Γ.Δ.
1448.48 -0,48%
ACAG
-0,30%
6.58
CENER
+1,15%
7.94
CNLCAP
-1,26%
7.85
DIMAND
+0,21%
9.57
OPTIMA
0,00%
10.64
TITC
+0,68%
29.75
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,54%
1.484
ΑΒΕ
-0,83%
0.478
ΑΔΜΗΕ
+0,68%
2.235
ΑΚΡΙΤ
+2,70%
0.95
ΑΛΜΥ
-0,69%
2.86
ΑΛΦΑ
-1,70%
1.5925
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+1,94%
12.6
ΑΣΚΟ
+1,90%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.08
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-3,89%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,39%
2.6
ΒΙΟΣΚ
+3,16%
1.305
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.54
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.78
ΔΑΑ
-0,12%
8.31
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,88%
11.24
ΔΟΜΙΚ
+3,35%
4.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,79%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-1,18%
1.675
ΕΕΕ
+0,93%
30.36
ΕΚΤΕΡ
-1,69%
4.375
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
-1,20%
2.47
ΕΛΛ
-2,09%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,35%
2.62
ΕΛΠΕ
+2,37%
8.43
ΕΛΣΤΡ
-3,67%
2.36
ΕΛΤΟΝ
-0,67%
1.788
ΕΛΧΑ
-0,92%
1.932
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-3,62%
1.33
ΕΤΕ
-1,43%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.23
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.72
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.01
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.16
ΙΑΤΡ
+2,41%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,57%
0.4325
ΙΛΥΔΑ
+3,59%
1.73
ΙΝΚΑΤ
+1,12%
5.4
ΙΝΛΙΦ
+1,98%
5.14
ΙΝΛΟΤ
-0,69%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,79%
6.26
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.28
ΙΝΤΚΑ
-1,88%
3.65
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-1,93%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-2,68%
1.635
ΚΟΡΔΕ
-1,79%
0.55
ΚΟΥΑΛ
-6,81%
1.286
ΚΟΥΕΣ
-2,19%
5.8
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,47%
10.7
ΚΤΗΛΑ
+2,22%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+0,70%
1.44
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.851
ΛΑΜΔΑ
-0,43%
6.89
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-0,91%
1.09
ΛΕΒΚ
-1,18%
0.336
ΛΕΒΠ
+0,57%
0.35
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,08%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
+3,32%
1.09
ΜΕΒΑ
-2,70%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+0,33%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
-1,97%
3.99
ΜΙΝ
0,00%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,15%
27.16
ΜΟΝΤΑ
+0,31%
3.24
ΜΟΤΟ
-1,15%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
-0,14%
29.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+1,50%
3.38
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,37%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
-1,94%
1.01
ΞΥΛΚ
-1,06%
0.28
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,79%
0.342
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.4
ΟΛΠ
-0,60%
24.8
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.85
ΟΠΑΠ
-1,51%
15.61
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,45%
0.896
ΟΤΕ
-0,90%
14.28
ΟΤΟΕΛ
+0,16%
12.88
ΠΑΙΡ
-1,67%
1.18
ΠΑΠ
-1,13%
2.62
ΠΕΙΡ
-3,30%
3.775
ΠΕΤΡΟ
-1,89%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
-3,18%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,70%
1.154
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,96%
4.69
ΡΕΒΟΙΛ
+5,59%
1.7
ΣΑΡ
-0,34%
11.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,53%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-5,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
+1,04%
7.8
ΣΠΙ
+4,46%
0.75
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,71%
18.24
ΤΖΚΑ
+3,13%
1.645
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+0,28%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+1,86%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+2,48%
0.33
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Αττική Οδός: Προκηρύσσεται την Πέμπτη από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός

Προκηρύσσεται την Πέμπτη από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός για τη νέα, 25ετούς διάρκειας, σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού με την ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος να ορίζεται εντός του εξαμήνου. Μέχρι τότε, θα έχει οριστικοποιηθεί και το κυβερνητικό σχέδιο για τις επεκτάσεις του οδικού άξονα προς Ραφήνα, Λαύριο και προς τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, ώστε να βελτιωθεί η πρόσβαση στο Ελληνικό. Προηγήθηκαν, την εβδομάδα που πέρασε, απανωτά ραντεβού της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ με το πρωθυπουργικό γραφείο και την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ώστε να κλείσουν και τα τελευταία εκκρεμή θέματα.

