Γ.Δ.
1473.28 +1,45%
ACAG
+1,28%
6.32
CENER
+3,88%
8.31
CNLCAP
0,00%
7.9
DIMAND
0,00%
9.6
OPTIMA
+1,48%
10.96
TITC
+1,88%
29.85
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+1,64%
1.486
ΑΒΕ
-1,24%
0.478
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.23
ΑΚΡΙΤ
+2,69%
0.955
ΑΛΜΥ
+0,71%
2.82
ΑΛΦΑ
+1,83%
1.6145
ΑΝΔΡΟ
+0,29%
6.86
ΑΡΑΙΓ
+0,95%
12.77
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.68
ΑΣΤΑΚ
+0,56%
7.24
ΑΤΕΚ
-8,99%
0.344
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.08
ΑΤΤ
+0,44%
11.4
ΑΤΤΙΚΑ
-0,81%
2.45
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,40%
5.98
ΒΙΟΚΑ
-0,40%
2.48
ΒΙΟΣΚ
+2,29%
1.34
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-1,20%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,48%
16.66
ΔΑΑ
+0,60%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,08%
11.28
ΔΟΜΙΚ
+1,28%
4.74
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,17%
0.336
ΕΒΡΟΦ
-2,38%
1.64
ΕΕΕ
+1,69%
31.32
ΕΚΤΕΡ
-1,23%
4.42
ΕΛΒΕ
0,00%
5.25
ΕΛΙΝ
0,00%
2.45
ΕΛΛ
+0,35%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,96%
2.625
ΕΛΠΕ
+0,06%
8.39
ΕΛΣΤΡ
+2,15%
2.38
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,92%
1.966
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,75%
1.33
ΕΤΕ
+2,97%
8.042
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,64%
2.033
ΕΧΑΕ
+1,36%
5.22
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
+0,12%
0.43
ΙΛΥΔΑ
-1,70%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-1,48%
5.34
ΙΝΛΙΦ
+1,60%
5.08
ΙΝΛΟΤ
+1,22%
1.162
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.27
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+1,23%
3.7
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
+2,65%
1.55
ΚΕΠΕΝ
-5,00%
1.9
ΚΛΜ
+1,55%
1.64
ΚΟΡΔΕ
-0,38%
0.53
ΚΟΥΑΛ
-0,78%
1.268
ΚΟΥΕΣ
-0,87%
5.7
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,47%
10.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+4,38%
1.43
ΛΑΒΙ
+1,89%
0.864
ΛΑΜΔΑ
+0,87%
6.92
ΛΑΜΨΑ
+1,80%
34
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
-9,52%
0.304
ΛΕΒΠ
0,00%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,68%
1.48
ΛΟΥΛΗ
+2,24%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.08
ΜΕΒΑ
0,00%
3.97
ΜΕΝΤΙ
+0,34%
2.97
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.2
ΜΙΓ
+0,25%
4
ΜΙΝ
+4,13%
0.63
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,37%
27.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.34
ΜΟΤΟ
+1,33%
3.04
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,83%
30.02
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,89%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+1,68%
38.84
ΝΑΚΑΣ
-0,72%
2.76
ΝΑΥΠ
-1,96%
1
ΞΥΛΚ
-0,37%
0.269
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.1
ΟΛΠ
-0,61%
24.6
ΟΛΥΜΠ
-1,39%
2.84
ΟΠΑΠ
+0,32%
15.55
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,10%
0.919
ΟΤΕ
+1,21%
14.23
ΟΤΟΕΛ
+0,31%
12.82
ΠΑΙΡ
0,00%
1.17
ΠΑΠ
0,00%
2.63
ΠΕΙΡ
+3,12%
3.869
ΠΕΤΡΟ
+0,96%
8.38
ΠΛΑΘ
+0,63%
4.025
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.162
ΠΡΟΝΤΕΑ
+1,92%
7.95
ΠΡΟΦ
+1,06%
4.75
ΡΕΒΟΙΛ
+1,18%
1.71
ΣΑΡ
-0,68%
11.76
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+1,08%
0.374
ΣΙΔΜΑ
+0,52%
1.915
ΣΠΕΙΣ
+3,09%
8
ΣΠΙ
+2,54%
0.728
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,38%
18.4
ΤΖΚΑ
+0,94%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
+7,56%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,94%
1.716
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-5,37%
0.282
ΦΡΛΚ
-0,36%
4.16
ΧΑΙΔΕ
-6,47%
0.65

Σιδηροδρομικό δίκτυο: Σε τροχιά ανάταξης μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης

Στις αρχές του 2023 δρομολογεί ο ΟΣΕ την προκήρυξη τον πρώτου ΣΔΙΤ για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου. Πρόκειται για τα projects στο δίκτυο Στρυμόνας- Αλεξανδρούπολη και Πλατύ- Φλώρινα, αρχικού προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, με συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Το 50% αφορά παρεμβάσεις ανάταξης και το 50% συντήρηση του δικτύου, με στόχο τη συμβασιοποίησή του έως τα τέλη του 2023, ώστε ο ανάδοχος να μπορεί να αναλάβει μέσα στο 2024.

