Γ.Δ.
1490.46 -0,08%
ACAG
+0,16%
6.14
CENER
0,00%
8.73
CNLCAP
+0,63%
8
DIMAND
-0,85%
9.3
OPTIMA
+0,69%
11.68
TITC
-0,97%
30.6
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,73%
1.64
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
-0,56%
0.89
ΑΛΜΥ
-0,18%
2.795
ΑΛΦΑ
+2,61%
1.71
ΑΝΔΡΟ
-1,75%
6.74
ΑΡΑΙΓ
-0,15%
13.1
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,84%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+2,63%
8.6
ΑΤΤ
-1,36%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
+0,83%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,14%
6.2
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+0,72%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,92%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,15%
16.4
ΔΑΑ
+0,07%
8.356
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,63%
11.84
ΔΟΜΙΚ
-1,94%
4.56
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,53%
0.352
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
+0,12%
32.34
ΕΚΤΕΡ
-0,93%
4.26
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.46
ΕΛΛ
+1,42%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,56%
2.645
ΕΛΠΕ
-1,79%
8.5
ΕΛΣΤΡ
+0,41%
2.43
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.876
ΕΛΧΑ
+3,23%
2.08
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,50%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,36%
1.375
ΕΤΕ
+1,29%
8.458
ΕΥΑΠΣ
-0,91%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
6.03
ΕΥΡΩΒ
+0,38%
2.108
ΕΧΑΕ
-1,14%
5.19
ΙΑΤΡ
-2,32%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.4195
ΙΛΥΔΑ
-1,98%
1.735
ΙΝΚΑΤ
-0,57%
5.26
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
+1,89%
1.186
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.05
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+3,89%
3.74
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,17%
1.65
ΚΟΡΔΕ
+1,12%
0.542
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.26
ΚΟΥΕΣ
-1,38%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,22%
1.38
ΛΑΒΙ
+0,82%
0.978
ΛΑΜΔΑ
-2,61%
6.72
ΛΑΜΨΑ
+4,65%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
+0,56%
0.36
ΛΕΒΠ
+9,72%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,82%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-5,62%
0.958
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,10%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+1,01%
3.99
ΜΙΝ
-1,75%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,72%
27.7
ΜΟΝΤΑ
-1,57%
3.14
ΜΟΤΟ
+0,99%
3.06
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,38%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
-6,25%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,21%
38.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+6,09%
0.976
ΞΥΛΚ
-2,04%
0.288
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+9,09%
0.48
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,92%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
+0,72%
2.79
ΟΠΑΠ
-1,54%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,21%
0.937
ΟΤΕ
-0,49%
14.15
ΟΤΟΕΛ
-0,32%
12.62
ΠΑΙΡ
-1,72%
1.14
ΠΑΠ
-1,18%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,36%
3.852
ΠΕΤΡΟ
+0,65%
9.32
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,37%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.68
ΣΑΡ
-1,58%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,09%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.925
ΣΠΕΙΣ
-0,52%
7.72
ΣΠΙ
+0,56%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,30%
18.16
ΤΖΚΑ
+2,50%
1.64
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,92%
1.758
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+6,35%
0.268
ΦΡΛΚ
+0,98%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

Telecoms: Εγκαταλείπεται το σχέδιο για νέο κανονισμό και αυξήσεις τιμολογίων

Δεύτερες σκέψεις κυριαρχούν στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) σχετικά με τη δυνατότητα των παρόχων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών να αναπροσαρμόζουν (μονομερώς) τα τιμολόγιά τους με βάση τον πληθωρισμό. Η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, παρ’ όλο που έγινε σε καλό κλίμα, αποτέλεσε άλλη μια «κόκκινη κάρτα» της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου προς το σχέδιο της ρυθμιστικής αρχής των τηλεπικοινωνιών να δώσει τη δυνατότητα στους παρόχους να πραγματοποιούν τιμαριθμικές προσαρμογές στα τιμολόγιά τους.

Η συνάντηση του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, με το προεδρείο της ΕΕΤΤ έγινε χθες το πρωί, έπειτα από αίτημα του υπουργού και μετά τη διάσταση που πήρε το θέμα. Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά τον υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κώστα Κυρανάκη, και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης τάχθηκε κατά της σχετικής τροποποίησης του Γενικού Κανονισμού Αδειών (ΓΚΑ) λειτουργίας των παρόχων, που θα τους δώσει το δικαίωμα αναπροσαρμογών στα τιμολόγια.

