Γ.Δ.
1453.9 +0,37%
ACAG
0,00%
6.58
CENER
0,00%
7.94
CNLCAP
0,00%
7.85
DIMAND
0,00%
9.57
OPTIMA
0,00%
10.64
TITC
0,00%
29.75
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.484
ΑΒΕ
0,00%
0.478
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.235
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.95
ΑΛΜΥ
0,00%
2.86
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5925
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.88
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.6
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.08
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.8
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.6
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.305
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.54
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.78
ΔΑΑ
0,00%
8.31
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.24
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.675
ΕΕΕ
0,00%
30.36
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.375
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
0,00%
2.47
ΕΛΛ
0,00%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.62
ΕΛΠΕ
0,00%
8.43
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.36
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.788
ΕΛΧΑ
0,00%
1.932
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.33
ΕΤΕ
0,00%
7.56
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.72
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.01
ΕΧΑΕ
0,00%
5.16
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.4325
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.73
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.4
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.14
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.26
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.28
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.65
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.635
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.55
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.286
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.8
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.44
ΛΑΒΙ
0,00%
0.851
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.89
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.09
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
0,00%
0.35
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.09
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
0,00%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.16
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.24
ΜΟΤΟ
0,00%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
0,00%
29.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.38
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
0,00%
1.01
ΞΥΛΚ
0,00%
0.28
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.342
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
0,00%
24.8
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.85
ΟΠΑΠ
0,00%
15.61
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.896
ΟΤΕ
0,00%
14.28
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.88
ΠΑΙΡ
0,00%
1.18
ΠΑΠ
0,00%
2.62
ΠΕΙΡ
0,00%
3.775
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.154
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.69
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
0,00%
11.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.378
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.8
ΣΠΙ
0,00%
0.75
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.24
ΤΖΚΑ
0,00%
1.645
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.33
ΦΡΛΚ
0,00%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Υποχρεωτική η υποδομή οπτικής ίνας στις νέες οικοδομές

Μέσα σε τέσσερις μήνες το πολύ θα πρέπει να αδειοδοτούνται τα έργα πολιτικού μηχανικού για το πέρασμα των οπτικών ινών που φτάνουν στα σπίτια. Παράλληλα, με τη νέα νομοθεσία που παρουσίασε η Κομισιόν, καθιστά υποχρεωτικό τον διαμοιρασμό των υποδομών απ’ όπου διέρχονται οπτικές ίνες ή αξιοποιούνται σε άλλου είδους δίκτυα (π.χ. φυσικού αερίου, υδρεύσης κ.λπ.). Επιπλέον, όλα τα κράτη-μέλη θα πρέπει να δημιουργήσουν ένα ενιαίο σύστημα πληροφόρησης για τα δίκτυα οπτικών ινών, είτε είναι υπόγεια, είτε επίγεια, είτε εναέρια.

Το ενιαίο σημείο πληροφόρησης, όπως το ονομάζει η Κομισιόν, δεν είναι τίποτε άλλο από αυτό που στη χώρα μας ονομάζεται Ενιαίο Μητρώο Υποδομών και το οποίο συνεχώς επιδιώκει η χώρα να δημιουργήσει και όλο πηγαίνει προς τα πίσω. Ακόμη, η Κομισιόν θέλει να καταστήσει από εδώ και στο εξής υποχρεωτική την υποδομή οπτικής ίνας στις νέες οικοδομικές άδειες.

Τα προαναφερόμενα μέτρα λαμβάνει τώρα η Κομισιόν με στόχο να «σπρώξει» τη δημιουργία των δικτύων πολύ υψηλής χωρητικότητας (VeryHighCapacityNetworks), όπως είναι τα δίκτυα οπτικών ινών που φτάνουν στο σπίτι (FTTH) και τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας 5ης γενιάς (5G). Η Κομισιόν διαπιστώνει καθυστέρηση στην ανάπτυξη των δικτύων αυτών και τώρα αναθεωρεί το πλαίσιο δημιουργίας των δικτύων και κυρίως των προαπαιτούμενων έργων πολιτικού μηχανικού, που αποτελούν το μεγαλύτερο κόστος στη δημιουργία των δικτύων αυτών. Πρόκειται για τα χαντάκια στους δρόμους και τους σταθμούς βάσης κεραιών.

