Γ.Δ.
1422.35 +0,34%
ACAG
-2,29%
6.4
CENER
+0,28%
7.15
CNLCAP
-0,67%
7.45
DIMAND
-0,40%
9.88
OPTIMA
+4,30%
8.24
TITC
0,00%
26.55
ΑΑΑΚ
0,00%
8.1
ΑΒΑΞ
-1,37%
1.588
ΑΒΕ
0,00%
0.502
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.265
ΑΚΡΙΤ
-1,09%
0.91
ΑΛΜΥ
+0,37%
2.69
ΑΛΦΑ
-1,09%
1.63
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
12.54
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.67
ΑΣΤΑΚ
+1,23%
8.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.25
ΑΤΤ
-3,52%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,61%
5.51
ΒΙΟΚΑ
-0,38%
2.65
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.245
ΒΙΟΤ
0,00%
0.338
ΒΙΣ
0,00%
0.238
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-0,84%
1.78
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,48%
16.88
ΔΑΑ
-0,93%
8.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
+1,48%
11.63
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,55%
0.344
ΕΒΡΟΦ
+1,68%
1.82
ΕΕΕ
+0,44%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+0,25%
3.95
ΕΛΒΕ
+5,94%
5.35
ΕΛΙΝ
+0,38%
2.66
ΕΛΛ
+0,65%
15.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,38%
2.63
ΕΛΠΕ
-2,11%
8.34
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.55
ΕΛΤΟΝ
+1,00%
2.02
ΕΛΧΑ
-0,41%
1.962
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+1,05%
9.6
ΕΣΥΜΒ
+2,41%
1.275
ΕΤΕ
-1,14%
7.256
ΕΥΑΠΣ
+0,58%
3.46
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.97
ΕΥΡΩΒ
-0,34%
1.782
ΕΧΑΕ
+0,18%
5.46
ΙΑΤΡ
0,00%
1.745
ΙΚΤΙΝ
-0,79%
0.5
ΙΛΥΔΑ
-2,12%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-0,55%
5.38
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.92
ΙΝΛΟΤ
+3,55%
1.168
ΙΝΤΕΚ
-0,95%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,27%
6.45
ΙΝΤΕΤ
-1,43%
1.38
ΙΝΤΚΑ
-0,41%
3.665
ΚΑΜΠ
-0,85%
2.33
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
340
ΚΕΚΡ
+2,29%
1.565
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
+0,68%
1.49
ΚΟΡΔΕ
-1,01%
0.59
ΚΟΥΑΛ
-6,03%
1.325
ΚΟΥΕΣ
+1,20%
5.88
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,68%
11.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+9,00%
1.635
ΛΑΒΙ
+0,23%
0.886
ΛΑΜΔΑ
+0,37%
6.75
ΛΑΜΨΑ
+1,27%
32
ΛΑΝΑΚ
+1,90%
1.07
ΛΕΒΚ
+6,82%
0.376
ΛΕΒΠ
0,00%
0.33
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.33
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-0,65%
3.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.4
ΜΙΓ
0,00%
4.1
ΜΙΝ
+0,78%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,40%
27.62
ΜΟΝΤΑ
-1,19%
3.32
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.08
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.765
ΜΠΕΛΑ
+1,68%
26.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,60%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.93
ΜΠΤΚ
0,00%
0.6
ΜΥΤΙΛ
-0,22%
35.76
ΝΑΚΑΣ
+2,94%
2.8
ΝΑΥΠ
+4,63%
1.13
ΞΥΛΚ
+0,30%
0.329
ΞΥΛΠ
0,00%
0.36
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,86%
28.8
ΟΛΥΜΠ
-2,40%
2.85
ΟΠΑΠ
+2,58%
16.68
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,24%
0.9
ΟΤΕ
+1,03%
13.67
ΟΤΟΕΛ
+0,30%
13.3
ΠΑΙΡ
0,00%
1.345
ΠΑΠ
+2,52%
2.44
ΠΕΙΡ
+1,15%
3.876
ΠΕΤΡΟ
+1,29%
9.42
ΠΛΑΘ
-0,60%
4.15
ΠΛΑΚΡ
+3,29%
15.7
ΠΡΔ
-2,67%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-0,69%
1.146
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+0,92%
4.41
ΡΕΒΟΙΛ
+1,88%
1.63
ΣΑΡ
+1,21%
11.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.43
ΣΙΔΜΑ
+1,46%
2.09
ΣΠΕΙΣ
+0,51%
7.94
ΣΠΙ
+15,63%
0.932
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+1,58%
18.02
ΤΖΚΑ
-4,87%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.21
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,36%
1.678
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-1,55%
0.38
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+1,33%
0.304
ΦΡΛΚ
-0,35%
4.25
ΧΑΙΔΕ
-1,37%
0.72

