Γ.Δ.
1477.25 +0,37%
ACAG
0,00%
6.16
CENER
0,00%
8.4
CNLCAP
0,00%
8.1
DIMAND
0,00%
9.41
OPTIMA
0,00%
11.5
TITC
0,00%
30.05
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.576
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.22
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.88
ΑΛΜΥ
0,00%
2.75
ΑΛΦΑ
0,00%
1.612
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.76
ΑΡΑΙΓ
0,00%
13.35
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.42
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.28
ΑΤΤ
0,00%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.95
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.6
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.415
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.4
ΔΑΑ
0,00%
8.31
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.4
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.332
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.66
ΕΕΕ
0,00%
31.78
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.38
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.47
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.7
ΕΛΠΕ
0,00%
8.67
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.35
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.862
ΕΛΧΑ
0,00%
1.976
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.08
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.37
ΕΤΕ
0,00%
8.16
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.22
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.96
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.024
ΕΧΑΕ
0,00%
5.27
ΙΑΤΡ
0,00%
1.705
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.408
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.835
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.33
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.96
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.138
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.14
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.28
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.265
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.53
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.54
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.615
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.52
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.26
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.95
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.34
ΛΑΒΙ
0,00%
0.895
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.328
ΛΕΒΠ
0,00%
0.394
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.46
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.01
ΜΕΒΑ
0,00%
3.8
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.6
ΜΙΓ
0,00%
4.055
ΜΙΝ
0,00%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.56
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.19
ΜΟΤΟ
0,00%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
0,00%
27.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.276
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.356
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
21.5
ΟΛΠ
0,00%
25.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.81
ΟΠΑΠ
0,00%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.915
ΟΤΕ
0,00%
14.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.8
ΠΑΙΡ
0,00%
1.175
ΠΑΠ
0,00%
2.54
ΠΕΙΡ
0,00%
3.888
ΠΕΤΡΟ
0,00%
9.2
ΠΛΑΘ
0,00%
4.04
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16.1
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.134
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
5.29
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
0,00%
11.36
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.383
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
0,00%
8
ΣΠΙ
0,00%
0.708
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.1
ΤΖΚΑ
0,00%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.74
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.268
ΦΡΛΚ
0,00%
4.165
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.685

Μετρό Θεσσαλονίκης: Γάλλοι, Ιταλοί και Ιάπωνες μονομαχούν για τη λειτουργία του

Με τις προθεσμίες να θεωρούνται ασφυκτικές, (και κάποιους να προβλέπουν παράταση αφού πρέπει να εκδηλώσουν ενδιαφέρον στις 2 Δεκεμβρίου, ελληνικοί και διεθνείς όμιλοι έχουν ξεκινήσει αγώνα δρόμου προκειμένου να συγκροτήσουν τα σχήματα που θα διεκδικήσουν τη μεγάλη σύμβαση για τη λειτουργία και συντήρηση του μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ύψους 292 εκατ. ευρώ (συν ΦΠΑ), που θα είναι στην ουσία η πρώτη είσοδος ιδιώτη στη λειτουργία μέσου μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς έπειτα από δεκαετίες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, σίγουρος υποψήφιος για τη σύμβαση ΣΔΙΤ πρέπει να θεωρείται η κοινοπραξία HitachiRail–Ansaldo–ΑΚΤΩΡ η οποία κατασκευάζει σήμερα το μετρό Θεσσαλονίκης. Η ιαπωνική HitachiRail, που εξαγόρασε την Ansaldo, συμμετέχει σήμερα και στην εταιρεία λειτουργίας του μετρό της Κοπεγχάγης που είναι επίσης χωρίς οδηγούς, μαζί με την ιταλική ΑΤΜ. Η τελευταία είναι ο δημοτικός φορέας μέσων μαζικής ενημέρωσης του Μιλάνου.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες ενδιαφέρον για τη συγκρότηση σχήματος, πιθανώς με Γάλλους συνεταίρους, δείχνει και ο όμιλος Κοπελούζου, ενώ διεθνή συνέταιρο με εμπειρία στη λειτουργία δικτύων μετρό χωρίς οδηγούς αναζητεί και ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Ο μεγαλύτερος παγκόσμιος παίκτης στα αυτόματα μετρό είναι η γαλλική Keolisπου φαίνεται να εξετάζει τη συμμετοχή της στο διαγωνισμό για το μετρό Θεσσαλονίκης. Η Keolis, μεγαλύτερος μέτοχος της οποίας είναι οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι (SNCF), λειτουργεί ή κατασκευάζει αυτή την περίοδο 330 χιλιόμετρα δικτύου μετρό χωρίς οδηγούς. Η παρουσία της επεκτείνεται από τη Γαλλία μέχρι τη Σαγκάη, το Λονδίνο, και το Ντουμπάι (εκεί λειτουργεί το μεγαλύτερο δίκτυο αυτόματου μετρό στον κόσμο, μήκους 90 χιλιομέτρων).

Διεθνή παρουσία έχει τα τελευταία χρόνια και ένας άλλος γαλλικός όμιλος, η Régie autonome des transports parisiens (RATP), που λειτουργεί το συνεχώς αναπτυσσόμενο δίκτυο μετρό του Παρισιού.

Η συμμαχία με διεθνείς ομίλους είναι απαραίτητη για τους εγχώριους «παίκτες» καθώς το τεύχος του διαγωνισμού για το ΣΔΙΤ λειτουργίας και συντήρησης του μετρό Θεσσαλονίκης απαιτεί σημαντική εμπειρία. Ο υποψήφιος πρέπει για τουλάχιστον τρία συνεχόμενα έτη εντός των τελευταίων 10 ετών να έχει παράσχει υπηρεσίες λειτουργίας γραμμής/ών μετρό με τα εξής χαρακτηριστικά:

  1. Το μήκος γραμμής/ών σε ένα έργο είναι τουλάχιστον 10 χιλιόμετρα
  2. Τουλάχιστον 10 σταθμοί είναι υπόγειοι.
  • Το μέγεθος στόλου είναι τουλάχιστον 20 συρμοί.
  1. Η επιβατική κίνηση είναι τουλάχιστον 12.000 επιβάτες κατ’ ελάχιστον ανά ώρα και ανά κατεύθυνση.

Ταυτόχρονα πρέπει να διαθέτει εμπειρία σε λειτουργία του συνόλου του δικτύου του έργου με πλήρως αυτόματο σύστημα χωρίς οδηγό επί του συρμού, περιλαμβανομένης και της λειτουργίας ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων. Επιπλέον οι υποψήφιοι πρέπει για τουλάχιστον τρία συνεχόμενα έτη εντός των τελευταίων 10 ετών, να έχει εκτελέσει σε δίκτυο μετρό τις εξής εργασίες συντήρησης:

  1. Επιδομής με μήκος γραμμής/ών σε ένα δίκτυο τουλάχιστον δέκα χιλιομέτρων, από τα οποία τουλάχιστον 10 χιλιόμετρα επιδομής να είναι υπόγειο.
  2. Έργων πολιτικού μηχανικού και αρχιτεκτονικών τελειωμάτων σε δίκτυο μετρό, όπου τουλάχιστον 10 σταθμοί είναι υπόγειοι.
  • Του συνόλου του εξοπλισμού ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων (περιλαμβανομένου του συστήματος κομίστρου [ΑΣΣΚ] ενός δικτύου μεγέθους τουλάχιστον 10 χιλιομέτρων.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!