Γ.Δ.
1562.04 +0,85%
ACAG
-0,17%
5.98
AEM
+1,84%
4.45
AKTR
-0,59%
5.02
BOCHGR
+0,40%
5.02
CENER
+0,97%
9.35
CNLCAP
-0,69%
7.15
DIMAND
+0,12%
8.39
EVR
-0,67%
1.49
NOVAL
+1,38%
2.565
OPTIMA
+0,45%
13.26
TITC
-1,27%
42.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+4,59%
2.05
ΑΒΕ
-1,31%
0.453
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.795
ΑΚΡΙΤ
-1,30%
0.76
ΑΛΜΥ
+1,10%
4.145
ΑΛΦΑ
+1,50%
1.79
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.46
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.4
ΑΣΚΟ
+0,64%
3.16
ΑΣΤΑΚ
+2,74%
7.5
ΑΤΕΚ
-9,49%
1.24
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+3,10%
0.732
ΑΤΤΙΚΑ
-0,40%
2.5
ΒΙΟ
+0,18%
5.71
ΒΙΟΚΑ
+2,02%
1.765
ΒΙΟΣΚ
-0,33%
1.49
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-1,40%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,64%
18.82
ΔΑΑ
+0,60%
8.37
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.46
ΔΕΗ
-0,59%
13.51
ΔΟΜΙΚ
-1,62%
2.735
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,15%
0.36
ΕΒΡΟΦ
-0,96%
2.06
ΕΕΕ
+0,11%
35.68
ΕΚΤΕΡ
-0,45%
2.19
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
+0,45%
2.21
ΕΛΛ
0,00%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,78%
2.29
ΕΛΠΕ
-0,51%
7.8
ΕΛΣΤΡ
+1,83%
2.23
ΕΛΤΟΝ
+0,45%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,10%
2
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,88%
1.13
ΕΤΕ
+1,47%
8.3
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.33
ΕΥΔΑΠ
+1,00%
6.08
ΕΥΡΩΒ
+1,39%
2.4
ΕΧΑΕ
+3,34%
4.95
ΙΑΤΡ
-1,00%
1.98
ΙΚΤΙΝ
-0,55%
0.363
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.815
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.76
ΙΝΛΟΤ
+1,11%
1.09
ΙΝΤΕΚ
-0,34%
5.91
ΙΝΤΕΤ
-1,76%
1.115
ΙΝΤΚΑ
+1,48%
3.09
ΚΑΡΕΛ
+1,86%
328
ΚΕΚΡ
+0,79%
1.27
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.83
ΚΟΡΔΕ
-2,69%
0.434
ΚΟΥΑΛ
+0,46%
1.306
ΚΟΥΕΣ
+0,62%
6.54
ΚΡΙ
+2,13%
16.75
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-2,07%
0.946
ΛΑΒΙ
+0,12%
0.821
ΛΑΜΔΑ
-0,43%
6.87
ΛΑΜΨΑ
-0,54%
36.8
ΛΑΝΑΚ
-0,51%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.244
ΛΟΓΟΣ
+0,57%
1.75
ΛΟΥΛΗ
+1,57%
3.23
ΜΑΘΙΟ
+4,06%
0.666
ΜΕΒΑ
+0,52%
3.85
ΜΕΝΤΙ
+1,32%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39.6
ΜΙΓ
+2,46%
2.92
ΜΙΝ
-3,14%
0.494
ΜΟΗ
+1,77%
21.86
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.79
ΜΟΤΟ
+0,89%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.645
ΜΠΕΛΑ
+2,19%
27.08
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.79
ΜΠΡΙΚ
+1,29%
2.35
ΜΠΤΚ
0,00%
0.72
ΜΥΤΙΛ
+1,20%
35.3
ΝΑΚΑΣ
+0,64%
3.16
ΝΑΥΠ
+10,00%
0.77
ΞΥΛΚ
+1,53%
0.266
ΞΥΛΠ
0,00%
0.328
ΟΛΘ
0,00%
29
ΟΛΠ
+2,17%
32.9
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.54
ΟΠΑΠ
+0,95%
16.93
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
+1,41%
14.42
ΟΤΟΕΛ
+1,50%
10.8
ΠΑΙΡ
0,00%
1.015
ΠΑΠ
+2,05%
2.49
ΠΕΙΡ
+2,26%
4.485
ΠΕΡΦ
0,00%
5.25
ΠΕΤΡΟ
-0,75%
7.9
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-5,63%
0.268
ΠΡΕΜΙΑ
+1,87%
1.308
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.1
ΠΡΟΦ
0,00%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
-0,88%
1.685
ΣΑΡ
+2,63%
11.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,29%
0.35
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.53
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.66
ΣΠΙ
+1,39%
0.584
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+3,51%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1,59%
1.24
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
+1,30%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-0,98%
0.202
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.295
ΧΑΙΔΕ
-5,43%
0.61

