Ευχάριστα είναι τα νέα για τους δημιουργούς περιεχομένου, αφού το Instagram έχει νέα πλάνα για αυτούς: πληρωμή για την προσέλκυση χρηστών στην εφαρμογή. Σύμφωνα με τα όσα επιβεβαίωσε η εταιρεία στο Business Insider, έχει δοκιμάσει διακριτικά ένα πρόγραμμα, που πληρώνει τους δημιουργούς όταν φέρνουν χρήστες στο Instagram.
Το πρόγραμμα ονομάζεται «Referrals» και είναι μια δοκιμαστική, περιορισμένη δράση μόνο με πρόσκληση, που αμείβει δημιουργούς που εδρεύουν στις ΗΠΑ, όταν κάποιος επισκέπτεται το Instagram ή δημιουργεί νέο λογαριασμό μέσω συνδέσμων που έχουν κοινοποιηθεί από τον δημιουργό.
Υπάρχουν δύο τρόποι με τους οποίους οι δημιουργοί περιεχομένου μπορούν να κερδίσουν χρήματα, με ανώτατο όριο τα 20.000 δολάρια:
- Ορισμένοι δημιουργοί μπορούν να κερδίσουν 100 δολάρια για κάθε νέο επιλέξιμο χρήστη που εγγράφεται στο Instagram.
- Άλλοι δημιουργοί περιεχομένου μπορούν να κερδίσουν 100 δολάρια για κάθε 1.000 «επιλέξιμες επισκέψεις» στο Instagram.
Για παράδειγμα, η δημιουργός Courtney Canfield, που διαχειρίζεται έναν λογαριασμό Instagram για τον σκύλο της Rambo, έλαβε την δεύτερη επιλογή.
Το πρόγραμμα παραπομπών του Instagram θα διαρκέσει έξι εβδομάδες, από τον Μάιο έως τον Ιούνιο. Η Meta συνεργάζεται με μια τρίτη εταιρεία, την Glimmer, για τη διαχείριση των πληρωμών, σύμφωνα με σελίδα βοήθειας του Instagram για το πρόγραμμα.
Η εφαρμογή καλεί τους δημιουργούς να κοινοποιούν συνδέσμους — όπως το προφίλ τους, reels, αναρτήσεις, stories και κανάλια — εκτός Instagram, σε άλλες ιστοσελίδες και εφαρμογές όπως TikTok, YouTube, Discord και Substack, σύμφωνα με τις πληροφορίες του Business Insider.
Το Instagram αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό από εφαρμογές όπως το TikTok και το YouTube. Η νέα αυτή δοκιμή monetization (εσόδων για δημιουργούς) έρχεται καθώς η Meta βρίσκεται στο επίκεντρο της αντιμονοπωλιακής υπόθεσης της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου των ΗΠΑ.
Πρόσφατα, το Instagram έχει δοκιμάσει αρκετές νέες μεθόδους για να ενθαρρύνει τους δημιουργούς να αναρτούν περιεχόμενο στην εφαρμογή, στην προσπάθεια να διατηρήσει την προσοχή του κοινού. Τον Ιανουάριο, όταν το TikTok βρισκόταν στο χείλος πιθανής απαγόρευσης, το Instagram εισήγαγε το «Breakthrough Bonus», ένα μπόνους για δημιουργούς που μετακινούνταν από το TikTok. Επίσης, υπέγραψε συμφωνίες με δημιουργούς για αποκλειστικό περιεχόμενο τύπου reels μόνο στο Instagram, με αμοιβές από 2.500 έως 50.000 δολάρια το μήνα για περίοδο τριών μηνών.
Τα τελευταία χρόνια, το Instagram έχει δοκιμάσει διάφορα προγράμματα monetization για δημιουργούς. Το Instagram δεν είναι η μόνη πλατφόρμα που προσφέρει κίνητρα για προσέλκυση νέων χρηστών. Πέρυσι, το TikTok παρουσίασε ένα πρόγραμμα παραπομπών που προσέφερε εκπτώσεις και άλλα οικονομικά κίνητρα σε χρήστες που προσκαλούσαν φίλους στην εφαρμογή, σύμφωνα με το The Information.