Salesforce: Η τεχνητή νοημοσύνη μετασχηματίζει το λιανεμπόριο

Κεντρικός ο ρόλος των AI Agents στο λιανεμπόριο. Αναδεικνύει τάσεις, με αποτέλεσμα να προσαρμόζονται οι εταιρείες

Ο Marc Benioff, Διευθύνων Σύμβουλος της Salesforce © EPA/GIAN EHRENZELLER

Τη σημασία των ΑΙ Agents στην προσαρμογή των επιχειρήσεων στις καταναλωτικές προτιμήσεις και στις αυξανόμενες απαιτήσεις του σύγχρονου εμπορίου αποκαλύπτει η ετήσια έκθεση Connected Shoppers Report, όπως ανακοίνωσε η Salesforce. Η έκθεση εστιάζει στις νέες τάσεις και τις προκλήσεις στο λιανεμπόριο.

Η αύξηση του κόστους απόκτησης πελατών και ο όγκος των επιστροφών, πιέζουν τα περιθώρια κέρδους των retailers, οι οποίοι παράλληλα καλούνται να διαχειριστούν τον πληθωρισμό, τον ανταγωνισμό και τη συνεχώς μεταβαλλόμενη καταναλωτική συμπεριφορά. Για την αποτελεσματική εξυπηρέτηση των πελατών σε όλο και περισσότερα σημεία επαφής, οι δύο βασικές στρατηγικές των εμπόρων λιανικής είναι η τεχνητή νοημοσύνη και το ενοποιημένο εμπόριο (unified commerce).

Σύμφωνα με την έρευνα, τρεις στους τέσσερις λιανέμπορους θεωρούν ότι οι AI agents, που μπορούν να εκτελούν αυτόνομα ενέργειες στα συστήματα των επιχειρήσεων, θα είναι καθοριστικοί για τη διατήρηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος μέσα στο επόμενο έτος.

Επίσης, καθώς το 74% των καταναλωτών δηλώνει πως θα εγκαταλείψει ένα brand έπειτα από τρεις ή και λιγότερες κακές εμπειρίες, οι επιχειρήσεις στρέφονται σε λύσεις αυτοματοποίησης, με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη, όπως οι AI Agents, των οποίων η βασική χρήση είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών. Επιπλέον, οι retailers προβλέπουν τη χρήση AI Agents σε μια σειρά από άλλες δραστηριότητες, όπως η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων και καμπανιών marketing, η εκπαίδευση προσωπικού καταστημάτων και η διαχείριση αποθεμάτων.

Οι AI agents χρειάζονται πρόσβαση σε δεδομένα από όλα τα συστήματα λιανικής πώλησης για να εργαστούν αποτελεσματικά. Με καλύτερα και ενοποιημένα δεδομένα, οι απαντήσεις τους είναι περισσότερο προσωποποιημένες και άμεσες. Όμως, πολλά συστήματα λιανικής πώλησης είναι συνήθως αποσυνδεδεμένα, γεγονός που δημιουργεί προκλήσεις σε υπαλλήλους και καταναλωτές. Μάλιστα, το 81% των εμπόρων λιανικής, δηλώνει ότι οι αναποτελεσματικές τεχνολογίες και διαδικασίες, μειώνουν την παραγωγικότητα των εργαζομένων στα καταστήματα. Ταυτόχρονα, το 49% των καταναλωτών έχει εγκαταλείψει αγορές, λόγω δυσκολιών στη διαδικασία παραγγελίας.

Για αυτούς τους λόγους, το 86% των επιχειρήσεων λιανικής έχει ξεκινήσει πρωτοβουλίες ενοποιημένου εμπορίου, ενσωματώνοντας λειτουργίες από διαφορετικά τμήματα και κανάλια σε μια ενιαία πλατφόρμα, προκειμένου να βελτιώσει την αποδοτικότητα των υπαλλήλων και την εμπειρία των καταναλωτών, ενισχύοντας παράλληλα και τις δυνατότητες των AI Agents.

Το ποσοστό αγορών που πραγματοποιούνται σε φυσικά καταστήματα, εκτιμάται ότι θα μειωθεί από 45% το 2024 σε 41% έως το 2026. Επιπλέον, η ψηφιακή δαπάνη κατακερματίζεται σε πολλαπλά κανάλια, όπως marketplaces, ιστοσελίδες λιανικών καταστημάτων, brand sites και εφαρμογές delivery.

Εν τω μεταξύ, το 39% των καταναλωτών χρησιμοποιεί ήδη την AI για αναζήτηση προϊόντων, ποσοστό που αγγίζει το 54% για τη GenZ. Μάλιστα, το 63% των καταναλωτών Gen Z, δηλώνει πως ενδιαφέρεται για AI Agents που μπορούν να πραγματοποιούν αγορές για λογαριασμό τους.

