Γ.Δ.
1493.65 +1,49%
ACAG
-0,65%
6.12
CENER
+3,57%
8.7
CNLCAP
+3,09%
8.35
DIMAND
+0,43%
9.45
OPTIMA
+1,22%
11.64
TITC
+3,16%
31
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+5,08%
1.656
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
-0,90%
2.2
ΑΚΡΙΤ
-2,27%
0.86
ΑΛΜΥ
+2,55%
2.82
ΑΛΦΑ
+1,77%
1.6405
ΑΝΔΡΟ
+1,48%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,37%
13.3
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
+0,56%
7.2
ΑΤΕΚ
+0,48%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.3
ΑΤΤ
+0,92%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+0,85%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,02%
6.07
ΒΙΟΚΑ
+4,23%
2.71
ΒΙΟΣΚ
-1,77%
1.39
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
-0,83%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+0,94%
1.615
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,46%
16.64
ΔΑΑ
+0,26%
8.332
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+2,46%
11.68
ΔΟΜΙΚ
-1,06%
4.65
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,90%
0.335
ΕΒΡΟΦ
+1,20%
1.68
ΕΕΕ
+1,32%
32.2
ΕΚΤΕΡ
-1,14%
4.33
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,40%
2.48
ΕΛΛ
-0,70%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,74%
2.68
ΕΛΠΕ
+1,61%
8.81
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.35
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.872
ΕΛΧΑ
+2,48%
2.025
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,66%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,46%
1.39
ΕΤΕ
+4,17%
8.5
ΕΥΑΠΣ
+1,55%
3.27
ΕΥΔΑΠ
+0,50%
5.99
ΕΥΡΩΒ
+1,63%
2.057
ΕΧΑΕ
+1,52%
5.35
ΙΑΤΡ
+1,17%
1.725
ΙΚΤΙΝ
+1,23%
0.413
ΙΛΥΔΑ
+0,82%
1.85
ΙΝΚΑΤ
+0,38%
5.35
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,18%
1.14
ΙΝΤΕΚ
-0,98%
6.08
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,93%
4.32
ΙΝΤΕΤ
+1,58%
1.285
ΙΝΤΚΑ
+0,57%
3.55
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,65%
1.53
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,62%
1.625
ΚΟΡΔΕ
+3,08%
0.536
ΚΟΥΑΛ
+3,81%
1.308
ΚΟΥΕΣ
-0,84%
5.9
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,37%
10.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,99%
1.38
ΛΑΒΙ
+6,82%
0.956
ΛΑΜΔΑ
+1,29%
7.08
ΛΑΜΨΑ
+1,78%
34.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
+9,15%
0.358
ΛΕΒΠ
-1,02%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,68%
1.45
ΛΟΥΛΗ
+3,35%
2.78
ΜΑΘΙΟ
+0,50%
1.015
ΜΕΒΑ
+1,84%
3.87
ΜΕΝΤΙ
-0,33%
2.98
ΜΕΡΚΟ
+0,84%
48
ΜΙΓ
-1,11%
4.01
ΜΙΝ
-5,00%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,02%
27.84
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.19
ΜΟΤΟ
-0,33%
3.02
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
+2,87%
28
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.965
ΜΠΤΚ
+2,13%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,37%
38.34
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,65%
0.936
ΞΥΛΚ
+8,33%
0.299
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+23,60%
0.44
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,93%
21.3
ΟΛΠ
0,00%
25.4
ΟΛΥΜΠ
-1,42%
2.77
ΟΠΑΠ
+0,26%
15.54
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,66%
0.921
ΟΤΕ
+0,64%
14.1
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.78
ΠΑΙΡ
-1,70%
1.155
ΠΑΠ
-0,39%
2.53
ΠΕΙΡ
-0,10%
3.884
ΠΕΤΡΟ
+1,30%
9.32
ΠΛΑΘ
0,00%
4.04
ΠΛΑΚΡ
-0,62%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+4,06%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
+0,35%
11.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,57%
0.0425
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.384
ΣΙΔΜΑ
-0,26%
1.895
ΣΠΕΙΣ
-1,25%
7.9
ΣΠΙ
+0,57%
0.712
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+1,11%
18.3
ΤΖΚΑ
0,00%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.74
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+2,50%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-2,99%
0.26
ΦΡΛΚ
-0,36%
4.15
ΧΑΙΔΕ
+1,46%
0.695