Σε επόμενη φάση, θα προκηρυχθούν άλλες δύο Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), στα τμήματα Πειραιάς -Θεσσαλονίκη -Ειδομένη -Προμαχώνας και Αεροδρόμιο Αθήνας- Κόρινθος -Κιάτο- Αίγιο. Ο συνολικός προϋπολογισμός των τριών ΣΔΙΤ ανέρχεται σε 1,2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 130 εκατ. θα προέλθουν από το Ταμείο Ανάκαμψης και τα υπόλοιπα από τα κρατικά ταμεία σε βάθος δεκαετίας.

Παράλληλα, δεδομένου ότι, το εγχώριο δίκτυο χρειάζεται άμεσα παρεμβάσεις, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι βραδυπορίες και να αυξηθεί η χωρητικότητα, επίκειται χρηματοδότηση 20 εκατ. ευρώ για την άμεση συντήρηση του δικτύου, τα οποία προστίθενται στα 20 εκατ. ευρώ που έλαβε ο Οργανισμός τον Απρίλιο από κρατικές ενισχύσεις.

Τα εν λόγω ΣΔΙΤ χωρίζονται σε 3 τμήματα. Πρόκειται για το κομμάτι στη Βόρεια Ελλάδα, το Δίκτυο Αθήνα – Αίγιο και το κύριο δίκτυο Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Βόρεια σύνορα.

Το σημερινό δίκτυο ανέρχεται σε σχεδόν 2.716 χλμ. (ενεργό δίκτυο και ενεργό δίκτυο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας), εκ των οποίων το 74% αφορά γραμμή κανονικού εύρους (1435 mm).

Το σιδηροδρομικό δίκτυο γεωγραφικά είναι διαχωρισμένο σε τρεις περιφέρειες: Αθηνών, Πελοποννήσου και Μακεδονίας Θράκης.

Η ηλεκτροκίνηση στο δίκτυο του ΟΣΕ ξεκίνησε με το τμήμα Θεσσαλονίκη- Ειδομένη τον Μάιο του 1999. Έως τα τέλη του 2021, ηλεκτροδοτούνταν τα τμήματα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη- Ειδομένη, καθώς και τμήματα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου (Αεροδρόμιο – ΣΚΑ – Κιάτο και Πειραιάς – Αθήνα).

Σπ. Πατέρας: Το τρίπτυχο μετάβασης στη σιδηροδρομική εποχή   

«Ο σιδηρόδρομος αποτελεί εκ των πραγμάτων το πλέον προβεβλημένο και ανερχόμενο μέσο στο διεθνές μεταφορικό περιβάλλον για λόγους που σχετίζονται με την άνεση στη μετακίνηση, το χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα και το χαμηλό κόστος για το χρήστη. Στην Ελλάδα η μετάβαση στην σιδηροδρομική εποχή περνάει μέσα από ένα κρίσιμο τρίπτυχο: ενίσχυση πόρων, εκσυγχρονισμός- ψηφιοποίηση υπηρεσιών και αναβάθμιση δικτύου. Στην εποχή των ψηφιακών πολυεργαλείων και της πράσινης μετάβασης ο ΟΣΕ προσπαθεί να εκσυγχρονίσει τις δομές του και την υποδομή του και να καταστήσει την σιδηροδρομική μετακίνηση μια ελκυστική και αξιόπιστη εμπειρία για τον επιβάτη, καθώς και μια δυναμική εναλλακτική για τις εμπορευματικές επιχειρήσεις συνδέοντας logistic hubs με λιμάνια, αεροδρόμια και συνοριακούς σταθμούς» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας. Και πρόσθεσε «το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών με την συμβολή του στην μεγαλύτερη ενίσχυση του ΟΣΕ σε ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους για τη συντήρηση του ενεργού δικτύου τα τελευταία δέκα και πλέον χρόνια, δίνει τη δυνατότητα να υλοποιηθούν έργα και δράσεις που θα φέρουν το τρένο στην Ελλάδα στη πρώτη θέση των μεταφορικών επιλογών του πολίτη και της επιχείρησης ήδη από τη περίοδο 2023-2024. Ο σιδηρόδρομος εκσυγχρονίζεται, οι μεταφορές γυρίζουν σελίδα».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!