Η σημερινή σύμβαση παραχώρησης του πιο κερδοφόρου οδικού άξονα στην Ελλάδα ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο του 2024. Το μοντέλο που επέλεξαν η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή μια νέα σύμβαση παραχώρησης που αφορά τη λειτουργία του υφιστάμενου οδικού άξονα των 70 χιλιομέτρων μαζί με τα έργα βαριάς συντήρησης, ανοίγει το δρόμο της διεκδίκησης σε ισχυρά διεθνή funds. Τα τελευταία θα έχουν το πάνω χέρι σε κοινοπραξίες που θα σχηματίσουν με κατασκευαστικούς ομίλους οι οποίοι και θα αναλάβουν τη λειτουργία της Αττικής Οδού για τα επόμενα 25 χρόνια. Τις τελευταίες εβδομάδες καλλιεργούνται προσδοκίες για τίμημα που θα προσεγγίζει τα δύο δισ. ευρώ

Ο διαγωνισμός βγαίνει τώρα ώστε να υπάρχει επαρκές χρονικό διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών (εκδήλωση ενδιαφέροντος, προεπιλογή, κατάθεση δεσμευτικών προσφορών, έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, έγκριση από Βουλή και υπογραφή) και την εγκατάσταση του νέου παραχωρησιούχου. Σήμερα τον οδικό άξονα διαχειρίζεται η Αττική Οδός ΑΕ στην οποία συμμετέχουν οι όμιλοι ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ. Πολύ μικρό ποσοστό στην εταιρεία λειτουργίας έχει διατηρήσει ο γαλλικός όμιλος EGIS.

Η απόφαση να μην ενταχθούν στη νέα σύμβαση και κάποιες επεκτάσεις, παρά τις πιέσεις που ασκήθηκαν από συγκεκριμένους κατασκευαστικούς ομίλους, δίνει το πλεονέκτημα στα διεθνή funds. Ταυτόχρονα, όμως, προσφέρει και αρκετά πλεονεκτήματα στο ΤΑΙΠΕΔ και στην κυβέρνηση.

Το ΤΑΙΠΕΔ επωφελείται γιατί ο διαγωνισμός χωρίς τις επεκτάσεις μπορεί να ολοκληρωθεί ταχύτερα και με υψηλότερο τίμημα. Αν εντάσσονταν στο νέο διαγωνισμό μία ή δύο επεκτάσεις τότε θα χρειάζονταν αρκετός χρόνος προετοιμασίας (για τις μελέτες, τις αδειοδοτήσεις, κλπ), ενώ υπήρχε σοβαρό ενδεχόμενο προσφυγών που θα οδηγούσαν σε καθυστερήσεις. Επιπλέον αν υπήρχε κατασκευαστικό αντικείμενο στη σύμβαση παραχώρησης, τότε αυτό το κόστος θα αφαιρούνταν από το τίμημα που θα λάβει το ΤΑΙΠΕΔ.

Η κυβέρνηση κερδίζει χρόνο ώστε να ωριμάσει περαιτέρω τις επεκτάσεις προς Λαύριο, Ραφήνα και (κυρίως) προς την Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Επιπλέον στο υπουργείο Υποδομών αποκτούν ευελιξία ώστε να προτεραιοποιήσουν κάποιες από τις επεκτάσεις, ανάλογα με τη μελετητική τους ωριμότητα. Στο τραπέζι υπάρχουν διάφορα σενάρια, από την υλοποίηση ορισμένων ως δημόσια έργα (όπως η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης που προκηρύχθηκε προ ημερών και υποβάλλονται προσφορές στις 22 Φεβρουαρίου) μέχρι την ένταξή τους σε κάποια σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!