Οι μεγάλες τράπεζες εντείνουν τις επενδύσεις τους στην τεχνητή νοημοσύνη, θεωρώντας ότι η νέα τεχνολογία αποτελεί μοχλό παραγωγικότητας και ανταγωνιστικότητας, υποστηρίζει η Bank of America, BofA. Η ίδια η γιγαντιαία επενδυτική τράπεζα των ΗΠΑ βρίσκεται, όπως αναφέρει το Reuters, στην πρώτη γραμμή αυτής της ψηφιακής μετάβασης, δεσμεύοντας δισεκατομμύρια για την αναβάθμιση των συστημάτων της και την αυτοματοποίηση κρίσιμων λειτουργιών.
Από τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των relationship bankers μέχρι την παροχή ταχύτερης και πιο εξειδικευμένης ανάλυσης σε επενδυτικούς συμβούλους, η τεχνητή νοημοσύνη εισχωρεί πλέον σε κάθε πτυχή του τραπεζικού μοντέλου.
Παράλληλα, ερωτήματα για πιθανές απώλειες θέσεων εργασίας συνυπάρχουν με την έμφαση στη μετεκπαίδευση και την ενίσχυση των δεξιοτήτων των εργαζομένων. Η BofA υποστηρίζει ότι η τεχνολογία αυτή αναμένεται να διευρύνει τις δυνατότητες ανάπτυξης των εσόδων.
Η τεχνητή νοημοσύνη ως μοχλός παραγωγικότητας για τη Bank of America
Η Bank of America σχεδιάζει να δαπανήσει δισεκατομμύρια δολάρια σε τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη, προκειμένου να ενισχύσει την παραγωγικότητα των τραπεζικών στελεχών και να αυξήσει τα έσοδα, δήλωσε τη Δευτέρα ο επικεφαλής τεχνολογίας και πληροφοριών της.
Η BofA σκοπεύει να διαθέσει 4 δισ. δολ. σε νέες τεχνολογικές δυνατότητες από τον συνολικό προϋπολογισμό τεχνολογίας των 13 δισ. δολ., όπως ενημέρωσε τους επενδυτές νωρίτερα μέσα στον μήνα. Προγραμματίζει να χρησιμοποιήσει ευρύτερα την τεχνητή νοημοσύνη σε όλες τις δραστηριότητές της.
Περισσότεροι πελάτες ανά relationship banker χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη
«Πόσους πελάτες μπορεί να εξυπηρετήσει ένας relationship banker αν αυτοματοποιηθεί η διαδικασία με χρήση τεχνητής νοημοσύνης», όπως η προετοιμασία ενημερωτικών εγγράφων πριν από συναντήσεις, δήλωσε ο Χάρι Γκοπαλκρισνάν, που ανέλαβε τον ρόλο στη BofA τον Ιούλιο, στο συνέδριο Reuters Momentum AI Finance στη Νέα Υόρκη. «Πλέον, ένας banker μπορεί να καλύψει 50 πελάτες αντί για 15. Και αυτό ακριβώς βλέπουμε στην πράξη».
Στη διαχείριση πλούτου, η δεύτερη μεγαλύτερη τράπεζα στις ΗΠΑ αποστέλλει πληροφορίες αγοράς που παράγονται από AI στους χρηματοοικονομικούς συμβούλους της, συνδυασμένες με δεδομένα των χαρτοφυλακίων των πελατών, ώστε οι σύμβουλοι να προσαρμόζουν καλύτερα τις επενδυτικές συστάσεις τους, πρόσθεσε.
Αύξηση παραγωγικότητας για 18.000 developers
Οι 18.000 προγραμματιστές της τράπεζας χρησιμοποιούν εδώ και έναν χρόνο AI agents και έχουν παρατηρήσει «σημαντικά οφέλη» στην παραγωγικότητα, αυτοματοποιώντας ή επιταχύνοντας επαναλαμβανόμενες εργασίες — με ορισμένες δοκιμές λογισμικού να επιταχύνονται κατά 90%.
«Οι ομάδες μας εξετάζουν την ανάπτυξη και βρισκόμαστε στη διαδικασία στρατηγικού σχεδιασμού για την επόμενη τριετία, και βλέπετε πολύ πιο επιθετικούς στόχους», δήλωσε ο Γκοπαλκρισνάν. «Αυτά τα εργαλεία βρίσκονται πλέον σε φάση απογείωσης».
Το τραπεζικό σύστημα στρέφεται στην τεχνητή νοημοσύνη
Νωρίτερα φέτος, ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής JPMorgan Chase δήλωσε ότι τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης τού επέτρεψαν να αυξήσει τις πωλήσεις σε εύπορους πελάτες και να διαχειριστεί μεγάλο όγκο αιτημάτων κατά τη χρηματιστηριακή αναταραχή του Απριλίου.
Η Goldman Sachs λανσάρει έναν generative AI βοηθό για bankers, traders και διαχειριστές περιουσίας, ενώ η Morgan Stanley έχει αναπτύξει chatbot για τους συμβούλους της σε συνεργασία με την OpenAI.
Ο ψηφιακός βοηθός “Erica” της BofA ως παράγοντας αποδοτικότητας
Ο εικονικός βοηθός της BofA, η Erica, έχει αναλάβει εργασία πελατών που διαφορετικά θα απαιτούσε 11.000 υπαλλήλους, σημείωσε ο ίδιος, συμπεριλαμβανομένων αιτημάτων όπως η παραγγελία επιταγών ή η αμφισβήτηση συναλλαγών.
Το chatbot λανσαρίστηκε το 2018 και έκτοτε έχει καταγράψει τρία δισεκατομμύρια αλληλεπιδράσεις με πελάτες. Οι πιο προηγμένες εφαρμογές του περιλαμβάνουν προβλεπτικά δεδομένα και εργαλεία για προϋπολογισμό και επενδύσεις.
Επενδύσεις και μετεκπαίδευση προσωπικού
Η BofA έχει επενδύσει έντονα στην τεχνολογία τα τελευταία χρόνια. Διαθέτει περισσότερους από 59 εκατ. ψηφιακούς χρήστες και έχει καταθέσει πάνω από 7.800 πατέντες.
Όταν ρωτήθηκε για πιθανές απώλειες θέσεων εργασίας λόγω της τεχνητής νοημοσύνης, ο Γκοπαλκρισνάν δήλωσε ότι η BofA εστιάζει στην εκπαίδευση των 213.000 εργαζομένων της, ώστε να χρησιμοποιούν καλύτερα την τεχνολογία και να μειώνουν τις επαναλαμβανόμενες εργασίες — επιτρέποντάς τους να επικεντρωθούν στην προσέλκυση νέας δραστηριότητας.
«Η αναβάθμιση δεξιοτήτων, μαζί με την αξιοποίηση ενός πολύ ευρύτερου πεδίου εσόδων, μας έχει βοηθήσει σημαντικά», ανέφερε.
Αυτή η άποψη έρχεται σε αντίθεση με τη θέση του CEO της Wells Fargo, Τσάρλι Σαρφ, ο οποίος θεωρεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα οδηγήσει σε μείωση του προσωπικού.