Γ.Δ.
1422.75 -0,14%
ACAG
0,00%
6
CENER
+2,78%
7.39
CNLCAP
-2,55%
7.65
DIMAND
+1,11%
10.05
OPTIMA
+0,93%
7.6
TITC
+0,95%
26.5
ΑΑΑΚ
0,00%
7.6
ΑΒΑΞ
-0,12%
1.672
ΑΒΕ
-1,57%
0.5
ΑΔΜΗΕ
+2,19%
2.33
ΑΚΡΙΤ
+0,98%
1.03
ΑΛΜΥ
-0,37%
2.71
ΑΛΦΑ
-0,89%
1.7215
ΑΝΔΡΟ
+0,86%
7.04
ΑΡΑΙΓ
+1,27%
12.74
ΑΣΚΟ
0,00%
2.59
ΑΣΤΑΚ
+1,75%
11.65
ΑΤΕΚ
0,00%
0.344
ΑΤΡΑΣΤ
+0,70%
7.15
ΑΤΤ
+0,93%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,17%
6.07
ΒΙΟΚΑ
-0,36%
2.74
ΒΙΟΣΚ
+2,02%
1.265
ΒΙΟΤ
0,00%
0.398
ΒΙΣ
0,00%
0.246
ΒΟΣΥΣ
+0,89%
2.28
ΓΕΒΚΑ
-0,82%
1.81
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,70%
14.34
ΔΑΑ
-1,03%
8.61
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
-1,08%
11.93
ΔΟΜΙΚ
-2,62%
4.46
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,78%
0.344
ΕΒΡΟΦ
+1,20%
1.69
ΕΕΕ
-1,96%
28.51
ΕΚΤΕΡ
+1,25%
4.04
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+1,28%
2.37
ΕΛΛ
+1,05%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,37%
2.675
ΕΛΠΕ
-2,26%
8.22
ΕΛΣΤΡ
+1,55%
2.62
ΕΛΤΟΝ
+1,02%
1.98
ΕΛΧΑ
-1,55%
2.225
ΕΝΤΕΡ
+1,90%
7.52
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.15
ΕΠΣΙΛ
+0,59%
10.24
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.145
ΕΤΕ
-0,47%
7.21
ΕΥΑΠΣ
+0,60%
3.33
ΕΥΔΑΠ
+2,54%
5.66
ΕΥΡΩΒ
-0,05%
1.9105
ΕΧΑΕ
+1,82%
5.59
ΙΑΤΡ
0,00%
1.8
ΙΚΤΙΝ
-2,08%
0.517
ΙΛΥΔΑ
+0,37%
1.345
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.5
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.02
ΙΝΛΟΤ
-1,28%
1.234
ΙΝΤΕΚ
-0,77%
6.43
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+1,01%
4.02
ΚΑΜΠ
-4,22%
2.27
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
-0,63%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
-2,44%
1.6
ΚΟΡΔΕ
+3,33%
0.62
ΚΟΥΑΛ
+4,34%
0.866
ΚΟΥΕΣ
+1,25%
5.68
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,46%
10.85
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.77
ΚΥΡΙΟ
+0,42%
1.205
ΛΑΒΙ
+2,17%
0.94
ΛΑΜΔΑ
+0,96%
6.825
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.32
ΛΕΒΠ
0,00%
0.318
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.9
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
+0,49%
4.1
ΜΕΝΤΙ
+0,98%
3.1
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.8
ΜΙΓ
-1,36%
4.34
ΜΙΝ
+1,45%
0.7
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,27%
27
ΜΟΝΤΑ
0,00%
2.6
ΜΟΤΟ
+0,34%
2.96
ΜΟΥΖΚ
-1,76%
0.835
ΜΠΕΛΑ
+0,59%
27.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.34
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.93
ΜΠΤΚ
-9,56%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+0,89%
36.32
ΝΑΚΑΣ
-2,78%
2.8
ΝΑΥΠ
+0,89%
1.13
ΞΥΛΚ
-0,26%
0.385
ΞΥΛΠ
0,00%
0.384
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
-0,19%
25.8
ΟΛΥΜΠ
+0,72%
2.81
ΟΠΑΠ
+1,36%
17.1
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.905
ΟΤΕ
-1,86%
13.7
ΟΤΟΕΛ
+0,59%
13.58
ΠΑΙΡ
-0,76%
1.31
ΠΑΠ
+0,83%
2.44
ΠΕΙΡ
-2,06%
3.986
ΠΕΤΡΟ
-0,20%
9.78
ΠΛΑΘ
-0,36%
4.175
ΠΛΑΚΡ
-1,90%
15.5
ΠΡΔ
+3,66%
0.34
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+4,07%
4.35
ΡΕΒΟΙΛ
+0,86%
1.76
ΣΑΡ
+3,38%
9.48
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,40%
0.053
ΣΕΝΤΡ
+3,17%
0.39
ΣΙΔΜΑ
+7,31%
2.35
ΣΠΕΙΣ
+2,14%
7.64
ΣΠΙ
+1,56%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.21
ΤΕΝΕΡΓ
-0,54%
16.5
ΤΖΚΑ
+0,59%
1.71
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,47%
1.688
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.2
ΦΙΕΡ
0,00%
0.404
ΦΛΕΞΟ
+1,23%
8.25
ΦΡΙΓΟ
+0,60%
0.336
ΦΡΛΚ
+0,70%
4.29
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.8

