ΜΕΒΓΑΛ: Μια βιομηχανία που έχει όραμα και χτίζει το μέλλον της πάνω σε αξίες

Για τις εξελίξεις στη ΜΕΒΓΑΛ μίλησε στο powergame.gr και στη Βιομηχανία σήμερα η πρόεδρος της εταιρείας, Μαίρη Χατζάκου

Η πρόεδρος της ΜΕΒΓΑΛ, Μαίρη Χατζάκου ©https://mevgal.gr/

Επενδύσεις 35 εκατ. ευρώ, νέες γραμμές παραγωγής, αυτοματισμοί και ένα χαρτοφυλάκιο από 450 και πλέον προϊόντα για την ελληνική αγορά και 35 χώρες του εξωτερικού έχει να επιδείξει η μακεδονική γαλακτοβιομηχανία ΜΕΒΓΑΛ, που με τη δημιουργία της Academilk αποδεικνύει μ’ έναν ακόμη τρόπο τη μεγάλη σημασία που δίνει στις μακροχρόνιες σχέσεις συνεργασίας με τους κτηνοτρόφους και παραγωγούς γάλακτος για την παραγωγή ποιοτικών και ανταγωνιστικών προϊόντων.

ΜΕΒΓΑΛ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ

To εργοστάσιο τη ΜΕΒΓΑΛ©https://mevgal.gr/

Για τις εξελίξεις στη ΜΕΒΓΑΛ, που είναι μέλος του ΣΒΕ και τα σχέδια ανάπτυξής της, μίλησε στο powergame.gr και στη Βιομηχανία Σήμερα, η πρόεδρος της Εταιρείας, Μαίρη Χατζάκου.

– Η ΜΕΒΓΑΛ, φέτος γιόρτασε τα 75 χρόνια της. Τι έκρινε την επιβίωση και την ανάπτυξή της σε αυτήν τη μακρά πορεία;

«Αν εξαιρέσουμε την προσήλωση στην ποιότητα -σε όλα τα επίπεδα- και την ελληνικότητα, που συνθέτουν τη βάση, υπάρχουν κάποια σημαντικά συστατικά που μεγεθύνουν τις πιθανότητες μακροβιότητας και επιτυχίας και η ΜΕΒΓΑΛ αποδεικνύεται ότι τα διαθέτει. Πιστεύουμε στην εξωστρέφεια και βρισκόμαστε σε αρμονία και επικοινωνία με τον κόσμο γύρω μας. Οι άνθρωποι της εταιρείας, εργαζόμενοι και συνεργάτες, νιώθουμε ότι όλοι ανήκουμε στη διευρυμένη οικογένεια της ΜΕΒΓΑΛ. Επιδιώκουμε τον εκσυγχρονισμό και την καινοτομία. Δείχνουμε βαθύ σεβασμό στους καταναλωτές και τους Έλληνες παραγωγούς και δεν ξεχνάμε ότι οι εταιρείες δεν έχουν μέλλον, όταν εστιάζουν μόνο στην οικονομική δραστηριότητα. Και τέλος η 2η και 3η γενιά της εταιρείας μοιράζονται το όραμα του ιδρυτή και το συνεχίζουν με την ίδια αγάπη».

Ποια είναι τα στοιχεία που την καθιστούν δύναμη εξέλιξης σ’ έναν άκρως ανταγωνιστικό κλάδο, με τάσεις μεγέθυνσης στην ελληνική γαλακτοβιομηχανία;

«Είμαστε μία εταιρεία με ρίζες στη Μακεδονία, δηλαδή την πηγή του φρέσκου ελληνικού γάλακτος. Αξιοποιούμε στο έπακρο αυτή μας την επιλογή και παράγουμε με το πιο φρέσκο γάλα τα πιο νόστιμα και θρεπτικά προϊόντα, που ανταποκρίνονται σε παραδοσιακές αλλά και σύγχρονες διατροφικές επιλογές. Επενδύουμε σε νέες τεχνολογίες και αναπτύσσουμε διαρκώς νέες προτάσεις για κάθε διατροφική ανάγκη, παράγουμε ένα σύνολο 450 περίπου προϊόντων, που βρίσκονται σε χιλιάδες σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα και σε 35 χώρες στο εξωτερικό. Επίσης, η ιστορία της ΜΕΒΓΑΛ δείχνει ότι τόσο με τους ανθρώπους που μας επιλέγουν όσο και τους συνεργάτες μας, μοιραζόμαστε τις ίδιες υψηλές αξίες, πράγμα που συνετέλεσε να χτιστούν σχέσεις εμπιστοσύνης».