Τα ψηφιακά ξενοδοχεία του μέλλοντος: Το chatbot στην ταξιδιωτική βιομηχανία

Τα τουριστικά θέρετρα και οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις υιοθετούν καινοτόμες τεχνολογίες με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών, την ικανοποίηση των αναγκών των tech-savvy πελατών, τη βελτιστοποίηση των λειτουργιών του ξενοδοχείων, την αύξηση των εσόδων ανά δωμάτιο και τη διαφοροποίηση σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Το ανέπαφο check-in έχει γίνει σήμερα αναγκαιότητα για τη μείωση της ανθρώπινης αλληλεπίδρασης αλλά και για την ταχύτερη εξυπηρέτηση. Οι receptions επανασχεδιάζονται, έτσι ώστε οι υπάλληλοι να ασχολούνται με εργασίες που συνδυάζουν δημιουργικότητα, φαντασία και ουσιαστική ανθρώπινη επαφή και όχι με εργασίες τυποποιημένες, όπως το check-in, που μπορεί να γίνει ακόμα και πριν από την άφιξη στο ξενοδοχείο.

Κορυφαίες εταιρείες ξενοδοχειακών brands έχουν λανσάρει εφαρμογές που παρέχουν στους επισκέπτες τη δυνατότητα να κάνουν check-in, να επιλέξουν το δωμάτιό τους, να παραγγείλουν υπηρεσία room service και να επικοινωνήσουν με το προσωπικό του ξενοδοχείου, όλα από το smarphone ή τον υπολογιστή τους. Έτσι, ο επισκέπτης επιλέγει ακριβώς αυτό που τον κάνει να αισθάνεται πιο άνετα.

Τα ψηφιακά κλειδιά για τα δωμάτια μπορούν να παραδοθούν στους επισκέπτες μέσω ειδικών kiosks στο lobby ή ακόμα καλύτερα, ειδικοί κωδικοί που αποστέλλονται στα smartphones ανοίγουν τις ψηφιακές κλειδαριές των δωματίων.

Επίσης, όλο και περισσότερα ξενοδοχεία υιοθετούν smart τεχνολογίες μέσα στα δωμάτια για να ενισχύσουν την άνεση και την εμπειρία των επισκεπτών. Μέσα από ένα tablet, ο επισκέπτης μπορεί να χειριστεί τις κουρτίνες, τα φώτα, τον κλιματισμό και την τηλεόραση, να παραγγείλει φαγητό, να κλείσει τραπέζι στο εστιατόριο του ξενοδοχείου, θεραπεία στο spa ή εκδρομή στο κοντινό αξιοθέατο. Ο επισκέπτης μπορεί να αποθηκεύσει τις προτιμήσεις του και το ξενοδοχείο να του προτείνει δραστηριότητες ανάλογα με τα γούστα του, ενισχύοντας την εμπειρία του επισκέπτη και βελτιώνοντας ταυτόχρονα τα έσοδά του.

Ειδικοί αισθητήρες μπορούν να αναγνωρίσουν αν το δωμάτιο είναι άδειο ή όχι, αν ο επισκέπτης είναι ξύπνιος ή αν κοιμάται, και να ρυθμίσουν κατάλληλα τη θερμοκρασία, τον φωτισμό και άλλες ηλεκτρικές συσκευές, συμβάλλοντας στην εξοικονόμηση ενέργειας στο πλαίσιο των αειφόρων πρακτικών της βιομηχανίας της φιλοξενίας.

Ο επισκέπτης επίσης μπορεί να απολαμβάνει επιλογές διασκέδασης μέσα από εξελιγμένα συστήματα ψυχαγωγίας που λειτουργούν μέσω της τηλεόρασης του δωματίου του. Έτσι, δεν χρειάζεται πια να παρακολουθεί τηλεοπτικά προγράμματα που δεν τον ενδιαφέρουν, συχνά μάλιστα σε μια γλώσσα που δεν καταλαβαίνει.

Άλλα επιπλέον gadgets κατάλληλα για ξενοδοχεία είναι οι smart καθρέπτες μπάνιου που με μορφή widget προβάλλουν διάφορες πληροφορίες (ώρα, ημερομηνία, καιρό και ειδήσεις της ημέρας).

Η εφαρμογή τεχνολογικών καινοτομιών θα βοηθήσει στον εξορθολογισμό των διαδικασιών και στη βελτίωση της κερδοφορίας του κλάδου.

