Μεγάλες αλλαγές στις τραπεζικές συναλλαγές φέρνει η ΑΙ

Η AI θα επαναπροσδιορίσει όλες τις βασικές λειτουργίες των τραπεζών, μειώνοντας σε real time τον χρόνο ανταπόκρισης στους πελάτες

Τραπεζικές συναλλαγές ©pexels

Ραγδαίες αλλαγές στη λειτουργία των τραπεζών και στην εξυπηρέτηση του πελάτη, φέρνει η υιοθέτηση της προηγμένης Τεχνητής Νοημοσύνης. Η AI θα επαναπροσδιορίσει όλες τις βασικές λειτουργίες των τραπεζών – από την έγκριση δανείων, τη διαχείριση του κινδύνου, τη συμμόρφωση στα κανονιστικά πλαίσια, τις επενδυτικές στρατηγικές, μέχρι τη δυναμική τιμολόγηση των προϊόντων και τη λιανική τραπεζική -, μειώνοντας σε real time τον χρόνο ανταπόκρισης στους πελάτες, ελαχιστοποιώντας τα κόστη και ενισχύοντας την θωράκιση των τραπεζών και των πελατών τους απέναντι στην απάτη.

Για τους συναλλασσόμενους με τις τράπεζες, δεν είναι μακριά η ώρα που μιλώντας απλώς στο κινητό, θα μπορούμε να είμαστε οποιαδήποτε στιγμή σε επαφή με τον ΑΙ «σύμβουλο» της τράπεζας για να επιλύσουμε σύνθετες εργασίες, να προχωρήσουμε σε επενδύσεις αναλόγως του προφίλ και των αναγκών μας, να διευθετήσουμε ένα δάνειο, να αναθέσουμε την εκτέλεση πληρωμών κ.ά. και βεβαίως να εκτελέσουμε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα εργασίες που «υπό κανονικές συνθήκες» θα απαιτούσαν τουλάχιστον τρεις μέρες.

Το τελευταίο έχει εν πολλοίς επιτευχθεί από την Τεχνητή Νοημοσύνη όπως την ξέρουμε σήμερα, στην επόμενη μέρα της από το Machine Learning. Και η σημερινή, εξελιγμένη Τεχνητή Νοημοσύνη, όμως, ξεπερνιέται γρήγορα, καθώς έρχονται με… φόρα στο προσκήνιο οι νέες τεχνολογικές εξελίξεις που σηματοδοτούν την επόμενη μέρα στην χρήση του ΑΙ.

Όπως αναφέρουν αρμόδια στελέχη τραπεζών στο «Money Pro», η νέα εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης είναι η Agentic AI. Αν μέχρι τώρα τα συστήματα ΑΙ απλώς «μάθαιναν» και «απαντούσαν», η Agentic AI μπορεί να αναλαμβάνει δράση, παίρνοντας πρωτοβουλίες, συντονίζοντας ψηφιακούς βοηθούς και εκτελώντας εργασίες, πάντα υπό τον έλεγχο του ανθρώπου. Όπως εξηγούν τα στελέχη των τραπεζών, η Generative AI που χρησιμοποιούν σήμερα οι τράπεζες είναι η νοημοσύνη που δημιουργεί: γράφει, συνοψίζει, απαντάει.

Η Agentic AI που βρίσκεται τώρα στη διαδικασία τεσταρίσματος από τις τράπεζες για να τεθεί στην υπηρεσία των πελατών το 2026 (σ.σ. η Eurobank αναμένεται να έχει το προβάδισμα, καθώς έχει δημιουργήσει «εργοστάσιο» για το «εργαλείο »Τεχνητή Νοημοσύνη, το AI Factory) είναι η νοημοσύνη που δρα: καταλαβαίνει το πρόβλημα, καλεί τους κατάλληλους «agents» και εκτελεί ενέργειες για λογαριασμό του χρήση. Για παράδειγμα, αν η Generative AI γράφει ένα email, η Agentic AI μπορεί να το στείλει, να καταγράψει το αποτέλεσμα και να προγραμματίσει την επόμενη ενέργεια.

Συντονίζοντας, μάλιστα, τους «agents», δηλαδή τους «ψηφιακούς υπαλλήλους», οι οποίοι κάνουν μια συγκεκριμένη δουλειά (υπάρχει agent για πληρωμές, agent για αποταμίευση, agent για ανταμοιβές ή agent που ελέγχει τις συναλλαγές). Η Agentic AI λειτουργεί ως ενορχηστρωτής, συντονίζοντάς τους όλους για να προσφέρουν στον πελάτη μια ενιαία και έξυπνη εμπειρία, πολύ απλή και καθόλου χρονοβόρα, που θα ανταποκριθεί στην ανάγκη του πελάτη, προσφέροντας πλήρως εξατομικευμένη υπηρεσία και προϊόν.

Η ενσωμάτωση Generative AI και Αgentic AI από τις τράπεζες δρουν πολλαπλασιαστικά σε όρους αποδοτικότητας και παραγωγικότητας για όλο το φάσμα των τραπεζικών εργασιών. Τελικός αποδέκτης και κριτής παραμένει, όμως, ο πελάτης. «Η τεχνολογία πρέπει να κάνει τον πελάτη να νιώθει ότι η τράπεζα τον καταλαβαίνει, όχι ότι τον παρακολουθεί. Επενδύουμε σε τεχνολογίες δισεκατομμυρίων και συχνά παραβλέπουμε το βασικό ερώτημα: τι πρόβλημα λύνουμε και για ποιον;», είπε χαρακτηριστικά ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobank, Group Chief Οperating Οfficer (COO) & Διεθνείς Δραστηριότητες, Σταύρος Ιωάννου, μιλώντας την εβδομάδα αυτή στο συνέδριο της Grant Thornton Future Unfold «Framing the Future of Technology».

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά»