Για την εφαρμογή του Προσωπικού Αριθμού Πολίτη και το πώς αυτός θα λειτουργήσει μίλησε στον ΣΚΑΪ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, μετά και τη δημοσίευση του σχετικού ΦΕΚ.
«Βρισκόμαστε πια στις τελευταίες συνεννοήσεις, οι πλατφόρμες που χρειάζονται είναι έτοιμες και μένει μέσα στον Μάιο να βγούμε στον αέρα», ανέφερε αρχικά ο κ. Παπαστεργίου. «Όσοι έχετε βγάλει καινούργια ταυτότητα, δεν χρειάζεται να ξαναπάτε να βγάλετε. Η ταυτότητά σας ισχύει κανονικά μέχρι και την επίσημη ημερομηνία έναρξης».
«Την ημέρα που θα ξεκινήσουμε, που είναι θέμα μιας εβδομάδας με 10 ημερών, θα βγει στον αέρα η πλατφόρμα myinfo.gov.gr. Εκεί θα μπορέσουμε να δούμε ποια είναι η εικόνα μας, ποια είναι τα στοιχεία μας στα 4 διαφορετικά επίσημα μητρώα του κράτους. Είναι πολύ πιθανό σε κάποιο από αυτά κάποιο στοιχείο μας να είναι λάθος, αν για παράδειγμα γράφουμε δυο μικρά ονόματα. Υπάρχουν στοιχεία που μπορούμε να διορθώσουμε εμείς, ενώ άλλα όπως το επίθετο που γράφεται λάθος όχι. Θα πρέπει για μια και μόνη φορά να επισκεφτούμε μια υπεύθυνη Αρχή, τον δήμο μας εν προκειμένω. Αυτές ακριβώς τις ορθογραφικές ανακολουθίες πάει να διορθώσει ο προσωπικός αριθμός. Διορθώνουμε μια φορά τα στοιχεία μας και μετά δεν πρόκειται ποτέ το ελληνικό Δημόσιο να μας μπερδέψει ή να βρει την παλιά μας ταυτότητα ή να τρέξουμε τελευταία στιγμή για να βγάλουμε ας πούμε διαβατήριο. Αφού διορθώσουμε τα στοιχεία μας, πάμε στο επόμενο βήμα της πλατφόρμας αυτής που είναι πλέον η έκδοση προσωπικού αριθμού».
«Με τον αριθμό αυτό τελειώνουμε με τα πάντα. Σκοπός πλέον είναι το ελληνικό Δημόσιο να αλλάξει νοοτροπία. Δεν θα γίνει την πρώτη μέρα, δεν τρέφω αυταπάτες. Θέλει λίγο χρόνο αυτή η μετάβαση. Υπηρεσιακά θα μείνουν και οι άλλοι αριθμοί, όπως ο ΑΜΚΑ, αλλά δεν μας αφορά καθόλου. Είναι αριθμοί που θα βρίσκονται στα έγκατα των μητρώων του ασφαλιστικού, του φορολογικού κλπ», διευκρίνισε ο υπουργός.
Προσωπικός Αριθμός: Πότε ξεκινά, πώς θα λειτουργήσει
Ο διοικητής της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, είχε μιλήσει στο «MEGA Σαββατοκύριακο» για τον Προσωπικό Αριθμό Πολίτη που αναμένεται μέσα στον Μάιο και τις δυνατότητες που αποκτούν οι πολίτες.
Η ηλεκτρονική χορήγηση του Προσωπικού Αριθμού Πολίτη στους πολίτες α θα γίνεται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας myInfo, η οποία έχει ήδη ολοκληρωθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Δηλαδή, πριν από την έκδοση της νέας ταυτότητας οι πολίτες θα πρέπει να αποκτήσουν τον ΠΑ μέσω της νέας ψηφιακής πλατφόρμας myinfo στο Gov.gr.
«Τον Μάιο ο Προσωπικός Αριθμός θα έρθει και θα λύσει προβλήματα δεκαετιών που έχουμε στην χώρα μας. αυτό που κάνει είναι το εξής: «δίνει την δυνατότητα, ο πολίτης που προσέρχεται σε κάποια υπηρεσία και χρειάζεται να θυμάται για τον εαυτό του και την οικογένειά του πολλούς αριθμούς, να έχει μόνο έναν αριθμό που να μπορεί να εξυπηρετείται και να θυμάται. Άρα, ΑΜΚΑ, ΑΔΤ δεν χρειάζεται να θυμάται ο πολίτης προκειμένου να εξυπηρετείται. Θα έχει 12 ψηφία, από τα οποία θα είναι τα 9 ο ΑΦΜ και άλλα 3 που θα μπαίνουν ως πρόθεμα και τα δύο εξ αυτών θα τα επιλέγει ο πολίτης. Θα είναι ένας απόλυτα προσωπικός αριθμός», είπε αρχικά ο διοικητής της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος
«Το πώς θα γίνονται οι διαδικασίες εσωτερικά του Δημοσίου, δεν αλλάζει κάτι. Δεν θα καταργηθούν οι υπόλοιποι αριθμοί. Ο καθένας ταιριάζει στον σκοπό της κάθε υπηρεσίας. Ο πολίτης θα μπει σε μία πλατφόρμα και θα μπορεί να δει τα στοιχεία του και να δει τους κωδικούς που έχει στα λοιπά συστήματα. και να δείξει ότι αυτοί είναι οι αριθμοί που χρησιμοποιήσει και οι κωδικοί και απλώς να επιβεβαιώσει τα στοιχεία. Από τότε θα έχουμε τα στοιχεία του πολίτη που θα είναι επιβεβαιωμένα, και εν συνεχεία: Πρώτον, με αυτό θα μπορέσουμε να ενημερώσουμε όλα τα λάθη που υπάρχουν στα συστήματα του δημοσίου πχ κάποια ορθογραφικά λάθη ή ονόματα που δεν έχουν αναφερθεί ή ξενικά ονόματα. Άρα πρέπει πρώτα να μπούμε σε αυτή την πλατφόρμα «myInfo.gov.gr» και να τσεκάρουμε στοιχεία αναλυτικά και κωδικούς και να διορθώσουμε αν υπάρχουν λάθη και μετά να τα επιβεβαιώσουμε», συνέχισε ο κ. Αναγνωστόπουλος.
«Μετά την επιβεβαίωση των στοιχείων ο πολίτης θα επιλέξει τα 2 από τα 3 πρόσθετα ψηφία. Με αυτόν τον τρόπο μετά θα εκδίδεται ο Προσωπικός Αριθμός. Μετά την παρουσίαση του Προσωπικού Αριθμού θα γίνεται η ενσωμάτωσή του στην καινούρια ταυτότητα. Δεν θα καταργηθούν ΑΦΜ, ΑΜΚΑ κτλ. Αρχικά μιλαμε για τον Δημόσιο Τομέα και εν συνεχεία θα μιλήσουμε και για τον Ιδιωτικό Τομέα. Επιπλέον θα καταργηθεί το απαραίτητο του φωτοαντίγραφου ταυτότητας σε Δημόσιο και Ιδιωτικό. Θα έχουμε την δυνατότητα να βλέπουμε τον Προσωπικό μας Αριθμό ψηφιακά όποτε θέλουμε», προσέθεσε.
Σύμφωνα με τον κ. Αναγνωστόπουλο, «Η πλατφόρμα θα ανοίξει όταν ανακοινωθεί ο Προσωπικός Αριθμός. Με τις νέες ταυτότητες, εφόσον έχει εκδοθεί ο Προσωπικός Αριθμός, θα αναγράφεται».