Γ.Δ.
1423.74 +0,87%
ACAG
+0,35%
5.71
BOCHGR
-1,83%
4.3
CENER
+0,22%
9.12
CNLCAP
-1,40%
7.05
DIMAND
-0,11%
9.32
NOVAL
+0,19%
2.6
OPTIMA
+0,31%
12.92
TITC
+0,62%
32.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,42%
1.446
ΑΒΕ
-3,41%
0.51
ΑΔΜΗΕ
+0,21%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
+1,01%
3.01
ΑΛΦΑ
+2,52%
1.507
ΑΝΔΡΟ
-0,60%
6.6
ΑΡΑΙΓ
+2,25%
10.45
ΑΣΚΟ
+0,38%
2.61
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
-21,85%
2.11
ΑΤΤΙΚΑ
+1,36%
2.24
ΒΙΟ
+1,08%
5.64
ΒΙΟΚΑ
+1,97%
1.815
ΒΙΟΣΚ
+0,34%
1.485
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
+2,73%
2.26
ΓΕΒΚΑ
+0,73%
1.375
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,23%
17.5
ΔΑΑ
+0,19%
7.574
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
+4,21%
11.88
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.87
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.299
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.51
ΕΕΕ
+0,90%
33.56
ΕΚΤΕΡ
-1,68%
1.518
ΕΛΒΕ
-1,80%
5.45
ΕΛΙΝ
+1,02%
1.98
ΕΛΛ
+0,38%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,65%
1.848
ΕΛΠΕ
+0,99%
7.11
ΕΛΣΤΡ
+0,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+0,12%
1.678
ΕΛΧΑ
-0,22%
1.834
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.108
ΕΣΥΜΒ
+1,71%
1.19
ΕΤΕ
+1,46%
7.372
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.15
ΕΥΔΑΠ
+0,18%
5.6
ΕΥΡΩΒ
+1,61%
1.985
ΕΧΑΕ
+0,45%
4.44
ΙΑΤΡ
0,00%
1.48
ΙΚΤΙΝ
-0,51%
0.29
ΙΛΥΔΑ
+0,26%
1.915
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.68
ΙΝΛΙΦ
+0,68%
4.43
ΙΝΛΟΤ
+0,73%
1.098
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
6.04
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.18
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.91
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+0,36%
1.39
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,95%
1.59
ΚΟΡΔΕ
-0,94%
0.423
ΚΟΥΑΛ
+1,89%
1.184
ΚΟΥΕΣ
+0,37%
5.36
ΚΡΙ
0,00%
13.15
ΚΤΗΛΑ
+1,12%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.03
ΛΑΒΙ
+1,03%
0.785
ΛΑΜΔΑ
-0,13%
7.48
ΛΑΜΨΑ
0,00%
38
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.268
ΛΕΒΠ
0,00%
0.244
ΛΟΓΟΣ
-2,94%
1.32
ΛΟΥΛΗ
+0,35%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.75
ΜΕΒΑ
-1,62%
3.65
ΜΕΝΤΙ
+0,90%
2.25
ΜΕΡΚΟ
0,00%
42
ΜΙΓ
+0,93%
3.24
ΜΙΝ
+0,90%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,10%
20.56
ΜΟΝΤΑ
+1,90%
3.76
ΜΟΤΟ
+0,19%
2.61
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+1,56%
26.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.63
ΜΠΡΙΚ
+1,00%
2.02
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-0,30%
32.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
+3,61%
0.746
ΞΥΛΚ
0,00%
0.272
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.4
ΟΛΠ
+1,85%
27.6
ΟΛΥΜΠ
+0,41%
2.44
ΟΠΑΠ
+0,13%
15.75
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,25%
0.806
ΟΤΕ
-0,63%
15.8
ΟΤΟΕΛ
+1,68%
10.9
ΠΑΙΡ
+1,24%
0.982
ΠΑΠ
0,00%
2.3
ΠΕΙΡ
+2,07%
3.75
ΠΕΡΦ
-4,61%
6
ΠΕΤΡΟ
+2,24%
8.22
ΠΛΑΘ
+1,25%
3.64
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.1
ΠΡΔ
-4,35%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-0,67%
1.184
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
+4,10%
5.33
ΡΕΒΟΙΛ
-0,88%
1.685
ΣΑΡ
+1,87%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,60%
0.338
ΣΙΔΜΑ
-1,27%
1.55
ΣΠΕΙΣ
+0,96%
6.34
ΣΠΙ
+1,31%
0.618
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.53
ΤΖΚΑ
+0,81%
1.25
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,95%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.606
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
-7,69%
0.24
ΦΡΛΚ
+0,26%
3.845
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.625

