβάνουν από τα social media, τα πραγματικά κέρδη βρίσκονται στις εταιρείες των προϊόντων που πωλούν και οι οποίες τους αποδίδουν είτε ένα flat ποσό, είτε ποσοστά επί των πωλήσεων που οφείλονται σε αυτούς.

Όμως ένα από τα προβλήματα του influencer marketing, ήταν η δυσκολία της σύνδεσης των προφίλ των influencers, bloggers και youtubers, με τα διαφημιζόμενα προϊόντα, μία σύνδεση που επιχείρησαν να κάνουν -όχι με τεράστια επιτυχία- και τα ίδια τα social media. Πλέον αυτόν τον καιρό, οι πραγματικά επιδραστικοί influencers χρησιμοποιούν κάποιες εξειδικευμένες πλατφόρμες και από τις πιο επιτυχημένες είναι η LTK, την οποία ίδρυσαν το 2011 ως startup (με το όνομα, τότε, RewardStyle) η μπλόγκερ μόδας από το Ντάλας, Άμπερ Βενζ Μποξ και ο σύζυγός της, Μπάξτερ Μποξ. Το 2021 μάλιστα, το Softbank Vision Fund της ομώνυμης ιαπωνικής τράπεζας απόκτησε μετοχικό μερίδιο 300 εκατ. δολαρίων στην LTK, με αποτέλεσμα η αποτίμηση της εταιρείας να ανέλθει στα 2 δισ. δολάρια, προσδίδοντας στην Άμπερ Βενζ Μποξ, συνιδρύτρια και πρόεδρο, καθαρή αξία 315 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Forbes.

Τί κάνει η πλατφόρμα; Η αμερικανική εταιρεία προσφέρει την τεχνολογία ώστε να είναι ανιχνεύσιμα τα «κλικαρίσματα» και οι πωλήσεις που γίνονται μέσω του περιεχομένου των influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η εταιρεία επίσης κλείνει συμφωνίες μεταξύ των πωλητών και των influencers, ενώ δημιούργησε και μία πύλη, μέσω της οποίας τα brands -που εμπιστεύονται τους influencers που έχει επιλέξει να εκπροσωπεί- μπορούν να έρχονται απευθείας σε επαφή μαζί τους. Το 2017, η LTK ξεκίνησε τη δική της εφαρμογή, όπου οι influencers μπορούν να δημοσιεύουν περιεχόμενο και να «ταγκάρουν» τα προϊόντα, τα οποία συνδέονται με ιστοσελίδες λιανικής πώλησης. Πέρυσι, περί τα 3,6 δισ. δολάρια πωλήσεων σε προϊόντα μόδας, ομορφιάς, διακόσμησης και άλλα, έγιναν μέσω τεχνολογιών της LTK, ενώ υπολογίζεται ότι από το 2011, τα brands που συνεργάζονται με την εταιρεία έχουν ξοδέψει περίπου 1,9 δισ. δολάρια σε δημιουργούς περιεχομένου, τα μισά από τα οποία μόνο το περασμένο έτος. Και 200 από τους influencers της LTK έβγαλαν περισσότερο από ένα εκατομμύριο δολάρια χάρη στην πλατφόρμα.

Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ηλεκτρονικές πωλήσεις

Και τα ίδια τα social media έχουν επιχειρήσει να επεκταθούν στον συγκεκριμένο τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, βλέποντάς τον ως φυσική επέκταση του διαφημιστικού σκέλους τους. Το 2021, η Meta Platforms Inc. εγκαινίασε ένα πρόγραμμα για δημιουργούς περιεχομένου, το οποίο όμως τερμάτισε έναν χρόνο αργότερα. Η αντίστοιχη προσπάθεια του Instagram να προσφέρει σύνδεση με τα προϊόντα και στοιχεία στους influencers υπήρξε εξίσου ανεπιτυχής, ενώ το περασμένο καλοκαίρι το TikTok της κινεζικής ByteDance ανακοίνωσε πως θα καθυστερήσει να ξεκινήσει το δικό του σκέλος ηλεκτρονικού εμπορίου στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.

Πλατφόρμες όπως η LTK διαθέτουν το πλεονέκτημα πως δεν χρειάζεται να προσπαθούν να εξισορροπήσουν τις ανάγκες των influencers με τα συμφέροντα των παραγωγών των προϊόντων, εξηγεί η Άντζελα Ντου, στέλεχος στη SoftBank, η οποία συμμετείχε στην επένδυση στην LTK. Από το 2011, η εταιρεία προχώρησε σε μία σειρά αναβαθμίσεων, προκειμένου να προσαρμοστεί αρχικά στην αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω iPhone και smartphone, στη συνέχεια στην έλευση του Instagram. Το τελευταίο, παρότι παραμένει η υπ΄ αριθμόν ένα επιλογή των influencers, βλέπει την πίτα που ελέγχει να περιορίζεται χάρη στο TikTok. Η διαχείριση του τελευταίου αποτελεί μία νέα πρόκληση για την LTK και αντίστοιχες πλατφόρμες, εξαιτίας των δυσκολιών στη διαχείριση του αλγορίθμου με τον οποίο τρέχει, που επιτρέπει στα βίντεο να γίνονται πιο γρήγορα viral. Και τον οποίο επιδιώκει να μιμηθεί και το Instagram.

Σύμφωνα με το Influencer Marketing Hub, ο αριθμός των brands που χρησιμοποιούν το Instagram έχει μειωθεί από 80% το 2020 σε 67% το 2021. Το Tik Tok, έγινε η εφαρμογή με τις περισσότερες λήψεις το 2020, ενώ αποτέλεσε την δεύτερη σημαντικότερη πλατφόρμα για το influencer marketing το 2021.

«Οι στρατηγικές που χρησιμοποιούσαμε τα τελευταία δέκα χρόνια της επανάστασης δημιουργικού περιεχομένου πλησιάζουν στην ημερομηνία λήξης», είπε το Σεπτέμβριο η Βοξ στο ετήσιο συνέδριο της εταιρείας στο Ντάλας. «Σήμερα, βρισκόμαστε σε μία ακόμη μεταβατική περίοδο, όπου το περιεχόμενο είναι η κινητήρια δύναμη».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!