Η επικέντρωση στο γιαούρτι και στο παγωτό, σε δύο προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας και η διαχρονική επιμονή, μέσω επενδύσεων σε καινοτόμες τεχνολογίες και εκσυγχρονισμούς της παραγωγικής διαδικασίας, έχουν αναδείξει την Κρι Κρι Α.Ε. σε έναν πραγματικό champion του authentic Greek Yogurt.
Η Σερραϊκή βιομηχανία, που κατά την τελευταία δεκαετία πραγματοποίησε επενδύσεις άνω των 130 εκατ. ευρώ, κατάφερε το 2024, για πρώτη φορά, οι εξαγωγές της να υπερβούν τις πωλήσεις εσωτερικού, ενώ στο πρώτο τρίμηνο του 2025, αυξήθηκαν κατά +39%, δίνοντας γερή ώθηση στις πωλήσεις που αναμένεται να ξεπεράσουν, στο σύνολο του έτους, τα 300 εκατ. ευρώ.
Στις στρατηγικές επιλογές της Κρι Κρι που είναι μέλος του ΣΒΕ, αλλά και στις εξελίξεις στην Εταιρεία, που έχει εντυπωσιακή διείσδυση στις αγορές της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, αναφέρθηκε με συνέντευξή του στο powergame.gr, ο κ. Γιώργος Τσινάβος, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης, μιλώντας σε μία πολύ θετική συγκυρία, καθώς το επενδυτικό πρόγραμμα ‘Greek Yogurt Dynamo’ των 53 εκατ., εντάχθηκε στις Στρατηγικές Επενδύσεις και ξεκινάει να υλοποιείται.

Το εργοστάσιο της Κρι Κρι ©powergame.gr
Μετά την διψήφια, ποσοστιαία, ανάπτυξη το 2024, πώς εξελίσσεται η τρέχουσα εταιρική χρήση για την «Κρι Κρι ΑΕ»;
«Η ανάπτυξη συνεχίζεται οδηγούμενη κυρίως από τις εξαγωγές με όχημα το ελληνικό γιαούρτι. Με τα μέχρι τώρα δεδομένα φαίνεται ότι οι πωλήσεις της εταιρίας από 257 εκατ. € το 2024, θα ξεπεράσουν τα 300 εκατ. € το 2025».
Πώς πετυχαίνει η «Κρι Κρι», το δύσκολο μείγμα των υψηλών επενδύσεων και της επιθετικής ανάπτυξης, με παράλληλη υψηλή κερδοφορία , χαμηλό δανεισμό και ισχυρή κεφαλαιακή βάση;
«Στρατηγική μας πάντα ήταν η επικέντρωση στο παγωτό και στο γιαούρτι, που είναι δύο κατηγορίες με υψηλή προστιθέμενη αξία. Ειδικά, το αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι και το Greek Frozen Yogurt έχουν σημαντικό πλεονέκτημα στους ξένους καταναλωτές και προτιμώνται σε σχέση με τα αντίστοιχα Greek style προϊόντα. «Η ανάπτυξη μας λοιπόν στις δυο αυτές κατηγορίες, που τις γνωρίζουμε καλά, μας έδωσε σημαντικές οικονομίες κλίμακας, μέγιστη αξιοποίηση των επενδύσεων και αξιοποίηση όλης της τεχνογνωσίας που έχουν αποκτήσει οι άνθρωποι μας. Έτσι, οι σημαντικές επενδύσεις την τελευταία δεκαετία, που ξεπέρασαν τα 130 εκατ. €, αύξησαν την παραγωγική δυναμικότητα επιτρέποντάς μας να καλύψουμε την αυξημένη ζήτηση, αλλά και μείωσαν σημαντικά το κόστος των προϊόντων ώστε να παραμένουμε ανταγωνιστικοί στις διεθνείς αγορές».
Το σχέδιο ‘Greek Yogurt Dynamo’ . Τι αφορά και τα στάδια υλοποίησής του;
«To επενδυτικό πρόγραμμα “Greek Yogurt Dynamo”, προϋπολογισμού 53 εκατ. € που κατατέθηκε στην Enterprise Greece, έχει ως στόχο τη στρατηγική επέκταση της δυναμικότητας στα προϊόντα γιαουρτιού και παγωτού, μέσω του εκσυγχρονισμού της μεταποιητικής διαδικασίας, της εισαγωγής καινοτόμων τεχνολογιών και της ενίσχυσης της αποδοτικότητας και της βιωσιμότητας. Ο στρατηγικός στόχος είναι να στηρίξει την παγκόσμια εξωστρεφή στρατηγική της Κρι Κρι και να ενισχύσει το ανταγωνιστικό μας αποτύπωμα σε αγορές όπως Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Ιαπωνία, ΗΠΑ, Ασία και, παράλληλα, να προωθήσει τη βιώσιμη παραγωγή, ενισχύοντας την κυκλική οικονομία.
«Ήδη το πρόγραμμα εντάχθηκε στο καθεστώς των Στρατηγικών Επενδύσεων οπότε και οι επενδύσεις σχεδιάζεται να ολοκληρωθούν εντός τριετίας».
