Γ.Δ.
1438.44 -0,88%
ACAG
-0,84%
5.9
CENER
-1,84%
9.05
CNLCAP
-0,66%
7.5
DIMAND
-0,12%
8.21
NOVAL
+0,65%
2.788
OPTIMA
+0,84%
12.06
TITC
+0,49%
30.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
+0,55%
1.476
ΑΒΕ
-3,63%
0.451
ΑΔΜΗΕ
-0,23%
2.155
ΑΚΡΙΤ
+22,45%
0.9
ΑΛΜΥ
+2,36%
2.825
ΑΛΦΑ
-0,03%
1.6175
ΑΝΔΡΟ
-0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
-1,20%
11.54
ΑΣΚΟ
+0,76%
2.64
ΑΣΤΑΚ
-0,87%
6.82
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.44
ΑΤΤ
0,00%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.35
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,96%
6.2
ΒΙΟΚΑ
+0,40%
2.5
ΒΙΟΣΚ
+0,37%
1.345
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.153
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-1,01%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,44%
16.48
ΔΑΑ
-0,52%
8.112
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.62
ΔΕΗ
-1,26%
10.97
ΔΟΜΙΚ
-7,24%
4.1
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,67%
0.328
ΕΒΡΟΦ
-1,59%
1.545
ΕΕΕ
-0,87%
31.8
ΕΚΤΕΡ
-4,84%
4.33
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
-3,81%
2.27
ΕΛΛ
+1,09%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,62%
2.39
ΕΛΠΕ
-0,78%
8.26
ΕΛΣΤΡ
-3,91%
2.21
ΕΛΤΟΝ
+0,81%
1.736
ΕΛΧΑ
-0,32%
1.884
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
-2,90%
1.34
ΕΤΕ
-2,42%
7.978
ΕΥΑΠΣ
-0,95%
3.13
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.74
ΕΥΡΩΒ
-0,42%
2.148
ΕΧΑΕ
-0,39%
5.05
ΙΑΤΡ
0,00%
1.635
ΙΚΤΙΝ
-0,94%
0.3675
ΙΛΥΔΑ
-0,30%
1.69
ΙΝΚΑΤ
-0,40%
5.03
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.79
ΙΝΛΟΤ
-1,77%
1.108
ΙΝΤΕΚ
-2,01%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,30%
4.66
ΙΝΤΕΤ
-2,46%
1.19
ΙΝΤΚΑ
-4,60%
3.32
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-4,01%
1.315
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,86%
1.58
ΚΟΡΔΕ
-0,79%
0.502
ΚΟΥΑΛ
-6,25%
1.2
ΚΟΥΕΣ
-0,74%
5.36
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,37%
10.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
-4,51%
1.165
ΛΑΒΙ
-0,88%
0.899
ΛΑΜΔΑ
-0,75%
6.6
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.955
ΛΕΒΚ
-10,39%
0.276
ΛΕΒΠ
+0,69%
0.292
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-0,74%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.928
ΜΕΒΑ
+0,52%
3.9
ΜΕΝΤΙ
-3,47%
2.78
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
-0,26%
3.775
ΜΙΝ
+0,81%
0.498
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,95%
25.12
ΜΟΝΤΑ
-2,87%
3.39
ΜΟΤΟ
+0,35%
2.89
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,59%
3.4
ΜΠΡΙΚ
-0,27%
1.875
ΜΠΤΚ
0,00%
0.64
ΜΥΤΙΛ
-2,08%
35.84
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
-1,63%
0.964
ΞΥΛΚ
-1,52%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.494
ΟΛΘ
-2,78%
21
ΟΛΠ
-0,98%
25.35
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.54
ΟΠΑΠ
+1,50%
14.92
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.93
ΟΤΕ
-0,29%
13.68
ΟΤΟΕΛ
-0,17%
11.58
ΠΑΙΡ
-0,46%
1.085
ΠΑΠ
+0,81%
2.49
ΠΕΙΡ
-1,57%
3.76
ΠΕΤΡΟ
+1,21%
8.38
ΠΛΑΘ
-0,63%
3.915
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
+9,52%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.156
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,45%
4.75
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.655
ΣΑΡ
+0,72%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.35
ΣΙΔΜΑ
-0,54%
1.83
ΣΠΕΙΣ
-1,18%
6.72
ΣΠΙ
-2,02%
0.68
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
-0,85%
18.76
ΤΖΚΑ
-4,33%
1.435
ΤΡΑΣΤΟΡ
+2,70%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,82%
1.69
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-10,00%
0.216
ΦΡΛΚ
+0,88%
4.03
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.66