ΜΕΒΓΑΛ ΓΡΑΜΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

ΜΕΒΓΑΛ, γραμμή παραγωγής©https://mevgal.gr/

Πώς εξελίσσεται το 2025 για τη ΜΕΒΓΑΛ, από πλευράς πωλήσεων σε εσωτερική και διεθνή αγορά, σε σχέση και με τα στοιχεία του 2024; Ποιοι είναι οι στόχοι για το σύνολο του έτους;

«Το 2024 μας επέτρεψε να πούμε ότι καλύψαμε τους στόχους, που είχαν τεθεί το 2016, όταν αναλάβαμε την εταιρεία. Το 2025 προβλέπεται να κλείσει με διψήφια ανάπτυξη, η οποία θα προέλθει κυρίως από τις εξαγωγές, που φέτος αναμένεται να ξεπεράσουν το 45% και να πλησιάσουν το 50% του συνολικού κύκλου εργασιών μας (σε σχέση με το 40% που ήταν το 2024). Οι στόχοι μας για φέτος είναι να ενισχύσουμε τα μερίδιά μας στην εγχώρια αγορά σημειώνοντας ανάπτυξη μεγαλύτερη από του κλάδου και παράλληλα να διευρύνουμε τις εξαγωγές, προσεγγίζοντας χώρες όπου δεν είχαμε παρουσία έως σήμερα».

– Ποιο είναι το επενδυτικό πρόγραμμα της ΜΕΒΓΑΛ και πώς αυτό υποστηρίζει την αναπτυξιακή δυναμική της Εταιρείας;

«Στη ΜΕΒΓΑΛ έχουμε θέσει ως προτεραιότητες την αναβάθμιση των παραγωγικών μας εγκαταστάσεων, την αυτοματοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης και τη βιωσιμότητα. Την τελευταία τετραετία επενδύθηκαν περισσότερα από 35 εκατ. ευρώ για επενδύσεις που εκσυγχρονίζουν και αυτοματοποιούν τις γραμμές παραγωγής αυξάνοντας περαιτέρω την υγιεινή, τις δυνατότητες και την παραγωγική τους ικανότητα. Πρόσφατα ολοκληρώθηκε το νέο τυροκομείο, το οποίο καθιστά τη ΜΕΒΓΑΛ σε μια από τις μεγάλες τυροκομικές μονάδες στα Βαλκάνια. Λόγω της αυξημένης ζήτησης των προϊόντων μας, αυτό το διάστημα βρίσκεται σε εξέλιξη η εγκατάσταση τριών νέων γραμμών παραγωγής και συσκευασίας γιαούρτης, που προβλέπουν δεξαμενές επώασης, ρομποτικά συστήματα μετασυσκευασίας και παλετοποίησης, καθώς και κυψέλες ψύξης. «Επιδιώκουμε η εταιρεία να είναι ανταγωνιστική, ευέλικτη και φιλική στο περιβάλλον».

Προβληματίζει τη ΜΕΒΓΑΛ, η αντιστροφή της παγκοσμιοποίησης, μετά τα μέτρα που εισάγει η διοίκηση Τραμπ; Θα υπάρξουν αρνητικές επιπτώσεις για τη φέτα και το ελληνικό γιαούρτι;

«Σίγουρα η επιβολή δασμών σε ευρωπαϊκά προϊόντα δημιουργεί ανασφάλεια σε επιχειρήσεις και καταναλωτές. Μαζί με τους πελάτες μας στην Αμερική είμαστε σε στάση αναμονής για τις εξελίξεις. Μέχρι στιγμής οι συνέπειες από τα συγκεκριμένα μέτρα είναι απόλυτα διαχειρίσιμες, καθώς έχουμε ευρεία παρουσία σε πολλές χώρες και άρα διασπορά κινδύνου. Η Αμερική είναι μία αγορά με μεγάλες δυνατότητες και δεν θέλουμε να τη χάσουμε, όμως παράλληλα αναζητάμε κι άλλες ευκαιρίες διεύρυνσης των εξαγωγικών δραστηριοτήτων μας. Η στρατηγική μας παραμένει σταθερή: διαφοροποίηση αγορών και ενίσχυση της πιστότητας στο ελληνικό brand».

