Γ.Δ.
1448.99 -0,41%
ACAG
-1,82%
6.48
CENER
+0,66%
7.62
CNLCAP
-4,24%
7.9
DIMAND
-0,42%
9.5
OPTIMA
-0,56%
10.62
TITC
+1,74%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,40%
1.492
ΑΒΕ
+2,12%
0.481
ΑΔΜΗΕ
-0,68%
2.205
ΑΚΡΙΤ
+2,70%
0.95
ΑΛΜΥ
+2,50%
2.87
ΑΛΦΑ
-1,82%
1.618
ΑΝΔΡΟ
-0,87%
6.8
ΑΡΑΙΓ
+1,89%
12.37
ΑΣΚΟ
+0,38%
2.61
ΑΣΤΑΚ
-2,41%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.1
ΑΤΤ
-0,90%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+3,33%
2.48
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,06%
5.73
ΒΙΟΚΑ
-1,12%
2.64
ΒΙΟΣΚ
-1,56%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
+3,25%
2.54
ΓΕΒΚΑ
-1,79%
1.645
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,61%
16.6
ΔΑΑ
-0,14%
8.338
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-1,22%
11.34
ΔΟΜΙΚ
-0,54%
4.635
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,41%
0.35
ΕΒΡΟΦ
+0,60%
1.685
ΕΕΕ
+0,07%
29.96
ΕΚΤΕΡ
-1,10%
4.5
ΕΛΒΕ
+1,21%
5
ΕΛΙΝ
+2,47%
2.49
ΕΛΛ
-0,35%
14.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,15%
2.59
ΕΛΠΕ
-1,61%
8.24
ΕΛΣΤΡ
+1,23%
2.47
ΕΛΤΟΝ
-1,57%
1.752
ΕΛΧΑ
+1,45%
1.956
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.155
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,18%
1.285
ΕΤΕ
-1,32%
7.598
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.74
ΕΥΡΩΒ
-1,81%
1.9835
ΕΧΑΕ
-0,58%
5.15
ΙΑΤΡ
+1,55%
1.64
ΙΚΤΙΝ
-1,14%
0.435
ΙΛΥΔΑ
-2,91%
1.67
ΙΝΚΑΤ
+1,19%
5.11
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
5
ΙΝΛΟΤ
+1,59%
1.152
ΙΝΤΕΚ
+1,27%
6.37
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,35%
4.38
ΙΝΤΕΤ
-2,65%
1.285
ΙΝΤΚΑ
+1,69%
3.6
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
340
ΚΕΚΡ
-0,63%
1.57
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,63%
1.6
ΚΟΡΔΕ
+2,90%
0.568
ΚΟΥΑΛ
-0,71%
1.406
ΚΟΥΕΣ
-1,83%
5.89
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,37%
10.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.385
ΛΑΒΙ
-0,93%
0.852
ΛΑΜΔΑ
-1,15%
6.89
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-8,85%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.34
ΛΕΒΠ
-10,77%
0.348
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+3,52%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+0,49%
4.08
ΜΕΝΤΙ
-0,33%
2.99
ΜΕΡΚΟ
-1,30%
45.6
ΜΙΓ
-0,49%
4.05
ΜΙΝ
-5,51%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,20%
26.94
ΜΟΝΤΑ
+5,21%
3.23
ΜΟΤΟ
+0,17%
3.02
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
0,00%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,51%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
-0,79%
37.7
ΝΑΚΑΣ
-3,42%
2.82
ΝΑΥΠ
-2,90%
1.005
ΞΥΛΚ
-0,71%
0.281
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,90%
22.5
ΟΛΠ
-0,40%
24.65
ΟΛΥΜΠ
-2,07%
2.84
ΟΠΑΠ
-3,11%
15.91
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,67%
0.898
ΟΤΕ
-0,35%
14.29
ΟΤΟΕΛ
-0,31%
12.76
ΠΑΙΡ
-1,23%
1.205
ΠΑΠ
+0,77%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.942
ΠΕΤΡΟ
-0,93%
8.54
ΠΛΑΘ
-1,10%
4.045
ΠΛΑΚΡ
+1,30%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.156
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+1,57%
1.615
ΣΑΡ
+0,85%
11.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+1,06%
0.383
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,28%
7.74
ΣΠΙ
0,00%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,38%
18.3
ΤΖΚΑ
0,00%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,05%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-2,43%
0.362
ΦΛΕΞΟ
-1,79%
8.25
ΦΡΙΓΟ
+3,73%
0.334
ΦΡΛΚ
+0,37%
4.085
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Εμφύλιος για το εμπορευματικό κέντρο στη Θεσσαλία

Η Ελλάδα, που διεκδικεί εδώ και χρόνια ρόλο ως «κόμβος» στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα, δεν διαθέτει κανένα εμπορευματικό κέντρο και ούτε και σοβαρές συνδέσεις των περισσότερων λιμανιών με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Τώρα, η κυβέρνηση και το Υπετραμείο (ΕΕΣΥΠ ΑΕ) προωθούν την κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για τις υποδομές logistics, με τη συνεργασία και του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής Αλυσίδας. Πρόεδρος του τελευταίου είναι ο κ. Θανάσης Ζηλιασκόπουλος που τοποθετήθηκε πρόσφατα και πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ.