Οι τεχνολογίες της ταξιδιωτικής βιομηχανίας

Όπως στους περισσότερους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας, έτσι και στα ταξίδια, η πανδημία επιτάχυνε μια σειρά από εξελίξεις που ήταν δρομολογημένες να συμβούν. Η τεχνολογία ανέλαβε μεγαλύτερο ρόλο προκειμένου να παρέχει άνεση, ασφάλεια και λιγότερα σημεία επαφής. Καινοτόμες λύσεις υιοθετούνται όλο και περισσότερο από όλο το φάσμα της ταξιδιωτικής βιομηχανίας.

Ποιες είναι όμως οι τεχνολογίες που κυριαρχούν στην ταξιδιωτική βιομηχανία;

  • Τεχνολογίες κινητής τηλεφωνίας

Εδώ και χρόνια τα smartphones είναι αναπόσπαστο μέρος των ταξιδιωτών και οι εταιρείες επενδύουν συστηματικά σε τεχνολογίες για κινητά τηλέφωνα. Εφαρμογές για κινητά που κάνουν κρατήσεις, check-in σε πτήσεις και καταλύματα, έλεγχο της κατάστασης μιας πτήσης, εξαργύρωση πόντων σε προγράμματα πιστότητας, real-time παρακολούθηση της εξέλιξης των τιμών, χάρτες και αξιοθέατα του προορισμού, ακόμα και συνομιλίες (chat) εντός των εφαρμογών με υπαλλήλους της εταιρείας και φυσικά παροχή διαφόρων ειδών πληροφοριών (π.χ. το μενού του εστιατορίου) με τη σάρωση κωδικού QR. Το κινητό είναι ο απαραίτητος ταξιδιωτικός βοηθός.

  • Ανέπαφες πληρωμές

Είτε με τη χρήση της τραπεζικής κάρτας είτε με σχετικές εφαρμογές στο smartphone ή το smartwatch, ο ταξιδιώτης μπορεί να πληρώσει τα πάντα, χωρίς να ανταλλάξει μετρητά. Μεγάλες εταιρείες μάλιστα, όπως η Walt Disney World, δίνουν τη δυνατότητα στους επισκέπτες να χρησιμοποιήσουν ειδικά βραχιολάκια, τα οποία συνδέουν με  την πιστωτική τους κάρτα και κάνουν αγορές με το χτύπημα του καρπού.

  • Το Internet of Things

Το Internet of Things (IoT) είναι ένα σύστημα διασυνδεδεμένων συσκευών που μπορούν να μεταφέρουν δεδομένα μέσω ενός δικτύου χωρίς ανθρώπινη αλληλεπίδραση. Και στον κλάδο της φιλοξενίας, το IoT μπορεί να εξαλείψει τα συχνά σημεία επαφής και να βελτιώσει την εμπειρία του πελάτη. Χρησιμοποιώντας ένα tablet στο δωμάτιο, οι επισκέπτες μπορούν να ελέγξουν τις κουρτίνες, τη θερμοκρασία και τον φωτισμό ή να συντονίσουν το ξυπνητήρι, το άνοιγμα των κουρτινών και τα φώτα μαζί.

  • Chatbots και AI

Το Chatbot προσομοιώνει ανθρώπινη συνομιλία μέσω τηλεφώνου ή κειμένου, παρέχοντας στους πελάτες απαντήσεις σε πραγματικό χρόνο 24/7. Συνήθως, τα chatbot απαντούν σε συχνές ερωτήσεις, όπως ώρες λειτουργίας, πώς να πληρώσουν έναν λογαριασμό, πώς να κάνουν μια κράτηση ή μια αλλαγή στην κράτηση. Το πρόσφατο λανσάρισμα της Artificial Intelligence (AI) κάνει πλέον τις δυνατότητες απαντήσεων, σχεδόν απεριόριστες.

  • Ρομπότ

Αν και απέχουμε πολύ ακόμα από την αντικατάσταση των ανθρώπων από ρομπότ (ευτυχώς!), ωστόσο η χρήση τους είναι πλέον αρκετά πιο διαδεδομένη. Μπορούν να λειτουργήσουν ως receptionist, σερβιτόροι, barmen, μάγειρες, καθαριστές, και πολλά ακόμη. Πέρα όμως από την αρχική εντύπωση που προκαλούν, οι ταξιδιώτες συνεχίζουν να  προτιμούν την ανθρώπινη αλληλεπίδραση!

  • Εικονικές περιηγήσεις

Οι εικονικές περιηγήσεις επιτρέπουν στους πιθανούς ταξιδιώτες να εξερευνήσουν τοποθεσίες πριν κάνουν το ταξίδι εκεί. Κάτι που μπορεί να φανεί χρήσιμο, για να μην απογοητευτούν. Αυτές οι περιηγήσεις μπορούν να προβληθούν σε smartphone, tablet και υπολογιστές.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!