ΟΛΘ
1.52%
33.30
ΑΣΤΑΚ
5.34%
7.50
ΞΥΛΠ
2.23%
0.37
ΜΠΕΛΑ
-0.90%
28.50
ΟΛΥΜΠ
-0.87%
2.29
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
0.00
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΚΟΥΕΣ
0.55%
7.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.89%
1.70
ΜΥΤΙΛ
-0.09%
43.90
ΑΤΡΑΣΤ
1.92%
8.50
ΚΡΙ
1.71%
17.86
ΡΕΒΟΙΛ
2.53%
1.62
ΠΛΑΘ
1.18%
3.87
ΑΤΤ
1.17%
0.78
ΦΛΕΞΟ
0.65%
7.80
CNLCAP
-1.52%
6.50
ΒΙΟΚΑ
2.75%
1.87
ΔΟΜΙΚ
-2.11%
1.86
ΑΚΡΙΤ
0.00%
0.95
AEM
-0.19%
4.21
ΟΡΙΛΙΝΑ
4.87%
0.82
ΣΠΙ
-0.75%
0.53
CENER
1.41%
9.32
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΑΒΑΞ
-0.73%
2.05
ΜΠΤΚ
0.00%
0.51
ΕΛΤΟΝ
-1.69%
1.75
ΕΚΤΕΡ
1.21%
2.09
OPTIMA
5.65%
17.96
ΜΑΘΙΟ
-8.73%
0.58
EVRR
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
3.96%
2.68
ΙΛΥΔΑ
10.20%
2.70
ΕΤΕ
1.47%
10.35
ΠΑΙΡ
0.25%
0.81
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.00%
1.16
ΙΝΛΟΤ
-0.56%
1.06
ΓΕΒΚΑ
-0.35%
1.44
ΕΛΧΑ
1.87%
2.18
ΕΛΠΕ
-0.84%
7.69
ΕΛΣΤΡ
-1.30%
2.27
ΠΕΤΡΟ
0.43%
9.42
ΛΑΝΑΚ
5.20%
0.91
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΕΥΔΑΠ
-1.70%
5.78
ΜΕΒΑ
5.85%
5.25
ΦΑΙΣ
-1.50%
3.61
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΚΕΚΡ
2.13%
1.20
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.31%
19.36
ΑΤΕΚ
10.20%
1.08
ΕΛΙΝ
-0.90%
2.20
ΝΑΥΠ
-2.27%
0.69
ΣΑΡ
-2.00%
13.70
ΕΒΡΟΦ
0.25%
2.00
ΕΛΛ
0.36%
13.80
ΔΡΟΜΕ
0.32%
0.32
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.90
ΦΡΙΓΟ
-1.36%
0.29
BOCHGR
1.85%
6.60
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2.73%
1.28
ΟΠΑΠ
1.69%
20.40
ΒΙΟΤ
0.00%
0.21
ΠΡΕΜΙΑ
0.77%
1.31
ΒΙΟΣΚ
5.33%
1.68
ΙΚΤΙΝ
-0.58%
0.35
ΜΠΡΙΚ
-0.38%
2.63
ΑΛΜΥ
-1.78%
4.97
ΑΝΔΡΟ
0.30%
6.70
ΑΒΕ
-1.08%
0.46
ΣΕΝΤΡ
-1.23%
0.32
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
-0.33%
5.96
ΙΝΛΙΦ
-0.78%
5.12
ΕΛΒΕ
-0.99%
5.00
ΙΑΤΡ
-2.22%
1.77
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΚ
-0.16%
6.27
ΙΝΤΕΤ
0.40%
1.26
ΑΤΤΙΚΑ
0.47%
2.12
ΞΥΛΚ
-0.44%
0.23
ΛΑΒΙ
0.38%
0.80
ΣΠΥΡ
3.62%
0.14
ΜΟΝΤΑ
0.00%
3.97
ΟΤΟΕΛ
-1.68%
11.72
ΣΙΔΜΑ
0.73%
1.38
ΑΣΚΟ
-0.84%
3.55
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
NOVAL
-0.38%
2.59
ΦΡΛΚ
-0.50%
4.02
ΕΥΑΠΣ
-1.85%
3.19
ΝΑΚΑΣ
-1.32%
2.98
ΕΧΑΕ
0.85%
5.90
DIMAND
2.43%
8.42
ΠΛΑΚΡ
0.00%
14.90
ΤΖΚΑ
1.97%
1.30
ΔΑΑ
-0.92%
9.66
QLCO
0.67%
6.00
ΜΙΓ
0.59%
3.43
ΚΤΗΛΑ
4.85%
2.16
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
-9.49%
0.25
ΔΕΗ
0.07%
13.77
ΙΝΤΚΑ
-0.63%
3.14
ΜΕΡΚΟ
-0.56%
35.60
ΠΡΟΦ
0.52%
5.82
ΚΥΡΙΟ
-1.76%
1.12
ΛΟΥΛΗ
-1.00%
3.95
TITC
0.96%
41.95
ΕΣΥΜΒ
0.34%
1.18
ACAG
-6.95%
5.62
ΣΠΕΙΣ
3.85%
6.48
ΑΡΑΙΓ
-4.92%
12.36
ΚΑΡΕΛ
0.00%
318.00
ΑΔΜΗΕ
1.34%
3.02
ΜΕΝΤΙ
0.41%
2.42
ΟΤΕ
-0.59%
16.88
ΛΕΒΚ
-2.44%
0.24
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΒΙΟ
-0.17%
5.79
ΕΥΡΩΒ
2.42%
2.66
ΑΑΑΚ
5.17%
6.10
ΜΟΥΖΚ
-4.56%
0.46
AKTR
0.75%
5.39
ΜΟΤΟ
-1.43%
2.75
ΕΕΕ
0.26%
46.98
EVR
-3.35%
1.73
ΔΑΙΟΣ
0.00%
4.00
ΜΟΗ
0.18%
22.84
ΜΙΝ
-7.82%
0.46
ΠΑΠ
1.84%
2.77
ΛΑΜΔΑ
-1.36%
6.54
ΟΛΠ
1.00%
45.50
ΚΟΡΔΕ
1.45%
0.42
ΚΟΥΑΛ
0.53%
1.15
ΠΕΙΡ
2.96%
5.70