Γ.Δ.
1484.06 +0,46%
ACAG
0,00%
6.28
CENER
-1,79%
8.25
CNLCAP
+1,24%
8.15
DIMAND
-1,14%
9.5
OPTIMA
+1,07%
11.32
TITC
+1,12%
31.55
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+0,41%
1.466
ΑΒΕ
+4,51%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+1,14%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-1,64%
0.9
ΑΛΜΥ
-0,36%
2.74
ΑΛΦΑ
+1,01%
1.644
ΑΝΔΡΟ
+0,29%
6.9
ΑΡΑΙΓ
+2,57%
13.16
ΑΣΚΟ
-0,74%
2.67
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
+8,47%
0.41
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.12
ΑΤΤ
-0,88%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
-1,23%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,15%
6.03
ΒΙΟΚΑ
+0,77%
2.63
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.435
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
+4,27%
2.44
ΓΕΒΚΑ
+1,19%
1.7
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,84%
16.88
ΔΑΑ
+0,63%
8.352
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,51%
11.69
ΔΟΜΙΚ
-2,22%
4.635
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,58%
0.344
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.685
ΕΕΕ
+0,13%
31.7
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
4.365
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+1,63%
2.5
ΕΛΛ
-1,74%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,67%
2.69
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.43
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,89%
1.816
ΕΛΧΑ
-0,99%
2.01
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.04
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.35
ΕΤΕ
+0,25%
8.1
ΕΥΑΠΣ
+2,17%
3.29
ΕΥΔΑΠ
+1,56%
5.85
ΕΥΡΩΒ
+0,68%
2.079
ΕΧΑΕ
+1,88%
5.42
ΙΑΤΡ
+0,59%
1.695
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.41
ΙΛΥΔΑ
+1,70%
1.795
ΙΝΚΑΤ
+1,49%
5.46
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,52%
1.154
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,47%
4.22
ΙΝΤΕΤ
-1,56%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,41%
3.69
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
+0,33%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,31%
1.635
ΚΟΡΔΕ
+1,55%
0.524
ΚΟΥΑΛ
-2,58%
1.208
ΚΟΥΕΣ
+0,70%
5.73
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,47%
10.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+1,82%
1.4
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.85
ΛΑΜΔΑ
+0,57%
7.1
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
-4,62%
0.33
ΛΕΒΠ
+19,39%
0.394
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,69%
1.46
ΛΟΥΛΗ
+1,51%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-2,36%
1.035
ΜΕΒΑ
-1,81%
3.8
ΜΕΝΤΙ
+0,34%
2.97
ΜΕΡΚΟ
+5,78%
47.6
ΜΙΓ
+2,90%
4.08
ΜΙΝ
-3,28%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,55%
27.5
ΜΟΝΤΑ
+2,40%
3.42
ΜΟΤΟ
+0,50%
3.035
ΜΟΥΖΚ
-1,37%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-0,72%
27.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,05%
39.02
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
-2,87%
0.946
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-0,56%
0.356
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
+1,21%
25.1
ΟΛΥΜΠ
-2,45%
2.79
ΟΠΑΠ
-0,77%
15.41
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,76%
0.919
ΟΤΕ
-0,48%
14.43
ΟΤΟΕΛ
+0,47%
12.9
ΠΑΙΡ
-1,65%
1.195
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+2,12%
3.86
ΠΕΤΡΟ
+1,77%
9.2
ΠΛΑΘ
+0,13%
4.005
ΠΛΑΚΡ
+0,65%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.148
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+5,81%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
0,00%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+3,24%
0.382
ΣΙΔΜΑ
-0,27%
1.88
ΣΠΕΙΣ
+1,98%
8.24
ΣΠΙ
+1,14%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,11%
18.78
ΤΖΚΑ
+1,94%
1.58
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,58%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,50%
0.27
ΦΡΛΚ
+1,70%
4.18
ΧΑΙΔΕ
+6,06%
0.7

Ρεκόρ πωλήσεων τον Ιούλιο για το ηλεκτρονικό εμπόριο

Μπορεί πολλές βιτρίνες καταστημάτων λιανικού εμπορίου να κατεβάζουν ρολά λόγω των θερινών διακοπών καθώς πλησιάζουμε και τον Δεκαπενταύγουστο και να δίνουν ραντεβού για τον Σεπτέμβριο, οι εικονικές όμως βιτρίνες των ηλεκτρονικών καταστημάτων (e -shop) δεν κλείνουν ποτέ! Και δεν είναι λίγες, καθώς σύμφωνα με στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας τα ψηφιακά κανάλια πώλησης (e-shop) στην Ελλάδα έχουν ξεπεράσει τα 18.000 σε αριθμό με τζίρο που ξεπερνά τα 14 δισ. ευρώ ετησίως (2021), σύμφωνα με στοιχεία που έχει δώσει ο Γιώργος Δουκίδης, καθηγητής Ηλεκτρονικού Επιχειρείν στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο.