Μέσω του ολοκληρωμένου σχεδίου για τα logistics εκτιμάται πως θα αντιμετωπιστεί και η διαμάχη που έχει ξεσπάσει στην Θεσσαλία για το που θα κατασκευαστεί το εμπορευματικό κέντρο της περιοχής, στο Συκούριο Λάρισας ή στο Βελεστίνο Μαγνησίας. Μέχρι να καταρτιστεί το σχέδιο εκτιμάται πως θα έχει κλείσει και η πολυετής πληγή με το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου. Για το τελευταίο έχει υπογραφεί σύμβαση παραχώρησης επί ΣΥΡΙΖΑ, αλλά η Ευρωπαϊκή Ένωση μπλόκαρε την επένδυση. Η σημερινή κυβέρνηση και ο ανάδοχος (η ΘΕΚ ΑΕ στην οποία συμμετέχουν η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και ο όμιλος Goldair) προχώρησαν σε αλλαγές και τώρα αναμένεται η τελική έγκριση της Κομισιόν μέχρι τα τέλη του χρόνου, αν δεν υπάρξουν νέες απαιτήσεις των Βρυξελλών.

Με το ΤΑΙΠΕΔ να ετοιμάζει διαγωνισμό για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, προ μηνών υπήρξε μια δήλωση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννη που αποτέλεσε αφορμή για να ξεκινήσει πόλεμος στην Θεσσαλία. Ο κ. Κεφαλογιάννης προανήγγειλε πως η ΓΑΙΑΟΣΕ (που ελέγχεται από το Υπερταμείο) θα προχωρήσει σε μελέτη σκοπιμότητας προκειμένου να διερευνήσει τη δημιουργία, μέσω σύμβασης παραχώρησης, ενός εμπορευματικού κέντρου στη Λάρισα. Η επένδυση σχεδιάζεται σε έκταση της ΓΑΙΑΟΣΕ η οποία γειτνιάζει με την έκταση των 400 στρεμμάτων της πρώην μονάδας της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης (ΕΒΖ) που έχει κλείσει εδώ και 15 χρόνια.

Τα επιχειρήματα όσων στηρίζουν την επιλογή της Λάρισας επικεντρώνονται στη γειτνίαση της έκτασης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, τη Βιομηχανική Περιοχή (ΒΙΠΕ) Λάρισας, την εγγύτητα με το σιδηροδρομικό δίκτυο και το γεγονός πως η έκταση είναι «καθαρή», χωρίς ιδιοκτησιακά ζητήματα.

Παράγοντες της Μαγνησίας έχουν σηκώσει τους τόνους κατά του συγκεκριμένου σχεδίου υποστηρίζοντας πως το Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού & Αειφόρου Ανάπτυξης της Περιφέρειας Θεσσαλίας (του 2003) προτείνουν ως χώρο για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου την περιοχή του Βελεστίνου. Συγκεκριμένα πρόκειται για έκταση 7.500 στρεμμάτων που ανήκει στο δήμο Ρήγα Φεραίου. Προ ημερών ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ Θαν. Ψαθάς δήλωσε πως «υπογράψαμε με τον δήμο συμφωνία για να διενεργήσουμε μια μελέτη σκοπιμότητας για την εκμετάλλευση 7.500 στρεμμάτων. Πρόκειται, επίσης, για ένα πρότζεκτ με προοπτική, αφού και οι δύο ΒΙ.ΠΕ. του γειτονικού Βόλου έχουν εξαντληθεί και υπάρχει ζήτηση».

Αλλά και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής σε πρόσφατα συνέντευξή του υποστήριξε πως ο δήμος «έχει προχωρήσει σε ενέργειες για συνεργασία με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και τη διερεύνηση, μέσω μελέτης, για το αν μπορούν να αξιοποιηθούν οι εκτάσεις, προκειμένου να γίνει Διαμετακομιστικό Κέντρο ή Βιομηχανικό Πάρκο –ή, αλλιώς, θα παραμείνουν αγροί». Ο κ. Καραμανλής πρόσθεσε πως «υπάρχει πράγματι μία συζήτηση και για Εμπορευματικό Κέντρο στην περιοχή της Μαγνησίας –και συγκεκριμένα κοντά στο Βελεστίνο. Εκεί παρουσιάζονται άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά και αν προχωρούσε αυτή η λύση θα μπορούσε να λειτουργήσει περισσότερο συνεργατικά με το λιμάνι του Βόλου».

Το υπουργείο, είπε ο Κ. Καραμανλής, «σε συνεργασία με την κυβερνητική επιτροπή για τα logistics, εκπονεί ένα συνολικό πλάνο γύρω από τα logistics, ώστε να αξιολογηθεί ολοκληρωμένα η σκοπιμότητα της κάθε επένδυσης. Πρέπει να σας πω, όμως, ότι η ενδεχόμενη λειτουργία του ενός Κέντρου δεν αποκλείει τη λειτουργία και του άλλου. Αντιθέτως, υπάρχουν πολύ ενδιαφέροντα σενάρια που θα μπορούσαν και τα δύο Κέντρα να λειτουργούν συνεργατικά».

Στο υπουργείο Υποδομών και στην ΕΡΓΟΣΕ ετοιμάζονται, πάντως, να προκηρύξουν τους διαγωνισμούς για τη σύνδεση λιμανιών με το σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού ύψους 3,3 δισ. ευρώ που θα προχωρήσουν με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!