Γ.Δ.
1490.46 -0,08%
ACAG
+0,16%
6.14
CENER
0,00%
8.73
CNLCAP
+0,63%
8
DIMAND
-0,85%
9.3
OPTIMA
+0,69%
11.68
TITC
-0,97%
30.6
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,73%
1.64
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
-0,56%
0.89
ΑΛΜΥ
-0,18%
2.795
ΑΛΦΑ
+2,61%
1.71
ΑΝΔΡΟ
-1,75%
6.74
ΑΡΑΙΓ
-0,15%
13.1
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,84%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+2,63%
8.6
ΑΤΤ
-1,36%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
+0,83%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,14%
6.2
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+0,72%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,92%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,15%
16.4
ΔΑΑ
+0,07%
8.356
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,63%
11.84
ΔΟΜΙΚ
-1,94%
4.56
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,53%
0.352
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
+0,12%
32.34
ΕΚΤΕΡ
-0,93%
4.26
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.46
ΕΛΛ
+1,42%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,56%
2.645
ΕΛΠΕ
-1,79%
8.5
ΕΛΣΤΡ
+0,41%
2.43
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.876
ΕΛΧΑ
+3,23%
2.08
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,50%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,36%
1.375
ΕΤΕ
+1,29%
8.458
ΕΥΑΠΣ
-0,91%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
6.03
ΕΥΡΩΒ
+0,38%
2.108
ΕΧΑΕ
-1,14%
5.19
ΙΑΤΡ
-2,32%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.4195
ΙΛΥΔΑ
-1,98%
1.735
ΙΝΚΑΤ
-0,57%
5.26
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
+1,89%
1.186
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.05
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+3,89%
3.74
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,17%
1.65
ΚΟΡΔΕ
+1,12%
0.542
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.26
ΚΟΥΕΣ
-1,38%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,22%
1.38
ΛΑΒΙ
+0,82%
0.978
ΛΑΜΔΑ
-2,61%
6.72
ΛΑΜΨΑ
+4,65%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
+0,56%
0.36
ΛΕΒΠ
+9,72%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,82%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-5,62%
0.958
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,10%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+1,01%
3.99
ΜΙΝ
-1,75%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,72%
27.7
ΜΟΝΤΑ
-1,57%
3.14
ΜΟΤΟ
+0,99%
3.06
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,38%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
-6,25%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,21%
38.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+6,09%
0.976
ΞΥΛΚ
-2,04%
0.288
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+9,09%
0.48
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,92%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
+0,72%
2.79
ΟΠΑΠ
-1,54%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,21%
0.937
ΟΤΕ
-0,49%
14.15
ΟΤΟΕΛ
-0,32%
12.62
ΠΑΙΡ
-1,72%
1.14
ΠΑΠ
-1,18%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,36%
3.852
ΠΕΤΡΟ
+0,65%
9.32
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,37%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.68
ΣΑΡ
-1,58%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,09%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.925
ΣΠΕΙΣ
-0,52%
7.72
ΣΠΙ
+0,56%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,30%
18.16
ΤΖΚΑ
+2,50%
1.64
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,92%
1.758
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+6,35%
0.268
ΦΡΛΚ
+0,98%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

Παζάρια με ΕΕ για επέκταση της Λ. Κύμης και τα άλλα οδικά έργα της Αττικής

Πολιτική συμφωνία αναζητούν στην κυβέρνηση και στο υπουργείο Υποδομών προκειμένου να κάμψουν τις αντιρρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για χρηματοδότηση της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης, αλλά και για να εξασφαλίσουν κονδύλια για άλλες επεκτάσεις της Αττικής Οδού, προς Λαύριο και Ραφήνα, και την υπόγεια σήραγγα Ηλιουπόλεως, που θα συνδέει τον Καρέα με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες δεν έχει γίνει κανένα σημαντικό έργο στο Λεκανοπέδιο

Οι υπηρεσίες της Κομισιόν ανθίστανται στην ένταξη της επέκτασης της Λεωφ. Κύμης σε κάποιο χρηματοδοτικό εργαλείο της ΕΕ με την ελληνική πλευρά να υποστηρίζει πως εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες δεν έχει γίνει κανένα σημαντικό έργο στο Λεκανοπέδιο με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζει σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα. Τα ίδια επιχειρήματα χρησιμοποιούν και για τις άλλες επεκτάσεις, για τις οποίες εξετάζονται διάφορα σενάρια, χωρίς μέχρι στιγμής να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις. Στο πακέτο των μεγάλων οδικών έργων της Αττικής έχει ενταχθεί και η ολοκλήρωση της Περιφερειακής του Αιγάλεω και του Κόμβου Σκαραμαγκά, που θα αποφορτίσει σημαντικά τη Λεωφόρο Αθηνών, αλλά και τη Λεωφόρο Σχιστού.