ΜΕΒΓΑΛ ΡΟΜΠΟΤ

ΜΕΒΓΑΛ, ρομπότ©https://mevgal.gr/

Πρώτες ύλες και βιομηχανία τροφίμων. Ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική γαλακτοβιομηχανία και πώς τις διαχειρίζεται η ΜΕΒΓΑΛ;

«Τα τελευταία χρόνια η αύξηση του κόστους ενέργειας, ζωοτροφών και υλικών δημιούργησε προκλήσεις, που άλλαξαν το τοπίο στις εταιρείες γάλακτος. Από την πλευρά μας στη ΜΕΒΓΑΛ οραματιζόμαστε την ανάπτυξη της ελληνικής κτηνοτροφίας και επιδιώκουμε τίμιες και μακροχρόνιες συνεργασίες με τους παραγωγούς γάλακτος. Με έμφαση στους νέους κτηνοτρόφους επενδύουμε στη συμβουλευτική και την επιμόρφωσή τους στοχεύοντας στη βελτίωση της ποιότητας γάλακτος και της ευζωίας των ζώων. Πρόσφατα μάλιστα ξεκινήσαμε την Ακαδημία Γάλακτος Academilk, ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που απευθύνεται σε κτηνοτρόφους αγελαδινού και αιγοπρόβειου γάλακτος με πρόθεση την αύξηση και βελτίωση της παραγωγής τους».

Ποιο κατά την άποψή σας είναι το μείζον πρόβλημα για το επιχειρείν στη χώρα μας; Ποια μέτρα θα ζητούσατε να ληφθούν άμεσα για να αναπτυχθεί η βιομηχανία;

«Η οργάνωση του δημοσίου τομέα θα πρέπει να είναι πιο αποτελεσματική και να διευκολύνει τη βιομηχανική ανάπτυξη και τις επενδύσεις. Ο προσανατολισμός του κράτους προς την επαναβιομηχανοποίηση -δίνοντας βαρύτητα σε όρους βιωσιμότητας και με επίκεντρο τον εργαζόμενο- είναι απαραίτητος, προσβλέποντας στην αύξηση της παραγωγικότητας και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας. Χρειαζόμαστε κίνητρα για ενίσχυση της βιομηχανικής παραγωγής και ένα περιβάλλον πιο ευνοϊκό προς τις επενδύσεις».

Είναι η ηγεσία στη βιομηχανία και γένους θηλυκού;

«Η διοίκηση κάθε επιχείρησης είναι ένα δύσκολο έργο που απαιτεί μεταξύ άλλων τόλμη, αποφασιστικότητα, γνώση του κλάδου και της επιχείρησης, ευελιξία και συνεργατικότητα. Υπό αυτήν την έννοια δεν εξαρτάται από το φύλο, αλλά από τις ικανότητες. Η παρουσία γυναικών σε ηγετικές θέσεις προσφέρει καλύτερες ισορροπίες και πιο διευρυμένες προοπτικές στις επιχειρήσεις. Η ΜΕΒΓΑΛ είναι πρωτοπόρος στη γυναικεία ενδυνάμωση, καθώς ο σπόρος για τη δημιουργία της μπήκε από μία γυναίκα, τη γιαγιά μου, που από το 1940 έφτιαχνε και πουλούσε παραδοσιακό γιαούρτι και ρυζόγαλο. Σήμερα το 43% των διευθυντικών στελεχών μας (ποσοστό πολύ μεγαλύτερο από τον μέσο όρο της Ελλάδας και της Ευρώπης) είναι γυναίκες, όπως και τα 3 από τα 5 μέλη του Διοικητικού συμβουλίου. Στην εταιρεία στηρίζουμε τη συμμετοχή των γυναικών σε όλα τα επίπεδα και είμαι περήφανη που μέσω της δουλειάς μου δίνω ένα θετικό παράδειγμα στη γυναικεία επιχειρηματικότητα».