Γ.Δ.
1548.61 -0,21%
ACAG
-1,00%
5.95
AEM
-0,70%
4.369
AKTR
-0,40%
5
BOCHGR
0,00%
5
CENER
+0,98%
9.27
CNLCAP
+0,70%
7.2
DIMAND
+0,36%
8.38
EVR
-0,33%
1.495
NOVAL
+1,41%
2.515
OPTIMA
-0,60%
13.2
TITC
-4,11%
43.15
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,41%
1.952
ΑΒΕ
-0,43%
0.459
ΑΔΜΗΕ
+0,54%
2.795
ΑΚΡΙΤ
-0,65%
0.765
ΑΛΜΥ
-1,43%
4.13
ΑΛΦΑ
+1,18%
1.751
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.48
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.5
ΑΣΚΟ
+0,97%
3.13
ΑΣΤΑΚ
+0,55%
7.34
ΑΤΕΚ
-6,76%
1.38
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+1,13%
0.714
ΑΤΤΙΚΑ
+1,64%
2.48
ΒΙΟ
+0,36%
5.65
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.745
ΒΙΟΣΚ
-0,34%
1.475
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.435
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,43%
18.66
ΔΑΑ
-0,24%
8.38
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.46
ΔΕΗ
+0,97%
13.58
ΔΟΜΙΚ
-0,72%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,65%
0.349
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
2.1
ΕΕΕ
-1,44%
35.6
ΕΚΤΕΡ
+4,30%
2.185
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.19
ΕΛΛ
-0,34%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,22%
2.26
ΕΛΠΕ
+1,69%
7.83
ΕΛΣΤΡ
-0,92%
2.16
ΕΛΤΟΝ
-0,66%
1.818
ΕΛΧΑ
-0,10%
1.978
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,36%
1.12
ΕΤΕ
-0,97%
8.17
ΕΥΑΠΣ
-1,19%
3.31
ΕΥΔΑΠ
-0,66%
6.05
ΕΥΡΩΒ
-1,17%
2.359
ΕΧΑΕ
-0,41%
4.8
ΙΑΤΡ
-0,97%
2.04
ΙΚΤΙΝ
+3,37%
0.368
ΙΛΥΔΑ
+2,22%
1.84
ΙΝΛΙΦ
-0,63%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+1,89%
1.08
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.91
ΙΝΤΕΤ
+1,35%
1.13
ΙΝΤΚΑ
+2,69%
3.05
ΚΑΡΕΛ
+0,63%
322
ΚΕΚΡ
0,00%
1.26
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.83
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.446
ΚΟΥΑΛ
+0,46%
1.306
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.48
ΚΡΙ
+0,30%
16.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-2,82%
0.966
ΛΑΒΙ
+0,74%
0.816
ΛΑΜΔΑ
-0,72%
6.93
ΛΑΜΨΑ
-0,54%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.02
ΛΕΒΚ
-9,42%
0.25
ΛΕΒΠ
-6,20%
0.242
ΛΟΓΟΣ
-2,26%
1.73
ΛΟΥΛΗ
-0,63%
3.17
ΜΑΘΙΟ
-1,57%
0.628
ΜΕΒΑ
0,00%
3.8
ΜΕΝΤΙ
-4,68%
2.24
ΜΕΡΚΟ
+2,06%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.845
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
+2,58%
21.48
ΜΟΝΤΑ
+1,58%
3.85
ΜΟΤΟ
+4,07%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.645
ΜΠΕΛΑ
-0,52%
26.56
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,26%
3.79
ΜΠΡΙΚ
+0,43%
2.33
ΜΠΤΚ
0,00%
0.72
ΜΥΤΙΛ
+0,75%
34.86
ΝΑΚΑΣ
-3,09%
3.14
ΝΑΥΠ
-0,28%
0.718
ΞΥΛΚ
-1,89%
0.26
ΞΥΛΠ
+9,76%
0.36
ΟΛΘ
-1,38%
28.6
ΟΛΠ
+0,16%
32.15
ΟΛΥΜΠ
-0,79%
2.52
ΟΠΑΠ
-0,36%
16.71
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,62%
0.796
ΟΤΕ
+0,21%
14.33
ΟΤΟΕΛ
+0,75%
10.8
ΠΑΙΡ
-0,49%
1.015
ΠΑΠ
+0,41%
2.44
ΠΕΙΡ
+0,23%
4.366
ΠΕΡΦ
-0,57%
5.24
ΠΕΤΡΟ
-0,75%
7.96
ΠΛΑΘ
-1,14%
3.9
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-0,65%
0.308
ΠΡΕΜΙΑ
-1,54%
1.278
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
-1,47%
1.675
ΣΑΡ
-1,04%
11.42
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,29%
0.347
ΣΙΔΜΑ
-1,92%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-1,41%
5.6
ΣΠΙ
0,00%
0.59
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.27
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+2,00%
0.204
ΦΡΛΚ
-0,12%
4.285
ΧΑΙΔΕ
-0,77%
0.645

To ηλεκτρονικό εμπόριο εισφέρει 7,9% στο ελληνικό ΑΕΠ

Σε σημαντικό στυλοβάτη του εθνικού ΑΕΠ εξελίσσονται οι online πωλήσεις στην Ελλάδα. Για το 2023 ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα αναμένεται να ξεπεράσει τα 17,3 δισ. ευρώ, έναντι περίπου 15,8 δισ.ευρώ που ήταν το 2022, καταγράφοντας αύξηση 9%. Το τρέχον έτος η συμμετοχή του ηλεκτρονικού εμπορίου στο εγχώριο ΑΕΠ θα ανέλθει σε 7,9% (e-GDP), από 7,5% το 2022, όταν το 2018 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 3,3%.

Οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα κερδίζουν έδαφος σταδιακά τα τελευταία χρόνια, αφού και το 2022 ο τζίρος των online καταστημάτων ήταν αυξημένος σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, σε ποσοστό της τάξης του 8%. Πρακτικά, οι διαδικτυακές B2C πωλήσεις στην Ελλάδα αυξάνονται διαρκώς την τελευταία εξαετία, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανόδου μεταξύ 8% και 10%.

Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία έξι χρόνια ο τζίρος του e-commerce στην Ελλάδα υπερδιπλασιάστηκε, καθώς το 2018 μόλις που έφθανε τα 6 δισ. ευρώ. Ανάλογα αυξανόμενος βαίνει και ο αριθμός των e-shoppers στην Ελλάδα: στα τέλη του 2023 εκτιμάται ότι το 75% των Ελλήνων θα κάνει διαδικτυακές αγορές, από 51% το 2019 και 70% το 2022.

Εν τω μεταξύ, παπούτσι από τον τόπο τους φαίνεται ότι προτιμούν να αγοράζουν και μέσα από τα online κανάλια οι Έλληνες, οι οποίοι σε ποσοστό 88% δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στα ελληνικά e-shops για τις αγορές τους, ενώ μόλις 1 στους 4 λέει ότι επιλέγει για τις ηλεκτρονικές αγορές του ευρωπαϊκά ηλεκτρονικά καταστήματα και μόλις το 12% από e-shops τρίτων χωρών.

Η εικόνα στην Ευρώπη

Από την ετήσια έκθεση για το Ευρωπαϊκό Ηλεκτρονικό Εμπόριο, που δημοσιοποίησαν χθες οι Ενώσεις Ecommerce Europe και EuroCommerce, προκύπτει ότι το 2022 ο κύκλος εργασιών του B2C ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκε από 849 δισ. ευρώ το 2021 σε 899 δισ. ευρώ το 2022, παρά το μεταβαλλόμενο οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον.

Αν και ο ρυθμός ανάπτυξης για το 2022, φθάνοντας το 6%, είναι χαμηλότερος από το 2021, που έφτασε το 12% λόγω πανδημίας, ο κλάδος συνεχίζει να προχωρεί και αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται το 2023.

Μάλιστα, για το 2023 εκτιμάται ότι οι B2C ηλεκτρονικές πωλήσεις στην Ευρώπη θα αυξηθούν ποσοστιαία κατά 8%, ενώ θα συνεχίσουν να αυξάνονται τα επόμενα χρόνια, φτάνοντας περίπου το 30% των λιανικών πωλήσεων έως το 2030.

Οι πιο μεγάλες αγορές

Η Δυτική Ευρώπη είναι, μακράν, η μεγαλύτερη περιοχή για το ευρωπαϊκό e-commerce, κατέχοντας το 67% του συνολικού κύκλου εργασιών B2C στην Ευρώπη για το 2022. Ακολουθεί η Νότια Ευρώπη, με μερίδιο μόλις 16%, η Κεντρική Ευρώπη έπεται με 8%, ενώ η Βόρεια Ευρώπη (7%) και η Ανατολική Ευρώπη (2%) έχουν σημαντικά χαμηλότερο μερίδιο στον συνολικό κύκλο εργασιών.

Συνολικά, το 2022 ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στη Δυτική Ευρώπη έφτασε τα 603 δισ. ευρώ, στη Νότια Ευρώπη τα 146 δισ. ευρώ και στην Κεντρική Ευρώπη τα 72 δισ. ευρώ. Ακολούθησαν η Βόρεια Ευρώπη με 65 δισ. ευρώ και η Ανατολική με 14 δισ. ευρώ.

Οι κορυφαίες χώρες στον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C είναι το Ηνωμένο Βασίλειο (291 δισ. ευρώ), η Γαλλία (146 δισ. ευρώ), η Γερμανία (102 δισ. ευρώ) και η Ισπανία (72 δισ. ευρώ).

Οι δε υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης (μη προσαρμοσμένοι για τον πληθωρισμό) στον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου σημειώθηκαν στην Εσθονία (106%), στη Ρουμανία (51%), στη Βουλγαρία (31%), στην Ισπανία (31%) και στο Βέλγιο (22%).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!