Γ.Δ.
1427.29 -0,17%
ACAG
-0,85%
5.83
BOCHGR
+7,54%
4.85
CENER
-2,05%
9.55
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
-1,48%
9.35
NOVAL
0,00%
2.62
OPTIMA
+0,94%
12.94
TITC
-1,32%
33.55
ΑΑΑΚ
+2,75%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,03%
1.446
ΑΒΕ
+1,04%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+0,85%
2.38
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
-0,33%
3
ΑΛΦΑ
+0,77%
1.5015
ΑΝΔΡΟ
+0,61%
6.58
ΑΡΑΙΓ
-1,34%
10.28
ΑΣΚΟ
0,00%
2.65
ΑΣΤΑΚ
-0,85%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
-30,00%
1.715
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.25
ΒΙΟ
-0,36%
5.55
ΒΙΟΚΑ
+1,53%
1.66
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.52
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
-2,70%
2.16
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.375
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,28%
17.38
ΔΑΑ
+0,80%
7.56
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
+0,09%
11.51
ΔΟΜΙΚ
-1,61%
3.05
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,01%
0.294
ΕΒΡΟΦ
-1,29%
1.53
ΕΕΕ
-1,77%
32.18
ΕΚΤΕΡ
+5,63%
1.65
ΕΛΒΕ
+2,68%
5.75
ΕΛΙΝ
-1,77%
1.945
ΕΛΛ
+0,76%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,40%
1.886
ΕΛΠΕ
+0,64%
7.095
ΕΛΣΤΡ
+0,76%
1.995
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.664
ΕΛΧΑ
+0,66%
1.838
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΣΥΜΒ
+1,29%
1.175
ΕΤΕ
-1,53%
7.584
ΕΥΑΠΣ
+1,25%
3.24
ΕΥΔΑΠ
+0,18%
5.55
ΕΥΡΩΒ
-0,58%
1.97
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.43
ΙΑΤΡ
+0,68%
1.49
ΙΚΤΙΝ
-4,40%
0.304
ΙΛΥΔΑ
+4,97%
1.9
ΙΝΚΑΤ
-2,76%
4.765
ΙΝΛΙΦ
-1,13%
4.37
ΙΝΛΟΤ
-0,55%
1.094
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.99
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
+1,74%
1.17
ΙΝΤΚΑ
-1,00%
2.96
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
-2,85%
1.365
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.54
ΚΛΜ
-3,82%
1.51
ΚΟΡΔΕ
+2,85%
0.397
ΚΟΥΑΛ
-1,79%
1.204
ΚΟΥΕΣ
-0,59%
5.08
ΚΡΙ
0,00%
13.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-0,61%
0.974
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.777
ΛΑΜΔΑ
+2,67%
7.7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
38.2
ΛΑΝΑΚ
+0,56%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΟΓΟΣ
-0,74%
1.34
ΛΟΥΛΗ
-1,13%
2.62
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.75
ΜΕΒΑ
-0,78%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-2,19%
2.23
ΜΕΡΚΟ
-7,27%
40.8
ΜΙΓ
-1,95%
3.26
ΜΙΝ
0,00%
0.525
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,19%
21.16
ΜΟΝΤΑ
-1,87%
3.68
ΜΟΤΟ
-2,62%
2.6
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
-0,39%
25.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.62
ΜΠΡΙΚ
-0,50%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-0,42%
33.26
ΝΑΚΑΣ
+2,84%
2.9
ΝΑΥΠ
+0,80%
0.76
ΞΥΛΚ
+1,11%
0.273
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-2,29%
21.3
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+0,83%
2.43
ΟΠΑΠ
-0,94%
15.82
ΟΡΙΛΙΝΑ
-2,08%
0.8
ΟΤΕ
+0,13%
15.75
ΟΤΟΕΛ
-0,19%
10.7
ΠΑΙΡ
-3,64%
0.954
ΠΑΠ
+0,43%
2.31
ΠΕΙΡ
-0,88%
3.722
ΠΕΡΦ
-2,30%
6.38
ΠΕΤΡΟ
-1,49%
7.94
ΠΛΑΘ
-0,54%
3.705
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-1,13%
1.228
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.15
ΡΕΒΟΙΛ
-2,62%
1.67
ΣΑΡ
+1,50%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,88%
0.343
ΣΙΔΜΑ
-1,21%
1.63
ΣΠΕΙΣ
-0,96%
6.22
ΣΠΙ
+1,94%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.56
ΤΖΚΑ
0,00%
1.26
ΤΡΑΣΤΟΡ
-3,67%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,13%
1.596
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+1,38%
7.35
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.286
ΦΡΛΚ
-2,06%
3.8
ΧΑΙΔΕ
-1,63%
0.605

Google, Facebook, Amazon οι πιο συχνοί στόχοι επιθέσεων phishing

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Kaspersky μεταξύ 25 δημοφιλών παγκόσμιων εταιρειών, η Google, το Facebook και η Amazon είναι οι πιο συχνοί στόχοι επιθέσεων phishing. Οι κυβερνοεγκληματίες στοχεύουν επίσης σε μεγάλο βαθμό τα διαπιστευτήρια και τα δεδομένα άλλων εταιρειών, με τον αριθμό των επιθέσεων να αυξάνεται σχεδόν κατά 1,5 φορές από έτος σε έτος.