ΑΓΝΟ: Πάνω από τους στόχους Σαράντη οι επιδόσεις του ιστορικού brand

Ικανοποιημένη εμφανίζεται η διοίκηση του ομίλου Σαράντη (Ελληνικά Γαλακτοκομεία) από τις επιδόσεις της ΑΓΝΟ κατά τους πρώτους μήνες, μετά την επανατοποθέτηση της μάρκας στην αγορά, γεγονός που ενθαρρύνει τα σχέδια για περαιτέρω εξέλιξη, ανάπτυξη νέων προϊόντων και επέκταση στην κατηγορία παγωτού.

Δέκα χρόνια μετά την πτώχευση της ΑΓΝΟ και δύο χρόνια μετά την απόκτηση του εμπορικού σήματος και του εργοστασίου της γαλακτοβιομηχανίας από τον όμιλο Σαράντη (έναντι 7,7 εκατ. ευρώ σε πλειστηριασμό), η ιστορική μάρκα έχει επανέλθει στην αγορά. Ξεκινώντας σταδιακά από τα τέλη του 2023, τα προϊόντα ΑΓΝΟ είναι πλέον τοποθετημένα στη Θεσσαλονίκη και σε δέκα όμορους νομούς της Δυτικής Μακεδονίας.

Ειδικότερα, όπως σημειώνουν στελέχη του ομίλου στο powergame.gr, τα προϊόντα ΑΓΝΟ βρίσκονται σε όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ της κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας: Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μασούτης, ΜyMarket, ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, Market in και Αφροδίτη. Επίσης, έχουν τοποθετηθεί σε καταστήματα της μικρής αγοράς, όπως 4all, Yes stores και Ναταλί, καθώς και σε αρτοζαχαροπλαστεία, όπως οι αλυσίδες Μίλτος, Τερκενλής και Εστία.

Η επανατοποθέτηση του brand με αφετηρία τη Θεσσαλονίκη ενέχει συμβολισμό, δεδομένου ότι η ΑΓΝΟ έχει τις ρίζες της στην περιοχή. Ιδρύθηκε το 1950 ως συνεταιριστική βιομηχανία γάλακτος και λίγα χρόνια αργότερα εξελίχθηκε στην πρώτη βιομηχανία παστερίωσης και εμφιάλωσης γάλακτος στη Βόρεια Ελλάδα. Οπότε, η τοπική αγορά προσφέρει σημαντικά στοιχεία στην ομάδα του Στέλιου Σαράντη, που «τρέχει» την εταιρεία, ώστε να καταγράψει τη συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού μετά την πολυετή απουσία του brand από το ράφι και να σχεδιάσει τις κατάλληλες κινήσεις στρατηγικής. Εξάλλου, η επανατοποθέτηση της ΑΓΝΟ συνεπάγεται αναδιάταξη μεριδίων σε μια σειρά από κατηγορίες (όπως γάλα, παραδοσιακό γιαούρτι, στραγγιστό, βούτυρο και επιδόρπια γάλακτος, κρέμες και ρυζόγαλο), στις περισσότερες από τις οποίες παρεμπιπτόντως έχουν παρουσία και παραδοσιακά σήματα του ομίλου Σαράντη, όπως ΟΛΥΜΠΟΣ και ΡΟΔΟΠΗ.

