Γ.Δ.
1491.71 0,00%
ACAG
0,00%
6.13
CENER
0,00%
8.73
CNLCAP
0,00%
7.95
DIMAND
0,00%
9.38
OPTIMA
0,00%
11.6
TITC
0,00%
30.9
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.652
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.895
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
0,00%
1.6665
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.86
ΑΡΑΙΓ
0,00%
13.12
ΑΣΚΟ
0,00%
2.7
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.38
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
6.13
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.39
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.565
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.76
ΔΑΑ
0,00%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.65
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.65
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.34
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.685
ΕΕΕ
0,00%
32.3
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.3
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.45
ΕΛΛ
0,00%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.66
ΕΛΠΕ
0,00%
8.655
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.42
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.866
ΕΛΧΑ
0,00%
2.015
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.06
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.38
ΕΤΕ
0,00%
8.35
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.28
ΕΥΔΑΠ
0,00%
6.02
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.1
ΕΧΑΕ
0,00%
5.25
ΙΑΤΡ
0,00%
1.725
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.43
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.77
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.29
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.94
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.164
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.265
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.6
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.615
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.536
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.274
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.79
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.35
ΛΑΒΙ
0,00%
0.97
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
34.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.358
ΛΕΒΠ
0,00%
0.288
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.015
ΜΕΒΑ
0,00%
3.91
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.9
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
0,00%
3.95
ΜΙΝ
0,00%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.9
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.19
ΜΟΤΟ
0,00%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
0,00%
27.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.64
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.92
ΞΥΛΚ
0,00%
0.294
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.44
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
21.8
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.77
ΟΠΑΠ
0,00%
15.54
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.935
ΟΤΕ
0,00%
14.22
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.66
ΠΑΙΡ
0,00%
1.16
ΠΑΠ
0,00%
2.55
ΠΕΙΡ
0,00%
3.866
ΠΕΤΡΟ
0,00%
9.26
ΠΛΑΘ
0,00%
4.045
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.194
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.69
ΣΑΡ
0,00%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0385
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.91
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.76
ΣΠΙ
0,00%
0.716
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.4
ΤΖΚΑ
0,00%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.742
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.252
ΦΡΛΚ
0,00%
4.1
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

Λιανεμπόριο: Προσδοκίες στην πασχαλινή αγορά μετά το “κακό” α’ τρίμηνο

Σε αύξηση εσόδων προσβλέπει ο εμπορικός κόσμος την περίοδο του Πάσχα, μετά και την καταβολή των Δώρων στον ιδιωτικό τομέα, που τονώνει παραδοσιακά τη ζήτηση προς το τέλος της Μεγάλης Εβδομάδας.

Το αποτέλεσμα μένει να φανεί στο ταμείο με την ολοκλήρωση της σεζόν, αλλά ήδη καταγράφονται δεδομένα, με επιρροές από τις πληθωριστικές πιέσεις και τη ζήτηση από ξένους επισκέπτες της χώρας, δεδομένου ότι έχει ανοίξει νωρίτερα η τουριστική περίοδος, λόγω και των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών.

Τα σούπερ μάρκετ και τα καταστήματα τροφίμων αποσπούν το μεγαλύτερο μερίδιο του εορταστικού τζίρου, ενώ οι εμπορικές επιχειρήσεις στις κεντρικές αγορές πετυχαίνουν καλύτερες επιδόσεις από αυτές στην περιφέρεια, στοιχείο που αναδεικνύει τις πολλές ταχύτητες στην αγορά. Πολυεθνικές όπως η Zara και τα άλλα σήματα του ισπανικού ομίλου Inditex, η H&M, ελληνικά πολυκαταστήματα και μεγάλες αλυσίδες ένδυσης και καλλυντικών καταγράφουν αύξηση της εμπορικής κίνησης τις τελευταίες ημέρες. Είναι όμως ζητούμενο εάν η αγορά θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ, όπου έχει τεθεί ο πήχης τα τελευταία χρόνια για τον εορταστικό τζίρο.

