Το WhatsApp βάζει και επίσημα διαφημίσεις

Διαφημιστικό περιεχόμενο από επιχειρήσεις θα εμφανίζεται στη λειτουργία κατάστασης του WhatsApp, όπως ανακοίνωσε η Meta

Εφαρμογή WhatsApp σε κινητό smartphone © Pixabay

Το WhatsApp εισάγει επίσημα διαφημίσεις, όπως ανακοίνωσε η Meta τη Δευτέρα. Διαφημιστικό περιεχόμενο από επιχειρήσεις θα εμφανίζεται πλέον στη λειτουργία κατάστασης, η οποία θυμίζει Stories και βρίσκεται στην καρτέλα «Ενημερώσεις», ανάμεσα στις προσωπικές ενημερώσεις των χρηστών.

Η Meta, η οποία κατέχει το WhatsApp, δηλώνει ότι οι διαφημίσεις θα προσαρμόζονται με βάση περιορισμένες πληροφορίες, όπως η τοποθεσία, η γλώσσα, τα κανάλια που ακολουθεί ο χρήστης και η αλληλεπίδρασή του με περιεχόμενο. Επισημαίνει επίσης ότι δεν θα χρησιμοποιεί τα μηνύματα, τις κλήσεις ή τις ομάδες για τη στόχευση διαφημίσεων και δεν θα κοινοποιεί τους αριθμούς τηλεφώνου.

Η λειτουργία κατάστασης βρίσκεται στην καρτέλα «Ενημερώσεις» του WhatsApp και επιτρέπει στους χρήστες να μοιράζονται κείμενα, φωτογραφίες, φωνητικές σημειώσεις ή βίντεο μηνύματα που εξαφανίζονται. Τώρα, όμως, εκτός από τις ενημερώσεις που μοιράζονται οι φίλοι ή τα μέλη της οικογένειάς σας, ενδέχεται να βλέπετε και διαφημιστικό περιεχόμενο.

Η Meta εξέταζε εδώ και χρόνια το ενδεχόμενο να εισαγάγει διαφημίσεις στο WhatsApp, μια ιδέα στην οποία οι ιδρυτές της ήταν εντελώς αντίθετοι. Αν και η Meta αναίρεσε τα σχέδιά της να εισαγάγει διαφημίσεις στην εφαρμογή το 2020, ο επικεφαλής του WhatsApp, Will Cathcart, επιβεβαίωσε το 2023 ότι η εταιρεία εξακολουθούσε να εργάζεται για την υλοποίηση του σχεδίου. Πέρυσι, η Meta είχε έσοδα άνω των 160 δισεκατομμυρίων δολαρίων από διαφημίσεις.

Η Meta δηλώνει ότι θα προσαρμόζει τις διαφημίσεις στα ενδιαφέροντά σας χρησιμοποιώντας «περιορισμένες» πληροφορίες, όπως η χώρα ή η πόλη σας, η γλώσσα, τα κανάλια που ακολουθείτε και ο τρόπος με τον οποίο αλληλεπιδράτε με τις διαφημίσεις στην πλατφόρμα. Μπορείτε επίσης να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας για τις διαφημίσεις από το Κέντρο λογαριασμών της Meta, εάν έχετε επιλέξει να συμμετέχετε στον κόμβο.

«Εδώ και χρόνια συζητάμε τα σχέδιά μας για τη δημιουργία μιας επιχείρησης που δεν θα διακόπτει τις προσωπικές σας συνομιλίες και πιστεύουμε ότι η καρτέλα “Ενημερώσεις” είναι το κατάλληλο μέρος για να λειτουργήσουν αυτές οι νέες λειτουργίες», γράφει η Meta στην ενημέρωσή της. Η εταιρεία δηλώνει ότι «δεν θα πουλήσει ούτε θα μοιραστεί ποτέ τους αριθμούς τηλεφώνου σας με διαφημιστές», προσθέτοντας ότι δεν θα χρησιμοποιήσει τα μηνύματά σας, τις κλήσεις σας ή τις ομάδες σας για να διαμορφώσει τις διαφημίσεις της.

Αυτή δεν είναι η μόνη αλλαγή που κάνει η Meta στο WhatsApp. Η εταιρεία θα αρχίσει επίσης να εμφανίζει προωθημένα κανάλια όταν κάνετε κλικ στο κουμπί «Εξερεύνηση» για να βρείτε νέα κανάλια για να ακολουθήσετε. Επίσης, εισάγει τη δυνατότητα εγγραφής σε κανάλια για να «λαμβάνετε αποκλειστικές ενημερώσεις».