Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Υποδομές: Προ των πυλών διαγωνισμοί ΣΔΙΤ άνω των 5 δισ.

Μπορεί η προετοιμασία των διαγωνισμών και η τεχνική ή χρηματοοικονομική ωρίμανση να αποδεικνύονται δύσκολες, αλλά στην κυβέρνηση, έχοντας κλείσει έναν πρώτο κύκλο διαγωνισμών μεγάλων έργων, ύψους άνω των 8 δισ. ευρώ, προωθούν αυτή την περίοδο περισσότερους από 20 διαγωνισμούς με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Την πρωτοκαθεδρία και στα νέα έργα με ΣΔΙΤ έχει το υπουργείο Υποδομών το οποίο αναμένεται μέχρι τα τέλη του χρόνου να προκηρύξει το μεγάλο διαγωνισμό ΣΔΙΤ για το φορέα λειτουργίας και συντήρησης του μετρό Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 292 εκατ. ευρώ. Η σύμπραξη θα αφορά στη λειτουργία και συντήρηση του δικτύου και των σταθμών του Μετρό Θεσσαλονίκης, τόσο για τη βασική γραμμή, όσο και για την επέκταση προς Καλαμαριά, καθώς και του τροχαίου υλικού που θα χρησιμοποιηθεί. Η διάρκεια του έργου ΣΔΙΤ είναι συνολικά 12 χρόνια.

Στο υπουργείο Υποδομών έχουν και ένα ακόμα μεγαλύτερο στοίχημα. Να προετοιμάσουν τους διαγωνισμούς για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, με βάση τη συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Προβλέπεται πως ο ΟΣΕ θα υπογράψει τρεις ξεχωριστές συμβάσεις ΣΔΙΤ, συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ. Η πρώτη θα αφορά τον άξονα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – βόρεια σύνορα, η δεύτερη τον άξονα Μακεδονίας – Θράκης και η τρίτη το τμήμα Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέχρι Κιάτο (και αργότερα, όταν ολοκληρωθεί το δίκτυο, μέχρι Πάτρα). Στον ΟΣΕ σχεδιάζουν και ΣΔΙΤ για εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων διαχείρισης εισιτηρίων και τηλεματικής με στόχο τουλάχιστον το 60% των επιβατών να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά εισιτήρια μέχρι το 2025, υποδομή για έξυπνους σταθμούς, διαδίκτυο υψηλών ταχυτήτων σε τρένα και σταθμούς και σύστημα τηλεματικής οχημάτων (θα ενημερώνονται οι επιβάτες με ακρίβεια για την ώρα άφιξης των συρμών).

Συνολικά το υπουργείο Υποδομών, όπως έχουν δηλώσει ο υπουργός Κ. Καραμανλής και ο υφυπουργός Γ. Καραγιάννης, έχει ένα πρόγραμμα 20 ΣΔΙΤ συνολικού ύψους κοντά στα 4 δισ. ευρώ. Μέχρι στιγμής έχουν προχωρήσει οι δέκα διαγωνισμοί, ύψους 1,7 δισ. ευρώ και απομένουν οι άλλοι μισοί, το συνολικό κόστος των οποίων κινείται κοντά στα 2,3 δισ. ευρώ.

Κάποιοι από αυτούς τους διαγωνισμούς θα προχωρήσουν φέτος ενώ περισσότερο πολύπλοκη αποδεικνύεται η υλοποίηση ορισμένων κτιριακών ΣΔΙΤ όπως τα δικαστικά μέγαρα (έχει προχωρήσει ο ένας από τους τρεις διαγωνισμούς) και τα πέντε κτίρια αστυνομικών διευθύνσεων. Σε στάδιο αρχικής προετοιμασίας βρίσκονται και δύο οδικά ΣΔΙΤ που είχε ανακοινώσει πέρυσι ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο άξονας Δράμα – Αμφίπολη και το τμήμα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα.

Σε συζητήσεις με τους τεχνικούς συμβούλους και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή βρίσκονται τα υπουργεία Υποδομών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης για άλλα δύο ενδιαφέροντα ΣΔΙΤ που ανήκουν στις λεγόμενες «έξυπνες υποδομές». Πρόκειται για το νέο σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων και την εγκατάσταση υποδομής πέμπτης γενιάς (5G) κινητής τηλεφωνίας στο εθνικό οδικό δίκτυο. Εξετάζονται διάφορα σενάρια, μεταξύ των οποίων και η ενοποίηση των δύο διαγωνισμών. Στο πακέτο των ΣΔΙΤ του υπουργείου Υποδομών περιλαμβάνονται και οι «Έξυπνες Γέφυρες», η εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος αισθητήρων μέσω του οποίου θα καταγράφεται η κατάσταση των γεφυρών της χώρας.

Προσωρινούς ή οριστικούς αναδόχους έχουν κάποια άλλα ΣΔΙΤ όπως το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο οποίο επικράτησε η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat, η περιφερειακή Θεσσαλονίκης (με το υπερυψωμένο τμήμα, το γνωστό flyover) στο οποίο επικράτησε η κοινοπραξία Mytilineos – ΑΒΑΞ και το τμήμα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, στο οποίο ανάδοχος είναι η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat. Σε εξέλιξη είναι πλήθος διαγωνισμών όπως το Εξωτερικό Υδροδοτικό Σύστημα της Αττικής, κ.α.

Τα υπουργεία Υποδομών και Αγροτικής Ανάπτυξης ωριμάζουν και σχεδόν δύο ντουζίνες διαγωνισμούς ΣΔΙΤ για φράγματα και διαχείριση υδάτων σε ολόκληρη την Ελλάδα. Στο Υποδομών ωριμάζουν τρεις μεγάλους διαγωνισμούς για τα φράγματα Ταυρωνίτη στα Χανιά, Ενιπέα στην Θεσσαλία και την ύδρευση της Κέρκυρας. Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης υλοποιεί το πρόγραμμα «ΥΔΩΡ 2.0» το οποίο κοιτάζουν ακόμα και ξένοι όμιλοι από το χώρο των υποδομών και της διαχείρισης νερού όπως οι γαλλικές Veolia και EGIS.

Τα πρώτα έργα είναι το φράγμα Μιναγιώτικο Πύλου (Μεσσηνία) και δικτύου άρδευσης στη νοτιοδυτική Πελοπόννησο, ύψους 98, 5 εκατ. ευρώ (292,5 εκατ. ευρώ μαζί με το κόστος συντήρησης και λειτουργίας και τις πληρωμές διαθεσιμότητας στην 25ετία παραχώρησης) και ο εκσυγχρονισμός δικτύων άρδευσης ΤΟΕΒ Ταυρωπού στην Καρδίτσα, κόστους κατασκευής 114 εκατ. ευρώ (ανεβαίνει στα 322,5 εκατ. ευρώ στην 25ετία). Το φθινόπωρο αναμένεται να προχωρήσουν και νέα έργα όπως στην Ξάνθη, στη Σητεία, κ.α.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!