Φιορεντίνος: Νέες προκλήσεις και στρατηγικές για το μέλλον του τουρισμού

Έχοντας πίσω του μια οικογενειακή ιστορία σχεδόν ενός αιώνα στον τουρισμό, ο Ανδρέας Φιορεντίνος ανέλαβε πρόσφατα τη θέση του γενικού γραμματέα του ΕΟΤ και προαναγγέλλει αλλαγή στη φιλοσοφία του Οργανισμού.

Ξενοδόχος στη Μύκονο, έζησε την τουριστική ανάπτυξη του νησιού από τα γεννοφάσκια του. Ο παππούς του, από τον οποίο έχει πάρει το όνομά του, έφτιαξε το πρώτο ξενοδοχείο της Μυκόνου, το θρυλικό «Δήλος», μετατρέποντας το σπίτι της πλούσιας οικογένειας των Αμπανόπουλων, το οποίο υποδέχτηκε τους πρώτους πλούσιους τουρίστες το 1924. Οι κίονες που βρίσκονται μπροστά στο κτίριο έγιναν σήμα κατατεθέν του μυκονιάτικου τουρισμού.

Δεκαετίες αργότερα, ο εγγονός Ανδρέας Φιορεντίνος έφτιαξε το Rhenia Hotel & Bungalows στον Τούρλο, ενώ οι συνάδελφοί του τού εμπιστεύτηκαν επί 20 χρόνια την προεδρία Ένωσης Ξενοδόχων Μυκόνου, αναγνωρίζοντας την εμπειρία του και τις γνώσεις του για τον κλάδο τους. Έχει διατελέσει επίσης αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και μέχρι πρότινος τομεάρχης Τουρισμού της ΝΔ.

Και τώρα, που ο ελληνικός τουρισμός αντιμετωπίζει νέες προκλήσεις, με αφετηρία και πάλι τη Μύκονο, ο Ανδρέας Φιορεντίνος επιστρέφει στον ΕΟΤ, όπου είχε αναλάβει τη θέση του αναπληρωτή γενικού γραμματέα την περίοδο 2012-2014.

Στην πρώτη του συνέντευξη από τη στιγμή της ανάληψης των καθηκόντων του ως γενικός γραμματέας, αναλύει τους στόχους και τις στρατηγικές του ΕΟΤ υπό το πρίσμα των νέων όρων που διαμορφώνουν ο διεθνής ανταγωνισμός και η ανάγκη για βιώσιμη ανάπτυξη.

Πώς αισθάνεστε που αναλαμβάνετε τη θέση του γενικού γραμματέα του ΕΟΤ; Ποιοι είναι οι κύριοι στόχοι σας για τον οργανισμό;

Είναι μεγάλη τιμή, χαρά και συγκίνηση που αναλαμβάνω αυτήν τη θέση ευθύνης σε μια κρίσιμη στιγμή για τον ελληνικό τουρισμό. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, για την εμπιστοσύνη που μου έδειξε με την ανάθεση αυτού του σημαντικού ρόλου. Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού μπορεί και πρέπει να διαδραματίσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο που του αναλογεί. Κύριος στόχος τόσο του υπουργείου Τουρισμού όσο και δικός μου είναι ο ΕΟΤ να γίνει πιο ισχυρός, αξιόπιστος, σύγχρονος και αποτελεσματικός. Ο ΕΟΤ πρέπει να πρωταγωνιστεί στην προσπάθεια για έναν τουρισμό που θα είναι πιο σύγχρονος, ανταγωνιστικός, αποδοτικός και ανθρώπινος. Η δουλειά που έχουμε μπροστά μας είναι σημαντική τόσο στο κομμάτι της προώθησης του ελληνικού τουρισμού, όσο και στην ανανέωση του Οργανισμού, για να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες πολύπλοκες ανάγκες των καιρών.