Π. Πολύδωρος – Mastercard: Οι ψηφιακές πληρωμές έχουν κάνει άλματα

Με πενταπλάσιους ρυθμούς ανάπτυξης προχωρά η διείσδυση των πληρωμών με κάρτα στο καταναλωτικό κοινό, καταγράφοντας μια δυναμική αξιοποίηση των digital πληρωμών, μέσα από ψηφιακά πορτοφόλια και ηλεκτρονικό εμπόριο.

Είναι εντυπωσιακό ότι το ποσοστό διείσδυσης των καρτών, ως μέσου πληρωμών, με βάση το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, από μόλις 7% το 2015, εκτινάχθηκε στο 33% το 2021 και συνεχίζει με την ίδια ορμή το τρέχον έτος.

Κάνοντας μια αναγκαία ιστορική αναδρομή στην περίοδο από το 2015 και μετά – περίοδο όπου η Mastercard προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις και αύξησε τα μερίδιά της – ο country manager του οίκου για την Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, Παναγιώτης Πολύδωρος, αναφέρθηκε σε στο βαθμό διείσδυσης των καρτών στην ελληνική αγορά, κάνοντας λόγο για «άλματα στις ψηφιακές πληρωμές μετά το ΄15».

Με μία σειρά νομοθετικών πρωτοβουλιών (όπως την παροχή κινήτρων για πληρωμές με κάρτα στο όνομα της καταπολέμησης της φοροδιαφυγής), με την αλλαγή νοοτροπίας του κοινού και με τη συμβολή του μίγματος capital controls και  πανδημίας , η κάρτα ως μέσο πληρωμών, απογειώθηκε.

Τα στοιχεία στον παρακάτω πίνακα μιλούν από μόνα τους:

Ποσοστό Διείσδυσης Καρτών στο διαθέσιμο εισόδημα

2015    7%

2016    12%

2017    18%

2019    23%

2020    27%

2021    33%

Μιλώντας για φοροδιαφυγή, ο κ. Πολύδωρος δεν θα μπορούσε να μην θυμηθεί την σχετική μελέτη του ΙΟΒΕ, για τη συμβολή των πιστωτικών καρτών στον περιορισμό της.

Είναι χαρακτηριστικό ότι για κάθε 1% αύξησης στον όγκο συναλλαγών των καρτών, προστίθενται 0,13 μονάδες στα έσοδα από ΦΠΑ.  Και για κάθε 1% αύξηση στον αριθμό των συναλλαγών, αυξάνονται κατά 0,09 της μονάδας τα έσοδα από ΦΠΑ.  Εξ ου και το εντυπωσιακό νούμερο των 273 εκατ. ευρώ που αποδόθηκαν επιπλέον σε έσοδα από ΦΠΑ το 2019, μέσω της κατά 17% αύξησης των καρτών.

