Γεωργιάδης: Από τις 15 Ιουλίου το “1566” για όλες τις υπηρεσίες Υγείας

Ένα δύσκολο και περίπλοκο εγχείρημα σύμφωνα με τον υπουργό Υγείας που έκανε απολογισμό της θητείας του ως σήμερα

Άδωνις Γεωργιάδης © Eurokinissi / Γιώργος Κονταρίνης

Από τις 15 Ιουλίου θα ξεκινήσει να λειτουργεί η γραμμή επικοινωνίας «1566» για όλα τα θέματα υγείας στην Ελλάδα, ένα δύσκολο και περίπλοκο εγχείρημα σύμφωνα με τον υπουργό Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη.  Ο αριθμός αυτός θα δίνει απαντήσεις εντελώς δωρεάν.

Παράλληλα, μέχρι τέλος του χρόνου, θα υπάρχει σε όλα τα νοσοκομεία του ΕΣΥ η ψηφιακή ιχνηλάτηση, μέσα από το βραχιολάκι που θα φορούν οι ασθενείς που εισέρχονται στα ΤΕΠ.

Αυτά ανέφερε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, σε πρόσφατες συνεντεύξεις του αλλά και ενημερώνοντας την Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων σχετικά με την υπογραφή σύμβασης για την «Ανάπτυξη και Λειτουργία, Μηχανισμού Συντονισμού, Πλοήγησης και Πολυκαναλικής Εξυπηρέτησης του Υπουργείου Υγείας».

Ο υπουργός ανέφερε ότι το σύστημα αυτό είναι βασισμένο στην λογική της λειτουργίας του κέντρου 1535 της ΔΥΠΑ.

Η ανάπτυξη και λειτουργία του μηχανισμού συντονισμού πλοήγησης και πολυκαναλικής εξυπηρέτησης του Υπουργείου Υγείας είπε ότι «θα αντικαταστήσει όλες τις άλλες τηλεφωνικές γραμμές για υπηρεσίες Υγείας που σήμερα είναι τόσες πολλές που θα πρέπει να καλέσει ο πολίτης για να εξυπηρετηθεί».

Θα είναι δωρεάν, σε αντίθεση με άλλα πενταψήφια που είναι επί πληρωμή

Ο πολίτης από οποιαδήποτε περιοχής της Ελλάδας, μέσω αυτής της γραμμής θα μπορεί να κλείσει ραντεβού σε νοσοκομείο ή σε ιατρό, για ηλεκτρονική συνταγογράφηση, για προσωπικό ιατρό, για να κάνει διαγνωστικές εξετάσεις, να πληροφορηθεί σε ποιο φαρμακείο πλησίον του έχει το φάρμακο που έχει ανάγκη και οτιδήποτε άλλο αφορά υπηρεσία Υγείας.

Θα στελεχωθεί με εξειδικευμένο προσωπικό και με συστήματα ΑΙ (Τεχνητής Νοημοσύνης), έτσι ώστε ο πολίτης θα εξυπηρετείται και θα κατευθύνεται γρήγορα.

Παράλληλα, ο υπουργός ανέφερε ότι το «1566» θα λειτουργεί ως αμφίδρομη υπηρεσία Υγείας, καθώς «θα καλεί και αυτό τον πολίτη για να τον ενημερώνει για τα προγράμματα προληπτικής Υγείας που μπορεί να κάνει, να του υπενθυμίζει τα ιατρικά του ραντεβού κλπ, και με την πάροδο του χρόνου θα καταστεί ο συνοδοιπόρος του πολίτη».

Στον σχεδιασμό εξέλιξης ανάπτυξης του πολυκαναλικού αυτού συστήματος, ανέφερε ο υπουργός είναι να προστεθούν ψηφιακοί βοηθοί τεχνητής νοημοσύνης -όπως αυτοί που θα μπουν στο myhealth app για να μπορεί ο πολίτης να λαμβάνει υπό την επίβλεψη ιατρού συμβουλές.