Ένωση Τραπεζών: Προσοχή στη νέα απάτη Caller ID Spoofing

Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών προειδοποιεί για την αύξηση των περιπτώσεων απάτης μέσω τηλεφώνου, όπου οι απατεώνες μιμούνται την ταυτότητα των τραπεζών (Caller ID Spoofing). Οι απατεώνες καλούν τους πελάτες, υποδυόμενοι τραπεζικά στελέχη, και προσπαθούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε ευαίσθητα τραπεζικά στοιχεία για να αποσπάσουν χρήματα. Πώς θα την αντιληφθείτε και πώς θα προστατευτείτε.

Ειδικότερα, η Ελληνική Ένωση Τραπεζών, στο πλαίσιο των συστηματικών δράσεων των μελών της και της ίδιας,  ενημερώνει το συναλλακτικό κοινό ότι διεθνώς παρατηρείται αύξηση της τυπολογίας απάτης Caller ID Spoofing (αλλαγή ταυτότητας του αριθμού κλήσης και υποκλοπή πραγματικού αριθμού).

Ειδικότερα, πελάτες Τραπεζών και λοιπών χρηματοπιστωτικών οργανισμών, δέχονται τηλεφώνημα που ενώ φαίνεται να προέρχεται από την Τράπεζά τους -καθώς η υπηρεσία αναγνώρισης κλήσης του παρόχου τηλεπικοινωνιών εμφανίζει στον πελάτη το τηλέφωνο της Τράπεζάς του- στην πραγματικότητα προέρχεται από κακόβουλους τρίτους που εκμεταλλευόμενοι υφιστάμενες τεχνολογικές δυνατότητες και ΧΩΡΙΣ να έχουν παραβιαστεί τα συστήματα της τράπεζας, καλούν υποδυόμενοι τραπεζικά στελέχη προσπαθώντας να υποκλέψουν ευαίσθητα τραπεζικά στοιχεία (username & password, αριθμούς καρτών, PIN, OTPs, κ.λπ) προκειμένου να αποσπάσουν χρήματα από τους λογαριασμούς των θυμάτων τους. Κατά κανόνα επικαλούνται την ανάγκη χρήσης αυτών των στοιχείων για να προστατευθεί δήθεν ο πελάτης από κακόβουλες ενέργειες.

Τα τηλεφωνήματα αυτά, για να γίνουν ακόμη πιο πιστευτά, συνήθως πραγματοποιούνται αμέσως μετά από μία αποτυχημένη τηλεφωνική προσπάθεια εξαπάτησης του ίδιου πελάτη. Στο δεύτερο τηλεφώνημα, οι κακόβουλοι τρίτοι ισχυρίζονται ότι καλούν από την Τράπεζα που εντόπισε την προηγούμενη προσπάθεια εξαπάτησης και καλούν για να προστατεύσουν τον πελάτη.

Καθώς οι τυπολογίες ηλεκτρονικής απάτης «ταξιδεύουν» πολύ γρήγορα από χώρα σε χώρα συστήνουμε στο συναλλακτικό κοινό να είναι πολύ προσεκτικό όταν δέχεται τέτοιου είδους τηλεφωνήματα.