Η Kaspersky ανέλυσε ένα δείγμα 25 ονομάτων από την αξιολόγηση των Best Global Brands 2023 της Interbrand για εκμετάλλευση phishing. Το πρώτο εξάμηνο του 2024, άνθρωποι σε όλο τον κόσμο προσπάθησαν να αποκτήσουν πρόσβαση σε ψεύτικους πόρους που παρίσταναν αυτές τις μάρκες σχεδόν 26 εκατομμύρια φορές, δηλαδή σχεδόν 40% πιο συχνά από ό, τι την περίοδο Ιανουάριος-Ιούνιος 2023. Οι ειδικοί της Kaspersky αποδίδουν αυτή την απότομη αύξηση στην αύξηση της δόλιας δραστηριότητας και όχι στη μείωση της επαγρύπνησης των χρηστών: οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου γίνονται όλο και πιο επιθετικοί προκειμένου να αποκτήσουν τα δεδομένα και τα χρήματα των χρηστών.

Μεταξύ των εταιρειών που μελετήθηκαν, οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου στόχευαν κυρίως τις υπηρεσίες της Google στις προσπάθειές τους να κλέψουν διαπιστευτήρια, όπως ονόματα χρήστη και κωδικούς πρόσβασης. Οι λύσεις της Kaspersky απέκλεισαν πάνω από 4 εκατομμύρια απόπειρες πρόσβασης σε ιστότοπους phishing που έχουν σχεδιαστεί για να εξαπατήσουν τους χρήστες ώστε να παρέχουν τα στοιχεία του λογαριασμού τους. Μετά την Google, υπήρξαν περίπου 3,7 εκατομμύρια απόπειρες εναντίον χρηστών του Facebook, ενώ η Amazon κατέλαβε την τρίτη θέση με περίπου 3 εκατομμύρια απόπειρες. Η Microsoft και η DHL ολοκλήρωσαν την πρώτη πεντάδα με 2,8 εκατομμύρια και 2,6 εκατομμύρια απόπειρες, αντίστοιχα. Η PayPal, η Mastercard, η Apple, το Netflix και το Instagram βρέθηκαν μεταξύ των 10 κορυφαίων εταιρειών που στοχεύουν οι κυβερνοεγκληματίες για διαπιστευτήρια και χρήματα το 2024.

Ορισμένες εταιρείες αποδείχθηκαν όλο και περισσότερο στόχοι σε απόπειρες επίθεσης phishing σε σύγκριση με πέρυσι. Το phishing για την Google έχει υπερτριπλασιαστεί, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 243% το πρώτο εξάμηνο του 2024 σε σύγκριση με πέρυσι. Η Mastercard έχει δει αύξηση της τάξης του 210% στις προσπάθειες κλοπής ευαίσθητων δεδομένων και χρημάτων, ακολουθούμενη από το Facebook και το Netflix, τα οποία παρουσίασαν διπλασιασμό των αποπειρών επίθεσης.

«Φέτος σημειώθηκε σημαντική αύξηση στις απόπειρες phishing που στοχοποιούν την Google. Εάν ένας phisher αποκτήσει πρόσβαση σε έναν λογαριασμό Gmail, μπορεί ενδεχομένως να έχει πρόσβαση σε πολλές υπηρεσίες, καθιστώντας τον πρωταρχικό στόχο. Το phishing για τη Mastercard, που συνήθως στοχεύει στην κλοπή χρημάτων, πιθανότατα έχει αυξηθεί παράλληλα με τον πολλαπλασιασμό των ψεύτικων ηλεκτρονικών καταστημάτων που προσποιούνται ότι πωλούν αγαθά και προσφέρουν επιλογές ολοκλήρωσης αγοράς με υποτιθέμενη Mastercard», δήλωσε η Olga Svistunova, ειδικός ασφάλειας στην Kaspersky. «Είναι ενδιαφέρον ότι η Microsoft παρουσίασε μείωση των κλικ σε πόρους ηλεκτρονικού phishing. Δεδομένου ότι αυτή η επωνυμία στοχεύεται συχνά για phishing εταιρικών διαπιστευτηρίων, η μείωση μπορεί να αποδοθεί στη βελτίωση του ψηφιακού γραμματισμού σε διάφορους οργανισμούς. Η DHL έχει επίσης σημειώσει πτώση, η οποία είναι μια κοινή τάση μεταξύ πολλών εταιρειών μεταφορών και logistics που αναλύσαμε».

Άλλα brands που δεν μπήκαν στο top 10 αλλά στοχοποιούνται όλο και περισσότερο περιλαμβάνουν την HSBC, η οποία παρουσίασε οκταπλάσια αύξηση αγγίζοντας τις 240.000 απόπειρες phishing το 2024 και το eBay, το οποίο είδε τριπλάσια αύξηση με περισσότερες από 300.000 επιθέσεις. Η Airbnb, η American Express και το LinkedIn κατέγραψαν αυξήσεις 174%, 137% και 122% στις απόπειρες, αντίστοιχα.

Διαβάστε επίσης

H&M: Τα μηνύματα για τις επιδόσεις το 2024 μετά τον έλεγχο της ΑΑΔΕ

Κτηματολόγιο: Νέες ψηφιακές εφαρμογές για να τρέξει πιο γρήγορα και φθηνότερα

Ρεύμα: Άλμα παραγωγής και ζήτησης τον Ιούλιο, τα μερίδια των παρόχων

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!