Για τις επιδόσεις της ΑΓΝΟ το τρέχον έτος πηγές στον όμιλο αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι «μέχρι στιγμής η αποδοχή του brand είναι καλύτερη απ’ ό,τι περιμέναμε, με αποτέλεσμα να έχει υπερκαλυφθεί ο στόχος των σημείων πώλησης που αθροίζουν περίπου στα σημεία μικρής και μεγάλης αγοράς».

Επιπλέον, αναπτύσσονται συνέργειες με τις υπόλοιπες δραστηριότητες του ομίλου, σε όλα τα επίπεδα, ξεκινώντας από τη συλλογή γάλακτος μέχρι και την πώληση και τη διανομή. Σημειώνεται ότι μετά την απόκτηση της ΑΓΝΟ ο όμιλος Σαράντη έχει επενδύσει κυρίως σε ενέργειες και έξοδα επικοινωνίας. Επένδυσε, ωστόσο, και σε υφιστάμενα εργοστάσιά του, όπως σε αυτά της Λάρισας και της Ξάνθης, ειδικά για τις ανάγκες παραγωγής των προϊόντων ΑΓΝΟ. Όσον αφορά την πρώτη ύλη, τo γάλα για την παραγωγή των προϊόντων ΑΓΝΟ συλλέγεται αποκλειστικά από φάρμες των περιοχών του Σοχού, του Λαγκαδά, της Νέας Απολλωνίας και του Πενταλόφου. Επίσης, η ΑΓΝΟ διαθέτει μονάδα παραγωγής στον Λαγκαδά, που περιλαμβάνει και εξοπλισμό παραγωγής παγωτού, η οποία θα απαιτήσει πρόσθετες επενδύσεις σε σύγχρονες τεχνολογίες, προκειμένου να αξιοποιηθεί στο προσεχές διάστημα.

Είναι εξάλλου μια ευκαιρία για την οικογένεια Σαράντη να επεκτείνει τον όμιλο Ελληνικά Γαλακτοκομεία στην αγορά παγωτού, διευρύνοντας ακόμη περισσότερο το οικονομικό της αποτύπωμα, το οποίο με όρους πωλήσεων κυμαίνεται πάνω από 0,5 δισ. ευρώ σήμερα. Ξεκίνησε από την οικογενειακή επιχείρηση Τυράς στα Τρίκαλα, με παραγωγή φέτας, και μέσω ενός μπαράζ εξαγορών, στις οποίες ηγήθηκε κυρίως η δεύτερη γενιά της επιχειρηματικής οικογένειας (τα αδέλφια Δημήτρης και Μιχάλης Σαράντης) έχει χτίσει κρίσιμο μέγεθος, αποτελώντας τον μεγαλύτερο όμιλο γαλακτοκομικών προϊόντων στην Ελλάδα, με θυγατρικές σε Κύπρο, Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία, Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Αγγλία και Σουηδία. Σήμερα, που στο τιμόνι έχει περάσει η τρίτη γενιά, ο όμιλος απασχολεί περίπου 1.600 εργαζομένους στην ανάπτυξη σημάτων όπως Τυράς, Όλυμπος, Ροδόπη, Κλιάφας και Δουμπιά και δραστηριοποιείται σε κατηγορίες όπως τυροκομικά – βούτυρο, γάλα, χυμοί, γιαούρτια – επιδόρπια, φυτικά προϊόντα, τσάι του βουνού, αναψυκτικά και ανθρακούχο νερό.

Σημειώνεται ότι ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία παράγει στα εργοστάσιά του και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, κατά βάση για τις αγορές του εξωτερικού. Εξάλλου, ο εξαγωγικός προσανατολισμός έχει οδηγήσει σε συνεχή αύξηση των πωλήσεων τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα το 55% τόσο του κύκλου εργασιών όσο και του συνολικού EBITDA να προέρχεται πλέον από τις αγορές του εξωτερικού, με σταθερά διευρυνόμενη συμμετοχή έναντι των πωλήσεων στην Ελλάδα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!