Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Η… απογείωση των ιδιωτικών τζετ και το φρένο από τη Γαλλία

Η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα καλοκαίρι ταξιδιωτικού χάους, αφού πτήσεις ακυρώνονται, βαλίτσες χάνονται και οι ταξιδιώτες περιμένουν ατελείωτες ώρες σε ουρές.  Ωστόσο, οι πλούσιοι παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους. Η χρήση ιδιωτικών αεροσκαφών έχει αυξηθεί σχεδόν κατά ένα τρίτο τους τελευταίους μήνες σε σύγκριση με τα προ – πανδημίας επίπεδα με πολυτελείς προορισμούς να επεκτείνουν τη χωρητικότητα των αεροδρομίων για τα ιδιωτικά τζετ, την ώρα που η Γαλλία αντιδρά και ζητεί «να φορολογηθούν οι πλούσιοι που πετούν».

Το Λονδίνο κατέγραψε τις περισσότερες ιδιωτικές πτήσεις — περισσότερες από 12.000 τον Ιούλιο — ενώ η Νάπολη, το Άμστερνταμ και το Βερολίνο σημείωσαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις στην κίνηση ιδιωτικών αεροσκαφών μεταξύ των δημοφιλέστερων αεροδρομίων από τα επίπεδα του 2019, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Επιχειρηματικής Αεροπορίας.

Η άνοδος έρχεται καθώς οι Ευρωπαίοι, πρόθυμοι να ταξιδέψουν, συρρέουν σε αεροπορικές εταιρείες που αγωνίζονται να ανταπεξέλθουν, προσλαμβάνοντας προσωπικό που απέλυσαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Την ίδια ώρα, αυξήθηκε και ο αριθμός των ατόμων που πλήρωναν για να μετακινηθούν με ιδιωτικά τζετ, ώστε να αποφύγουν την επαφή με αγνώστους στα εναέρια μέσα μεταφοράς. Τους πρώτους επτά μήνες του έτους, οι πτήσεις για επαγγελματικούς λόγους, σε παγκόσμιο επίπεδο, αυξήθηκαν κατά 22% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία αερομεταφορών, Wingx. Μάλιστα, η δραστηριότητα των εμπορικών αεροπορικών εταιρειών μειώθηκε κατά 18%.

Σημειώνεται πως τα ιδιωτικά αεροσκάφη που προτιμούν και οι μεγαλοεπιχειρηματίες, οι διαχειριστές hedge funds αποτελούν εύκολο στόχο στον αγώνα κατά της κλιματικής κρίσης. Μόλις το 1% των ταξιδιωτών προκαλεί το 50% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της αεροπορικής βιομηχανίας, σύμφωνα με την ΜΚΟ, Transport & Environment.

Η «τέλεια ιδέα»

Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών, Κλεμάν Μπον επιθυμεί με τη σειρά του να βάλει φρένο στη φρενήρη χρήση ιδιωτικών τζετ μέσω μίας «ιδέας» που θα συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο θα μπορούσαν να προβούν σε υψηλότερους φόρους ή σε κανονισμούς, ώστε να περιοριστούν οι μεταφορές με ιδιωτικά αεροσκάφη. Μια επιλογή θα ήταν να αναγκάσουν τα ιδιωτικά αεροσκάφη να ενταχθούν στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο, μέχρι σήμερα, ισχύει μόνο για τις εμπορικές αεροπορικές εταιρείες. Ως εκ τούτου, οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών τζετ θα αναγκάζονταν να αγοράζουν «δικαιώματα εκπομπών», τα οποία λειτουργούν ως περιορισμένα δικαιώματα ρύπανσης, ανεβάζοντας το κόστος των πτήσεών τους. Παρά ταύτα, η Γαλλία υπό την αιγίδα του Μπον εξετάζει το ενδεχόμενο να αναγκάζει τους χρήστες τζετ να αποδεικνύουν ότι δεν υπάρχει κάποιος άλλος περισσότερο «φιλικός προς το περιβάλλον» τρόπος να φτάσουν στον προορισμό τους. Αυτό θα έθετε όσους χρησιμοποιούν ιδιωτικά τζετ στο έλεος της γαλλικής γραφειοκρατίας – γεγονός που θα αποτελούσε σοβαρό αποτρεπτικό παράγοντα.

Σύμφωνα με το Reuters, οποιοσδήποτε φόρος επιβληθεί θα πρέπει να είναι τιμωρητικός, ώστε να αναγκάσει τους αστέρες του κινηματογράφου ή τους CEOs να ανταλλάξουν τα τζετ με μία θέση business-class σε κανονική πτήση. Τα έσοδα που θα συγκεντρωθούν θα βοηθούσαν να αντισταθμιστεί ένα μέρος του τεράστιου αποτυπώματος άνθρακα.

Επιπρόσθετα, πρόκειται για έναν φόρο ο οποίος δεν θα επηρεάσει αρνητικά την οικονομία της Γαλλίας και τους κατοίκους της. Όσοι συνεχίσουν να ταξιδεύουν με τα ιδιωτικά τους τζετ ενδεχομένως να αρχίσουν να προσγειώνουν τα αεροπλάνα τους στο εξωτερικό, το γεγονός αυτό, όμως, δεν θα επηρεάσει αρνητικά τις επενδύσεις στη χώρα.

Πάντως, οι επενδυτές φαίνονται μέχρι στιγμής ψύχραιμοι. Με μια πιθανή παγκόσμια ύφεση στον ορίζοντα, οι προοπτικές είναι ασαφείς. Ο Richard Koe, διευθύνων σύμβουλος στην αεροπορική εταιρεία συμβούλων WingX δήλωσε ότι η τρέχουσα κατάσταση στην αγορά ιδιωτικών τζετ θα μπορούσε να συνεχιστεί εάν οι αεροπορικές εταιρείες αναγκαστούν να συνεχίσουν να μειώνουν τις πτήσεις τους τον χειμώνα. Οι πλούσιοι πάντως δεν θα εγκαταλείψουν εύκολα τα ταξίδια με τα ιδιωτικά τους αεροσκάφη, γεγονός που καθιστά περισσότερο πιθανή την επιβολή κάποιου περιορισμού.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!