Η ανάπτυξη της Alibaba δεν πείθει τους αναλυτές, εντείνοντας τη δυσθυμία για την κινεζική τεχνολογία. Τα τριμηνιαία έσοδα της Alibaba Group Holding Ltd. αυξήθηκαν μόλις κατά 7%, καταγράφοντας απογοητευτικές επιδόσεις που αντανακλούν την επίμονη αδυναμία της κινεζικής καταναλωτικής ζήτησης — μια συνθήκη που ενδέχεται να υπονομεύσει τη μεγάλη στροφή του κολοσσού προς την τεχνητή νοημοσύνη.
Η εταιρεία ανακοίνωσε πωλήσεις ύψους 236,5 δισ. γουάν (32,8 δισ. δολάρια) για το τρίμηνο Μαρτίου, έναντι μέσης πρόβλεψης 237,9 δισ. γουάν. Τα καθαρά κέρδη σχεδόν τετραπλασιάστηκαν, κυρίως όμως λόγω κερδών από επενδύσεις συμμετοχών. Η μετοχή της Alibaba υποχώρησε άνω του 6% στις προσυνεδριακές συναλλαγές, μεταδίδει το Bloomberg.
Η Alibaba, που θεωρείται βαρόμετρο της κινεζικής καταναλωτικής οικονομίας λόγω του εύρους δραστηριοτήτων της, εμφάνισε καλύτερες του αναμενομένου επιδόσεις στο εγχώριο λιανεμπόριο, χάρη σε ένα κύμα κινήτρων του Πεκίνου για την αντιμετώπιση των αμερικανικών δασμών.
Ωστόσο, η συνολική υστέρηση ξεχώρισε, ειδικά σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της Tencent και JD.com, που ανακοίνωσαν τις ταχύτερες αυξήσεις εσόδων εδώ και χρόνια, αναζωπυρώνοντας τις ελπίδες για ανάκαμψη του κινεζικού τεχνολογικού τομέα έπειτα από χρόνια στασιμότητας.
Η ίδια η Alibaba είχε ποντάρει σε μια ανάκαμψη του ηλεκτρονικού εμπορίου για να στηρίξει το φιλόδοξο μετα-DeepSeek στοίχημά της στην τεχνητή νοημοσύνη.
Ο διευθύνων σύμβουλος Έντι Γου και ο πρόεδρος Τζόζεφ Τσάι — δύο από τους πιο έμπιστους συνεργάτες του ιδρυτή Τζακ Μα — ανέλαβαν τα ηνία το 2023 και καθοδηγούν την προσπάθεια επανεκκίνησης της Alibaba έπειτα από χρόνια εντατικού κρατικού ελέγχου. Εστιάζουν εκ νέου τις δαπάνες στην ενίσχυση της AI και του ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ επιταχύνουν την πώληση μη βασικών δραστηριοτήτων για να χρηματοδοτήσουν τις επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη και τη διεθνή επέκταση.