Ν. Κουρέτας: E-shopping από σούπερ μάρκετ στη γραμμή 4 του μετρό

Συνεργασία με σούπερ μάρκετ που βρίσκονται κατά μήκος της νέας γραμμής 4 (Άλσος Βεϊκου – Γουδή) εξετάζει η διοίκηση της Αττικό Μετρό, κατά τα πρότυπα αντίστοιχων μοντέλων που προωθούνται σε άλλες πόλεις, όπως το Λονδίνο. Όπως είπε χθες ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Νίκος Κουρέτας, στο συνέδριο «Smart Cities – City Connect Conference», το σχέδιο που εξετάζεται, προβλέπει την επιλογή συγκεκριμένων σταθμών που βρίσκονται κοντά σε σούπερ μάρκετ. Σε αυτούς τους σταθμούς, στον χώρο εισιτηρίων τοποθετούνται μεταλλικά ντουλάπια (lockers) με ηλεκτρονικές κλειδαριές.

Παράλληλα, δημιουργείται μια εφαρμογή για φορητές συσκευές, που επιτρέπει στον επιβάτη του μετρό (για παράδειγμα ενός εργαζομένου όταν φεύγει από τη δουλειά του), να παραγγέλνει ηλεκτρονικά ό,τι θέλει από το σούπερ μάρκετ, που είναι πλησίον του σταθμού προορισμού του και να πληρώνει με κάρτα. Το σύστημα επιστρέφει στον επιβάτη έναν αριθμό locker και έναν τριψήφιο κωδικό. Το σούπερ μάρκετ εκτελεί την παραγγελία και μεταφέρει με όχημα τις σακούλες με τα ψώνια στον πλησιέστερο σταθμό και τα τοποθετεί εντός των αντίστοιχων lockers. Ο επιβάτης «βγαίνοντας από τον σταθμό πηγαίνει στο συγκεκριμένο locker, πληκτρολογεί τον τριψήφιο κωδικό και παραλαμβάνει τα πράγματά του. Με αυτόν τον τρόπο εξυπηρετείται από το σούπερ μάρκετ, χωρίς να πάει σε αυτό».

Ο κ. Κουρέτας παρουσίασε χθες και τις άλλες τεχνολογικές καινοτομίες που θα εφαρμοστούν κατά την κατασκευή και τη λειτουργία της γραμμής 4, που θα υποστηρίζεται από συρμούς χωρίς οδηγό. Όπως υποστήριξε, το πρώτο δημόσιο έργο στο οποίο χρησιμοποιείται πλήρως η τεχνολογία ΒΙΜ είναι η γραμμή 4 του μετρό στην Αθήνα. «Η γραμμή 4 θα υλοποιηθεί 2 φορές, μία στο μοντέλο ΒΙΜ και μία στην πράξη» είπε ο κ. Κουρέτας. Η μεθοδολογία BIM (Building Information Modeling) «αποτελεί μία πλατφόρμα στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας, που διευκολύνει και εξυπηρετεί άριστα την συνολική μελέτη ενός έργου και στην συνέχεια την διαχείρισή του, ενώ μετά την ολοκλήρωση του έργου υποστηρίζει την συντήρηση του στην διάρκεια ζωής του».

Η βάση του συστήματος είναι η τρισδιάστατη (3D) μοντελοποίηση όλων των κατασκευών (σταθμοί, σήραγγες, φρέατα, κτίρια, κλπ) και όλων των αρχιτεκτονικών και των συστημάτων εντός αυτών. Το κόστος των μελετών για τη γραμμή 4 με βάση το ΒΙΜ θα φτάσει τα 130 εκατ. ευρώ.

Ο επικεφαλής της Αττικό Μετρό είπε επίσης πως σήμερα όταν ένα τρένο του μετρό φρενάρει, οι κινητήρες του γίνονται γεννήτριες επιστρέφοντας ενέργεια στο δίκτυο ηλεκτρισμού, όπου σήμερα έως 16% χρησιμοποιείται από άλλα τρένα. Η υπόλοιπη ενέργεια μετατρέπεται σε θερμότητα μέσω αντιστάσεων πάνω στο τρένο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!