THEPOWERGAME
Live chats με τους πελάτες, παραγγελίες μέσω Facebook και Instagram, αλλά και πωλήσεις μέσω applications για κινητά. Οι ελληνικές επιχειρήσεις, από το ξέσπασμα της πανδημίας και μετά, έχουν μπει κυριολεκτικά σε ένα ψηφιακό fast forward, όπου όποιος δεν έχει τα κατάλληλα digital αντανακλαστικά είναι δύσκολο να επιβιώσει.
Πλέον, οι επτά στις δέκα ελληνικές επιχειρήσεις απαντούν ότι η online αλληλεπίδραση με τον πελάτη μέσω live chats και social media θα είναι από σημαντικό έως πολύ σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης την επόμενη ημέρα της υγειονομικής κρίσης. Πριν από την πανδημία Ταυτόχρονα, οι εταιρείες στην Ελλάδα, σε ποσοστό 75%, θεωρούν απαραίτητη για τη λειτουργία τους στην post COVID εποχή την λειτουργία εταιρικής ιστοσελίδας.
Στην επόμενη ημέρα της πανδημίας τα social media φαίνεται ότι θα καταλάβουν ακόμη υψηλότερη θέση στην ατζέντα των υποχρεώσεων των ελληνικών επιχειρήσεων. Οι επιχειρήσεις ευθυγραμμίζονται πλέον με τη λογική «αν δεν είσαι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είσαι πουθενά», και σχεδόν μία στις δυο (47%) θεωρεί πολύ σημαντικές τις αξιολογήσεις των πελατών μέσα από τις δημοφιλείς ιστοσελίδες social media.
Ταυτόχρονα, σχεδόν το ένα τρίτο (27%) των εταιρειών στην Ελλάδα θεωρεί απαραίτητη για την επιβίωσή του, την επόμενη ημέρα της πανδημίας, τη δημιουργία εταιρικού application (δηλαδή εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα). Επίσης, περίπου το ένα τέταρτο των επιχειρήσεων θεωρεί σημαντικό εργαλείο για την προώθηση των πωλήσεων και το άνοιγμα νέων αγορών τη λειτουργία e-shop.
Τεχνητή νοημοσύνη και big data
Σύμφωνα με έρευνα του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης, η πανδημία δεν επιτάχυνε τα ψηφιακά αντανακλαστικά των ελληνικών εταιρειών μόνο όσον αφορά τα παραδοσιακά ψηφιακά εργαλεία. Έβαλε στην καθημερινότητά τους πιο προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η ρομποτική αυτοματοποίηση, τα big data analytics, το cloud, το Internet of Things, η τρισδιάστατη εκτύπωση και φυσικά η κυβερνοασφάλεια.
Όπως δείχνει η έρευνα, οι τεχνολογίες κυβερνοασφάλειας και το cloud αξιολογούνται από το σύνολο των επιχειρήσεων ως οι σημαντικότερες, με ποσοστά 37% και 36% αντίστοιχα. Λιγότερο σημαντικές τεχνολογίες θεωρούν οι ελληνικές εταιρείες την τρισδιάστατη εκτύπωση και το Blockchain.
Ψηφιακή ανοσία
Οι ελληνικές επιχειρήσεις και κατά τη διάρκεια της πανδημικής κρίσης επιδίωξαν να λύσουν δια της ψηφιακής οδού πολλά από τα προβλήματα που αντιμετώπισαν. Για παράδειγμα, σχεδόν 9 στις 10 υιοθέτησαν μεθόδους εξ αποστάσεως εργασίας.
Επίσης, οι 6 στις 10 έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό και σχεδόν 3 στις 10 άλλαξαν το επιχειρησιακό τους μοντέλο για την παραγωγή αγαθών ή υπηρεσιών προσαρμοσμένων στις νέες συνθήκες.
Οι επιχειρήσεις εκτιμούν ότι πολλές από τις νέες ψηφιακές διαδικασίες που χρησιμοποίησαν για την απρόσκοπτη λειτουργία τους, θα παραμείνουν και μετά από την πανδημία, με κυριότερες την υιοθέτηση (ή ενίσχυση) ψηφιακών μέσων επικοινωνίας (84%), την υιοθέτηση της τηλεργασίας (60%) και την αυτοματοποίηση των διαδικασιών λήψης αποφάσεων (44%).