Θα πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι η επισκεψιμότητα στο λιανεμπόριο αυξήθηκε κατακόρυφα το Σαββατοκύριακο 27 και 28 Απριλίου, που τα καταστήματα ήταν ανοιχτά, ειδικά στα εμπορικά κέντρα και στα εκπτωτικά καταστήματα, ενώ η εμπορική κίνηση, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, θα κλιμακώνεται μέχρι το Μεγάλο Σάββατο. Το «καλάθι του Πάσχα» και το «καλάθι των νονών», που θεσμοθετήθηκαν για να συγκρατήσουν τις τιμές, είναι στη διάθεση των καταναλωτών μέχρι 4 και 6 Μαΐου αντίστοιχα, χωρίς ωστόσο να ανατρέπουν το γενικό σκηνικό. Ειδικά στα τρόφιμα οι ανατιμήσεις έχουν εδραιωθεί, με σχεδόν διψήφια αύξηση του κόστους στα περισσότερα είδη για το πασχαλινό τραπέζι, ενώ αντίθετα στα παιχνίδια και τα παιδικά είδη οι επιχειρηματίες μιλούν ακόμη και για μειώσεις τιμών.

Διαπιστώνεται ότι το μεγαλύτερο μέρος του διαθέσιμου εισοδήματος, ειδικά στην περίπτωση των χαμηλόμισθων, κατευθύνεται στα σούπερ μάρκετ. Ως αποτέλεσμα, στερούνται έσοδα άλλοι κλάδοι του λιανεμπορίου. Υπενθυμίζεται ότι με βάση τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο Γενικός Δείκτης του πληθωρισμού τον Μάρτιο διαμορφώθηκε σε 3,2%, με την αύξηση σε είδη διατροφής και μη αλκοολούχα ποτά να ανέρχεται σε 5,3%. Ενδεικτικές ήταν οι αυξήσεις σε ελαιόλαδο 67,2%, φρούτα 12,7% και αναψυκτικά-χυμούς 11,4%. Αυτές οι τάσεις έχουν αποτέλεσμα στροφή των καταναλωτών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, εκπτωτικές αλυσίδες και καταστήματα με προϊόντα χαμηλού κόστους, με παράλληλη μείωση των δαπανών για ένδυση, υπόδηση και άλλα είδη εκτός τροφίμων.

Κάποιες προσδοκίες καλλιεργούνται στις επιχειρήσεις εστίασης, που ήδη απολαμβάνουν αυξημένη επισκεψιμότητα σε σχέση με πέρυσι, ειδικά στο κέντρο της Αττικής, αλλά και σε δημοφιλή νησιά και τουριστικούς προορισμούς, όπου ο τουρισμός κάνει ήδη διαφορά στους τζίρους των επιχειρήσεων εστίασης και λιανεμπορίου. Κάποιες ανησυχίες εξακολουθούν να εκφράζουν οι επαγγελματίες για τα πακέτα «all inclusive», που στερούν τζίρο από ταβέρνες και εστιατόρια τοπικών αγορών.

Σημειώνεται τέλος ότι η αγορά δεν ξεκίνησε καλά στο α’ τρίμηνο του 2024, με ενδεικτικά τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Φεβρουάριο, που δείχνουν μείωση 3,8% του τζίρου και 9,8% του δείκτη όγκου πωλήσεων. Την τάση επιβεβαίωσε στις αρχές Απριλίου ο Σταύρος Καφούνης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας (ΕΣΑ), στο πλαίσιο παρουσίασης της έρευνας που διενεργεί σε συνεργασία με το ΟΠΑ. Ο ίδιος εκφράζει ελπίδες για τόνωση της αγοράς κατά τις εορταστικές ημέρες του Πάσχα, σε συνέχεια μιας περιόδου χαμηλής ζήτησης, από τον Φεβρουάριο, γεγονός που αποδίδεται στο περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα, στην κακή ψυχολογία των καταναλωτών, αλλά και στις υποχρεώσεις των επαγγελματιών, με επίκεντρο τη διασύνδεση ταμειακών μηχανών με POS και τον Κώδικα Δεοντολογίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!