Μεταξύ των μέτρων που προτείνονται στον νέο νόμο, που ονομάστηκε Gigabit Infrastructure Act (GIA), είναι o συντονισμός των έργων πολιτικού μηχανικού. O αδειοδοτημένος φορέας για εργασίες δημιουργίας δικτύου είναι υποχρεωμένος να γνωστοποιεί τα στοιχεία του έργου, έτσι ώστε να είναι αξιοποιήσιμο απ’ όλους τους ενδιαφερόμενους. Ο στόχος είναι να αποφευχθεί η δημιουργία ποlλαπλών υποδομών, που κοστίζουν χρόνο και χρήμα. «Οποιοσδήποτε φορέας εκμετάλλευσης δικτύου θα πρέπει να διαθέτει, κατόπιν συγκεκριμένου γραπτού αιτήματος ή μέσω ενός Ενιαίου Σημείου Πληροφοριών ή άλλων διαθέσιμων στο κοινό μέσων, τις ακόλουθες ελάχιστες πληροφορίες σχετικά με τις τρέχουσες ή προγραμματισμένες εργασίες του:

  • τη θέση και το είδος των εργασιών,
  • τα εμπλεκόμενα στοιχεία του δικτύου,
  • την εκτιμώμενη ημερομηνία έναρξης και διάρκεια των εργασιών και
  • ένα σημείο επαφής».

Σημειώνεται ότι η υποχρέωση δεν αφορά τους φορείς ανάπτυξης τηλεπικοινωνιακών δικτύων, αλλά οποιωνδήποτε δικτύων, π.χ. φυσικού αερίου, ηλεκτρισμού κ.λπ. Η κοινή χρήση υποδομών σημαίνει ότι ο ΔΕΔΔΗΕ, για παράδειγμα, δεν θα μπορεί στο μέλλον να αρνηθεί σε έναν τηλεπικοινωνιακό πάροχο να βάλει ο ίδιος εναέριες οπτικές ίνες στους στύλους του ή ο ΟΤΕ να προσφέρει τον αγωγό που εγκαθιστά για τις οπτικές ίνες σε έναν ανταγωνιστή του. Το ίδιο ισχύει και με τους σταθμούς βάσης για τις κεραίες κινητής.

Επιπλέον, η GIA δεν αφορά μόνο τα νέα δίκτυα, αλλά και τα υφιστάμενα. Το «άνοιγμα» των κάθε λογής δικτύων για να περάσουν οπτικές ίνες δεν αφορά μόνον τα νέα δίκτυα που θα αναπτυχθούν, αλλά και τα υφιστάμενα. Το μέτρο αφορά την πρόσβαση στην υπάρχουσα φυσική υποδομή.

Ένα τρίτο μέτρο είναι η ταχεία αδειοδότηση. Η διαδικασία θα πρέπει να επιταχυνθεί και να ψηφιοποιηθεί πλήρως. «Σε κάθε περίπτωση», αναφέρει η ανακοίνωση της Κομισιόν, «εκτός εάν η εθνική νομοθεσία προβλέπει ρητώς διαφορετικά, οποιαδήποτε απόφαση για την άδεια θα πρέπει να λαμβάνεται εντός τεσσάρων μηνών, εκτός εξαιρετικών περιστάσεων, από την παραλαβή πλήρους αιτήματος αδείας. Οποιαδήποτε άρνηση θα πρέπει να αιτιολογείται με βάση αντικειμενικά, διαφανή, αμερόληπτα και αναλογικά κριτήρια».

Τέλος, μεταξύ των ρυθμίσεων που έρχονται συγκαταλέγεται η σήμανση των κτιρίων ως Broadband Ready. Επιπλέον, σύμφωνα με το πλαίσιο της GIA, όλα τα κτίρια που εκδίδουν άδειες πρέπει να είναι εξοπλισμένα με:

  • κτιριακή φυσική υποδομή μέχρι το σημείο τερματισμού του δικτύου, όπως μίνι αγωγούς ικανούς να φιλοξενούν δίκτυα υψηλής ταχύτητας και
  • για πολυκατοικίες ένα εύκολα προσβάσιμο σημείο πρόσβασης για τους παρόχους δημόσιων δικτύων επικοινωνιών που επιθυμούν να τερματίσουν τα δίκτυά τους στις εγκαταστάσεις του συνδρομητή.

Μόλις ένα κτίριο φτάσει αυτά τα πρότυπα, είναι επιλέξιμο να λάβει τη σήμανση Broadband Ready. Μπορούν να υπάρξουν εξαιρέσεις για ορισμένους τύπους κτιρίων (στρατιωτικά, μνημεία) ή κόστους.

Η νέα ρύθμιση GIA δρομολογείται στο πλαίσιο μιας ευρύτερης νομοθετικής πρωτοβουλίας της Κομισιόν, με στόχο την ενδυνάμωση της Ευρώπης στις ψηφιακές τεχνολογίες. Η πρωτοβουλία αυτή περιλαμβάνει, εκτός από το Gigabit Infrastructure Act (GIA), τον Νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές (Digital Market Act ή DMA), τον Νόμο για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (Digital Service Act ή DSA), τον Νόμο για την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ Act) κ.λπ., που έρχονται και αναμένεται να ψηφιστούν σε όλα τα κράτη-μέλη.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!