Παρ’ όλο που λεπτομέρειες δεν έγιναν γνωστές, εντούτοις η κυβέρνησης εμφανίζεται αρνητική στο να δοθεί μια τέτοια δυνατότητα στους παρόχους για πολλούς λόγους:

  • Πρώτον, επειδή τα νοικοκυριά δέχονται ισχυρές πληθωριστικές πιέσεις -ειδικά στα βασικά αγαθά, όπως τρόφιμα, μεταφορές κ.ά.
  • Δεύτερον, επειδή είμαστε μόλις λίγες ημέρες από τον σχηματισμό νέας κυβέρνησης και επομένως δεν θέλει να δοθεί η αίσθηση ότι η κυβέρνηση περίμενε να εκλεγεί ώστε να «ικανοποιήσει τα μεγάλα συμφέροντα».
  • Τρίτον, επειδή ο τηλεπικοινωνιακός κλάδος στο παρελθόν έχει δώσει πολλές αφορμές σχετικά με την ακολουθούμενη τιμολογιακή του πολιτική.
  • Τέταρτον, επειδή η δυνατότητα αυτή που διέθεταν οι επιχειρήσεις παροχής ρεύματος και ενέργειας δεν αξιοποιήθηκε με τον καλύτερο τρόπο την εποχή της πρόσφατης ενεργειακής κρίσης.

Βεβαίως, για τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών δεν είναι η ίδια ακριβώς υπόθεση με τις ενεργειακές επιχειρήσεις, που είχαν ρήτρες αναπροσαρμογής των τιμολογίων με βάση τις τιμές χονδρικής. Ωστόσο, επειδή η χρήση της ρήτρας αυτής έγινε με άσχημο τρόπο και για όλους τους προηγούμενους λόγους που αναφέρθηκαν, η κυβέρνηση θέλει να αποφύγει στην παρούσα συγκυρία μια τέτοια μεταβολή στις τηλεπικοινωνίες.

Σημειώνεται ότι στις τηλεπικοινωνίες το μέτρο αφορά την τροποποίηση του Γενικού Κανονισμού Αδειών (ΓΚΑ) των τηλεπικοινωνιακών επιχειρήσεων, ώστε να μπορούν οι ίδιες, εφόσον το επιθυμούν, να εφαρμόζουν μονομερώς αυξήσεις στις ενεργές συμβάσεις των πελατών τους. Για τις συμβάσεις που έχει λήξει η περίοδος ισχύος, ο πάροχος μπορεί να εφαρμόσει όποια τιμολογιακή πολιτική επιθυμεί και να αυξομειώσει τη χρέωση κατά το δοκούν.

Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, ο πελάτης έχει το δικαίωμα αποχώρησης αζημίως για τον ίδιο σε αναζήτηση άλλου παρόχου, εφόσον υπάρχει μονομερής αλλαγή των όρων σύμβασης από τον πάροχο. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το σχέδιο που επεξεργαζόταν η ΕΕΤΤ προέβλεπε εκ νέου τη δυνατότητα του πελάτη να μπορεί να αποχωρήσει από τη σύμβαση αζημίως για τον ίδιο, εφόσον ο πάροχος του επέβαλε την τιμαριθμική αναπροσαρμογή.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της ΕΕΤΤ, η τιμαριθμική αναπροσαρμογή ήταν και αυτή μια μονομερής αλλαγή σύμβασης και, εφόσον ο πελάτης χρήστης δεν όφειλε άλλα ποσά (π.χ. επιδοτήσεις εξοπλισμού κινητού τηλεφώνου, router κ.λπ.), μπορούσε να αποχωρήσει χωρίς επιβάρυνση. Τέλος, με βάση το σχέδιο της ΕΕΤΤ, οι τιμαριθμικές αναπροσαρμογές των χρεώσεων στις τηλεπικοινωνίες μπορούσαν να γίνουν μία φορά, με βάση τον ανακοινωμένο πληθωρισμό της ΕΛΣΤΑΤ.

Τώρα, μετά τις απανωτές συναντήσεις που έγιναν στο υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το σκηνικό αλλάζει. Αν και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου δεν μπορεί να επιβάλει σε μια ανεξάρτητη αρχή τις πολιτικές της, είναι σίγουρο ότι το προεδρείο της ΕΕΤΤ θα τις λάβει υπόψη. Και το σίγουρο είναι ότι ενώ πριν για την ΕΕΤΤ η τροποποίηση του ΓΚΑ αποτελούσε προτεραιότητα, τώρα δεν αποτελεί.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!