Η ψηφιακή βρετανική τράπεζα Monzo κατέγραψε ρεκόρ εσόδων και επέστρεψε στην κερδοφορία στο πρώτο δίμηνο του 2023. Στο 12μηνο που έληγε τον Φεβρουάριο του 2023 σημείωσε καθαρά λειτουργικά κέρδη ύψους 214,5 εκατ. λιρών (266,1 εκατ. δολαρίων), σχεδόν διπλασιασμό σε σχέση με το προηγούμενο έτος από 114 εκατ. λίρες.
Η εκτίναξη των εσόδων οφείλεται στην αύξηση της δανειοδοτικής δραστηριότητας, με τα καθαρά έσοδα από τόκους να αυξάνονται κατά 382% σε 164,2 εκατ. στερλίνες.
Ο οικονομικός διευθυντής James Davies δήλωσε ότι η Monzo είναι «πλέον μια επιχείρηση με ποικίλα και σταθεροποιημένα έσοδα από μια μεγάλη και αυξανόμενη βάση προσωπικών και επιχειρηματικών πελατών».
«Η κερδοφορία ήταν πάντα μια επιλογή, καθώς εξισορροπούμε τη συνέχιση των επενδύσεων στην ανάπτυξη με την κερδοφορία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Monzo, TS Anil, σε συνέντευξή του στο CNBC. «Θα μπορούσαμε να είχαμε επιλέξει να είμαστε κερδοφόροι πριν από μερικά τρίμηνα».
Η Monzo δεν είναι η πρώτη ψηφιακή τράπεζα που επιτυγχάνει κερδοφορία. Η Starling Bank έφτασε σε αυτό το ορόσημο για πρώτη φορά το 2021. Η επίσης fintech Allica Bank έφτασε σε μηνιαία κερδοφορία πέρυσι.
Η επιστροφή της Monzo σε κερδοφορία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη σημαντική αύξηση των εσόδων από νεότερες γραμμές εσόδων, όπως ο δανεισμός και οι συνδρομές.
Η Monzo δεν έκανε γνωστό πόσα κέρδη κατέγραψε αυτή τη στιγμή. Δήλωσε ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο για να φτάσει σε πλήρη ετήσια κερδοφορία μέχρι το τέλος του 2024.
Στα 759,7 εκατ. στερλίνες τα δάνεια
Οι ισχυρές επιδόσεις εσόδων της Monzo οφείλονται σε μια εξαιρετική χρονιά για την επιχείρηση δανεισμού της. Αυτό συνέβη σε ένα δυσμενές περιβάλλον για τους καταναλωτές του Ηνωμένου Βασιλείου, οι οποίοι παλεύουν με μια σκληρή κρίση κόστους ζωής, καθώς ο πληθωρισμός εκτοξεύεται στα ύψη.
Ο συνολικός όγκος των δανείων έφτασε τα 759,7 εκατ. στερλίνες, σχεδόν τριπλασιάζοντας τον ετήσιο όγκο, ενώ τα καθαρά έσοδα από τόκους εκτοξεύτηκαν κατά 382% σε 164,2 εκατ. στερλίνες. Αυτό συνέβη καθώς η χρήση των υπεραναλήψεων, των μη εξασφαλισμένων προσωπικών δανείων και της υπηρεσίας Monzo Flex buy now, pay later αυξήθηκε κατακόρυφα.
Ωστόσο, οι πιστωτικές απώλειες αυξήθηκαν επίσης δραματικά, καθώς η τράπεζα έβαλε στην άκρη ένα υπέρογκο ποσό κεφαλαίων για να αντιμετωπίσει την απότομη άνοδο των αναμενόμενων αθετήσεων. Οι πιστωτικές ζημίες διογκώθηκαν σε 101,2 εκατ. στερλίνες, υπερεπταπλασιασμός από 14 εκατ. στερλίνες το 2022.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται καθώς οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο σε μη εξασφαλισμένες πιστώσεις, όπως πιστωτικές κάρτες και προσωπικά δάνεια, για να αντισταθμίσουν τον αντίκτυπο του αυξανόμενου κόστους ζωής.
«Η κρίση του κόστους ζωής ήταν οδυνηρή για όλους, αλλά πραγματικά υπογράμμισε τους τρόπους με τους οποίους το προϊόν Monzo είναι απίστευτα ισχυρό», δήλωσε ο Anil στο CNBC.
Πρόσθεσε ότι το αυξανόμενο κόστος ζωής επηρέασε τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν τα προϊόντα Monzo, με τη χρήση των αποταμιευτικών δοχείων και των εργαλείων προϋπολογισμού να αυξάνεται.
Εν τω μεταξύ, η Monzo δήλωσε ότι συνεχίζει να συνεργάζεται με τη ρυθμιστική αρχή Financial Conduct Authority σχετικά με τη συνεχιζόμενη έρευνα για τις φερόμενες παραβιάσεις της εταιρείας κατά της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες.
«Αναμένουμε ότι θα χρειαστεί χρόνος για να επιλυθεί», δήλωσε η εταιρεία. «Αυτό θα μπορούσε να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην οικονομική μας θέση, αλλά δεν θα γνωρίζουμε πότε ή ποιο θα είναι το αποτέλεσμα για κάποιο χρονικό διάστημα».
Η Monzo έχει πλέον 7,4 εκατομμύρια πελάτες στο Ηνωμένο Βασίλειο, γεγονός που την καθιστά την έβδομη μεγαλύτερη τράπεζα στη χώρα με βάση τον αριθμό των πελατών. Οι συνολικές καταθέσεις των πελατών ανέρχονται πλέον σε 6 δισεκατομμύρια λίρες.