Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Π. Πολύδωρος – Mastercard: Οι ψηφιακές πληρωμές έχουν κάνει άλματα

Με πενταπλάσιους ρυθμούς ανάπτυξης προχωρά η διείσδυση των πληρωμών με κάρτα στο καταναλωτικό κοινό, καταγράφοντας μια δυναμική αξιοποίηση των digital πληρωμών, μέσα από ψηφιακά πορτοφόλια και ηλεκτρονικό εμπόριο.

Είναι εντυπωσιακό ότι το ποσοστό διείσδυσης των καρτών, ως μέσου πληρωμών, με βάση το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, από μόλις 7% το 2015, εκτινάχθηκε στο 33% το 2021 και συνεχίζει με την ίδια ορμή το τρέχον έτος.

Κάνοντας μια αναγκαία ιστορική αναδρομή στην περίοδο από το 2015 και μετά – περίοδο όπου η Mastercard προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις και αύξησε τα μερίδιά της – ο country manager του οίκου για την Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, Παναγιώτης Πολύδωρος, αναφέρθηκε σε στο βαθμό διείσδυσης των καρτών στην ελληνική αγορά, κάνοντας λόγο για «άλματα στις ψηφιακές πληρωμές μετά το ΄15».

Με μία σειρά νομοθετικών πρωτοβουλιών (όπως την παροχή κινήτρων για πληρωμές με κάρτα στο όνομα της καταπολέμησης της φοροδιαφυγής), με την αλλαγή νοοτροπίας του κοινού και με τη συμβολή του μίγματος capital controls και  πανδημίας , η κάρτα ως μέσο πληρωμών, απογειώθηκε.

Τα στοιχεία στον παρακάτω πίνακα μιλούν από μόνα τους:

Ποσοστό Διείσδυσης Καρτών στο διαθέσιμο εισόδημα

2015    7%

2016    12%

2017    18%

2019    23%

2020    27%

2021    33%

Μιλώντας για φοροδιαφυγή, ο κ. Πολύδωρος δεν θα μπορούσε να μην θυμηθεί την σχετική μελέτη του ΙΟΒΕ, για τη συμβολή των πιστωτικών καρτών στον περιορισμό της.

Είναι χαρακτηριστικό ότι για κάθε 1% αύξησης στον όγκο συναλλαγών των καρτών, προστίθενται 0,13 μονάδες στα έσοδα από ΦΠΑ.  Και για κάθε 1% αύξηση στον αριθμό των συναλλαγών, αυξάνονται κατά 0,09 της μονάδας τα έσοδα από ΦΠΑ.  Εξ ου και το εντυπωσιακό νούμερο των 273 εκατ. ευρώ που αποδόθηκαν επιπλέον σε έσοδα από ΦΠΑ το 2019, μέσω της κατά 17% αύξησης των καρτών.

Η εικόνα σήμερα

Σήμερα, η εικόνα είναι πολύ διαφορετική από ότι οκτώ  χρόνια πριν. Το αξιοσημείωτο είναι ότι οι χρεωστικές κάρτες που ανέκαθεν υστερούσαν συγκριτικά με τις πιστωτικές, όχι μόνο ανέκαμψαν, αλλά διαφοροποίησαν εξ ολοκλήρου την μεταξύ τους συσχέτιση. Σήμερα, το 85% του όγκου των συναλλαγών γίνεται με χρεωστικές κάρτες και μόλις το 14% των συναλλαγών, με πιστωτικές.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο για την αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών είναι ότι 9,5 στις 10 συναλλαγές με κάρτα  γίνεται ανέπαφα (δεν συμπεριλαμβάνονται οι συναλλαγές στο internet).

Το ecommerce

Στην Ευρώπη, σημειώνει σχετικά ο κ. Πολύδωρος, το 50% των συναλλαγών μέσω διαδικτύου αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, όταν πριν την πανδημία, το ποσοστό αυτό ήταν μόλις 14%. Βεβαίως, προσθέτει, μία διόρθωση μετά την covid περίοδο ήταν αναμενόμενη, αλλά το σημαντικό είναι ότι έχει μετατοπισθεί το ενδιαφέρον των καταναλωτών, από τα υλικά αγαθά στις εμπειρίες και αυτό καταγράφεται σε μία νέα συμπεριφορά.

Στην Ελλάδα, υπάρχουν ακόμη πολλά ανεκμετάλλευτα περιθώρια, όμως είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά τα στοιχεία των τελευταίων μηνών αναφορικά με το e-commerce.  Φαίνεται να υπάρχει μία ώθηση προς το ηλεκτρονικό εμπόριο σε σχέση με τα φυσικά καταστήματα, αλλά αυτό ακόμη δεν έχει σταθεροποιηθεί.

Ψηφιακά πορτοφόλια – Στο 8,7% συνολικά στην Ελλάδα

Σχεδόν όλες οι τράπεζες έχουν λανσάρει από 2- 3 ψηφιακά πορτοφόλια, παρατηρεί ο επικεφαλής της Mastercard στην Ελλάδα.  Συνολικά, η διείσδυση των πληρωμών με ψηφιακά πορτοφόλια είναι στο 8,7% σε φυσικά καταστήματα και σε ηλεκτρονικό εμπόριο, όταν στην Ουκρανία είναι 37% και στην Τσεχία 30%.

Η αγορά -πέραν των wallets των τραπεζών- διαθέτει το apple pay, google pay, garmin pay, xiaomi pay,  fitbit pay.

Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, το μεγαλύτερο μερίδιο το έχει το apple pay με 61% και οι τράπεζες που εκδίδουν τα δικά τους, με μερίδιο στην πίτα 25%.  Ένα 14% έχει η google pay αλλά δεν είναι και τόσο αντιπροσωπευτικό, γιατί πρέπει να περάσει ακόμη χρόνος μέχρι το google pay να πάει στην… καρδιά του καταναλωτή.

Οι επενδύσεις της Mastercard (2,6 εκατ. ευρώ)

 Η Μastercard  έχει επενδύσει συνολικά 2,6 εκατ. ευρώ σε διάφορες υποστηρικτικές πρωτοβουλίες, στο πλαίσιο της συγχρηματοδότησης ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, σε συνεργασία με φορείς, τράπεζες και την κυβέρνηση.

Όπως για παράδειγμα, στον χώρο του τουρισμού όπου είχε τρέξει παλαιότερα και τρέχει και τώρα , η καμπάνια του Δήμου Αθηναίων (επένδυση 1,4 εκατ. ευρώ). Ή, η διαφημιστική καμπάνια με τον ΕΟΤ, ύψους 1 εκατ. ευρώ για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Ή ακόμη,  το application Visit Greece που έγινε σε συνεργασία με τη  Eurobank…

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!