Απολογισμός της θητείας Γεωργιάδη στο υπουργείο Υγείας

Ο κ. Γεωργιάδης, παράλληλα, προχώρησε σε απολογισμό της θητείας του στο Υπουργείο Υγείας παρουσιάζοντας στοιχεία, που όπως ανέφερε είναι διαθέσιμα σε οποιονδήποτε θέλει να τα αντλήσει και να ελέγξει:

Ψηφιακή Πλατφόρμα Αξιολόγησης Υπηρεσιών από Ασθενείς: Σε λίγες ημέρες θα ξεκινήσει η επόμενη μεγάλη μεταρρύθμιση, όπου ο κάθε ασθενής μαζί με το εξιτήριο του από ένα νοσοκομείο θα λαμβάνει ένα QR με το οποίο θα μπαίνει στην πλατφόρμα και θα αξιολογεί όλες τις υπηρεσίες που έλαβε. Έτσι, θα έχουμε στοιχεία μέσα από χιλιάδες συμπολίτες.

Κατ΄οίκον διανομή φαρμάκων από τον ΕΟΠΥ: Ανέφερε ότι μόλις την τρίτη ημέρα λειτουργίας της υπηρεσίας αυτής έγιναν 1.600 παραδόσεις φαρμάκων. Την επόμενη εβδομάδα έχουν προγραμματιστεί 2.500 παραδόσεις ημερησίως, ενώ με την «επικείμενη συνεργασία που θα ανακοινωθεί την επόμενη εβδομάδα με τα ιδιωτικά φαρμακεία, πλέον δεν θα δείτε ξανά τις ουρές της ντροπής έξω από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ».

Για την αναμονή στις λίστες των χειρουργείων: ο υπουργός είπε ότι πριν ενάμιση έτος η λίστα αναμονής των ψυχρών (όχι επειγόντων) χειρουργείων ήταν συνολικά 123.000, εκ των οποίων κάτι λιγότερα από 80.000 ήταν με αναμονές άνω των τεσσάρων μηνών.

Σήμερα, οι αναμονές χειρουργείων άνω των τεσσάρων μηνών είναι κάτω από 37.000, έχουμε δηλαδή μια μείωση άνω του 50%, που επιτεύχθηκε από τα απογευματινά χειρουργεία.

Ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι μέσα στο 2025 θα υπάρχει ως δημόσια πληροφορία η πορεία των χειρουργικών επεμβάσεων, όχι μόνο ανά νοσοκομείο, αλλά κάθε κλινική του και ανά είδος επέμβασης.

Προληπτικά test και προληπτικές εξετάσεις σώζουν χιλιάδες πολίτες

Αναφερόμενος στα προληπτικά test και τις προληπτικές εξετάσεις, είπε ότι τα αποτελέσματα είναι ότι έχουμε χιλιάδες γυναίκες που σώθηκαν από τον καρκίνο του μαστού, έχουμε επίσης χιλιάδες που σώθηκαν από τα test παχέου εντέρου που δεν ήξεραν ότι είχαν πρώιμο καρκίνο και χειρουργήθηκαν και σήμερα είναι υγιείς. Το πρόγραμμα είναι δομημένο έτσι που περιλαμβάνει όλες τις υπηρεσίες από το test μέχρι την εγχείρηση.

Για τα καρδιαγγειακά νοσήματα, είπε ότι εξελίσσεται ως το πρόγραμμα με την μεγαλύτερη συμμετοχή.

Για την δημιουργία του Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας, ο κ. Γεωργιάδης την χαρακτήρισε ως «την μεγαλύτερη επανάκτηση της παροχής Υγείας από την ίδρυση του ελληνικού Κράτους (1830), καθώς οι τεχνικές δυνατότητες που παρέχονται για την άσκηση δημοσίων πολιτικών Υγείας είναι αδιανόητες».

