Γ.Δ.
1473.53 +1,47%
ACAG
+1,28%
6.32
CENER
+4,38%
8.35
CNLCAP
+1,27%
8
DIMAND
+0,73%
9.67
OPTIMA
+2,04%
11.02
TITC
+2,73%
30.1
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+1,37%
1.482
ΑΒΕ
-2,69%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,68%
2.225
ΑΚΡΙΤ
+2,15%
0.95
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+2,21%
1.6205
ΑΝΔΡΟ
+0,58%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+1,11%
12.79
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.68
ΑΣΤΑΚ
+1,67%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,44%
11.4
ΑΤΤΙΚΑ
-1,21%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+3,60%
6.05
ΒΙΟΚΑ
+2,01%
2.54
ΒΙΟΣΚ
+3,44%
1.355
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-4,10%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-1,20%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.58
ΔΑΑ
0,00%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,61%
11.34
ΔΟΜΙΚ
+2,14%
4.78
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,46%
0.359
ΕΒΡΟΦ
-1,49%
1.655
ΕΕΕ
+2,01%
31.42
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.475
ΕΛΒΕ
-3,81%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,82%
2.47
ΕΛΛ
+1,41%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,66%
8.33
ΕΛΣΤΡ
+0,43%
2.34
ΕΛΤΟΝ
-0,78%
1.786
ΕΛΧΑ
+3,70%
2.02
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,75%
1.33
ΕΤΕ
+4,23%
8.14
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.18
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,69%
2.034
ΕΧΑΕ
+0,19%
5.16
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-2,21%
0.42
ΙΛΥΔΑ
-0,57%
1.75
ΙΝΚΑΤ
-0,55%
5.39
ΙΝΛΙΦ
-0,20%
4.99
ΙΝΛΟΤ
+0,17%
1.15
ΙΝΤΕΚ
-1,27%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.5
ΙΝΤΕΤ
-2,71%
1.255
ΙΝΤΚΑ
+0,27%
3.665
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,66%
1.5
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,62%
1.625
ΚΟΡΔΕ
-0,38%
0.53
ΚΟΥΑΛ
-1,72%
1.256
ΚΟΥΕΣ
-1,91%
5.64
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,19%
1.4
ΛΑΒΙ
+1,42%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+1,31%
6.95
ΛΑΜΨΑ
+1,20%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
0,00%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,24%
2.62
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.08
ΜΕΒΑ
-1,76%
3.9
ΜΕΝΤΙ
-1,01%
2.93
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.2
ΜΙΓ
-0,63%
3.965
ΜΙΝ
+4,13%
0.63
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,07%
27.24
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.34
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.01
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,76%
30
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,30%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,51%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+2,25%
39.06
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
-2,94%
0.99
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.268
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.346
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.1
ΟΛΠ
0,00%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+0,69%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,45%
15.57
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,99%
0.918
ΟΤΕ
+1,71%
14.3
ΟΤΟΕΛ
-0,31%
12.74
ΠΑΙΡ
+0,43%
1.175
ΠΑΠ
-0,38%
2.62
ΠΕΙΡ
+0,99%
3.789
ΠΕΤΡΟ
+7,71%
8.94
ΠΛΑΘ
+0,13%
4.005
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,91%
4.79
ΡΕΒΟΙΛ
+0,30%
1.695
ΣΑΡ
-2,03%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,54%
0.372
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.905
ΣΠΕΙΣ
+2,32%
7.94
ΣΠΙ
+2,25%
0.726
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,71%
18.46
ΤΖΚΑ
+1,25%
1.615
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,82%
1.714
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-2,68%
0.29
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.18
ΧΑΙΔΕ
-5,76%
0.655

Ανάδοχοι σε επτά οδικά έργα ύψους 2 δισ. μέσα στο καλοκαίρι

Μετά το ράλι των τελευταίων εβδομάδων προκειμένου να προκηρυχθούν ή να κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές σε επτά μεγάλα οδικά έργα, τα τρία από τα οποία προωθούνται με ΣΔΙΤ, στο υπουργείο Υποδομών ετοιμάζονται για έναν ακόμα αγώνα ταχύτητας.

Επιδιώκουν να στηθούν εργοτάξια σε όσο το δυνατόν περισσότερα από τα συγκεκριμένα έργα εντός της φετινής, προεκλογικής, χρονιάς κάτι που σημαίνει πως μέσα στο καλοκαίρι πρέπει να έχουν επιλεγεί οι ανάδοχοι.

Ο συνολικός προϋπολογισμός των επτά οδικών έργων κινείται κοντά στα δύο δισ. ευρώ. Οι προσφορές για τα τρία από αυτά – την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, την παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών και το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) – κατατίθενται στις 22 Φεβρουαρίου.

Μια εβδομάδα νωρίτερα, στις 15 Φεβρουαρίου έχει προγραμματιστεί η κατάθεση των προσφορών για τον οδικό άξονα Μπράλος – Άμφισσα, προϋπολογισμού περί τα 300 εκατ. ευρώ με τον ΦΠΑ.

Για τα περισσότερα από τα τέσσερα έργα, που προωθούνται ως παραδοσιακά δημόσια έργα, υπάρχει η ελπίδα πως αν δεν υπάρξουν προσφυγές, μπορεί να έχει τελειώσει η διαδικασία επιλογής αναδόχου μέσα στο καλοκαίρι, ακόμα και εντός του εξαμήνου.

Έτσι μπορούν να στηθούν εργοτάξια μέσα στο φθινόπωρο, σύμφωνα με τις προβλέψεις στελεχών του υπουργείου Υποδομών.

Σε όσους θεωρούν αισιόδοξες αυτές τις εκτιμήσεις από το υπουργείο απαντούν πως «ελάχιστοι πίστευαν πως θα δημοπρατήσουμε αυτά τα έργα μέσα στις τελευταίες εβδομάδες και πως θα κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές για τα οδικά ΣΔΙΤ».

Περισσότερο σύνθετη  η κατάσταση με τα άλλα τρία οδικά έργα

Περισσότερο σύνθετη είναι η κατάσταση με τα άλλα τρία οδικά έργα που προωθούνται μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Στα δύο πρώτα έργα, τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη και την Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης υποβλήθηκαν δεσμευτικές προσφορές στα τέλη του 2021. Στις 24 Ιανουαρίου αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ.

Για τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ, κατατέθηκαν δύο δεσμευτικές προσφορές από την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat και την κοινοπραξία Μυτιληναίος – ΑΒΑΞ.

Τρεις δεσμευτικές προσφορές κατατέθηκαν για την περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης (που περιλαμβάνει την υπερυψωμένη λεωφόρο –flyover) από την ΤΕΡΝΑ, την κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος και την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις. Αντίστοιχες συμμαχίες αναμένονται και για το τρίτο οδικό ΣΔΙΤ, το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη.

Στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού έχουν παραμείνει οι ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Marguerite (επενδυτική εταιρεία)και η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Intertoll.

Για τα έργα ΣΔΙΤ, η υπογραφή των συμβάσεων θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο αφού πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία χρηματοδότησης των αναδόχων. Οι τελευταίοι θα καλύψουν τμήμα του κόστους κατασκευής και θα αποζημιώνονται από το δημόσιο, κατά την περίοδο λειτουργίας, με τις λεγόμενες πληρωμές διαθεσιμότητας.

Στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν πως από τις συζητήσεις με τις τράπεζες έχουν διαπιστώσει πως οι τελευταίες είναι έτοιμες να χρηματοδοτήσουν τα συγκεκριμένα έργα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!