Γ.Δ.
1434.87 +0,85%
ACAG
0,00%
6
CENER
+0,14%
7.4
CNLCAP
+1,31%
7.75
DIMAND
-1,09%
9.94
OPTIMA
+1,32%
7.7
TITC
-1,89%
26
ΑΑΑΚ
+3,95%
7.9
ΑΒΑΞ
+0,96%
1.688
ΑΒΕ
+0,80%
0.504
ΑΔΜΗΕ
+0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
-3,40%
0.995
ΑΛΜΥ
+0,74%
2.73
ΑΛΦΑ
+3,05%
1.774
ΑΝΔΡΟ
0,00%
7.04
ΑΡΑΙΓ
+0,47%
12.8
ΑΣΚΟ
+0,39%
2.6
ΑΣΤΑΚ
-2,15%
11.4
ΑΤΕΚ
+9,88%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,70%
7.2
ΑΤΤ
-0,46%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
+1,32%
2.31
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,33%
6.05
ΒΙΟΚΑ
+5,11%
2.88
ΒΙΟΣΚ
-1,19%
1.25
ΒΙΟΤ
+0,50%
0.4
ΒΙΣ
0,00%
0.246
ΒΟΣΥΣ
-0,88%
2.26
ΓΕΒΚΑ
-0,55%
1.8
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,42%
14.4
ΔΑΑ
+1,22%
8.715
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
-1,09%
11.8
ΔΟΜΙΚ
+0,22%
4.47
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,33%
0.352
ΕΒΡΟΦ
+0,59%
1.7
ΕΕΕ
+0,67%
28.7
ΕΚΤΕΡ
-1,73%
3.97
ΕΛΒΕ
-0,80%
4.96
ΕΛΙΝ
+0,42%
2.38
ΕΛΛ
+1,74%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,56%
2.66
ΕΛΠΕ
-1,34%
8.11
ΕΛΣΤΡ
-0,38%
2.61
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.98
ΕΛΧΑ
+1,35%
2.255
ΕΝΤΕΡ
+6,38%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.15
ΕΠΣΙΛ
+2,54%
10.5
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.145
ΕΤΕ
+0,83%
7.27
ΕΥΑΠΣ
+0,90%
3.36
ΕΥΔΑΠ
-1,77%
5.56
ΕΥΡΩΒ
+1,23%
1.934
ΕΧΑΕ
+0,36%
5.61
ΙΑΤΡ
-2,22%
1.76
ΙΚΤΙΝ
-0,97%
0.512
ΙΛΥΔΑ
+9,29%
1.47
ΙΝΚΑΤ
+0,91%
5.55
ΙΝΛΙΦ
-0,80%
4.98
ΙΝΛΟΤ
-1,13%
1.22
ΙΝΤΕΚ
+0,78%
6.48
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,77%
6.45
ΙΝΤΕΤ
+3,49%
1.335
ΙΝΤΚΑ
-0,50%
4
ΚΑΜΠ
0,00%
2.27
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
-0,63%
1.57
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
+1,88%
1.63
ΚΟΡΔΕ
-0,32%
0.618
ΚΟΥΑΛ
+2,54%
0.888
ΚΟΥΕΣ
+1,58%
5.77
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,46%
10.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.77
ΚΥΡΙΟ
-2,90%
1.17
ΛΑΒΙ
-1,91%
0.922
ΛΑΜΔΑ
+0,51%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29.2
ΛΑΝΑΚ
+6,54%
1.14
ΛΕΒΚ
0,00%
0.32
ΛΕΒΠ
-3,14%
0.308
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,03%
2.93
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
-1,95%
4.02
ΜΕΝΤΙ
-0,32%
3.09
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.8
ΜΙΓ
-0,46%
4.32
ΜΙΝ
-7,14%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,48%
27.4
ΜΟΝΤΑ
+2,31%
2.66
ΜΟΤΟ
+1,35%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.835
ΜΠΕΛΑ
-0,22%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.34
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.93
ΜΠΤΚ
-8,94%
0.56
ΜΥΤΙΛ
+1,21%
36.76
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.8
ΝΑΥΠ
+2,65%
1.16
ΞΥΛΚ
-1,30%
0.38
ΞΥΛΠ
0,00%
0.384
ΟΛΘ
+0,46%
22
ΟΛΠ
-0,39%
25.7
ΟΛΥΜΠ
+0,36%
2.82
ΟΠΑΠ
+1,23%
17.31
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,44%
0.909
ΟΤΕ
+0,29%
13.74
ΟΤΟΕΛ
+0,88%
13.7
ΠΑΙΡ
+0,76%
1.32
ΠΑΠ
-0,82%
2.42
ΠΕΙΡ
+5,82%
4.218
ΠΕΤΡΟ
+0,41%
9.82
ΠΛΑΘ
0,00%
4.175
ΠΛΑΚΡ
+3,23%
16
ΠΡΔ
+0,59%
0.342
ΠΡΕΜΙΑ
-0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+6,21%
4.62
ΡΕΒΟΙΛ
-1,42%
1.735
ΣΑΡ
+0,21%
9.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.053
ΣΕΝΤΡ
+6,41%
0.415
ΣΙΔΜΑ
+1,70%
2.39
ΣΠΕΙΣ
+1,83%
7.78
ΣΠΙ
+0,92%
0.656
ΣΠΥΡ
0,00%
0.21
ΤΕΝΕΡΓ
-0,61%
16.4
ΤΖΚΑ
-0,58%
1.7
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.688
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.2
ΦΙΕΡ
-2,97%
0.392
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.25
ΦΡΙΓΟ
-1,79%
0.33
ΦΡΛΚ
-0,70%
4.26
ΧΑΙΔΕ
-1,88%
0.785

