Γ.Δ.
1454.85 +1,37%
ACAG
+0,46%
6.59
CENER
0,00%
7.52
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,62%
9.55
OPTIMA
+3,50%
10.64
TITC
+1,25%
28.45
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+3,21%
0.482
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-1,06%
0.93
ΑΛΜΥ
+0,71%
2.82
ΑΛΦΑ
+0,74%
1.643
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,41%
12.21
ΑΣΚΟ
+0,38%
2.65
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+1,81%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
+1,27%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,88%
5.71
ΒΙΟΚΑ
-1,12%
2.64
ΒΙΟΣΚ
+0,40%
1.265
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.2
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,51%
1.68
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,23%
16.46
ΔΑΑ
-1,02%
8.332
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+0,11%
4.6
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,86%
0.346
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,43%
29.88
ΕΚΤΕΡ
+0,88%
4.6
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,54%
2.63
ΕΛΠΕ
+0,85%
8.335
ΕΛΣΤΡ
-2,03%
2.41
ΕΛΤΟΝ
-4,01%
1.77
ΕΛΧΑ
+1,16%
1.926
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.158
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,43%
7.668
ΕΥΑΠΣ
-0,31%
3.21
ΕΥΔΑΠ
-0,70%
5.69
ΕΥΡΩΒ
+1,36%
2.017
ΕΧΑΕ
+0,79%
5.13
ΙΑΤΡ
+3,10%
1.665
ΙΚΤΙΝ
+1,60%
0.445
ΙΛΥΔΑ
+9,97%
1.71
ΙΝΚΑΤ
+0,50%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+1,24%
1.14
ΙΝΤΕΚ
+1,29%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,27%
4.3
ΙΝΤΕΤ
+5,93%
1.34
ΙΝΤΚΑ
+1,30%
3.515
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.585
ΚΟΡΔΕ
+5,88%
0.54
ΚΟΥΑΛ
+3,50%
1.418
ΚΟΥΕΣ
+8,15%
5.97
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,82%
10.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,14%
1.43
ΛΑΒΙ
+4,22%
0.865
ΛΑΜΔΑ
+2,64%
7
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-8,57%
0.32
ΛΕΒΠ
+3,57%
0.348
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,40%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+4,04%
4.12
ΜΕΝΤΙ
+5,57%
3.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
+0,78%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
26.6
ΜΟΝΤΑ
-0,33%
3.05
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
-0,68%
0.725
ΜΠΕΛΑ
+0,42%
28.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+1,06%
38.12
ΝΑΚΑΣ
-2,05%
2.86
ΝΑΥΠ
+0,49%
1.03
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+0,62%
24.4
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+1,17%
16.47
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,93%
0.9
ΟΤΕ
+0,70%
14.32
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.68
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,40%
3.976
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.6
ΣΑΡ
+1,90%
11.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,26%
0.378
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,76%
7.8
ΣΠΙ
0,00%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,66%
18.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
-3,36%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,64%
0.372
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+1,27%
0.318
ΦΡΛΚ
-0,60%
4.11
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Οι Έλληνες αγοράζουν προϊόντα τεχνολογίας σαν να μην υπάρχει αύριο

Η οικονομική αβεβαιότητα δεν έχει κάμψει το αγοραστικό φρόνημα των Ελλήνων όσον αφορά την τεχνολογία, με τρεις στους τέσσερις καταναλωτές να προγραμματίζουν την αγορά μια ηλεκτρικής ή ηλεκτρονικής συσκευής τους επόμενους 12 μήνες.

Μάλιστα, το 9% των πολιτών απαντά ότι σκοπεύει να αυξήσει τον επόμενο έναν χρόνο τις δαπάνες για τεχνολογία, με το 33% να απαντά ότι θα ξοδέψει τα ίδια με πέρσι, σύμφωνα με το Future Consumer Index 2023 της ΕΥ.

Μπορεί οικονομική κρίση και πληθωρισμός να ασκούν πιέσεις στην αγοραστική δύναμη, αλλά και στην ψυχολογία των Ελλήνων, ωστόσο, οι καταναλωτές δεν φαίνονται διατεθειμένοι να περικόψουν δαπάνες που θεωρούν ανελαστικές, με την τεχνολογία να ανήκει σε αυτή την κατηγορία.

Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι ενώ σχεδόν το 60% των Ελλήνων ανησυχεί για το αυξανόμενο κόστος των ειδών σούπερ μάρκετ και άλλων ειδών πρώτης ανάγκης, όπως ρεύμα και φυσικό αέριο, μόλις το 20% ανησυχεί για το κόστος των προϊόντων τεχνολογίας και των ηλεκτρικών συσκευών (20%).

Όσον αφορά το ποια είδη τεχνολογίας αγοράζουν κυρίως οι Έλληνες είναι ξεκάθαρο πως η πιο δημοφιλής αγορά ηλεκτρονικών είναι τα κινητά τηλέφωνα. Μάλιστα, σύμφωνα με τη Focus Bari, η Ελλάδα προηγείται του μέσου όρου 19 χωρών, καταλαμβάνοντας την 5η θέση στις αγορές smartphones τους τελευταίους 12 μήνες.

Ανελαστική αγορά το smartphone

Τα smartphones είναι με διαφορά οι πιο συχνές αγορές ηλεκτρονικών ειδών στην Ελλάδα: στην ερώτηση «ποια ηλεκτρονική συσκευή αγοράσατε τους τελευταίους 12 μήνες» το 44%  απαντά το κινητό τηλέφωνο, με τον μέσο όρο σε 18 άλλες χώρες να είναι στο 32%. Στο μεταξύ, το 22% των Ελλήνων απαντά ότι το τελευταίο 12μηνο αγόρασε μια συσκευή τηλεόρασης, το 17% ηλεκτρονικό υπολογιστή ή laptop, το 17% smartwatches και ένα 15% ότι αγόρασε tablet.

Σύμφωνα με νέα έρευνα της Focus Bari σε 19 χώρες του κόσμου, η Ελλάδα έρχεται 5η στην αγορά συσκευής κινητού τους τελευταίους 12 μήνες. Τα ποσοστά των Ελλήνων στην αγορά κινητού τηλέφωνου ξεπερνούν μόνο το Μεξικό και η Κίνα, όπου το 47% των καταναλωτών δηλώνει ότι αγόρασε κινητό τους προηγούμενους 12 μήνες. Στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και στην Ινδία, τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 46% και 45%, ενώ η Ελλάδα ακολουθεί με 44%.

Στα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη οι αγορές κινητών τηλεφώνων τους περασμένους 12 μήνες κινήθηκαν σε πολύ χαμηλότερα ποσοστά: 36% στην Ισπανία, 30% στην Ιταλία, 27% στη Σουηδία, 26% στη Γαλλία,25% στη Γερμανία. Ακόμη χαμηλότερα είναι τα ποσοστά των Δανών και των Βρετανών που αγόρασαν τον τελευταίο χρόνο κινητό τηλέφωνο: 23% και 19% αντίστοιχα.

Βέβαια, οι Έλληνες δεν σφυρίζουν αδιάφορα στην κρίση, αφού -όπως δηλώνουν οι ίδιοι- βασικό κριτήριο επιλογής μιας συσκευής στην Ελλάδα -αλλά και διεθνώς- είναι η τιμή και τα χαρακτηριστικά της συσκευής, ενώ το design έπεται σημαντικά ως κριτήριο αγοράς.

Πολυεργαλείο το κινητό

Η προσκόλληση του Έλληνα με το κινητό συμβαδίζει με την παγίωση των online αγορών στην Ελλάδα και τη μετατροπή του σπιτιού σε «hub» ψυχαγωγίας. Το 95% των Ελλήνων απαντούν ότι χρησιμοποίησαν συχνά ή μερικές φορές, το τελευταίο τρίμηνο, το Διαδίκτυο για την ψυχαγωγία τους, και το 91% για χρηματοοικονομικές ή τραπεζικές υπηρεσίες.

Σύμφωνα με το Future Consumer Index Ελλάδα 2023 της ΕΥ, υψηλά ποσοστά χρησιμοποίησαν, επίσης, online υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών (84%) ή έκαναν online αγορές (81%).

Οι καθυστερήσεις στην παράδοση προβληματίζουν, πλέον, μόλις έναν στους πέντε καταναλωτές, από έναν στους δύο το 2021, ενώ βασικό εμπόδιο σήμερα εμφανίζεται το υψηλό κόστος (43%) και, σε μικρότερο βαθμό, η δυσκολία στην αλλαγή προϊόντων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!