Με βάση μάλιστα τα ευρωπαϊκά δεδομένα, το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας έχει μεγάλες προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης και ο τζίρος του μπορεί να φτάσει τα 20 δισ. ευρώ, ενώ οι επιχειρήσεις με οργανωμένο ψηφιακό κανάλι πώλησης να ανέλθουν σε αριθμό στις 30.000 σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.

Πέραν της αύξησης του αριθμού των ηλεκτρονικών καταστημάτων μάλιστα, καταγράφεται και αύξηση στον τζίρο τους, ακόμη και κατά τους θερινούς μήνες, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από στοιχεία της ελληνικής πολυεθνικής εταιρείας Generation Y, η οποία δραστηριοποιείται ακριβώς σε αυτό τον τομέα, των ολοκληρωμένων λύσεων ψηφιακού μετασχηματισμού και ηλεκτρονικού επιχειρείν.

Ειδικότερα, στα ηλεκτρονικά φαρμακεία και στους κλάδους μόδας (fashion) και αθλητικών ειδών (sportswear), παρατηρείται άνοδος του συνολικού τζίρου σταθερά για τους μήνες Μάιο – Αύγουστο, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα, από το 2019 έως το 2021.

Πιο συγκεκριμένα, παραδοσιακά ο Μάιος είναι ισχυρός μήνας για τις πωλήσεις, παρατηρώντας μικρή πτώση 10-15% από τον Μάιο στον Ιούνιο. Η πτωτική πορεία όμως αντιστρέφεται τον Ιούλιο, όπου καταγράφεται αύξηση 10-25%, κάνοντας τον Ιούλιο τον «νικητή» αγοραστικά σε ό,τι αφορά την καθαρά καλοκαιρινή περίοδο.

Το ενδιαφέρον είναι πως για εφέτος ο Ιούλιος ξεπέρασε τα επίπεδα τζίρου κάθε άλλης χρονιάς (παρά την ακρίβεια, τον πληθωρισμό και όλες τις νέες προκλήσεις), σημειώνοντας 34% αύξηση σε σχέση με τον Ιούλιο του 2021 (Year on Year – ΥοΥ) και 20% άνοδο από τον Μάιο του 2022. Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, προμηνύεται ισχυρός Αύγουστος για τα έσοδα από ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Ταυτόχρονα λοιπόν με το φρεσκάρισμα που πραγματοποιούν στο φυσικό τους κατάστημα ενόσω παραμένουν κλειστά για καλοκαίρι, λαμβάνοντας γενικότερα υπόψη τα θετικά μηνύματα από την λειτουργία των e-shop, αυξάνεται ο αριθμός των επιχειρήσεων που σχεδιάζουν το επόμενο τους βήμα και συγκεκριμένα την επένδυση στο ηλεκτρονικό τους κανάλι.

Από ποιους όμως κλάδους της οικονομίας και του εμπορίου υπάρχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για άνοιγμα ηλεκτρονικών καταστημάτων; Σύμφωνα με στοιχεία της Generation Y το ενδιαφέρον παρατηρείται από όλους τους κλάδους λιανικής, με αυτόν της ένδυσης/υπόδησης να προηγείται. Παράλληλα, όμως παραμένει αμείωτο το ενδιαφέρον των εταιρειών χονδρικής για ψηφιακό μετασχηματισμό και εκκίνηση ηλεκτρονικού καταστήματος χονδρικής για το δίκτυο συνεργατών τους. Ωστόσο, δεν είναι αμελητέος και ο αριθμός επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χονδρική και επιθυμούν να ενταχθούν στο λιανικό κανάλι πωλήσεων μέσα από την ψηφιακή αγορά.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο ΑΠΕ/ΜΠΕ ιδιοκτήτης μικρομεσαίας επιχείρησης λιανικής στον τομέα της ένδυσης με περισσότερες από 4 δεκαετίες δραστηριότητας, οι νέες τεχνολογίες, τα εναλλακτικά ψηφιακά κανάλια πωλήσεων, σε συνδυασμό με τους νέους τρόπους συναλλαγών, αλλάζουν για πάντα την δομή του εμπορίου που ξέραμε μέχρι σήμερα. Η εικονική βιτρίνα αποκτά την ίδια και μεγαλύτερη αξία από την παραδοσιακή βιτρίνα που γνώρισαν πολλές γενιές ανθρώπων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!