Η εικόνα σήμερα

Σήμερα, η εικόνα είναι πολύ διαφορετική από ότι οκτώ  χρόνια πριν. Το αξιοσημείωτο είναι ότι οι χρεωστικές κάρτες που ανέκαθεν υστερούσαν συγκριτικά με τις πιστωτικές, όχι μόνο ανέκαμψαν, αλλά διαφοροποίησαν εξ ολοκλήρου την μεταξύ τους συσχέτιση. Σήμερα, το 85% του όγκου των συναλλαγών γίνεται με χρεωστικές κάρτες και μόλις το 14% των συναλλαγών, με πιστωτικές.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο για την αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών είναι ότι 9,5 στις 10 συναλλαγές με κάρτα  γίνεται ανέπαφα (δεν συμπεριλαμβάνονται οι συναλλαγές στο internet).

Το ecommerce

Στην Ευρώπη, σημειώνει σχετικά ο κ. Πολύδωρος, το 50% των συναλλαγών μέσω διαδικτύου αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, όταν πριν την πανδημία, το ποσοστό αυτό ήταν μόλις 14%. Βεβαίως, προσθέτει, μία διόρθωση μετά την covid περίοδο ήταν αναμενόμενη, αλλά το σημαντικό είναι ότι έχει μετατοπισθεί το ενδιαφέρον των καταναλωτών, από τα υλικά αγαθά στις εμπειρίες και αυτό καταγράφεται σε μία νέα συμπεριφορά.

Στην Ελλάδα, υπάρχουν ακόμη πολλά ανεκμετάλλευτα περιθώρια, όμως είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά τα στοιχεία των τελευταίων μηνών αναφορικά με το e-commerce.  Φαίνεται να υπάρχει μία ώθηση προς το ηλεκτρονικό εμπόριο σε σχέση με τα φυσικά καταστήματα, αλλά αυτό ακόμη δεν έχει σταθεροποιηθεί.

Ψηφιακά πορτοφόλια – Στο 8,7% συνολικά στην Ελλάδα

Σχεδόν όλες οι τράπεζες έχουν λανσάρει από 2- 3 ψηφιακά πορτοφόλια, παρατηρεί ο επικεφαλής της Mastercard στην Ελλάδα.  Συνολικά, η διείσδυση των πληρωμών με ψηφιακά πορτοφόλια είναι στο 8,7% σε φυσικά καταστήματα και σε ηλεκτρονικό εμπόριο, όταν στην Ουκρανία είναι 37% και στην Τσεχία 30%.

Η αγορά -πέραν των wallets των τραπεζών- διαθέτει το apple pay, google pay, garmin pay, xiaomi pay,  fitbit pay.

Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, το μεγαλύτερο μερίδιο το έχει το apple pay με 61% και οι τράπεζες που εκδίδουν τα δικά τους, με μερίδιο στην πίτα 25%.  Ένα 14% έχει η google pay αλλά δεν είναι και τόσο αντιπροσωπευτικό, γιατί πρέπει να περάσει ακόμη χρόνος μέχρι το google pay να πάει στην… καρδιά του καταναλωτή.

Οι επενδύσεις της Mastercard (2,6 εκατ. ευρώ)

 Η Μastercard  έχει επενδύσει συνολικά 2,6 εκατ. ευρώ σε διάφορες υποστηρικτικές πρωτοβουλίες, στο πλαίσιο της συγχρηματοδότησης ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, σε συνεργασία με φορείς, τράπεζες και την κυβέρνηση.

Όπως για παράδειγμα, στον χώρο του τουρισμού όπου είχε τρέξει παλαιότερα και τρέχει και τώρα , η καμπάνια του Δήμου Αθηναίων (επένδυση 1,4 εκατ. ευρώ). Ή, η διαφημιστική καμπάνια με τον ΕΟΤ, ύψους 1 εκατ. ευρώ για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Ή ακόμη,  το application Visit Greece που έγινε σε συνεργασία με τη  Eurobank…

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!