Γ.Δ.
1452.4 -0,18%
ACAG
+0,45%
6.63
CENER
+1,19%
7.66
CNLCAP
-4,24%
7.9
DIMAND
-0,94%
9.45
OPTIMA
-0,56%
10.62
TITC
+1,91%
29.35
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,13%
1.496
ΑΒΕ
+2,12%
0.481
ΑΔΜΗΕ
-0,90%
2.2
ΑΚΡΙΤ
+2,70%
0.95
ΑΛΜΥ
+3,57%
2.9
ΑΛΦΑ
-1,79%
1.6185
ΑΝΔΡΟ
-0,87%
6.8
ΑΡΑΙΓ
+2,14%
12.4
ΑΣΚΟ
+2,31%
2.66
ΑΣΤΑΚ
-2,41%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.1
ΑΤΤ
-0,90%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+6,25%
2.55
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,71%
5.71
ΒΙΟΚΑ
-1,12%
2.64
ΒΙΟΣΚ
-2,73%
1.245
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
+3,25%
2.54
ΓΕΒΚΑ
-1,49%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,97%
16.66
ΔΑΑ
+0,02%
8.352
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-1,13%
11.35
ΔΟΜΙΚ
-1,72%
4.58
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,41%
0.35
ΕΒΡΟΦ
+0,60%
1.685
ΕΕΕ
+0,33%
30.04
ΕΚΤΕΡ
-0,77%
4.515
ΕΛΒΕ
+1,21%
5
ΕΛΙΝ
+2,47%
2.49
ΕΛΛ
+0,35%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,91%
2.57
ΕΛΠΕ
-1,61%
8.24
ΕΛΣΤΡ
+1,23%
2.47
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.792
ΕΛΧΑ
+0,62%
1.94
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.155
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+2,36%
1.3
ΕΤΕ
-1,48%
7.586
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-1,81%
1.9835
ΕΧΑΕ
-0,97%
5.13
ΙΑΤΡ
+1,55%
1.64
ΙΚΤΙΝ
+0,91%
0.444
ΙΛΥΔΑ
-3,49%
1.66
ΙΝΚΑΤ
+1,58%
5.13
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
5
ΙΝΛΟΤ
+1,94%
1.156
ΙΝΤΕΚ
+1,75%
6.4
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,35%
4.38
ΙΝΤΕΤ
-2,27%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+4,94%
3.715
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
+0,58%
344
ΚΕΚΡ
-0,95%
1.565
ΚΕΠΕΝ
+1,00%
2.02
ΚΛΜ
+1,26%
1.61
ΚΟΡΔΕ
+2,90%
0.568
ΚΟΥΑΛ
-0,71%
1.406
ΚΟΥΕΣ
-2,33%
5.86
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,37%
10.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.385
ΛΑΒΙ
-0,93%
0.852
ΛΑΜΔΑ
-1,15%
6.89
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-8,85%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.34
ΛΕΒΠ
-10,77%
0.348
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+3,52%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+0,99%
4.1
ΜΕΝΤΙ
-0,33%
2.99
ΜΕΡΚΟ
-1,30%
45.6
ΜΙΓ
+0,74%
4.1
ΜΙΝ
+0,79%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,58%
27.04
ΜΟΝΤΑ
+5,21%
3.23
ΜΟΤΟ
-0,17%
3.01
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,28%
28.78
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,51%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
-0,74%
37.72
ΝΑΚΑΣ
-3,42%
2.82
ΝΑΥΠ
-0,97%
1.025
ΞΥΛΚ
-0,35%
0.282
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.3
ΟΛΠ
-0,40%
24.65
ΟΛΥΜΠ
-1,38%
2.86
ΟΠΑΠ
-3,23%
15.89
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,45%
0.896
ΟΤΕ
0,00%
14.34
ΟΤΟΕΛ
-0,47%
12.74
ΠΑΙΡ
-1,23%
1.205
ΠΑΠ
+0,77%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,98%
3.941
ΠΕΤΡΟ
-0,46%
8.58
ΠΛΑΘ
-0,98%
4.05
ΠΛΑΚΡ
+1,30%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-0,69%
1.15
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,43%
4.58
ΡΕΒΟΙΛ
+1,26%
1.61
ΣΑΡ
+1,19%
11.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+1,06%
0.383
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,28%
7.74
ΣΠΙ
+2,25%
0.726
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,71%
18.36
ΤΖΚΑ
0,00%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,70%
1.706
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-2,43%
0.362
ΦΛΕΞΟ
-4,17%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+3,73%
0.334
ΦΡΛΚ
+0,61%
4.095
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Σούπερ Μάρκετ: Το καλοκαίρι ανέτρεψε την αρνητική εικόνα

Μπορεί η NielsenIQ να μην το αναφέρει, καθώς αυτό που «μετράει» είναι οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο και όχι ποιοι είναι οι αγοραστές, όμως η αντιστροφή που πραγματοποιήθηκε τους καλοκαιρινούς μήνες και κυρίως στους τουριστικούς προορισμούς «φωνάζει», ότι η ώθηση προήλθε κυρίως από τη σημαντική αύξηση των τουριστών. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, o συνολικός τζίρος της αγοράς για την Ηπειρωτική Ελλάδα, την Κρήτη, αλλά και τα νησιά, αυξήθηκε κατά +11,0% κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, μια τάση, η οποία είναι πολύ πιο υψηλή σε σχέση με αυτή που σημειώθηκε στην αγορά τους 5 πρώτους μήνες του έτους (-0,2%).

Σύμφωνα με την NielsenIQ είναι σημαντικό να τονιστεί το γεγονός, ότι ο μοχλός ανάπτυξης της αγοράς κατά τους πρώτους 5 μήνες του 2022 ήταν καθαρά πληθωριστικός, ενώ τους καλοκαιρινούς μήνες καταγράφηκε και αύξηση της ζήτησης. Όπως είναι αναμενόμενο, οι περιοχές που παρουσίασαν τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης στις πωλήσεις τους είναι αυτές που προσελκύουν περισσότερους τουρίστες, όπως η Κρήτη (+16%), τα νησιά (+15,8%) και η Πελοπόννησος (+12%).

Σε επίπεδα καναλιών, τα Cash & Carry συνεχίζουν να αναπτύσσονται  σημαντικά το 2022, σε όλες τις χρονικές περιόδους, περισσότερο από το κανάλι των super markets, καθώς οι όποιοι περιορισμοί υπήρχαν στο κανάλι του HORECA τους πρώτους μήνες του 2021 έπαψαν να υφίστανται την τρέχουσα χρονιά.

Τέλος όσον αφορά σε κάποιες από τις πιο σημαντικές εποχιακές  προϊόντικές κατηγορίες, όπως είναι η μπύρα, το παγωτό, τα αναψυκτικά κτλ, αυτές παρουσίασαν σημαντικά υψηλότερες αυξητικές τάσεις στις λεγόμενες τουριστικές περιοχές, σε σχέση με τη συνολική αγορά. Όλες οι εποχικές προϊόντικές κατηγορίες κινήθηκαν με διψήφια άνοδο, σε αξία, στις τουριστικές περιοχές ενώ στο σύνολο της χώρα διψήφια αύξηση παρουσίασαν τα αναψυκτικά (11,2%) και τα παγωτά (11,5%).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!