Συμβουλές προς το συναλλακτικό κοινό

  • Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με τηλεφωνήματα που φαίνεται να προέρχονται από την Τράπεζά σας αλλά ο συνομιλητής σάς ζητά ευαίσθητα τραπεζικά στοιχεία.
  • Να θυμάστε πάντοτε ότι κατά την διάρκεια μίας γνήσιας επικοινωνίας από την Τράπεζά σας, ακόμη και αν δεν την περιμένετε ή όντως αφορά επαλήθευση συναλλαγών, δεν θα σας ζητηθεί ποτέ να αποκαλύψετε ευαίσθητα τραπεζικά στοιχεία όπως αυτά που περιγράφονται παραπάνω.
  • Αν δεχθείτε μία παρόμοια κλήση ή κατά τη διάρκεια μίας κλήσης νιώσετε ότι προσπαθούν να σας εξαπατήσουν, τερματίστε αμέσως την κλήση και καλέστε εσείς στον αριθμό εξυπηρέτησης πελατών της Τράπεζάς σας.
  • Να μην πληκτρολογείτε ποτέ «κωδικούς» που σας υποδεικνύουν κατά την διάρκεια τέτοιων κλήσεων.
  • Να διαβάζετε πολύ προσεκτικά ολόκληρα τα μηνύματα που σας στέλνει η Τράπεζά σας με SMS OTP ή Viber OTP και να μην περιορίζεστε στην αναζήτηση και άμεση πληκτρολόγηση του εξαψήφιου κωδικού μίας χρήσης.

Επτά σημεία που πρέπει να προσέχετε για να αντιληφθείτε μία απατηλή κλήση

  • Ο καλών δεν σας αφήνει χρόνο να σκεφτείτε, να ζητήσετε περισσότερες πληροφορίες ή να συζητήσετε με κάποιο άλλο μέλος της οικογένειάς σας καθώς «δεν υπάρχει χρόνος». Προσπαθεί, επικαλούμενος τον ίδιο λόγο, να σας αποτρέψει να επικοινωνήσετε εσείς ο ίδιος με την Τράπεζά σας.
  • Ζητούν τα στοιχεία της κάρτας σας, ολόκληρο το PIN  ή τα συνθηματικά ηλεκτρονικής τραπεζικής σας (user name & password).
  • Κατά την διάρκεια της κλήσης δέχεστε SMS από την Τράπεζά  και ο συνομιλητής σας ισχυρίζεται ότι είναι για να ακυρώσετε την απατηλή συναλλαγή. Στην πραγματικότητα δεν χρειάζεται κανένα κωδικός μίας χρήσης για να ακυρώσει η Τράπεζα τυχόν απατηλή συναλλαγή εις βάρος σας.
  • Σας ζητούν να μεταφέρετε τα χρήματα σας σε άλλο «ασφαλή» λογαριασμό ή να κάνετε μία «εικονική»/ «δοκιμαστική» συναλλαγή.
  • Σας ζητούν να πάτε σε ATM για να κάνετε ανάληψη ή μεταφορά σε λογαριασμό που θα σας υποδείξουν.
  • Σας λένε ότι είστε θύμα απάτης και θα στείλουν κάποιο courier στο σπίτι σας για να τους δώσετε την κάρτα σας και το PIN σας ή χρήματα που σας έπεισαν να αναλάβετε από ΑΤΜ για να τα προστατεύσουν.
  • Σας καλούν στο σταθερό τηλέφωνο και ζητούν πληροφορίες για τη συσκευή του κινητού σας ή σας προτρέπουν να το απενεργοποιήσετε.

Διαβάστε επίσης

Ξεπέρασαν τις 600.000 οι αποποιήσεις κληρονομιών σε μία 10ετία

Μy Market Local: Πώς η METRO έφτασε στα 150 αιτήματα το μήνα

Ποια εταιρεία προσφέρει αντλίες θερμότητας χωρίς αρχικό κόστος

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!