Πώς η εμπειρία σας ως ξενοδόχος στη Μύκονο σας βοηθά στη νέα σας θέση; Τι μαθήματα έχετε πάρει από τον τομέα της φιλοξενίας που μπορούν να εφαρμοστούν στον ΕΟΤ;

Η ελληνική ξενοδοχία και οι άνθρωποί της αποτελούν την καρδιά του τουριστικού προϊόντος. Ζούμε και αναπνέουμε με βάση τη φιλοξενία, το συγκριτικό μας πλεονέκτημα, αν θέλετε, έναντι των ανταγωνιστών μας. Αντιμετωπίζουμε διαρκείς προκλήσεις, όπως η διαχείριση προσδοκιών, η ανάγκη για καινοτομία, η προώθηση βιώσιμων πρακτικών και η ανάπτυξη συνεργασιών. Αυτές οι προκλήσεις, αυτά τα μαθήματα όπως είπατε, αντικατοπτρίζουν και τις ανάγκες του ΕΟΤ. Στόχος μας είναι ο Οργανισμός να αναδείξει τη σύγχρονη εικόνα του ελληνικού τουρισμού.

Ποια θεωρείτε ότι είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες ξενοδόχοι σήμερα;

Τα κύρια προβλήματα περιλαμβάνουν τον αυξημένο ανταγωνισμό, την οικονομική κρίση που περιορίζει τα εισοδήματα, τους υψηλούς φορολογικούς συντελεστές, τη βραχυχρόνια μίσθωση, την έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού και τη δυσκολία εύρεσης και διατήρησης ποιοτικών εργαζομένων. Όλα αυτά απαιτούν προσαρμογή, επένδυση στην ποιότητα των υπηρεσιών και υιοθέτηση στρατηγικών που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα στην παγκόσμια αγορά. Οι Έλληνες ξενοδόχοι έχουν αποδείξει την ανθεκτικότητά τους σε δύσκολες εποχές, μέσα σε πρωτοφανείς κρίσεις, και αυτό είναι το κλειδί της επιτυχίας τους.

Ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ελλάδα στον τομέα του τουρισμού σε σχέση με άλλες τουριστικές χώρες της Μεσογείου;

Οι προκλήσεις περιλαμβάνουν τον έντονο ανταγωνισμό στην προσέλκυση τουριστών μέσω ποιοτικών υπηρεσιών και ανταγωνιστικών τιμών, την ανάγκη προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος και την εφαρμογή βιώσιμων πρακτικών. Επιπλέον, υπάρχει ανάγκη βελτίωσης και εκσυγχρονισμού των τουριστικών υποδομών, όπως λιμάνια και αεροδρόμια. Η εποχικότητα του τουρισμού επίσης δημιουργεί ανισορροπίες στη διαχείριση των τουριστικών ροών και στην απασχόληση. Η αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, που ήδη γίνεται, θα ενισχύσει τη θέση της Ελλάδας στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη.

Ποια είναι η στρατηγική σας για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού; Πώς σκοπεύετε να προωθήσετε τον τουρισμό σε λιγότερο γνωστούς προορισμούς της Ελλάδας;

Η στρατηγική μας βασίζεται στην αλλαγή φιλοσοφίας. Αντί για την προσήλωση στα ρεκόρ και τη λογική των αριθμών, επιδιώκουμε ένα σύγχρονο και ποιοτικό τουριστικό μοντέλο, που προστατεύει τους προορισμούς, σέβεται τις τοπικές κοινωνίες, προσφέρει μοναδικές εμπειρίες φιλοξενίας στους επισκέπτες μας και φυσικά αποδίδει τα μέγιστα στην ελληνική οικονομία. Η διάχυση των επισκεπτών σε όλες τις περιφέρειες της χώρας και η επέκταση της τουριστικής περιόδου είναι κεντρικοί μας στόχοι. Αυτή η προσέγγιση σέβεται τη φέρουσα ικανότητα των προορισμών και τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών. Τι σημαίνει αυτό; Ότι σέβεσαι το μέτρο, σχεδιάζεις δηλαδή την ανάπτυξή σου με κανόνες, σκεπτόμενος το σύνολο της τοπικής κοινωνίας, τις αντοχές της, το περιβάλλον, τους φυσικούς πόρους. Αυτός είναι ο δρόμος επιτυχίας για τον ελληνικό τουρισμό και αυτός ο δρόμος περνάει μέσα από το μέτρο και την ισορροπία.

Πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε τις περιβαλλοντικές προκλήσεις που προκύπτουν από την αυξημένη τουριστική κίνηση, ειδικά σε νησιά όπως η Μύκονος;

Όπως σας είπα και πριν, βρισκόμαστε σε ένα στάδιο μετάβασης από έναν κύκλο μεγάλων επιτευγμάτων σε έναν καινούργιο κύκλο, που ευελπιστούμε να είναι ακόμα πιο πετυχημένος. Η Μύκονος, όπως και άλλα νησιά, είναι τόποι ευλογημένοι. Φυσικές ομορφιές μοναδικές, εξαιρετικοί επαγγελματίες, φιλόξενοι κάτοικοι. Όμως δεν πρέπει να επαναπαύεται ποτέ κανείς στα θετικά του χαρακτηριστικά και στις επιτυχίες του. Όποιος θέλει να μένει στην κορυφή πρέπει πάντα να είναι ένα βήμα μπροστά και να αντιμετωπίζει όλα τα προβλήματα που δημιουργούνται. Έτσι, η αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προκλήσεων απαιτεί βελτίωση των υποδομών, σεβασμό στο περιβάλλον και στον άνθρωπο, τήρηση των κανόνων και σχεδιασμό. Πρέπει να διαχειριστούμε τα απόβλητα, να εξοικονομήσουμε νερό, να προωθήσουμε τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και να δημιουργήσουμε υποδομές που μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να επιτύχουμε μια βιώσιμη και μακροχρόνια τουριστική ανάπτυξη, που θα προστατεύει το φυσικό περιβάλλον και θα υποστηρίζει την τοπική κοινωνία.

Ποια μέτρα θα ληφθούν για να διασφαλιστεί ότι ο τουρισμός ωφελεί όχι μόνο τους μεγάλους επιχειρηματίες, αλλά και τις τοπικές κοινωνίες;

Η ανάπτυξη που επιδιώκουμε πρέπει να διασφαλίζει ότι τα οφέλη από τον τουρισμό κατανέμονται δίκαια στις τοπικές κοινωνίες. Όπως έχει πει και η υπουργός Τουρισμού, κ. Όλγα Κεφαλογιάννη, στον νέο κύκλο ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού η δικαιοσύνη και η ανταποδοτικότητα είναι κεντρικές αξίες. Ο τουρισμός πρέπει να προσθέτει καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας, εισόδημα, κοινωνική συνοχή και ευημερία, φήμη, πάντα με σεβασμό και ανταποδοτικότητα στις τοπικές κοινωνίες.

Ποια είναι τα σχέδιά σας για την ενίσχυση των διεθνών συνεργασιών στον τομέα του τουρισμού;

Η εξωστρέφεια, οι συνέργειες και οι συνεργασίες είναι το κλειδί για την ενίσχυση των διεθνών συνεργασιών. Σκοπεύουμε να αναπτύξουμε στρατηγικές συμμαχίες με άλλες χώρες και διεθνείς οργανισμούς, να προωθήσουμε κοινά τουριστικά προϊόντα και να ενισχύσουμε την προβολή της Ελλάδας σε νέες αγορές. Θα είμαστε παρόντες σε όλες τις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις και γεγονότα, για να ενισχύσουμε την παρουσία της Ελλάδας στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη.

Διαβάστε επίσης

Το μυστικό του Μαρκ Κιούμπαν για να γίνει κανείς πλούσιος

H μεγιστάνας Νίτα Αμπάνι είναι το πρόσωπο της Ινδίας στους Ολυμπιακούς

Krahulcova: Γιατί τα πατίνια της Lime επέστρεψαν στην Αθήνα

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!