Καλοκαίρι, καιρός για παγωτό αλλά και για frozen yogurt. Η πορεία των πωλήσεων σε Ελλάδα και εξωτερικό
«Βλέποντας την παγκόσμια επιτυχία και ζήτηση που έχει το ελληνικό γιαούρτι, η Κρι Κρι λάνσαρε το authentic Greek frozen yogurt, συνδυάζοντας τις αξίες του ελληνικού γιαουρτιού με την απόλαυση του παγωτού. Ήδη το προϊόν εξάγεται με επιτυχία στην Ιταλία, στην Κορέα, στη Γερμανία και ξεκίνησε από τέλη του 2025 και στις ΗΠΑ. Τα μηνύματα από τις αγορές όπου λανσάρεται είναι πολύ θετικά και φαίνεται ότι οι προοπτικές της κατηγορίας αυτής είναι μεγάλες. «Το προϊόν αυτό λανσαρίστηκε και στην ελληνική αγορά με επιτυχία και γνωρίζει ιδιαίτερη αποδοχή στις τουριστικές περιοχές».
Η ρητορική Τραμπ έδειξε να επηρεάζει το άνοιγμα της «Κρι Κρι» στην αμερικανική αγορά;
«Η ρητορική Τραμπ προκαλεί ανησυχία στις διεθνείς αγορές αλλά δεν έχει οικονομικό αντίκτυπο για την εταιρεία μας. Η άμεση έκθεση της εταιρείας στην αμερικανική αγορά αυτή τη στιγμή είναι περιορισμένη καθώς η παρουσία στις ΗΠΑ βρίσκεται ακόμη στο ξεκίνημα της. Το Greek Frozen Yogurt διατίθεται σε 500 σημεία λιανικής και οι πωλήσεις στις ΗΠΑ αποτελούν ένα πολύ μικρό μέρος των εξαγωγών και δεν θα επηρεάσουν τα οικονομικά αποτελέσματα του 2025. Η προσπάθεια όμως για επέκταση στην αμερικάνικη αγορά συνεχίζεται και η ευκαιρία υπάρχει».
Πώς διαμορφώνονται οι εξαγωγές, της «Κρι Κρι» το 2025; Πιθανές νέες αγορές και νέες συνεργασίες στο εξωτερικό
«Το 2024 ήταν το πρώτο έτος που οι διεθνείς πωλήσεις ξεπέρασαν τις εγχώριες. Οι εξαγωγές της Κρι Κρι έφτασαν τα 141 εκατ. € ενώ το 2025 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 180 εκατ. € αποτελώντας πάνω από το 60% του συνολικού εταιρικού τζίρου. Το πρώτο τρίμηνο του έτους οι εξαγωγές είχαν μια αύξηση 39% και ο ρυθμός αυτός συνεχίζεται με πιο σημαντικές αγορές την Αγγλία και την Ιταλία.
«Η εκρηκτική ανάπτυξη που παρουσιάζει το ελληνικό γιαούρτι συνδέεται άμεσα με τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες παγκοσμίως. Η στροφή προς την υγιεινή διατροφή και τα προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, αποτελεί τον βασικό κορμό αυτών των αλλαγών. Επιπλέον, η αυξημένη ζήτηση για προϊόντα καθαρής ετικέτας (με φυσικά συστατικά), η άνοδος της on-the-go κατανάλωσης και η ευελιξία του Greek yogurt ως σνακ, πρωινό ή συστατικό μαγειρικής, συμβάλλουν στην περαιτέρω επέκτασή του. Αυτή λοιπόν η μεγάλη ζήτηση του αυθεντικού ελληνικού γιαουρτιού δημιουργεί σημαντικές ευκαιρίες για είσοδο σε νέες αγορές, νέες συνεργασίες και νέες κατηγορίες, κάτι που ήδη φαίνεται από την μέχρι τώρα μεγάλη αύξηση των εξαγωγών».
Βιομηχανική ανάπτυξη στην ελληνική περιφέρεια. Ποια η εμπειρία και τα διδάγματα της «Κρι Κρι»;
«Η βιομηχανική ανάπτυξη στην περιφέρεια ενέχει πολλές δυσκολίες μια που τα κέντρα λήψης αποφάσεων είναι συγκεντρωμένα στην Αθήνα, σε συνδυασμό με την αναποτελεσματικότητα της δημόσιας διοίκησης. Ωστόσο, η Κρι Κρι με έδρα τις Σέρρες, με την πετυχημένη της πορεία, αποδεικνύει καθημερινά ότι η ανάπτυξη στην περιφέρεια είναι εφικτή. Η εμπειρία μας έδειξε ότι παράγοντες επιτυχίας είναι η αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων, η καινοτομία, η εξωστρέφεια και η επικέντρωση σε συγκεκριμένες κατηγορίες δημιουργώντας οικονομίες κλίμακας.
«Έτσι, αξιοποιήσαμε το πλεονέκτημα της περιοχής μας που παράγει το 50% του συνολικού γάλακτος της χώρας. Το γιαούρτι Κρι Κρι παράγεται από 100% ελληνικό γάλα της περιοχής, δίνοντας μοναδική φρεσκάδα και γεύση στο γιαούρτι, κάτι που εκτιμούν οι Έλληνες και ξένοι καταναλωτές.
«Καινοτομήσαμε δημιουργώντας νέες πετυχημένες κατηγορίες όπως Super Spoon high protein και Greek Frozen Yogurt.
«Η εξωστρέφεια ήταν πάντα στρατηγική μας επιλογή. Τα τελευταία δέκα χρόνια υλοποιήσαμε σημαντικές επενδύσεις αξίας πάνω από 130 εκατ. € ώστε να αυξήσουμε τη δυναμικότητα της παραγωγής μας και να καλύψουμε τη μεγάλη ζήτηση του ελληνικού γιαουρτιού στο εξωτερικό».