Γ.Δ.
1452.78 +0,30%
ACAG
-5,62%
6.21
CENER
-0,25%
7.92
CNLCAP
0,00%
7.85
DIMAND
+0,42%
9.61
OPTIMA
+1,13%
10.76
TITC
-1,34%
29.35
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,40%
1.478
ΑΒΕ
-0,63%
0.475
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-0,87%
2.835
ΑΛΦΑ
+0,09%
1.594
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,75%
2.7
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
+9,52%
0.414
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.08
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
-0,40%
2.46
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-1,92%
2.55
ΒΙΟΣΚ
-0,77%
1.295
ΒΙΟΤ
+7,14%
0.3
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-4,72%
2.42
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,83%
16.64
ΔΑΑ
-0,26%
8.288
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,18%
11.22
ΔΟΜΙΚ
-1,88%
4.695
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,29%
0.348
ΕΒΡΟΦ
-0,90%
1.66
ΕΕΕ
+1,32%
30.76
ΕΚΤΕΡ
+2,74%
4.495
ΕΛΒΕ
+7,29%
5.3
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+1,42%
14.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,19%
2.615
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.415
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.788
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,38%
1.335
ΕΤΕ
+2,59%
7.756
ΕΥΑΠΣ
-1,24%
3.19
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,85%
2.027
ΕΧΑΕ
-0,39%
5.14
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-1,73%
0.425
ΙΛΥΔΑ
+0,29%
1.735
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.4
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.26
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
-2,34%
1.25
ΙΝΤΚΑ
+0,27%
3.66
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
+1,31%
1.545
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,53%
1.61
ΚΟΡΔΕ
-2,91%
0.534
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.286
ΚΟΥΕΣ
-1,03%
5.74
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,87%
10.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-3,82%
1.385
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
+0,29%
6.91
ΛΑΜΨΑ
+1,20%
33.8
ΛΑΝΑΚ
-4,59%
1.04
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+15,43%
0.404
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-0,36%
2.74
ΜΑΘΙΟ
-5,05%
1.035
ΜΕΒΑ
-1,26%
3.91
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+3,03%
47.6
ΜΙΓ
-1,13%
3.945
ΜΙΝ
-4,69%
0.61
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,52%
27.3
ΜΟΝΤΑ
+4,32%
3.38
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,48%
29.32
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,30%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
-0,31%
38.08
ΝΑΚΑΣ
+1,44%
2.82
ΝΑΥΠ
-1,39%
0.996
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-10,53%
0.306
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,45%
22.3
ΟΛΠ
-1,61%
24.4
ΟΛΥΜΠ
-1,40%
2.81
ΟΠΑΠ
-0,13%
15.59
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,79%
0.912
ΟΤΕ
-1,19%
14.11
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-2,54%
1.15
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,24%
3.766
ΠΕΤΡΟ
-0,96%
8.22
ΠΛΑΘ
+0,25%
4.01
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
-9,46%
0.268
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,28%
4.63
ΡΕΒΟΙΛ
-0,29%
1.695
ΣΑΡ
-0,84%
11.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-1,32%
0.373
ΣΙΔΜΑ
+0,53%
1.91
ΣΠΕΙΣ
-1,03%
7.72
ΣΠΙ
-1,33%
0.74
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,60%
18.35
ΤΖΚΑ
0,00%
1.645
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-7,88%
0.304
ΦΡΛΚ
+0,24%
4.15
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Δύο στους τρεις νέους Έλληνες αγοράζουν προϊόντα – μαϊμούδες

Σχεδόν δύο στους τρεις (62%) νέους Έλληνες παραδέχτηκε ότι έχει αγοράσει παραποιημένα προϊόντα, τις λεγόμενες «μαϊμούδες», σύμφωνα με την πανευρωπαϊκή έρευνα Intellectual Property and Youth Scoreboard που πραγματοποίησε το Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO). Οι Έλληνες μαζί με τους Κύπριους (53%) είναι οι μόνοι νεαροί καταναλωτές στην Ευρώπη που δήλωσαν ότι έχουν αγοράσει τουλάχιστον ένα προϊόν «μαϊμού» τους τελευταίους δώδεκα μήνες. Στον αντίποδα βρίσκονται οι Τσεχία (24%), Σλοβακία (26%) και Ιταλία (27%). Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα εμφανίζει και την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση (+40%) σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα που πραγματοποιήθηκε πριν από δύο χρόνια.

Γιατί αγοράζουμε «μαϊμούδες»

Οι πέντε βασικοί λόγοι (σ.σ. δυνατότητα πολλαπλών απαντήσεων) που οι νέοι Έλληνες προχωρούν στην αγορά παραποιημένων προϊόντων είναι «επειδή είναι φθηνότερα» (60,27%), «επειδή δεν με ενδιαφέρει αν είναι γνήσιο ή “μαϊμού”» (34,87%), «επειδή είναι πιο εύκολο να παραγγείλεις ένα παραποιημένο προϊόν» (22,78%), «επειδή υπάρχουν περισσότερες επιλογές» (21,6%) και «επειδή μπορείς να το αποκτήσεις πιο γρήγορα» (20,73%).

Εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι για τους νέους Έλληνες το ρίσκο τιμωρίας είναι από τους λιγότερο σημαντικούς λόγους που θα λειτουργούσε αποτρεπτικά στο να αγοράσουν ένα παραποιημένο προϊόν. Μόλις το 11,64% το βρήκε ως σοβαρό λόγο όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι σχεδόν διπλάσιος (21,22%). Αντίθετα, βασικοί λόγοι που θα λειτουργούσαν αποτρεπτικά είναι η αρνητική εμπειρία από προϊόν κακής ποιότητας (44,67%), η αρνητική εμπειρία από ένα μη ασφαλές ή επικίνδυνο προϊόν (33,34%) και η άσχημη εμπειρία που μπορεί να έχει ένας γνωστός του από προϊόν «μαϊμού» (32,59%).

Μειώθηκε η πειρατεία

Σε ό,τι αφορά στην απόκτηση άυλων πνευματικών αγαθών (ταινίες, μουσική, συνδρομητικές υπηρεσίες κ.α.) μέσω μη νόμιμων οδών, οι νέοι Έλληνες μπορεί να βρίσκονται πάνω από τον μέσο όρο όμως δείχνουν να βρίσκουν τον «σωστό δρόμο» καθώς τα ποσοστά χρήσης «πειρατικών» προϊόντων έχουν μειωθεί σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα. Συγκεκριμένα ένας στους τέσσερις νέους Έλληνες (25%) έχει αποκτήσει πρόσβαση σε κάποιο άυλο πνευματικό προϊόν μέσω παράνομων πηγών τους τελευταίους δώδεκα μήνες, ποσοστό 9% χαμηλότερο σε σχέση με πριν από δύο χρόνια. Τα μεγαλύτερα ποσοστά παρανομίας οι νέοι Έλληνες τα καταγράφουν στο «κατέβασμα» ταινιών (34%), μουσικής (21%) και στην παρακολούθηση αθλητικών γεγονότων σε ζωντανή αναμετάδοση (20%).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!