Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Οι ανταγωνιστές του Twitter καραδοκούν για να του κλέψουν χρήστες

Στον γρήγορο κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και τεχνολογικών εταιρειών, οι μεγάλες ανακατατάξεις στο Twitter, τον γίγαντα του διαδικτυακού microblogging αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να του… κλέψουν χρήστες. Από τότε που ολοκληρώθηκε η εξαγορά του από τον Έλον Μασκ, οι ανταγωνιστές και νέοι παίκτες στην αγορά επιχειρούν να επωφεληθούν από το χάος.

Αλλά και πέρα από τους χρήστες, πολλοί διαφημιζόμενοι, για διάφορους λόγους, αναζητούν brand-safe επιλογές, απομακρυνόμενοι από το μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Μεταξύ άλλων, εγείροντας ανησυχίες για τη νέα πολιτική μειωμένου ελέγχου του περιεχομένου, την αύξηση στη ρητορική μίσους και την ίδια την απόλυτη στάση του δισεκατομμυριούχου Μασκ όσον αφορά την απεριόριστη ελευθερία του λόγου. Τάσεις που εκτιμούν πως θέτουν σε κίνδυνο τη σταθερότητα του διαφημιστικού χώρου της πλατφόρμας.

Ακόμη και πριν από την οριστικοποίηση της εξαγοράς από τον Μασκ, εσωτερικά έγγραφα που είχε φέρει στο φως το πρακτορείο Reuters, έδειχνε πως μειώνονται σταθερά από την εποχή που ξεκίνησε η πανδημία οι «σκληροί χρήστες», αυτοί δηλαδή που παρότι αποτελούν λιγότερο από το 10% των μηνιαιών χρηστών, παράγουν το 90% όλων των τιτιβισμάτων και μισά από τα παγκόσμια κέρδη της εταιρείας.

Από την άλλη, εσωτερική αναφορά της εταιρείας υποστηρίζει πως το Twitter βρίσκεται σε «υψηλό όλων των εποχών» όσον αφορά στον αριθμό των χρηστών, από τότε που ξεκίνησε η εποχή Μασκ.

Πού πηγαίνουν οι «πρόσφυγες του Twitter»

Από τους μεγάλους κερδισμένους φαίνεται πως είναι το Mastodon, η ανοιχτής πηγής αποκεντρωμένη πλατφόρμα microblogging που ιδρύθηκε το 2016 από τον Γερμανό προγραμματιστή Γιουτζίν Ρότσκο.

Σύμφωνα με στοιχεία της Apptopia, οι καθημερινές λήψεις της εφαρμογής αυξήθηκαν από 3.400 σε 113.400 μεταξύ 27 Οκτωβρίου και 6 Νοεμβρίου.

Αλλά και ο ίδιος ο Ρότσκο, δήλωσε την περασμένη Δευτέρα πως οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες του Mastodon ξεπέρασαν το 1 εκατομμύριο, με τους 489.000 από αυτούς να έχουν προστεθεί από τότε που ο Μασκ απέκτησε το Twitter.

Από την άλλη και η πλατφόρμα Cohost δήλωσε πως οι χρήστες της σχεδόν διπλασιάστηκαν τον τελευταίο μήνα, με περίπου 16.000 προσθήκες μόλις τις τελευταίες δύο εβδομάδες.

Το BlueSky, το πρωτόκολλο για ένα αποκεντρωμένο δίκτυο κοινωνικών μέσων που είχε ανακοινώσει το 2019 ο Τζακ Ντόρσεϊ, ο ιδρυτής του Twitter, ανακοίνωσε επίσης ότι είχε περισσότερες από 30.000 νέες εγγραφές στη λίστα αναμονής του μόνο μέσα σε ένα διήμερο στα τέλη Οκτωβρίου.

Τέλος και οι νέες εφαρμογές BeReal και Gas, που έχουν μεγάλη απήχηση στο νεανικό κοινό και παραμένουν ανάμεσα στις δέκα δημοφιλέστερες σε πλήθος λήψεων εφαρμογές, θεωρείται πως επωφελούνται με την κόπωση γύρω από το Twitter.

Η ανοιχτή πρόσκληση του Substack

Όμως και άλλες εφαρμογές, που δεν είναι άμεσοι ανταγωνιστές, αναβαθμίζουν τις υπηρεσίες τους και προσθέτουν και νέα χαρακτηριστικά, προκειμένου να προσελκύσουν παραδοσιακούς χρήστες του Twitter.

Για παράδειγμα το Tumblr ανακάλεσε την πολιτική του για το «περιεχόμενο για ενήλικες» (συγκεκριμένα το γυμνό και όχι φωτογραφικό υλικό με σεξουαλικό περιεχόμενο), ακολουθώντας τη λογική που είχε υιοθετήσει από παλιά το Twitter, ενώ το Substack -η υπηρεσία newsletter- απηύθυνε ανοιχτά πρόσκληση στους χρήστες του Twitter!

Τι λένε όμως οι διαφημιζόμενοι. Σύμφωνα με την Wall Street Journal, εταιρείες όπως οι General Mills, Pfizer και The North Face σταμάτησαν ή περιόρισαν την αγορά διαφημιστικού χώρου από την εφαρμογή. Μάλιστα, όπως μεταδίδει το Axios, το μέσο επαγγελματικής δικτύωσης LinkedIn φέρεται να έστειλε σημείωμα σε υπεύθυνους μάρκετινγκ, διαφημίζοντας τα πλεονεκτήματα της πλατφόρμας σε σχέση με το Twitter, μετά την εξαγορά του Έλον Μασκ.

Παρ’όλα αυτά, η προσέλκυση χρηστών από το Twitter δεν είναι απλή υπόθεση. Υπάρχει μάλιστα μία ολόκληρη κατηγορία επαγγελματικών χρηστών, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και δημοσιογράφοι, που έχουν «χτίσει» ολόκληρα δίκτυα επαγγελματικής δικτύωσης στο μέσο, τα οποία δεν είναι καθόλου εύκολο να μεταφερθούν. Υπάρχουν δε κάποιες κοινότητες χρηστών, όπως των ατόμων LGB ή το λεγόμενο Black Twitter (με περιεχόμενο στοχευμένο στην αφροαμερικανική -και όχι μόνο στις ΗΠΑ- κοινότητα), που επίσης ενδημεί -προς το παρόν τουλάχιστον- στον συγκεκριμένο διαδικτυακό χώρο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!