Σε εφαρμογή τίθεται από σήμερα Πέμπτη 12 Ιουνίου το πρόγραμμα κατ’ οίκον διανομής φαρμάκων υψηλού κόστους για ασθενείς που το επιθυμούν, όπως ανακοίνωσε η κυβέρνηση.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση με τρεις τρόπους:
- μέσω της ιστοσελίδας του ΕΟΠΥΥ: www.eopyy.gov.gr
στα φαρμακεία του Οργανισμού
τηλεφωνικά, καλώντας στο 210 8110500 ή στο 18181
«Κάνουμε ακόμα ένα βήμα για καλύτερες υπηρεσίες υγείας», αναφέρεται στη σχετική δήλωση.
View this post on Instagram
Πώς θα λειτουργεί το σύστημα
Για τον τρόπο με το οποίο θα μπορούν να παραλαμβάνουν τα φάρμακα σπίτι τους οι δικαιούχοι η επικεφαλής του ΕΟΠΥΥ, Θεανώ Καρποδίνη προ ημερών ανέφερε: «Ο πρώτος τρόπος είναι να μπαίνουν στο site του ΕΟΠΥΥ όπου εκεί, κλικάρουν την παραλαβή φαρμάκων υψηλού κόστους κατ΄ οίκον. Αυτό που χρειάζεται να διαθέτουν είναι το ΑΜΚΑ και το ΑΦΜ τους.
Στη συνέχεια, βήμα βήμα πιστοποιούν το τηλέφωνό τους, κινητό ή σταθερό, το e-mail τους και κυρίως τη διεύθυνση και πληκτρολογούν τον αριθμό της συνταγής την οποία θέλουν να παραλάβουν κατ οίκον».
Αν κάποιος δεν μπορεί να μπει στην πλατφόρμα τότε: «μπορούν να καλέσουν το τηλεφωνικό κέντρο του ΕΟΠΥΥ το 210 81 10 500 και το νέο τηλεφωνικό κέντρο Call Center που θα το έχουμε μαζί με τον ανάδοχο 1 81 81 και με τη βοήθεια των δικών μας ανθρώπων να κάνουν τελείως ηλεκτρονικά την αίτηση τους.
Εκεί δίνουν κάποια στοιχεία από το ΑΦΜ τους και κάποια στοιχεία από το ΑΜΚΑ τους για επιβεβαίωση. Επιβεβαιώνονται αυτόματα τα στοιχεία μέσα στο σύστημα και έτσι μπορούν με τη δική μας βοήθεια να κάνουν το αίτημά τους χωρίς να χρειάζεται οι ίδιοι να έχουν πρόσβαση».
Περίπου 139.000 οι δικαιούχοι
«Το νέο μέτρο αφορά «περίπου 139.000 συνανθρώπους μας που επισκέπτονται τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ σε μηνιαία ή διμηνιαία βάση. Έχουμε περίπου κατά μέσο όρο 120 χιλιάδες ασθενείς που εξυπηρετούνται.
Το 72% βρίσκεται σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και εξ αυτών το 41% έχει χρόνιες παθήσεις, που σημαίνει ότι η καθημερινότητά του είναι ήδη βεβαρημένη και με αυτόν τον τρόπο, δεν είναι μόνο ότι φτάνουν τα φάρμακα στη πόρτα του ασθενή, είναι ότι βελτιώνουμε την καθημερινότητά του, την ποιότητα της ζωής του, μειώνουμε την ταλαιπωρία και τον βοηθούμε να έχει έγκαιρα τη φαρμακευτική αγωγή που είναι σημαντικό για να έχει συμμόρφωση στη λήψη της αγωγής.
Ο ασθενής θα έχει ιχνηλασιμότητα και πρόσβαση σε όλες τις φάσεις που βρίσκεται η συνταγή του και θα του έρχεται μήνυμα», ανέφερε η κα Καρποδίνη και συμπλήρωσε «Από τη στιγμή που θα έχει υποβάλει κάποιος αίτηση ο συγκεκριμένος αριθμός συνταγής να παραδοθεί κατ’ οίκον δεν θα μπορεί να πάει στο φαρμακείο να την εκτελέσει γιατί θα έχει δρομολογηθεί η αποστολή της.
Ο χρόνος είναι από 24 – 48 ώρες ανάλογα με την απόσταση».