Καθαρή πιστωτική επέκταση που θα υπερβεί άνετα τον στόχο του 1 δισ. ευρώ φέτος, βλέπει η CrediaBank. Ο στόχος για καθαρή πιστωτική επέκταση έχει τεθεί στο 1 δισ. και το 2026 και υπολογίζεται να διαμορφωθεί άνετα σε 1,2 δισ. ευρώ. Όπως ανέφερε στους αναλυτές κατά την παρουσίαση αποτελεσμάτων εννεαμήνου η CEO της CrediaBank, Ελένη Βρεττού, τα αποτελέσματα της CrediaBank και η δυναμική της τοποθέτηση στην αγορά των δανειοδοτήσεων επιχειρήσεων και δη μικρομεσαίων (σ.σ. έκανε λόγο για πολύ ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο στη διασπορά μεταξύ μεγάλων και μικρότερων επιχειρήσεων), επιβεβαιώνουν την ανάγκη της αγοράς για περισσότερες τραπεζικές επιλογές.
Στο εννεάμηνο 2025, η CrediaBank παρουσίασε νέες εκταμιεύσεις ύψους 2,4 δισ. ευρώ (+45% σε ετήσια βάση), καταγράφοντας την καλύτερη επίδοση εννεαμήνου ιστορικά για την Τράπεζα και επιτυγχάνοντας τον στόχο των 2,1 δισ. που έχει τεθεί βάσει του επιχειρηματικού σχεδίου της, παρά το ανταγωνιστικό περιβάλλον. Το 47% των νέων εκταμιεύσεων διοχετεύθηκαν σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ιδιώτες (41% και 6% αντίστοιχα), ενώ το 53% σε μεγάλες επιχειρήσεις. Όπως είπε η κα Βρεττού, το μερίδιο της CrediaBank στις χορηγήσεις αυξήθηκε το γ΄ τρίμηνο σε 15,3% από 11% το β΄ τρίμηνο, έναντι 3% για την υπόλοιπη αγορά.
Πέρα από την αύξηση των δανείων, η CrediaBank αποδεικνύει την αυξανόμενη εμπιστοσύνη των πελατών της και με την αύξηση των καταθέσεων. Στο εννεάμηνο η καταθετική της βάση αυξήθηκε στα 6,7 δις. ευρώ, κατά +9% σε ετήσια βάση, έναντι αύξησης + 2,1% που είχε ο υπόλοιπος ανταγωνισμός, ενώ +11% αυξήθηκαν τα υπό διαχείριση κεφάλαια πελατών, τα οποία ανήλθαν σε 840 εκατ. ευρώ.
Επισημαίνοντας τα ισχυρά αποτελέσματα της CrediaBank στο εννεάμηνο, με επαναλαμβανόμενα κέρδη προ προβλέψεων που ανήλθαν σε 58,9 εκατ., αυξημένα κατά 116% σε ετήσια βάση (πρόκειται για το 11ο συνεχόμενο τρίμηνο βελτίωσης της ποιοτικής κερδοφορίας), η κα Βρεττού εστίασε στην αύξηση των επιτοκιακών εσόδων (+ 86%, στα 120,5 εκατ.) που υποστηρίχθηκαν από την αύξηση της πιστωτικής επέκτασης και στα καθαρά έσοδα από προμήθειες (26,3 εκατ. +120% σε ετήσια βάση). Όπως είπε η κα Βρεττού, στόχος της Τράπεζας είναι να αυξήσει τα έσοδα από προμήθειες, προχωρώντας και σε κινήσεις μη οργανικής ανάπτυξης όπως π.χ. μικρές εξαγορές, αλλά και να μεγαλώσει τα μερίδια αγοράς σε όλους τους τομείς. Στο πεδίο της παραγωγής προμηθειών έμφαση θα δοθεί στους τομείς wealth management και bancassurance.
H κα Βρεττού είπε ότι η CrediaBank ετοιμάζει νέα προϊόντα (POS overdraft, λογαριασμός συνταξιοδότησης, λογαριασμός μισθοδοσίας κ.ά.), ενώ έθεσε ως προτεραιότητες της επόμενης χρονιάς την ολοκλήρωση της συγχώνευσης της HSBC Malta (ανέφερε ότι τους επόμενους μήνες θα παρουσιαστεί το νέο business plan), την αύξηση των δανειοδοτήσεων και των εσόδων από προμήθειες, την βελτίωση της εξυπηρέτησης των πελατών μέσω ψηφιακών πλατφορμών, την αύξηση της κερδοφορίας και της αποτελεσματικότητας της Τράπεζας, την υλοποίηση του νέου concept καταστημάτων σε όλο το δίκτυο και την ενίσχυση της κεφαλαιακής βάσης με non dilutive actions για τους μετόχους. Η κα Βρεττού αναφέρθηκε σε συνθετικές τιτλοποιήσεις, αλλά και πώληση μη core δραστηριοτήτων, όπως π.χ. ο τομέας καρτών (κατά τα πρότυπα των κινήσεων που έχουν κάνει οι μεγάλες τράπεζες).
Σχετικά με την HSBC Malta, η CEO της CrediaBank είπε ότι η επικείμενη εξαγορά του 70% της Τράπεζας αλλάζει τα δεδομένα και τοποθετεί την CrediaBank σε μια νέα δυναμική θέση στο τραπεζικό οικοσύστημα. Για να ολοκληρωθεί η εξαγορά αναμένονται οι εποπτικές εγκρίσεις, μέσα στο α΄ εξάμηνο 2026 (απαιτείται χρόνος διότι η HSBC έχει έδρα στο Παρίσι και απαιτούνται εγκρίσεις και από την Γαλλία) και στη συνέχεια, η CrediaBank θα υποβάλει δημόσια πρόταση στο 30% των μετόχων της HSBC Malta (η διαδικασία διαρκεί 6 – 8 εβδομάδες). Όπως είπε η κα Βρεττού, πάντως, CrediaBank και HSBC δουλεύουν ήδη για την τεχνολογική μετάπτωση της τράπεζας στην Μάλτα στα συστήματα της Credia και μέχρι το α΄ τρίμηνο του 2027 θα υπάρχει πλήρης τεχνολογική ετοιμότητα.