Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

ICS: Υψηλά τα ποιοτικά στάνταρτ των ελληνικών ναυτιλιακών

Στις ποιοτικότερες «σημαίες» παγκοσμίως, εξακολουθεί να κατατάσσεται το ελληνικό νηολόγιο και φέτος. Σύμφωνα με την τελευταία ετήσια έρευνα του Διεθνούς Επιμελητηρίου Ναυτιλίας (International Chamber of Shipping – ICS) για το 2021, που δημοσιεύτηκε χθες, το ελληνικό νηολόγιο συγκαταλέγεται μεταξύ των μόλις πέντε παγκοσμίως, τα οποία κατόρθωσαν να μην έχουν καμία αρνητική αξιολόγηση στις επιμέρους κατηγορίες, επί των οποίων κρίνονται. Η επίδοση αυτή αφορά στα 10 μεγαλύτερα νηολόγια, που καλύπτουν πάνω από το 75% του παγκόσμιου στόλου της εμπορικής ναυτιλίας. Το ελληνικό νηολόγιο αριθµεί 685 πλοία (άνω των 1.000 gt), των οποίων η χωρητικότητα ανέρχεται σε 37,98 εκατοµµύρια gt. Ο στόλος υπό ελληνική σημαία κατατάσσεται στην 8η θέση διεθνώς και στη 2η θέση στην ΕΕ (σε όρους dwt). Σημειωτέον ότι το ICS είναι ο βασικός εκπρόσωπος των πλοιοκτητών και εταιρειών διαχείρισης πλοίων της εμπορικής ναυτιλίας, καλύπτοντας πάνω από το 80% του παγκοσμίου στόλου.

Μάλιστα, το ελληνικό νηολόγιο ήταν ένα από τα λίγα διεθνώς, που κατόρθωσε να διατηρήσει την υψηλή του ποιοτική στάθμη, παρότι παγκοσμίως το 2021 υπήρξε π.χ. πτώση της τάξεως του 6% στην τελική βαθμολογία των διεθνών «σημαιών», σε ό,τι αφορά στις αναφορές εργασιακών ζητημάτων πληρωμάτων στον Διεθνή Οργανισμό Εργασίας (ILO). Πρόκειται για έναν από τους επιμέρους τομείς, βάσει των οποίων προκύπτει η αξιολόγηση των νηολογίων από το ICS. Η πανδημία και τα μεγάλα προβλήματα με τις εναλλαγές πληρωμάτων είναι ο βασικός λόγος για την αρνητική αυτή εξέλιξη. Άλλες κατηγορίες, βάσει των οποίων κρίνονται σε ετήσια βάση τα νηολόγια, είναι η ηλικία των πλοίων που είναι εγγεγραμμένα σε αυτά, η κύρωση κι εφαρμογή διεθνών συμβάσεων που αφορούν την εμπορική ναυτιλία και ασφαλώς η λειτουργία του ελέγχου Κράτους-Λιμένα (Port State Control), δηλαδή ο έλεγχος και οι επιθεωρήσεις των πλοίων του νηολογίου, ώστε αυτά να πληρούν τις δέουσες προδιαγραφές ασφάλειας και ποιότητας ναυσιπλοΐας.

Αξίζει να σημειωθεί και ότι ο ελληνικός στόλος είναι από τους πιο ασφαλείς παγκοσμίως: Η Ελλάδα παραμένει στον Λευκό Κατάλογο STCW (Standards of Training, Certification and Watch keeping for Seafarers) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και στον Λευκό Κατάλογο του Paris Memorandum of Understanding (Paris MoU) και του Tokyo Memorandum of Understanding (Tokyo MoU), ενώ ο ελληνικός στόλος είναι παράλληλα ένας από τους πιο ασφαλείς παγκοσμίως, µε ποσοστό 0,44% του ελληνικού εµπορικού στόλου (µε βάση τον αριθµό πλοίων) και 0,50% (µε βάση τη χωρητικότητα) να εµπλέκεται σε ήσσονος σηµασίας ναυτικά ατυχήµατα το τελευταίο 12μηνο. Επιπλέον, από την 1.7.2021 η Ελλάδα περιλαμβάνεται στον Κατάλογο των Ναυτιλιακών ∆ιοικήσεων της Πρωτοβουλίας QUALSHIP 21 της Αμερικανικής Ακτοφυλακής (USCG).

Ως εκ τούτου, το ελληνικό νηολόγιο εξακολουθεί να διατηρεί την υψηλή ποιοτική του στάθμη, σε μία ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο, λόγω της πανδημίας και της διατάραξης που έχει προκληθεί στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο. Όπως μάλιστα αναφέρει στην τελευταία ετήσια έκθεσή της και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, κατά το προηγούμενο διάστημα, ολοκληρώθηκε “η αποκατάσταση νοµοθετικών αστοχιών που είχαν πλήξει σηµαντικά την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου. Η ελληνική σηµαία εκτός από ποιοτική, είναι πια άκρως ανταγωνιστική, µειονεκτώντας όµως ακόµη ως προς τη διαπιστωµένη καθυστέρηση στην επιβεβληµένη ψηφιοποίηση και ηλεκτρονική διακυβέρνηση των λειτουργικών και διαδικαστικών εκφάνσεών της”. Αυτό ακριβώς θα πρέπει να είναι το επόμενο βήμα για την εξέλιξη του ελληνικού νηολογίου, προκειμένου να προσελκύσει περισσότερα πλοία και να σταματήσει η σταθερή προτίμηση των περισσότερων Ελλήνων πλοιοκτητών σε ξένες σημαίες.

Στο πλαίσιο αυτό, ήδη, το Υπουργείο Ναυτιλίας έχει ξεκινήσει από την περασμένη άνοιξη, την διαδικασία ανάπτυξης ολοκληρωµένου συστήµατος πληροφοριών για την παροχή σύγχρονων ψηφιακών υπηρεσιών στη ναυτιλιακή κοινότητα, το οποίο αφορά τις διοικητικές διαδικασίες που σχετίζονται µε την νηολόγηση πλοίων. Το ηλεκτρονικό σύστηµα νηολόγησης πλοίων θα διασυνδέεται και με λοιπές βάσεις διδομένων της ελληνικής ναυτιλιακής διοίκησης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!