Iσχυρότερες γέφυρες μεταξύ ιδιωτών – επιχειρήσεων και τραπεζικού συστήματος επιχειρεί να χτίσει o «Τειρεσίας», υλοποιώντας πλάνο για τη μετεξέλιξή του σε κανονικό γραφείο πίστης. Τα αναπτυξιακά σχέδια της «Τειρεσίας» θα υποστηριχθούν από την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά 15 εκατ. ευρώ που αποφασίστηκε στις αρχές του μήνα και συνεργασίες μέσω των οποίων θα εισαχθούν καινοτόμα προϊόντα στην ελληνική αγορά, βασισμένα σε cloud και τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ).
Τα προϊόντα αυτά θα μπορούν να παρέχουν το πλέον εξατομικευμένο πιστοληπτικό σκορ στους δανειολήπτες για τον «tailor made» δανεισμό τους από το τραπεζικό σύστημα, λειτουργώντας παράλληλα ως βελτιωμένα εργαλεία διαχείρισης του πιστωτικού κινδύνου για τις τράπεζες. Ως αποτέλεσμα, ο «Τειρεσίας» δεν θα λειτουργεί για να κόβει υποψήφιους προς δανεισμό, αλλά αντιθέτως για να κάνει την καλύτερη κατηγοριοποίηση των υποψήφιων δανειοληπτών (ιδιωτών και επιχειρήσεων και ιδίως των μικρομεσαίων) και να εντοπίζει αυτούς που είναι πιο αξιόχρεοι, συμβάλλοντας στην χρηματοοικονομική συμπερίληψη.
Στον παραπάνω σχεδιασμό εντάσσονται οι προχωρημένες συζητήσεις στις οποίες βρίσκεται η «Τειρεσίας» με την Equifax, το δεύτερο μεγαλύτερο Γραφείο Πίστης παγκοσμίως με έδρα την Ατλάντα των ΗΠΑ. Η Equifax, εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, διαθέτει παρουσία σε 24 χώρες, έχει ετήσια έσοδα που ξεπερνούν τα 4 δισ. ευρώ και υποστηρίζει περισσότερους από 800 εκατ. καταναλωτές και 88 εκατ. επιχειρήσεις παγκοσμίως. Στο πλαίσιο αυτών των συζητήσεων, Τειρεσίας και Equifax έχουν προσδιορίσει συγκεκριμένα προϊόντα, για τα οποία θα συνεργαστούν κατ’ αποκλειστικότητα, επιδιώκοντας την εισαγωγή τους στην ελληνική αγορά.
Τα προϊόντα αυτά περιλαμβάνουν προηγμένες λύσεις για τη διαχείριση πιστωτικών κινδύνων και την πρόληψη της χρηματοπιστωτικής απάτης, τόσο για χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς όσο και για επιχειρήσεις, καθώς και για την προστασία των καταναλωτών από απατηλή δραστηριότητα στο διαδίκτυο και θα συμβάλουν στην ενίσχυση του υπεύθυνου δανεισμού, στην υποστήριξη της αποτελεσματικής διαχείρισης των οφειλών και στην οικονομική διαφάνεια. Σημειώνεται ότι οι συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών δεν περιλαμβάνουν οποιαδήποτε μετοχική συνεργασία και άρα δεν θα οδηγήσουν σε οποιαδήποτε μεταβολή της υφιστάμενης μετοχικής σύνθεσης της Τειρεσίας ή του θεσμικού της ρόλου.
Πώς δημιουργείται το πιστωτικό σκορ
H «Τειρεσίας» συλλέγει πληροφορίες από τους πιστωτές και άλλες πηγές και συνθέτει το Credit Report κάθε ιδιώτη και κάθε επιχείρησης. Δηλαδή, την πιστωτική τους εικόνα, είτε ως οφειλέτες/συνοφειλέτες, είτε ως εγγυητές/πάροχοι εξασφάλισης σε όλες τις τράπεζες και εταιρείες εξαγοράς πιστώσεων στην Ελλάδα. Το Credit Report αποστέλλεται στο πιστωτικό/χρηματοδοτικό ίδρυμα στο οποίο ο ιδιώτης ή η επιχείρηση έχει αιτηθεί τη χρηματοδότηση, κατόπιν σχετικού αιτήματος του ιδρύματος.
Το Credit Report είναι πολύ σημαντικό και για μια επιχείρηση. Έχοντας την πιστωτική εικόνα ενός επιχειρηματία ή ιδιώτη πελάτη/ υποψήφιου πελάτη της, μέσω της υπηρεσίας Instant Credit ID της «Τειρεσίας», μία επιχείρηση είναι σε θέση να περιορίζει τον πιστωτικό κίνδυνο που αναλαμβάνει σε περίπτωση που παρέχει δυνατότητα πίστωσης σε προϊόντα/υπηρεσίες της. Ταυτόχρονα όμως, της παρέχεται η ευκαιρία να κατανοήσει καλύτερα την οικονομική συμπεριφορά και τις δυνατότητες των πελατών της. Σημειώνεται ότι κάθε ιδιώτης ή επιχείρηση μπορεί να ζητήσει και να λάβει δωρεάν το Credit Report του στην «Τειρεσίας».
Το πιστωτικό σκορ είναι ένας τριψήφιος αριθμός που βαθμολογεί την πιστοληπτική ικανότητα (από το 1 μέχρι το 600). Οι δανειστές χρησιμοποιούν το πιστωτικό σκορ για να εκτιμήσουν εάν o υποψήφιος δανειολήπτης έχει τη δυνατότητα αποπληρωμής μίας νέας πίστωσης, όπως στεγαστικά δάνεια, προσωπικά δάνεια και πιστωτικές κάρτες, ώστε κατ’ αρχήν να αποτραπεί η πιθανότητα υπερχρέωσης, αλλά και να μειώνονται επίσης τα επιτόκια και το κόστος δανεισμού.
Το σκορ παράγεται με βάση το σύνολο των δεδομένων του δανειολήπτη όπως εμφανίζονται στα αρχεία δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς της «Τειρεσίας» από χρηματοοικονομικά στατιστικά μοντέλα που το υπολογίζουν βάσει αποτίμησης της προηγούμενης πρόσφατης συναλλακτικής συμπεριφοράς του. Παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν το σκορ είναι π.χ. καθυστερήσεις στην αποπληρωμή οφειλών από δάνεια, αδυναμία αποπληρωμής οικονομικών υποχρεώσεων, ύπαρξη δεδομένων αθέτησης οικονομικών υποχρεώσεων, συνέπεια στην πληρωμή οφειλών από χορηγήσεις, αύξηση των υπολοίπων χορηγήσεων κ.ά.