Ο Ηλεκτρονικός Φάκελος θα είναι έτοιμος από 1.1.2026

Ο Ηλεκτρονικός Φάκελος θα είναι πλήρως λειτουργικός μέχρι την 1 Ιανουαρίου του 2026. Όλες οι πληροφορίες που θα εμπεριέχει ο ατομικός Φακέλου του κάθε πολίτη θα ολοκληρωθούν έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2025. Ακόμα προστίθενται σε αυτόν στοιχεία. Τα στοιχεία που θα μπουν αυτόματα όμως θα αφορούν έως το 2012 γιατί από τότε υπάρχουν ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων.Τα πριν του 2012 που είναι έγχαρτα και θα χρειαστούν περισσότερο χρόνο για την ψηφιοποίησή τους.

Για το «Μyhealth app», ο υπουργός είπε ότι πάνω από 1.000.000 πολίτες σήμερα έχουν κατεβάσει την εφαρμογή στο κινητό τους και έχουν στην διάθεσή τους όλο τον ηλεκτρονικό τους φάκελο, με τις χειρουργικές επεμβάσεις, τις εξετάσεις, τα φάρμακα που κατά καιρούς τους χορηγήθηκαν μέσω της άυλης συνταγογράφισης.

Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι «τις επόμενες ημέρες στον ηλεκτρονικό φάκελο θα προστεθούν και οι απεικονιστικές εξετάσεις», ενώ «εδώ και 20 ημέρες οι γιατροί στα επείγοντα ιατρεία έχουν πρόσβαση στον φάκελο του ασθενούς, ώστε να έχουν πλήρη εικόνα για ασφαλέστερες και ταχύτερες διαγνώσεις και θεραπείες».

Συνδέοντας το εθνικό σύστημα του Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας με το Σύστημα των Ηλεκτρονικών Ραντεβού των Κέντρων Υγείας και των Συμβεβλημένων Ιατρών του ΕΟΠΥΥ «πετύχαμε ένα μικρό θαύμα και αυτό είναι πως πριν ενάμιση μήνα, ο μέσος όρος ραντεβού ήταν για δύο με τρείς μήνες μετά, ενώ με την σύνδεση όλων των σχετικών εφαρμογών ο μέσος όρος είναι στις τρείς ημέρες».

Σε ότι αφορά τον τεχνολογικό εξοπλισμό των νοσοκομείων, ο υπουργός είπε «γίνεται εντελώς καινούργιος».

Οικογενειακός γιατρός, μείωση χρόνου αναμονής και «βραχιολάκι»

Οικογενειακός γιατρός: O υπουργός ανέφερε ότι στην πρώτη περίοδο εφαρμογής του θεσμού επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είχαμε 500.000 εγγεγραμμένους σε οικογενειακούς ιατρούς και σήμερα έχουμε 5.500.000 εγγεγραμμένους πολίτες σε οικογενειακούς ιατρούς.

Μείωση χρόνου αναμονής ασθενών στις εφημερίες: Eίπε ότι πριν ενάμιση χρόνο ο χρόνος αναμονής στα μεγάλα νοσοκομεία της Αθήνας και των μεγάλων πόλεων ήταν 9 με 10 ώρες και με μια δέσμη μέτρων που ελήφθησαν, για παράδειγμα σήμερα στο νοσοκομείο του Ευαγγελισμού έχει περιοριστεί στις 5 ώρες.

Για το «βραχιολάκι» (σύστημα ηλεκτρονικής ιχνηλάτης ασθενούς στα ΤΕΠ) ανακοίνωσε ότι «σε λίγες εβδομάδες αυτό το σύστημα θα έχει μπει σε όλα τα μεγάλα νοσοκομεία της Α’ ΥΠΕ (έως τις 15 Ιουλίου) και στο Αττικό Νοσοκομείο (έως τις 22 Ιουλίου). Αμέσως μετά αυτό το σύστημα θα συνδεθεί με το Μyhealth app και έτσι ο ασθενείς θα έχει την δυνατότητα να πληροφορηθεί πριν ξεκινήσει για να πάει στα επείγοντα ενός νοσοκομείου να ξέρει και τον χρόνο αναμονής που υπάρχει σε αυτό, ώστε ο ίδιος να έχει ελεύθερη επιλογή στο να μεταβεί σε ένα νοσοκομείο που έχει λιγότερο χρόνο αναμονής».