To ηλεκτρονικό εμπόριο εισφέρει 7,9% στο ελληνικό ΑΕΠ

Σε σημαντικό στυλοβάτη του εθνικού ΑΕΠ εξελίσσονται οι online πωλήσεις στην Ελλάδα. Για το 2023 ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα αναμένεται να ξεπεράσει τα 17,3 δισ. ευρώ, έναντι περίπου 15,8 δισ.ευρώ που ήταν το 2022, καταγράφοντας αύξηση 9%. Το τρέχον έτος η συμμετοχή του ηλεκτρονικού εμπορίου στο εγχώριο ΑΕΠ θα ανέλθει σε 7,9% (e-GDP), από 7,5% το 2022, όταν το 2018 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 3,3%.

Οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα κερδίζουν έδαφος σταδιακά τα τελευταία χρόνια, αφού και το 2022 ο τζίρος των online καταστημάτων ήταν αυξημένος σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, σε ποσοστό της τάξης του 8%. Πρακτικά, οι διαδικτυακές B2C πωλήσεις στην Ελλάδα αυξάνονται διαρκώς την τελευταία εξαετία, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανόδου μεταξύ 8% και 10%.

Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία έξι χρόνια ο τζίρος του e-commerce στην Ελλάδα υπερδιπλασιάστηκε, καθώς το 2018 μόλις που έφθανε τα 6 δισ. ευρώ. Ανάλογα αυξανόμενος βαίνει και ο αριθμός των e-shoppers στην Ελλάδα: στα τέλη του 2023 εκτιμάται ότι το 75% των Ελλήνων θα κάνει διαδικτυακές αγορές, από 51% το 2019 και 70% το 2022.

Εν τω μεταξύ, παπούτσι από τον τόπο τους φαίνεται ότι προτιμούν να αγοράζουν και μέσα από τα online κανάλια οι Έλληνες, οι οποίοι σε ποσοστό 88% δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στα ελληνικά e-shops για τις αγορές τους, ενώ μόλις 1 στους 4 λέει ότι επιλέγει για τις ηλεκτρονικές αγορές του ευρωπαϊκά ηλεκτρονικά καταστήματα και μόλις το 12% από e-shops τρίτων χωρών.

Η εικόνα στην Ευρώπη

Από την ετήσια έκθεση για το Ευρωπαϊκό Ηλεκτρονικό Εμπόριο, που δημοσιοποίησαν χθες οι Ενώσεις Ecommerce Europe και EuroCommerce, προκύπτει ότι το 2022 ο κύκλος εργασιών του B2C ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκε από 849 δισ. ευρώ το 2021 σε 899 δισ. ευρώ το 2022, παρά το μεταβαλλόμενο οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον.

Αν και ο ρυθμός ανάπτυξης για το 2022, φθάνοντας το 6%, είναι χαμηλότερος από το 2021, που έφτασε το 12% λόγω πανδημίας, ο κλάδος συνεχίζει να προχωρεί και αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται το 2023.

Μάλιστα, για το 2023 εκτιμάται ότι οι B2C ηλεκτρονικές πωλήσεις στην Ευρώπη θα αυξηθούν ποσοστιαία κατά 8%, ενώ θα συνεχίσουν να αυξάνονται τα επόμενα χρόνια, φτάνοντας περίπου το 30% των λιανικών πωλήσεων έως το 2030.

Οι πιο μεγάλες αγορές

Η Δυτική Ευρώπη είναι, μακράν, η μεγαλύτερη περιοχή για το ευρωπαϊκό e-commerce, κατέχοντας το 67% του συνολικού κύκλου εργασιών B2C στην Ευρώπη για το 2022. Ακολουθεί η Νότια Ευρώπη, με μερίδιο μόλις 16%, η Κεντρική Ευρώπη έπεται με 8%, ενώ η Βόρεια Ευρώπη (7%) και η Ανατολική Ευρώπη (2%) έχουν σημαντικά χαμηλότερο μερίδιο στον συνολικό κύκλο εργασιών.

Συνολικά, το 2022 ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στη Δυτική Ευρώπη έφτασε τα 603 δισ. ευρώ, στη Νότια Ευρώπη τα 146 δισ. ευρώ και στην Κεντρική Ευρώπη τα 72 δισ. ευρώ. Ακολούθησαν η Βόρεια Ευρώπη με 65 δισ. ευρώ και η Ανατολική με 14 δισ. ευρώ.

Οι κορυφαίες χώρες στον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C είναι το Ηνωμένο Βασίλειο (291 δισ. ευρώ), η Γαλλία (146 δισ. ευρώ), η Γερμανία (102 δισ. ευρώ) και η Ισπανία (72 δισ. ευρώ).

Οι δε υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης (μη προσαρμοσμένοι για τον πληθωρισμό) στον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου σημειώθηκαν στην Εσθονία (106%), στη Ρουμανία (51%), στη Βουλγαρία (31%), στην Ισπανία (31%) και στο Βέλγιο (22%).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!