Η UBS άρχισε να χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να μετατρέψει τους αναλυτές της σε άβαταρ, στέλνοντας βίντεο με τους προσομοιωμένους τραπεζίτες στους πελάτες, σε μια κίνηση που, σύμφωνα με τον δανειστή, θα απελευθερώσει το προσωπικό για να επικεντρωθεί σε πιο παραγωγικά καθήκοντα.
Η τράπεζα με έδρα τη Ζυρίχη χρησιμοποιεί τα μοντέλα OpenAI και Synthesia για τη δημιουργία σεναρίων και avatars των αναλυτών της που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη, μετά την αυξημένη ζήτηση των πελατών για έρευνα σε μορφή βίντεο, δήλωσε η UBS.
«Δεν πρόκειται για ένα τέχνασμα του σαλονιού», δήλωσε στους Financial Times ο Scott Solomon, επικεφαλής της παγκόσμιας τεχνολογίας έρευνας στην επενδυτική τράπεζα της UBS.
«Υπάρχουν δύο κίνητρα γι’ αυτό: το κίνητρο του πελάτη και το κίνητρο της αποτελεσματικότητας… Σας βοηθά να κλιμακώσετε τις δυνατότητες βίντεο με τρόπο που σας ζητούν οι πελάτες και τελικά σας εξοικονομεί χρόνο για να κάνετε την έρευνά σας και να συναντάτε τους πελάτες», πρόσθεσε.
Η πρωτοβουλία, την οποία η UBS άρχισε να αναπτύσσει τον Ιανουάριο, έρχεται καθώς τα μεγάλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα πειραματίζονται όλο και περισσότερο με εργαλεία δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης για τη μείωση του κόστους και την ενίσχυση της αποδοτικότητας.
Τα άβαταρ που δημιουργεί η UBS για τους αναλυτές της είναι παρόμοια με τα AI deepfakes, ή ρεαλιστικά βίντεο, ήχο ή εικόνες ανθρώπων που δημιουργούνται από AI. Για τη δημιουργία των AI avatars, οι αναλυτές της UBS μπαίνουν σε ένα στούντιο, όπου η Synthesia καταγράφει το ομοίωμα και τη φωνή τους.
Για να δημιουργήσουν ένα βίντεο, οι αναλυτές της UBS μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα γλωσσικό μοντέλο για να αναλύσουν τις αναφορές τους και να δημιουργήσουν ένα σενάριο. Στη συνέχεια μπορούν να αναθεωρήσουν το σενάριο πριν αυτό μετατραπεί σε ένα ζωντανό βίντεο χρησιμοποιώντας το άβαταρ τους.
Το πρόγραμμα διεξήχθη σε «opt-in» βάση για τους αναλυτές της τράπεζας και εγκρίθηκε από την ομάδα ανθρώπινου δυναμικού της UBS πριν από την εξάπλωσή του, δήλωσε ο Solomon. Όλο το περιεχόμενο που χρησιμοποιεί το AI avatar ενός αναλυτή απαιτεί επίσης την έγκρισή του πριν διανεμηθεί στους πελάτες.
Ο Solomon δήλωσε ότι η UBS έχει δει μεγαλύτερη ζήτηση από τους πελάτες για περιεχόμενο βίντεο τα τελευταία χρόνια, εν μέσω της αύξησης της δημοτικότητας των εφαρμογών βίντεο μικρής διάρκειας, όπως το TikTok.
«Σκεφτείτε πώς εμείς, καταναλώνουμε πολύ περισσότερο περιεχόμενο βίντεο τώρα από ό,τι πριν από πέντε χρόνια», είπε. «Δημοσιεύουμε περίπου 50.000 έγγραφα το χρόνο, αλλά η παραγωγή βίντεο έχει καθοριστεί σε περίπου 1.000 το χρόνο, επειδή αυτή είναι ουσιαστικά η χωρητικότητα του στούντιό μας. Αλλά ο αριθμός των προβολών αυτών των βίντεο έχει αυξηθεί δραματικά», πρόσθεσε.
Η UBS δήλωσε ότι στοχεύει σε περίπου 5.000 βίντεο με άβαταρ ετησίως μόλις η πρωτοβουλία τεθεί σε λειτουργία. Αλλά η τράπεζα αναγκάστηκε να επιβραδύνει την εξάπλωση των avatars AI για ορισμένους υπαλλήλους, αφού η τεχνολογία δυσκολεύτηκε με ορισμένες προφορές: «Η προφορά θα ισοπεδωθεί λίγο και μπορεί να χάσεις λίγο από αυτό που σε κάνει να είσαι εσύ», δήλωσε ο Solomon.
Ενώ η χρήση των avatars AI θα μπορούσε να εγείρει ερωτήματα σχετικά με τη διαφάνεια και την αυθεντικότητα, η UBS δήλωσε ότι ποτέ δεν θα «παραπλανήσει ή θα προσπαθήσει να το περάσει ως πραγματικό αναλυτή».
«Ακριβώς σε όλο το βίντεο, θα δείτε στο κάτω μέρος, λέει, “αυτό το περιεχόμενο δημιουργήθηκε με τη χρήση AI”. Σε καμία περίπτωση δεν προσπαθεί να αντικαταστήσει τον αναλυτή με σάρκα και οστά», δήλωσε ο Solomon.
Εν τω μεταξύ, τα εξελιγμένα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα πλησιάζουν επίσης σε πολύπλοκα, υπαλληλικά καθήκοντα που θα μπορούσαν να υποβαθμίσουν την απασχόληση σε κλάδους με υψηλούς μισθούς, όπως ο χρηματοπιστωτικός τομέας. Τον περασμένο μήνα η Rogo, μια νεοφυής επιχείρηση τεχνητής νοημοσύνης που βρίσκεται πίσω από ένα chatbot που αναπαράγει έναν επενδυτικό τραπεζίτη, συγκέντρωσε 50 εκατ. δολάρια από μια ομάδα επενδυτών με επικεφαλής την Thrive Capital, αυξάνοντας την αποτίμησή της σε 350 εκατ. δολάρια.