Το έργο επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης, που θα αποσυμφορήσει σημαντικά την Αττική Οδό στο τμήμα από τον κόμβο Κηφισίας μέχρι τον κόμβο Μεταμόρφωσης έχει ήδη προσωρινό ανάδοχο (την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – Intrakat), αλλά για να υπογραφεί σύμβαση πρέπει να βρεθούν τα χρήματα! Είναι προϋπολογισμού 352 εκατ. ευρώ μαζί με την προαίρεση για κατασκευή του κόμβου Καλυφτάκη στην εθνική οδό, ενώ μαζί με τις απαλλοτριώσεις το συνολικό κόστος κινείται κοντά στα 400 εκατομμύρια.

Καθημερινή ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών στον κόμβο Μεταμόρφωσης

Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής αποφάσισε να το προκηρύξει άμεσα ως δημόσιο έργο, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η καθημερινή ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών στον κόμβο Μεταμόρφωσης. Αυτό δεν σημαίνει πως κάποια στιγμή στο μέλλον δεν μπορεί η επέκταση της Λεωφ. Κύμης να ενταχθεί σε κάποια σύμβαση παραχώρησης, όπως υποστηρίζουν όσοι παρακολουθούν τις διεργασίες σε Αθήνα και Βρυξέλλες. Το ίδιο ισχύει και για τις άλλες επεκτάσεις: Μπορούν κάποιες να κατασκευαστούν ως δημόσια έργα και στη συνέχεια να παραδοθεί η διαχείρισή τους σε ιδιώτες.

Διάφορα σενάρια έχουν πέσει στο τραπέζι για τις υπόλοιπες επεκτάσεις της Αττικής Οδού, που δεν εντάχθηκαν στον εν εξελίξει διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα. Παράγοντες του υπουργείου Υποδομών υποστηρίζουν πως εξετάζονται ακόμα και «καινοτόμες λύσεις» αλλά αποφεύγουν τις λεπτομέρειες. Η άσκηση δεν είναι εύκολη, αφού μια ξεχωριστή σύμβαση παραχώρησης, με διόδια, θα καθιστούσε αρκετά ακριβή τη μετακίνηση στο Λεκανοπέδιο, αφού οι οδηγοί θα πλήρωναν τόσο στον παραχωρησιούχο της Αττικής Οδού, όσο και σε αυτόν που θα αναλάβει να κατασκευάσει και να διαχειριστεί τις επεκτάσεις.

Επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα

Το σίγουρο είναι πως οι επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα δεν μπορούν να προχωρήσουν ως αυτόνομες συμβάσεις παραχώρησης, αφού δεν υπάρχει ο απαραίτητος κυκλοφοριακός φόρτος. Για την υπόγεια σήραγγα Ηλιουπόλεως, που θεωρείται απαραίτητη προκειμένου να εξασφαλιστεί απρόσκοπτη πρόσβαση στο νέο μητροπολιτικό πόλο του Ελληνικού, είχε αναλάβει να υλοποιήσει μελέτη η Lamda Development.

Αυτή η αστική σήραγγα μπορεί να παραχωρηθεί αυτόνομα λόγω του υψηλού κόστους και της μεγάλης κυκλοφορίας, ακόμα και με αξιοποίηση του νέου θεσμικού πλαισίου για τις πρότυπες συμβάσεις. Ωστόσο στο υπουργείο Υποδομών επιμένουν πως δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις. Στο παρελθόν, ο κ. Καραμανλής είχε υποστηρίξει πως η σήραγγα Ηλιουπόλεως μπορεί να ενταχθεί στο ίδιο έργο με τη μετατροπή της Βουλιαγμένης σε ανοικτή λεωφόρο, χωρίς φανάρια αλλά με τους απαραίτητους κόμβους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!