Συστηματική στροφή σε premium προϊόντα και σε συσκευές που ενσωματώνουν Τεχνητή Νοημοσύνη κάνει η LG, με τη θυγατρική του νοτιοκορεατικού κολοσσού στην Ελλάδα, LG Electronics Hellas, να προσβλέπει, ταυτόχρονα, σε σημαντικά έσοδα από μεγάλα έργα του Δημοσίου, στο πλαίσιο του RRF και όχι μόνο.
Ήδη το 2024 τις πωλήσεις του ομίλου στην Ελλάδα «ζέσταναν» έργα του Ταμείου Ανάκαμψης, όπως οι διαδραστικοί πίνακες για τα σχολεία, αλλά και η δράση για τις «έξυπνες» οθόνες στις Εφορίες, τα οποία αντιστάθμισαν τις απώλειες από άλλες κατηγορίες ηλεκτρικών ειδών, των οποίων οι πωλήσεις βρέθηκαν σε πίεση, όπως, για παράδειγμα, τα ψυγεία (σ.σ. συνολικά οι πωλήσεις ψυγείων στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 37% το 2024, έναντι του 2023, της χρονιάς των μεγάλων επιδοτήσεων).
Τα συνολικά έσοδα της εν Ελλάδι θυγατρικής της LG έφθασαν πέρυσι τα 178 εκατ. δολ., αυξημένα κατά 2% έναντι του 2023, με τη διοίκηση να δηλώνει χθες, διά στόματος του managing director, κ. Άρη Κουτελού, αισιόδοξη για την πορεία της εταιρείας και κατά την τρέχουσα χρήση, καθώς η αγορά είναι μεν στάσιμη, αλλά η εταιρεία κερδίζει έδαφος σε πεδία όπως οι τηλεοράσεις, ενώ δηλώνει παρούσα και σε έργα του Ταμείου Ανάκαμψης που θα τρέξουν φέτος.
Ενδεικτικό της επίδρασης των έργων του Δημοσίου στα έσοδα της LG στην Ελλάδα είναι ότι μόνο η δράση του υπουργείου Παιδείας για την εγκατάσταση 30.000 οθονών σε σχολικές αίθουσες απέφερε 24 εκατ. ευρώ, ήτοι τρεις φορές τον τζίρο της στην κατηγορία των οθονών. Τεράστια επίδραση είχε και το έργο για την προμήθεια 11.000 «έξυπνων» οθονών στις Εφορίες ανά την επικράτεια. «Θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε έργα για το Δημόσιο. Το project των οθονών για τις Εφορίες ήταν ένα τεράστιο», σημείωσε ο managing director της LG Electronics Hellas σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους.

O managing director της LG Electronics Hellas, Άρης Κουτελός © Powergame.gr
Premium προϊόντα και ΑΙ
Η LG Electronics Hellas επιδιώκει μέσα από τη στροφή στην τεχνολογική καινοτομία και την επένδυση σε προϊόντα που ενσωματώνουν ΑΙ να διατηρήσει ηγετικό ρόλο στην ελληνική αγορά της τηλεόρασης. Ήδη η εταιρεία έχει μερίδιο άνω του 55% στις OLED τηλεοράσεις σε τεμάχια και άνω του 50% σε αξία, με δεύτερη τη Samsung, ενώ την τρίτη θέση της αγοράς καταλαμβάνει πλέον κινεζικό brand. «Η LG εδώ και χρόνια έχει φύγει από το entry κομμάτι όλων των προϊόντων και εστιάζει μόνο στο premium. Ακόμη και εάν αυτό σημαίνει μείωση μεριδίων. Θα φέρνουμε μόνο premium προϊόντα», εξήγησε ο κ. Κουτελός.
Τα σχέδια της LG για την εγχώρια αγορά τηλεόρασης είναι εξόχως φιλόδοξα, καθώς -όπως είπε ο κ. Κουτελός- «θέλουμε να κατακλύσουμε την αγορά με OLED τηλεοράσεις και συσκευές TV με ΑΙ». Ωστόσο, όπως τόνισε ο ίδιος, η κατηγορία OLED δεν έχει ακόμη συγκεντρώσει την αναμενόμενη ζήτηση, ενώ οι προσδοκίες για την Τεχνητή Νοημοσύνη, που καθιστά την τηλεόραση πιο «προσωπική» από ποτέ, μένει να αποδώσουν πλήρως εμπορικά προσεχώς.
Αναφερόμενη στην πορεία της αγορά της τηλεόρασης στην Ελλάδα, η διοίκηση της ελληνικής θυγατρικής του νοτιοκορεατικού ομίλου εξήγησε ότι το 2024 πωλήθηκαν στην Ελλάδα 625.000 συσκευές, συνολικής αξίας 260 εκατ.δολ., αυξημένες κατά 5% σε αξία.
Ωστόσο, από τις αρχές του έτους το πρόσημο των πωλήσεων στην κατηγορία της τηλεόρασης είναι αρνητικό κατά 5% (σε αξία), καθώς ο ισχυρός Δεκέμβριος του 2024 «τράβηξε» ζήτηση από το νέο έτος. Πάντως, η πτώση θεωρείται συγκυριακή και αναμένεται σταθεροποίηση στους επόμενους μήνες.
Ο παράγων αντλίες θερμότητας
Όσον αφορά την ξενοδοχειακή αγορά, η LG εξακολουθεί να κυριαρχεί στον ξενοδοχειακό εξοπλισμό, διατηρώντας περίπου το 50% της αγοράς. Στις λευκές συσκευές, η εικόνα είναι μεικτή: η αγορά εμφανίζεται στάσιμη, με μείωση 5% στα ψυγεία, αλλά άνοδο σε άλλες κατηγορίες.
Ο κλιματισμός δεν κατέγραψε εντυπωσιακή άνοδο φέτος, ωστόσο η LG παραμένει εστιασμένη στα ποιοτικά προϊόντα, διατηρώντας σταθερό μερίδιο αγοράς. Τέλος, στις αντλίες θερμότητας -έναν τομέα με προοπτικές λόγω πράσινης μετάβασης-, η εταιρεία περιμένει την εκκίνηση κρατικών επιδοτήσεων για να ενισχυθεί η ζήτηση.