Από τα chatbots στην εποχή των AI Agents οι ελληνικές επιχειρήσεις

Μεγάλοι όμιλοι στην Ελλάδα προχωρούν ήδη στην υλοποίηση λύσεων AI Agents, με τις πρώτες εφαρμογές να βρίσκονται καθ’ οδόν

Τεχνητή νοημοσύνη © Freepik

Στην εποχή των AI Agents κινούνται ήδη μεγάλες επιχειρήσεις στην Ελλάδα, οι οποίες προχωρούν στη δημιουργία των δικών τους αυτόνομων βοηθών τεχνητής νοημοσύνης. Το ενδιαφέρον είναι εντυπωσιακά αυξημένο και σηματοδοτεί την είσοδο της ελληνικής αγοράς στο τρίτο -και πιο δυναμικό- κύμα της τεχνητής νοημοσύνης: τους AI Agents.

Σύμφωνα με στελέχη της αμερικανικής πολυεθνικής Salesforce, ηγέτη στις λύσεις CRM και επιχειρηματικής ΑΙ, τουλάχιστον ένας μεγάλος ελληνικός οργανισμός βρίσκεται σήμερα στο στάδιο της εγκατάστασης AI Αgent, ενώ πολλές άλλες επιχειρήσεις έχουν ξεκινήσει πιλοτικές δοκιμές. «Υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από όλες τις εταιρείες με τις οποίες έχουμε μιλήσει στην Ελλάδα», σχολίασε ο Sinan Erkiner, αντιπρόεδρος της Salesforce για τις Αναδυόμενες Αγορές της Ευρώπης σε ενημερωτική εκδήλωση της εταιρείας.

Τα στελέχη του αμερικανικού κολοσσού εξήγησαν σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους ότι βλέπουν περιθώρια ανάπτυξης των AI Agents στην Ελλάδα τόσο σε μεγάλες επιχειρήσεις όσο και σε μικρομεσαίες. Η εκδήλωση ενδιαφέροντος δεν προέρχεται μόνο από έναν κλάδο, αλλά αφορά οριζόντια πολλούς επιχειρηματικούς τομείς: από τις τράπεζες και τους  τηλεπικοινωνιακούς παρόχους μέχρι τις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, τις ασφαλιστικές ακόμη και τις κατασκευαστικές εταιρείες, οι οποίες εξετάζουν τρόπους να ενσωματώσουν τη νέα τεχνολογία στις λειτουργίες τους.

Όπως εξήγησαν τα στελέχη της Salesforce το βασικό δέλεαρ των AI agents, που αποτελούν εξέλιξη των παραδοσιακών εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, είναι ότι υπόσχονται σημαντική μείωση κόστους, αυτοματοποίηση λειτουργιών και ενίσχυση της παραγωγικότητας.

Οι ελληνικές εταιρείες και η ΑΙ agents

Οι ΑΙ agents πρακτικά είναι ψηφιακοί βοηθοί με αυτονομία, ικανοί να λαμβάνουν αποφάσεις, να εκτελούν εργασίες και να προσαρμόζονται βάσει των δεδομένων και των αλληλεπιδράσεων με χρήστες. Σε αντίθεση με τα γνωστά chatbots και copilots, που παρέχουν υποστήριξη ή απαντούν σε ερωτήσεις, οι AI agents αναλαμβάνουν ολόκληρες ροές εργασίας – από την εξυπηρέτηση πελατών και τις πωλήσεις, μέχρι την επεξεργασία συναλλαγών, τον προγραμματισμό και την υποστήριξη τεχνικών ομάδων.

Η Salesforce, με προβλεπόμενα έσοδα 40,9 δισ. δολάρια το 2026 επενδύει στην τεχνολογία των AI agents μέσω της πλατφόρμας Agentforce. Η νέα αυτή λύση, που λανσαρίστηκε πριν από λίγες εβδομάδες, φιλοδοξεί να γίνει ο βασικός πυλώνας της επιχειρησιακής αυτονομίας παγκοσμίως.

Στόχος της εταιρείας είναι η δημιουργία ενός δικτύου 1 δισ. ενεργών AI agents μέχρι το 2025. Στην Ελλάδα, η Salesforce βρίσκεται ήδη σε απευθείας επαφή με επιχειρήσεις που επιθυμούν να προχωρήσουν άμεσα σε υλοποιήσεις, προσαρμόζοντας τις δυνατότητες της πλατφόρμας στις ανάγκες κάθε κλάδου.

Στην πρώτη γραμμή

Όπως ανέφεραν τα στελέχη του αμερικανικού ομίλου, οι AI Agents έχουν εφαρμογές σε κρίσιμους επιχειρηματικούς τομείς. Για παράδειγμα, στον τραπεζικό τομέα μπορούν να κάνουν προληπτική αξιολόγηση χρηματοδοτήσεων και αυτοματοποίηση εγκρίσεων. Στις Τηλεπικοινωνίες παρέχουν υποστήριξη πελατών 24/7 και βελτιστοποίηση ροής αιτημάτων, ενώ στο Λιανεμπόριο λειτουργούν ως ψηφιακοί σύμβουλοι πωλήσεων.

Στις ασφαλιστικές εταιρείες παρέχουν αυτοματοποιημένη διαχείριση αποζημιώσεων, στις κατασκευές παίρνουν ρόλο στην προληπτική συντήρηση εξοπλισμού, ενώ στην υγεία εκτελούν εργασίες όπως η αντιστοίχιση ασθενών με γιατρούς με βάση ανάγκες και διαθεσιμότητα.

Μείωση κόστους κατά 50%

Όπως εξήγησαν τα στελέχη της Salesforce, πλέον η τεχνολογία δεν είναι πλέον προνόμιο των τεχνολογικών κολοσσών, αφού με την πλατφόρμα Agentforce κάθε επιχείρηση μπορεί να δημιουργήσει τον δικό της AI agent, ακόμη και χωρίς τεχνικές γνώσεις. Η διαδικασία είναι no-code/low-code, ενώ η διασύνδεση με υπάρχοντα συστήματα γίνεται μέσω API ή MuleSoft.

Η Salesforce με το AgentForce στοχεύει να καλύψει την ανάγκη για αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων εργασιών, οι οποίες, σύμφωνα με έρευνες, αποτελούν το 41% των συνολικών διαδικασιών στις επιχειρήσεις. Οι άνθρωποι της Salesforce εξήγησαν ότι η χρήση του AgentForce μπορεί να οδηγήσει σε μείωση του κόστους εξυπηρέτησης πελατών τουλάχιστον στο μισό, φέρνοντας, παράλληλα, αύξηση της παραγωγικότητας και τόνωση της κερδοφορίας των επιχειρήσεων κάθε μεγέθους και κάθε κλάδου.

Οι AI Agents, που είναι διαθέσιμοι και στην Ελλάδα, είναι σε θέση να αναλάβουν αυτές τις διαδικασίες, επιτρέποντας στους εργαζομένους να εστιάσουν σε πιο σύνθετες και στρατηγικές εργασίες. Μάλιστα, η Salesforce εργάζεται ήδη για την πλήρη υποστήριξη της ελληνικής γλώσσας, διευκολύνοντας την τοπική υιοθέτηση.